Průkaz je doklad, který obsahuje oficiální potvrzené údaje o dané osobě, které patří. Do průkazu totožnosti patří informace jako je jméno, fotografie, datum narození nebo další údaje, jako je číslo průkazu, rodné číslo, povolání a další. V současnosti obsahují průkazy také čipové karty a biometrické údaje.
Průkazy jsou důležité zejména k potvrzení totožnosti a také k zamezení podvodů se záměnou totožnosti. V České republice je základním průkazem občanský průkaz, mezinárodně plní funkci průkazu cestovní pas. Občané v některých státech mají povinnost nosit vlastněné průkazy u sebe.
Články | Martin Pawinger | 6. 2. 2002
Po novoročním zvýšení jízdného pro nahodilé cestující zdražily České dráhy od minulé neděle i jízdné zákaznické a komerční slevy. V průměru o sedm procent, ti nejvěrnější ale zaplatí i více než dvojnásobek.
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Články | Dana Chytilová | 22. 6. 2005 | 1 komentář
Přemýšlíte o změně zdravotní pojišťovny? Pokud si tak přejete učinit již k následujícímu pololetí, neváhejte. Změnu totiž můžete provést jen ke čtvrtletí. Poradíme vám, jak na to, do konce června příliš času nezbývá.
Články | Lukáš Půda | 23. 3. 2001
Pokud dnes žádá klient u Citibank o vydání kreditní karty a bydlí přitom na malém městě, má smůlu. Banka totiž produkt poskytuje pouze klientům majícím bydliště či práci v jednom z devíti vyvolených měst. Dříve inzerovaná snaha Citibank o vstup do retailového bankovnictví tak vyznívá poněkud komicky.
Články | Petra Lampová | 29. 1. 2002
Možná i vy na poslední chvíli bojujete s vyplňováním přiznání k silniční dani za rok 2001 a ani netušíte, že vámi výpočtená částka je chybná. Neřiďte se lehkomyslně ministerským návodem, raději si všechny informace prověřte v zákoně, tedy jestli se k vám jeho změny dostaly v čas.
Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000
Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.