Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Vymíráme? Skutečně nebude na důchody? Demograf a člen důchodové komise Tomáš Fiala uvádí v rozhovoru všechno na pravou míru.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 5. 2016 15:13, Marek

Když jsem získal základní vědomosti a výchovné a morální principy a začal pracovat a chápat realitu žití, zjistil jsem, že nebudu pořád mladý, že nebudu pořád výkonný, že nebudu mít zrovna práci kterou umím a která mě baví, že nebudu stále fit a zdráv, atd. A tak jsem se zodpovědně připravoval na budoucnost. Samozřejmně jsem předpokládal, že to nebudu dělat sám, ale asi to bude dělat většina rozumných lidí. Nyní nastala a mohu napsat jeden z poznatků k tomuto tématu. V poslední větě textu: Ultraliberální přístup – ať se každý zajistí na stáří, jak chce – by zřejmě skončil katastrofou. To svědčí v jakém stavu je naše společnost! V minulosti jsem zažil, že se mě v hospodě smáli, že když mám tři děti a manželku doma, proč vlastně pracuji, na co šetřím, když se stát o mě ve stáří postará atd. Nejvíc demotivující ovšem bylo, že člověk zjistil, že mají částečně "pravdu", protože když ta, mě smějící se skupina, všechny peníze a zdroje spotřebovávala a spotřebovala, neměla kde bydlet nebo měla hlad a bylo jich čím dál víc, tak vládní garnitura jim, tu něco odpustila, tu něco zaplatila, tu něco přihodila do korýtka a hádejte z čeho? No, z peněz těch zodpovědných, kteří pracují, spoří, platí daně. Stát totiž žádné peníze nemá, respektive má, ale jen ty, které nám vytáhne z našich kapes. Jsem samozřejmě zastánce solidarity, ale tyto principy demoralizují a nabourávají liberální společnost kde by měly platit rovná pravidla pro všechny, zákony a pravidla spolu se zodpovědností jedince sám za sebe.

Reagovat

 

+67
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 5. 2016 23:14, Jarda

Tenhle trouba neví ani co studoval, asi Zemanův kámoš?
Hlupák, potřeba zviditelnit, který čerpá z roku 2004. Je to vůl, takových článků napíšu za hodinu deset!

Reagovat

 

-48
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (31 komentářů)

9. 5. 2016 10:18 | Jan Solver

Proboha, teď je dluh ročně 50 mld. a vy se neptáte, kde se na to bere? Tak úplně na stejněm místě se na to vezme s tím, že v současném systému budeme za 20 let brát těch miliard 250, zatímco s rovnou dávkou bude systém stabilizován a nebude se více zadlužovat. S argumentem, že na to nejsou peníze neobstojíte, to by se nikde neopravila žádná silnice, nikde by se nikdo neošetřil, dluh je v celém státním rozpočtu. Jak můžete tímto argumentovat proti změně, šanci, která má potenciál to vyřešit? - současný systém je typické letadlo, bez porodnosti zbankrotuje! Za 20 let ti stávající důchodci "doběhnou" se svými důchody, koho tady strašíte tím, že jim najednou místo 10tis. dáte tu rovnou dávku!? Směšné! Oni žádnou dávku nedostanou, mají přece důchod vyšší než je ta dávka. Děti by pochopitelně také žádnou nebrali, protože jinak by se dělaly jen na peníze", takže z těch vašich 10,5mio lidí jich máte najednou 7mio a zdá se, že už potřebujete jen nějakého odborníka, aby vám naplánoval parametry.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hunter 09. 05. 2016 09:24)

9. 5. 2016 10:25 | Hunter

Já neargumentuji proti.
Já se ptám, kde vezmete cca bilion Kč, který dnes ve státním rozpočtu chybí k tomu, aby každý občan ČR mohl dostat nepodmíněný příjem, který je k žití.
Nebavíme se o šušnících za dálnice a Čapí hnízda.
Bavíme se o _jednom bilionu korun_.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Solver 09. 05. 2016 10:18)

9. 5. 2016 10:34 | Hunter

A dobře, kdybych že ten příjem budou dostávat pouze lidi nad 18 let, tak:
8 500 000 (lidí) * 12 měsíců * 10 000 Kč (podle mě rozumná dávka k žití, ale někdo může říct 8, někdo 15) = 1,02 bilionu Kč. Pořád jsem na -500 miliard.
To jsou ty vaše slavné "parametry".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Solver 09. 05. 2016 10:18)

9. 5. 2016 10:40 | Kapr

Ok. Chápu, rozumím. Tedy – s těmi kapry a rybníkem to podle mě byl úlet, ale vím, jak to myslíte. Díky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Solver 09. 05. 2016 08:53)

9. 5. 2016 11:01

V tom případ by mě zajímalo v kolika letech chodí do důchodu europoslanci a policajti a proč nemůžou odpracovat tolik let co normální člověk.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 05. 2016 08:22)

