Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 5. 10. 2015 | 54 komentářů
Češi odcházejí do důchodu ve srovnání se západní Evropou brzy. Pracovat déle se jim nevyplatí. Dodat motivaci by jim mohl zkusit stát: prý by to bylo výhodné jak pro seniory, tak pro státní kasu.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 10. 2015 10:41, KM

Důchodová reforma ve třech bodech:
1) Vysvětlit lidem, že když nebudou mít děti, nebude je mít ve stáří kdo živit, protože nebude platit sociální pojištění, ze kterého se platí důchody. Přistěhovalci to nevytrhnout, ti budou ze sociálního systému spíš odebírat.
2) Zbavit stát pijavic a zlodějů, kteří i to, co se vybere, z nemalé části "odklánějí" jinam.
3) Ušetřit za komise pro důchodovou reformu, protože stejně prd užitečného vymyslí.

Reagovat

 

+55
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 10. 2015 18:17, O B R A N A

No ale bylo by jaksi slušné to rozhodnutí nechat na každém jednotlivci.

Já si třeba spočetl, s jak velkými úsporami bych pravděpodobně odcházel do penze, kdybych si již od 1989 spořil sám (třetina nemovistosti, třetina akcie, třetina drahé kovy), místo abych to házel do černé díry penzijního letadla. A měl bych se v penzi asi 3x lépe!
Navíc bych to diverzifikoval i geograficky, takže by mi bankrot či hyperinflace v ČR mohl být volný.
Na druhou stranu stát mi negarantuje nic. Dostanu penzi 20 tisíc? Nebo jen 6 tisíc, protože na víc prostě nebude? Nebo žádnou, protože se stane jedna z tisíce možných věcí, které to znemožní?

Ať si na stát spoléhá, kdo chce. Násilím ale nutit toho, kdo nechce, je zločin. Každé takové násilí zaslouží jediné - sebeobranu.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 08. 10. 2015 09:37)

Další příspěvky v diskuzi (54 komentářů)

15. 10. 2015 18:17 | O B R A N A

No ale bylo by jaksi slušné to rozhodnutí nechat na každém jednotlivci.

Já si třeba spočetl, s jak velkými úsporami bych pravděpodobně odcházel do penze, kdybych si již od 1989 spořil sám (třetina nemovistosti, třetina akcie, třetina drahé kovy), místo abych to házel do černé díry penzijního letadla. A měl bych se v penzi asi 3x lépe!
Navíc bych to diverzifikoval i geograficky, takže by mi bankrot či hyperinflace v ČR mohl být volný.
Na druhou stranu stát mi negarantuje nic. Dostanu penzi 20 tisíc? Nebo jen 6 tisíc, protože na víc prostě nebude? Nebo žádnou, protože se stane jedna z tisíce možných věcí, které to znemožní?

Ať si na stát spoléhá, kdo chce. Násilím ale nutit toho, kdo nechce, je zločin. Každé takové násilí zaslouží jediné - sebeobranu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 08. 10. 2015 09:37)

15. 10. 2015 23:40

Dobrý den, ráda bych touto cestou poprosila všechny, kterým už bylo 50 let, o vyplnění online dotazníku k mé diplomové práci, která je zaměřena právě na cestování osob ve vyšších věkových kategoriích. Budu moc ráda za jakékoliv sdílení či šíření i mezi Vaše přátele a známé. Předem moc děkuji za pomoc. Přeji všem hezký den. Martina Štorová

https://docs.google.com/forms/ d/1xJqr5IP-mSLA3ffO3SkOGtBykTY YMbYuGA6YBy2rWI0/viewform
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

26. 11. 2015 20:58 | desítka

Jak vybudovat důchodový systém?Posílat část hlavních výdajů občanů do něj přímo.Z plateb elektřiny,nájmů,pohonných hmot.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

26. 11. 2015 21:10 | desítka

Při současném stavu státu jsou příjmy vlády parlamentu senátu a vyšších správních celků neslučitelné s jejich výkony.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

27. 11. 2015 16:27 | Alena Pelikánová

Za úplně největší zhovadilost považuji to, aby někdo přesluhoval 4 roky jako já, bez pobírání důchodu a jel tzv. na procenta. Výsledek je vidět již dnes - bez ohledu na počet odpracovaných let a výši důchodu, obdržím usmrkaných 40,- Kč. Je to výsměch zejména těm, kteří přesluhovali a neflinkali se. Dnes bych již nic takového neudělala. Pokud by nebyly převedeny peníze z důchodového fondu, neb byly-li by tam navráceny, měli bychom na důchody. Všem, kterým to myslí, to došlo. Jen tak dál na vlastní lidi!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

23. 12. 2015 10:36 | ivopatta

Jak postavit na nohy důchodový systém? Je to jednoduché. Stačí uvést do souladu financování I. důchodového pilíře (průběžné - mezigenerační)a výpočet výše důchodu. Zatím se výše důchodu vypočítává, jakoby šlo o fondový systém. Výše důchodu se tak vypočítává z peněz kdysi zdaněných a následně použitých na financování důchodů našich rodičů!
Výsledek? Bezdětní důchodci poberou 500 % toho, co do I. důchodového systému skutečně vložili, tj. v průměru dva miliony Kč, při vkladu 400 000 Kč. Na rozdíl 1 600 000 Kč se každému bezdětnému důchodci skládají rodiče, kteří pracovali a vychovali tři a více dětí. Více na: ttp://slideplayer.cz/slide/282 5793/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

9. 1. 2016 20:38 | Ivo Patta

Hrubě se ve svém komentáři mýlíte. Omyl je pochopitelný, protože zákon mluví o pojištění. Přitom se ve skutečnosti jedná o daň. Proč? Protože peníze odvedené jako "pojištění", jsou okamžitě přerozděleny a poslány dnešním starobním důchodcům. Na Váš důchod přispějí až Vaše děti, pokud je máte. Pokud jste bezdětný, nebo jste jako rodiče vychovali jen jedno dítě, budou se Vám skládat na důchod úplně cizí děti. Více na adrese: http://slideplayer.cz/slide/2825793/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (O B R A N A 15. 10. 2015 18:17)

2. 2. 2016 19:32 | Magdalena

Co kdybyste nalakali do prace a stare lidi nechali at si zaslouzene uzivaji stari - dokdy nechate mlade flakat
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

2. 2. 2016 23:48 | Ivo Patta

Nemám problém poslat do důchodu pracujícího v 56 letech za předpokladu, že vychová čtyři děti. Více na adrese: http://sociologie.netstranky.cz/13-cast-kdo-se-v-tom-ma-vyznat.html

Ten dřívější odchod do důchodu má svůj důvod - podmiňuje kvalitní výchovu nové generace včetně rodového a národnostního ukotvení dítěte. Více na adrese: http://sociologie.netstranky.cz/7-cast-vychova-ditete-a-duchodova.html
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Magdalena 02. 02. 2016 19:32)

16. 2. 2016 10:33 | Miloslava

Vychovala jsem 2 slušné děti, které od ukončení středních škol řádně pracují...Já sama jsem pracovala ve zdravotnictví 41 let a nemohu za to, že platy v této sféře byly a dosud jsou pod úrovní vykonávané práce( sestry).Z toho se pak vypočítá důchod.A to nám přidali 40 Kč :-).Kdybych byla sama, neměla manžela,měla platit byt,pojistky,léky,držet si auto...a neumřít hlady, tak nevím, snad by mě děti pomohly i když mají své rodiny,spoléhá na to stát? To je ale CHYBA !!!Když jsou peníze pro ty, kteří si jich neváží, mají být i pro člověka,který už ze zdrav. důvodů nemůže, ale který celý život řádně pracoval.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2016 10:44 | Míla

Naprostý souhlas, mladým se pracovat nechce,raději se flákají, když není postih, proč ne?...dříve se pracovat muselo a vůbec to nebyl špatný nápad.Když něco chceš, musíš si na to vydělat pokud jsi zdravý. Další část mladých odchází do ciziny a jen málo se jich pak vrátí pracovat za dnešních finančních podmínek.A další odejdou hned po studiu do světa za lepšími výdělky ( viz lékaři...)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Magdalena 02. 02. 2016 19:32)

16. 2. 2016 11:41 | Ivo Patta

Paní Miloslavo, vy jste s manželem výchovou dvou dětí dostatečně investovali do I. důchodového pilíře, protože starobní důchody jsou dividendy z investic do výchovy dětí! V naší generaci je 5 % bezdětných a 15 % těch, kteří vychovali jen jedno dítě. Díky tomu je I. důchodový pilíř de facto, bohužel nikoliv de iure vykrádán důchodci, kteří se spoléhají na to, že jim na důchody v průběžně financovaném systému přispějí úplně cizí děti. Aktuálně se jedná o 37 miliard Kč ročně, protože dosud praktikovaná "zásluhovost" vynáší bezdětným důchodcům 500 % vkladu a těm co vychovali jen jedno dítě 278 % vkladu. Více zde: http://slideplayer.cz/slide/2825793/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miloslava 16. 02. 2016 10:33)

17. 2. 2016 14:51 | Eva

Ano děti, ale kdo má dnes víc dětí?? Děti se musí rodit zdravé. Co přinesou zfetovaní a duševně zaostalí, ti systému nic nepřinesou ,naopak....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (KM 05. 10. 2015 10:41)

17. 2. 2016 16:37 | Ivo Patta

Dobrý den paní Evo. Mluví se zde o řádných starobních důchodech z I. důchodového pilíře. Takový důchod obdržíte od ČSSZ jen za odpracovaná leta. Vy zde mluvíte o tzv. sociálně slabých a tím pádem o sociálních dávkách. Není dobré házet do jednoho pytle pracující rodiče, kteří vychovali ze svých peněz děti a ty, kteří nepracují a sociální systém jen využívají. Když píšu "ze svých peněz", tak přesně vím o čem mluvím: http://slideplayer.cz/slide/2628016/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eva 17. 02. 2016 14:51)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Sviták

podnikatel, nakladatelství Grada

Dalibor Dědek

podnikatel

Roman Sviták
ÚSPĚŠNOST
63,46 %

z 52 duelů
×
Dalibor Dědek
ÚSPĚŠNOST
82,72 %

z 81 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Přirozená míra nezaměstnanosti, Konjunktura, Spotřeba, diners club, mastercard elite, raiffeisenbank, bonusy, a karta, náklady na výživu, ekonomik, spotřebitelské půjčky, obce, Jaroslava Máliková, registr svěřenských fondů, pavel mikoška, propouštění, fakulty, právní nárok

4AY8691, 4AY8691, 3SK8075, 4AY8691, 3M83853

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK