Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 10. 2013
Mluví se o tom jako o efektu Angeliny Jolie. Ve skutečnosti se ale fenomén začal šířit ještě dřív. Vedle velkého tématu prevence rakoviny prsu, jejíž výskyt narůstá, se rozvíjí také celý segment pojištění zaměřený pouze na ženy a pouze na konkrétní nemoci. Srovnali jsme, co je na českém pojistném trhu k mání.
Komentář | Lukáš Kovanda | 18. 9. 2013 | 9 komentářů
Září nebývají v posledních letech zrovna zářná. Mnozí finančníci a ekonomové mají 15. září 2008 za podobně temný milník, jakým je 11. září 2001 obecně. Většinou jsou schopni přesně říci, kde před právě pěti lety byli a co dělali. Pád investiční banky Lehman Brothers je zkrátka historickým mezníkem finančnictví – finanční svět už nikdy nebude takový, jakým byl před oním pět let starým víkendem.
Rozhovor | Martin Vlnas | 10. 12. 2012
„Když objednáte zboží na internetu, hned vás bombardují informace: v jaké fázi je objednávka, že se zboží expeduje, kdy k vám dorazí, kdo je doručí. Pojišťovny tento ‚proklientský‘ přístup zatím moc neuplatňují. A to je špatně,“ říká v první části našeho rozhovoru Daniel Martínek, generální ředitel pojišťovny MetLife, která nedávnou akvizicí pojišťovny Aviva posílila své postavení na českém trhu a má ambice růst dál.
Rozhovor | Petra Dlouhá | 13. 8. 2011 | 30 komentářů
Měl by stát mluvit do toho, jaké jsou provize prodejců pojištění? Jsou pojišťovny vůči klientům transparentní? Jak funguje jejich vztah se zajišťovnami? Proč je nesmysl stejné pojištění pro ženy a muže? O tom všem s ředitelem úseku řízení produktů Pojišťovny České spořitelny Petrem Procházkou.
Analýza | Jan Stuchlík | 15. 9. 2009
Černé září 2008 uvrhlo svět do jedné z nejhorších finančních krizí. Krachy a zestátní velkých bank a pojišťoven v USA krizi odstartovalo. Světové burzy se propadly, cena zlata vystřelila vzhůru. Podívejte se na průběh finanční krize v kontextu vývoje na burzách a měnových trzích.