9. 5. 2016 11:12 | Jan Solver

Parametry máte špatně. 10tis. je příliš, půl milionu je nezaměstnaných a berou vyšší dávky než by byla rovná dávka, a kolik je invalidů nevím, rozhodně také berou více. Já bych skoro řekl, že těch lidí bude kolem 6 mil. Dále odpadne podstatná agenda MPSV. S dávkou třeba 4000 vyjde vám zcela reálné a splnitelné číslo. A bude to mít budoucnost, kterou 1. pilíř rozhodně nemá. Já si ale nedělám iluze, už to tu někdo zmínil, na tomhle nemá žádný politik zájem, aby to vzniklo, zmenší se mu objem peněz, které může přerozdělovat se svojí Xtisícovou úřednickou mašinérií. Klidně to tu dál rozporujte a vymýšlejte čísla, ale existenční minimum úředník stanovil kolem 2000, takže když to budete násobit 5x, tak vám vždycky vyjde velký schodek. Tak holt za 20 let nashle v bankrotu :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hunter 09. 05. 2016 10:34)

9. 5. 2016 11:27 | Hunter

To že se "ušetří" na dávkách v nezaměstnanosti a úřadech a úřednících MPSV jsem tam samozřejmě dávno započítal. (protože počítám rozdíl oproti současnému rozpočtu MPSV, kde toto je obsaženo).
To že s dávkou 4000 mi to vyjde - to už se ze mně vážně snažíte udělat debila, žeano? Vždyť jsem to psal o pár příspěvků dřív, že s příjmem 3900 Kč to vyjde.
Jenže na nepodmíněný příjem 3900 Kč vám se*e Bílej tesák a tím tuplem voliči.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Solver 09. 05. 2016 11:12)

9. 5. 2016 11:40 | Jan Solver

Ne, jen nastřeluji hranici, na kterou naše země dnes má. Za těch 20 let, už to bude reálně někde kolem toho existenčního minima a s dluhem, že už z toho nepůjde vybřednout. Chápu, že socialistický styl - po nás potopa - tu teď hraje prim, ale to je voličův problém. Já jsem si jen dovolil vyvrátit ten Váš stupidní argument, že na to nemáme peníze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 5. 2016 12:03 | Jan Solver

Ok, když to nerozporujete, tak ještě z jiného konce. Stát má systém závislý na porodnosti. Pokud jako celek stárneme, je nutné přejít na systém, který při poklesu počtu lidí bude alespoň stabilní, ne-li profitovat. Zůstávat rigidně v průběžném systému, sociálně inženýrsky vymýšlet, jak donutit lidi, aby se množili těmi směšnými daňovými úlevami - to nefunguje. Navíc je to nerovné a diskriminační. Neustále se musí posuzovat, dokládat, má to plno sekundárních jevů na těch sociálkách a hlavně to nemá vůbec prosperitu do budoucna, jen bují další rakovina kolem těch všech možných dávek, např. z příspěvku na bydlení si udělají kšeft ubytovny atd. Nebudu tu jmenovat další, třeba ta samoživitelka má také pravdu, jtex s tím, že je to antikoncepční také. Ve finále, pokud budeme chodit do důchodu v 70, tak ti mladí mít prostě práci nebudou a rodinu nezaloží atd. Zkrátka 1. pilíř se přežil a je už zlem. Nic proti argumentu, že nejsou peníze, ale je nutné říci, že v budoucnu teprve nebudou :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

9. 5. 2016 13:13 | xenie

ano, je to i moje vina. Jako schopná inteligentní žena jsem věděla, že po rozvodu sebe i děti uživím. Ovšem narazila jsem na to, že mě nakonec odrbe stát. Moje děti chodily na brigády, aby mohly studovat. Jejich vrstevníci se většinou váleli doma a ještě se jim smáli, že už musí pracovat. Taky jsou dnes velice dobře situovaní. Tím pádem zase platí na odvodech jak mourovatí. Koloběh se opakuje zrovna jako u těch, kterým se moc dělat nechce. S.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (josef 09. 05. 2016 09:39)

8. 11. 2016 11:30 | strašidlo

Chápu. Na světě je spousta mladých lidí bez práce, ale místo abychom lákali mladé odjinud, radši uděláme vlastní, aby bylo lidí ještě více a tuplem tu práci neměli.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Dienstl

podnikatel, Czech Coal

Jan Hrušínský

herec a podnikatel

Jan Dienstl
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 16 duelů
×
Jan Hrušínský
ÚSPĚŠNOST
26,92 %

z 78 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Liberalizace, Pákové produkty, Výnos, operátoři, tarify, mobilní operátoři, architektura, brno, konsolidace půjčky, léčivo, impost, správa vozového parku, odměna, GE Capital Leasing, dluhopisy pro občany, sunday times, spolky, papírový sáček

5AB2568, 3B78807, 8A35107, 3AP9787, 2J57559

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK