Stravenky už bere i Globus. Má vysoký limit

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 2. 11. 2020 | 19 komentářů
Ve všech patnácti hypermarketech Globus lze ode dneška zaplatit nákup stravenkami. Strop na jeden nákup je 1000 korun – tedy výrazně výš než u konkurenčních řetězců. V hotovosti vrátí pokladna maximálně 20 korun.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 11. 2020 20:36, Karel

Citace - Eva / 02.11.2020 20:09

Dobry den, stravenky jsou urceny na obedy pro zamestnance v restauracich. Nechapu jak je mozne, ze je berou retezce jako Globus a Billa.


Stravenky nejsou určeny na to, aby člověk obědval v restauraci, ale na to, aby obědval a to může dělat i tak, že si někde nakoupí potraviny (například v supermarketu) a uvaří si doma jídlo do krabičky, kterou si nosí do práce. Ne všem může restaurace blízko zaměstnání vyhovovat.



Naprostý souhlas!

Zobrazit celé vlákno

+51
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 11. 2020 20:09, Eva

Dobry den, stravenky jsou urceny na obedy pro zamestnance v restauracich. Nechapu jak je mozne, ze je berou retezce jako Globus a Billa. A vi obcan, ze za koupi stravenek pro sve zamestnance zaplati zamestnavatel 'vypalne' a nemale? Stravenkove firemy jsou obrovske loby lumpu, kteri jen prodavaji listky a inkasuji penize jak od nakupujicich tak i prodavajicich. Uz aby tato praxe skoncila!!! A kecy o tom, ze se budou lide spatne stravovat jsou liche.. Jsme snad nesvepravni blbci, kteri potrebuji vest za ruku?? Kazdy se muze svobodne rozhodnout jestli se pujde najist-a k tomu nepotrebuje predrazene listecky/stravenky-ale jen vlasni vuli. Nedelejte z nas prosim blbce!! A Stredula at si ty svoje blaboly strci kamsi...

-33
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)

4. 11. 2020 13:25 | Karel

Citace - Míla / 04.11.2020 02:27

Přesně tak... ještě pár týdnů generální ředitel Sodexa vysílal, jaká katastrofa bude daňový paušál pro gastronomii... a ejhle, o pár týdnů později sami oznámili akceptaci v Lidlu. Najednou jim houska ze supermarketu zaplacená stravenkou nevadí. Jen když tečou provize, koryto musí zůstat plné... Hlavně, jak byl pod palbou Lidl, když udělal svoji stravenku... že je to cíleně na nákup ve vlastních prodejnách. Teď už ty firmy nemůže brát vážně nikdo, pozůstatek systému z minulého století.

No už předtím brali Stravenky a stravenkové karty Sodexo v Albertu, Tescu či v Bille. https://www.mesec.cz/clanky/kde-berou-stravenky/ Lidl se se Sodexem jen dosud nedohodl na ceně. Sice nemám Lidlovou Naší stravenku, ale, dle mých informací, ji už v několika restauracích berou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 13:19 | Karel

Citace - Eva / 03.11.2020 12:08

To těžko. To, že vám vezmou na pokladně do 5 stravenek a vrací do 5 Kč funguje už více jak 10 let. A najednou to někomu vadí. A pokud si myslíte, že vám tisícovka na měsíc k obědu stačí (cca 50 Kč/den), tak dobrou chuť!

