Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 28. 4. 2014 | 113 komentářů
Investiční životní pojištění není spoření a nemělo by se jako spoření nabízet. Loni to jasně řekla i Česká národní banka. Jedná se primárně o pojistný produkt, určený ke krytí rizik. Kdo si ho plete se spořením, může se spálit. Pojistku bychom měli uzavírat na delší dobu. A především: musí být dobře nastavená. Jinak může přijít draho.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 5. 2014 6:49

Myslím, že kvalitní životní a úrazové pojištění má smysl, nikdo z nás skutečně nikdy neví, kdy to do něj napálí v autě nějaký nezodpovědný řidič nebo třeba hodí držku na kole na víkendové vyjížďce, o tom žádná. Pisatel má (pravděpodobně) na mysli způsob, jakým se dnes životní pojištění prodává (vymývací motivační a prodejní MLM semináře) a hlavně kdo všechno jej prodává. Test od ČNB je výsměchem a dehonestací tomuto odvětví a MLM firmy berou z deseti lidí všech třináct aneb bereme cokoliv a od kohokoliv a v jakémkoliv množství...je k tomu zapotřebí ještě cokoliv dodávat ? Myslím že ne. Takže asi tak.

Reagovat

 

+22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 03. 05. 2014 20:32)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 4. 2014 21:48, Martin Horák

Díky za Váš názor. Naštěstí nemusím být Váš poradce a Vy nemusíte být můj klient, tak si se mnou nešpiňte ruce, vždyť je to pod Vaši úroveň.

Chodíte rád na ryby? http://ow.ly/whqdy Hezkou noc.

Reagovat

 

-49
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (marley 29. 04. 2014 21:32)

Další příspěvky v diskuzi (113 komentářů)

5. 5. 2014 21:12 | jihra

Zdravím. Já už dělám "pojišťováka" hezkých pár let. Plně souhlasím s negativními názory na "finanční poradce" z multilevlů. Ti se naučí prodávat investiční životní pojištění a jedou přes mrtvoly. Osobně jsem nikdy nebyl a nikdy nebudu "finanční poradce", ale jedině "pojišťovací poradce". Nikdy jsem nepochopil, co má pojistka společného s finančnictvím, pojistka je primárně od toho, abych byl pojištěný a nikoliv proto, abych si do ní spořil (snad s výjimkou pojistky s příspěvkem od zaměstnavatele - tam se to dá udělat velmi výhodně jak pro zaměstnavatele tak pro klienta-zaměstnance, všichni na tom vydělají, jedině "stát" prodělá). Na spoření jsou jiné instrumenty než pojistky. Každopádně ale dobrá pojistka - a to jak životní, tak úrazová, pojištění vážných chorob atd. - není k zahození. Nikdy nevíte, co se člověku může stát a pak slušné odškodnění od pojišťovny velice pomůže. Člověk ale musí počítat s tím, že pojistka také něco stojí a tyto peníze se mu nevrátí (jedině když se mu něco nedejbože stane). To, že se pojišťovny při vyplácení peněz třeba za úraz apod., kroutí, je jasné. Klienti pak nadávají, že nic nedostali. Musím ale konstatovat, že i klienti mají svůj díl viny. Šáhněte si do svědomí - když jste někdy podepsali nějakou pojistnou smlouvu - přečetli jste si potom pojistné podmínky? Zeptali jste se pojišťovny na to, co Vám nebylo jasné? Z mých zkušeností mohu říci, že tohle udělá tak 0,5% klientů. Když jako klient podepíšu pojistnou smlouvu, tak ji mohu do 2 měsíců vypovědět s 8-midenní výpovědní dobou - využil toho někdo z Vás? Je ale bohužel fakt, že s touto možností "finanční poradci" klienta většinou neseznámí. Holt když něco podepíšu, tak bych měl vědět, co jsem podepsal. A když si to nezkontroluju, tak si pak nemůžu stěžovat, když je později nějaký průšvih. Takže asi tak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

22. 5. 2014 11:58 | Martin

Snadné řešení, prostě vymazat IŽP z portfolií pojišťoven a používat pouze rizikové produkty. Ale to by takové společnosti, jako Partners, OVB, BC a další měly malé kšefty. Na IŽP stejně brzy dojde a bude kid :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