Ano, omezení 5 stravenek na nákup sice existuje, ale když je pokladní hodná a takových je většina, tak Vám jeden velký nákup rozdělí na několik menších a na každém lze použít 5 stravenek. Takto to fungovalo 10 let a od té doby, co ty stravenky dostávám, tak mi to vadilo a stále vadí. Vadilo mi nosit štos potravinových lístků, když už se obyčejné peníze přesunuly na kartu či později do mobilu či hodinek. Vadilo mi při mých tehdejších malých častějších nákupech přemýšlet, jestli ten nákup na hodnotu stravenky stačí, protože mnou zvolený supermarket na stravenky nevrací. Po přesunu stravenek na stravenkovou kartu se to trochu zlepšilo, ale objevila se nová věc, která mi vadí a to kombinace platebních karet, když nákupem přešvihnu limit stravenkové karty nebo mám v nákupu nepotravinovou věc. Také mi vadí to, že ne všude berou všechny typy stravenek, takže mohu mít nějaký oblíbený supermarket či restauraci, ale když neberou můj typ stravenek, tak je tak často navštěvovat nemohu. Není to najednou, je to dlouhodobý stav, který možná vybublal po oznámení záměru vlády tento produkt fungující ze setrvačnosti nahradit něčím efektivnějším. Co se týče té padesátikoruny na den, tak to přesně odpovídá tomu, jak funguje stravenka. Padesátikorunu Vám dá zaměstnavatel, padesátikorunu si doplatíte ze mzdy a dostanete stokorunovou stravenku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 12:59 | Karel

Citace - Honza / 03.11.2020 10:42

A co s tím ten občan má podle Vás dělat, většinou o tom rozhodne zaměstnavatel. A občan může tak akorát držet ústa. Ke všemu ještě ti stravenkoví zloději bez opory v legislativě omezují za kolik můžete daný den nakoupit :-(

Způsob ohodnocení práce je vždy na dohodě mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Samozřejmě zaměstnavatel může trvat na svém a zaměstnanec to buď přijme nebo ne, ale stejně tak může zaměstnanec přesvědčit zaměstnavatele ke změně, například z papírových stravenek na stravenkovou kartu, přechod na jiného poskytovatele stravenek či teď nově přechod na stravenkový paušál. Větší sílu v takovém vyjednávání mají odbory. Co se týče toho debilního zákona, tak, ačkoliv nemám tuto vládu příliš v lásce, jsme si konečně zvolili takovou vládu, která s tímto stravenkářským byznysem zatočí. Teda, alespoň doufám. Sttále to není schválené kvůli dohadům o nové sazbě DPFO po zrušení superhrubé mzdy. To omezení limitem nákupu na den, které není podloženo zákonem, mě také štve, ale naštěstí to kvůli koronaviru navýšili na dostatečné množství.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 12:36

Citace - Ignac / 03.11.2020 09:09

Jsem uprimne rad, ze bude od ledna zaveden stravenkovy pausal. V nasi firme udelalo HR mezi zamestnanci anketu jestli budou chtit prejit na pausal, ci ponechat stravenky. Muzete trikrat hadat ktera varianta drtive zvitezila... Stravenkovym firmam konci doba zni a proto postupne uvolnuji pravidla, protoze moc dobre vedi, ze spousta firem je hodi pres palubu hned jak to bude mozne. A uprimne receno, je mi uplne fuk jestli budu v restauraci platit stravenkou, normalnima penezma, ci zrnky zlata.. Hlavne, kdyz se to bude dat jist, coz bylo uz pred koronou docela problem.
U nás se zaměstnavatel ani neptal. Vzhledem k tomu, že má stravenkový paušál oproti stravenkám či stravenkovým kartám jen výhody, tak nám rovnou sdělil, že nám s tím nahradí stravenky hned, jakmile ho vláda schválí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 2:27 | Míla

Přesně tak... ještě pár týdnů generální ředitel Sodexa vysílal, jaká katastrofa bude daňový paušál pro gastronomii... a ejhle, o pár týdnů později sami oznámili akceptaci v Lidlu. Najednou jim houska ze supermarketu zaplacená stravenkou nevadí. Jen když tečou provize, koryto musí zůstat plné... Hlavně, jak byl pod palbou Lidl, když udělal svoji stravenku... že je to cíleně na nákup ve vlastních prodejnách. Teď už ty firmy nemůže brát vážně nikdo, pozůstatek systému z minulého století.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 23:39 | Vladimír

Stravenkové firmy měly jako generální argument podpořit zdraví našich pracujících návykem na teplé obědy v restauraci. Původně to také bylo na stravence napsáno - poukázka na odběr teplého jídla. Od doby kdy začaly stravenky brát obchody, dá se koupit i svačina. To by bylo OK. Ale ve skutečnosti spousta lidí, a to zvláště ženy, na obědy nechodí, ale za stravenky nakupují pro celou rodinu potraviny nadoma. U pokladny zdržují dopočítáváním do hodnoty a razítkováním stravenek. Argument naučit lidi obědvat už dávno neplatí, vyšuměl. Zavedením paušálu se vše jednoduše vyřeší.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2020 13:23 | Michal Kubeček

Taky mne to překvapilo, ale co jsem dneska ráno zkoušel hledat, tak ještě nebylo. Mělo by to být součástí toho daňového balíčku, který se teprve bude projednávat ve sněmovně, a vzhledem k tomu, že do něj na poslední chvíli dolepili "zrušení superhrubé mzdy", u něhož sama vládní koalice má dvě varianty, není vůbec jisté, jestli a kdy to celé projde. Sice se dají najít i různé články tvrdící, že byl stravenkový paušál schválen, ale ty byly jen o tom, že byl schválen vládou nebo že prošel ve sněmovně prvním čtením.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 12:25 | Tomáš Marný

Citace - Ignac / 03.11.2020 09:09

Jsem uprimne rad, ze bude od ledna zaveden stravenkovy pausal.
Ono už to bylo schválené sněmovnou? Asi ne, že?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 12:08 | Eva

To těžko. To, že vám vezmou na pokladně do 5 stravenek a vrací do 5 Kč funguje už více jak 10 let. A najednou to někomu vadí. A pokud si myslíte, že vám tisícovka na měsíc k obědu stačí (cca 50 Kč/den), tak dobrou chuť!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 12:04 | Eva

Například já pracuji na Praze 1 a pokud máme teď zavřenou restauraci, do které můžeme chodit na obědy a které nám dotuje zaměstnanec, tak na obědy v restauracích na Praze 1 (Malostranská, Újezd) tedy opravdu nemám. To bych projedla za 14 dní a zbytek byla o hladu. Takže nakupuji za stravenky jídlo v Penny, Bille, v Masně a vařím si doma.Ono si totiž za ně lze koupit jen jídlo a ne alkohol, kosmetiku či krmivo pro domácí mazlíčky!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 10:42 | Honza

A co s tím ten občan má podle Vás dělat, většinou o tom rozhodne zaměstnavatel. A občan může tak akorát držet ústa. Ke všemu ještě ti stravenkoví zloději bez opory v legislativě omezují za kolik můžete daný den nakoupit :-(
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 9:29 | jiří rýpar

Je to poslední křeč stravenkářů,kteří berou výpalné jak od zaměstnavatelů tak prodejců resp. restaurací...peníze místo papírku budou lepší pro všechny..kdo chodí na oběd bude dál,kdo nakupoval nebude se muset dohadovat na kase kolik může utratit a kolik mu vrátí ( chápu,že to je rozhodnutí majitele obchodu,kterému leží ve stravenkách peníze)..hezké dny všem
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2020 9:14 | Michal Kubeček

Citace - Eva / 02.11.2020 20:09

Dobry den, stravenky jsou urceny na obedy pro zamestnance v restauracich. Nechapu jak je mozne, ze je berou retezce jako Globus a Billa.
Tak zrovna teď, kdy je spousta lidí na home office a místo obědů v restauraci si vaří doma, to dává velmi dobrý smysl. U nás máme stravenkové karty Edenred a kdyby se nedaly použít na zaplacení nákupu potravin, byl by pro mne zatraceně velký problém, jak to do konce roku utratit, aby peníze na ní nepropadly těm zlodějům.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 9:09 | Ignac

Jsem uprimne rad, ze bude od ledna zaveden stravenkovy pausal. V nasi firme udelalo HR mezi zamestnanci anketu jestli budou chtit prejit na pausal, ci ponechat stravenky. Muzete trikrat hadat ktera varianta drtive zvitezila... Stravenkovym firmam konci doba zni a proto postupne uvolnuji pravidla, protoze moc dobre vedi, ze spousta firem je hodi pres palubu hned jak to bude mozne. A uprimne receno, je mi uplne fuk jestli budu v restauraci platit stravenkou, normalnima penezma, ci zrnky zlata.. Hlavne, kdyz se to bude dat jist, coz bylo uz pred koronou docela problem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2020 9:08 | Michal Kubeček

Citace - Eva / 02.11.2020 20:09

A vi obcan, ze za koupi stravenek pro sve zamestnance zaplati zamestnavatel 'vypalne' a nemale?
Na druhou stranu ale nezaplatí "výpalné" státu jako kdyby ty peníze přidal zaměstnanci k výplatě, takže se to i tak pořád vyplatí. No, od příštího roku to už snad půjde i bez stravenek.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 11. 2020 21:33 | xenofob

pan Středula má jako odborový boss dost času a nemusí striktně dodržovat půlhodinovou pauzu na oběd, která je dána zákoníkem práce a kterou musí dodržovat značná část pracujících...tato doba často nestačí ani na přesun do a z restaurace, kdy ty stravenky akceptují...v této kauza jsou odbory úplně mimo...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 11. 2020 20:37 | Karel

Citace - Eva / 02.11.2020 20:09

A vi obcan, ze za koupi stravenek pro sve zamestnance zaplati zamestnavatel 'vypalne' a nemale? Stravenkove firemy jsou obrovske loby lumpu, kteri jen prodavaji listky a inkasuji penize jak od nakupujicich tak i prodavajicich. Uz aby tato praxe skoncila!!! A kecy o tom, ze se budou lide spatne stravovat jsou liche.. Jsme snad nesvepravni blbci, kteri potrebuji vest za ruku?? Kazdy se muze svobodne rozhodnout jestli se pujde najist-a k tomu nepotrebuje predrazene listecky/stravenky-ale jen vlasni vuli. Nedelejte z nas prosim blbce!! A Stredula at si ty svoje blaboly strci kamsi...

Naprostý souhlas!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 11. 2020 20:36 | Karel

Citace - Eva / 02.11.2020 20:09

Dobry den, stravenky jsou urceny na obedy pro zamestnance v restauracich. Nechapu jak je mozne, ze je berou retezce jako Globus a Billa.

Stravenky nejsou určeny na to, aby člověk obědval v restauraci, ale na to, aby obědval a to může dělat i tak, že si někde nakoupí potraviny (například v supermarketu) a uvaří si doma jídlo do krabičky, kterou si nosí do práce. Ne všem může restaurace blízko zaměstnání vyhovovat.

Naprostý souhlas!
+51
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 11. 2020 20:09 | Eva

Dobry den, stravenky jsou urceny na obedy pro zamestnance v restauracich. Nechapu jak je mozne, ze je berou retezce jako Globus a Billa. A vi obcan, ze za koupi stravenek pro sve zamestnance zaplati zamestnavatel 'vypalne' a nemale? Stravenkove firemy jsou obrovske loby lumpu, kteri jen prodavaji listky a inkasuji penize jak od nakupujicich tak i prodavajicich. Uz aby tato praxe skoncila!!! A kecy o tom, ze se budou lide spatne stravovat jsou liche.. Jsme snad nesvepravni blbci, kteri potrebuji vest za ruku?? Kazdy se muze svobodne rozhodnout jestli se pujde najist-a k tomu nepotrebuje predrazene listecky/stravenky-ale jen vlasni vuli. Nedelejte z nas prosim blbce!! A Stredula at si ty svoje blaboly strci kamsi...
-33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kellner

podnikatel, PPF

Tomáš Sokol

advokát

Petr Kellner
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tomáš Sokol
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services