22. 5. 2014 14:06 | K

Zajímavé číst takovýhle článek na stránkách společnosti jako je Partners. Ve finanční sféře se pohybuji, přímo v konkrétní pojišťovně, nikoli ve spolupráci s pojišťovacím agentem (ne, nejde o finanční poradce, takovu pozici zákon nedefinuje, jedná se opravdu o pojišťovací agenty, jen toto pojmenování neradi používají, proč asi), a nevidím rozdíl mezi Partners, OVB, ZFP, fincetrem ani dalšími společnostmi. Ano, v každé se dá asi najít pár zodpovědných lidí (kterým bych klidně říkal finanční poradci), ale většina jede na zaběhnuté struktuře (prodej a starej se co nejmíň, vnuť svoji představu, přesmluvni, a hlavně nedělej servis, za to nejsi placený). Bohužel pokud chce být člověk úspěšný (a nemůže stavět na velkém klientském kmeni z dob dávných), zpravidla musí "jít přes mrtvoly", neakceptovat klientovo "NE" a tak podobně (vidím to i v naší interní síti, kde bych se často s praktikami těch "nejlepších" nerad stotožňoval).
Dobrá rada pro všechny potenciální klienty (jakékoli společnosti) jezjistit si, kdo se bude starat o všechny záležitosti kolem mlouvy (ať už jde o pojistku, spoření, půjčku či cokoli jiného) po uzavření smlouvy. Bohužel často jednám s našimi klienty (jimž zařídil náš produkt "kolega" od Partners či OVB) a krom samotného sepsání smlouvy (za to mají provizi) je pak klient pro poprodejní servis (dotazy, technické změny a pod.) směrován přímo na nás (za poprodejní servis nejsou pro pojištovacího agenta žádné provize, je to jen práce, za kterou dostal zaplaceno dopředu po sjednání smlouvy).
Také se svého "finančního poradce" zeptejte, kolik bude mít ze smlouvy, jíž vám nabízí, provizi - ne, není to hloupé, naopak je to jeho zákonnápovinnost, nenechte se odbýt a chtějte vědět, kolik dostane za to, že o vás "stará". S pár prodejci pojištění jsem jednal (netušili, že jde o mystery shoping a ve skutečnosti nejen nechci nic koupit, ale ještě sleduji, jak a co mi nabídnou), a divili byste se, jak začnou takoví lidé kličkovat, když se zeptáte na jejich odměnu. Doteď to byla služba pro mě, vlastně jsem měl být rád, že se mnou vůbec ztráceli čas, a když jsem z borce dostal informaci, že za nabízené ŽP (platba cca 1.000 měsíčně) dostane skoro deset tisíc, tak začal vysvětlovat, jak ale z toho zaplatí sociální a zdravotní, benzín, telefon, příspěvek na kancelář a tak, takže mu zbyte stěží tisícovka (blbost, ale i kdyby, tak za hodinu práce i s cestou není tisícovka špatná, kort pokud pak klienta se vším odpálkuje na pojišťovnu, u které mu ŽP zajistil).
Nechte si všechno potvrdit písemně! S příchodem nového občasného zákoníku se pravidla zpřísnila (taky vám kvůli tomu všude nechají podepsat papír nebo dva navíc, aby se kryli). Co ale platí, že finanční zprostředkovatelé de facto mají hmotnou zodpovědnost a pokud vám naslibují nějaké blbosti, můžete na nich vymáhat škodu. Samozřejmě, podepisujete vždy papír, že jste byli se vším seznámeni, všemu (hlavně rizikům) rozumíte a pod. Pokud vám ale někdo přijde slibovat, že podílové fondy vám vydělají při pesimistickém odhadu 8% (zažil jsem i střelce, co mi tohle tvrdil do očí, i když jsem mu na webu našel výsledky fondu, do kterého jsem měl mít peníze nainvestované (nějaký fond Partners ve spolupráci s MetLife, za dva roky fungování byl ve ztrátě asi 2%). Pokud si za tím bude někdo stát, tak vám to podepíše (pochybuji), nebo z něj alepsoň dostanete pravdu, tedy že to vůbec není jisté ani tak výhodné, naopak že můžete i prodělat (nemluvě o tom, jak vnitřně funguje převod peněz na podílové jednotky a zpět v investičních ŽP). Ten kus papíru pro vás pak může znamenat možnost jít si "zařvat" na toho blbce, co vám sliboval blbosti a vy jste kvůli tomu přišli o část úspor (při troše stěstí z něj můžete i něco vysoudit).
Poslední radou je jít přímo ke zdroji, nejlépe si ještě udělejte srovnání s konkurencí. Každý pojišťovák od zprostředkovatelské spoečnosti do vás bude hustit, jak vám vybere to nejslepší, protože má přehled o všem, co je kde na trhu, a že vám to zařídí lépe a levněji, než společnost, u které vám produkt sjedná. V první řadě je to blbost - osobně neznám ani všech cca 70 produktů, kterými disponuje naše společnost, pokud jsou na tom co do počtu podobně ostatní pojišťovny, pak není v silách člověk znát všechny produkty (osobně mi stačí že znám principy a vím, kde najdu potřebné detaily, případně koho se zeptám). Pochbuji, že živnostník, který se živí jen prodejm těchto produktů by se vůbec zabýval jejich detailním studiem (vystačí si s prodejními argumenty a základním produktovým školením, i u nás se školí externí prodejci (OVB, Partners, Fincentrum etc.), takže můžu říct, že opravdu zají jen ty základy, aby mohli prodávat a zbytek si buď přečtou v pojistných podmínkách, klienta odkáží na nás, nebo informace prostě nesdělí (co nevím, to není důležité)). Proto, když vám někdo udělá nabídku, dojděte si ji ověřit do pojištovny/banky, které se pak upíšete (a ač to není moc morální, doporučil bych vám si ji sepsat raději s přímým zástupcem pojistele, nikoli s třetí stranou, která jen přeprodává). Nic nezkazíte ani tím, když si nabídku ověříte i u jiné banky/pojišťovny, třeba vám nabídnou lepší podmínky (ostatně pojišťovák je motivovaný svojí vlastní provizí, proč by vám doporučil produkt, za který dostane malou provizi, pokud mu ochotně podepíšete, co vám nabídnul).
Tak hoď štěstí, čtěte, než to smažou, a hodně štěstí s vaším pojišťovacím agentem. Pokud máte to štěstí, že je vás pojišťovák jedním z těch slušných a zodpovědných (jako kliet to v krátké době poznáte jen těžko, nicméně zkuste něco z rad, co jsem tu psal, podle jeho reakce si třeba uděláte představu), tak vám to přeji. Kdyby bylo více těch dobrých poradců a méně těch špatných, pojišťovny a zprostředkovatelské firmy vydělají méně, ale klienti budou spokojení a při vyslovení zaklínadla "pojišťovací agent" nebudou babičkám vstávat šedivé vlasy na skráních.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

22. 5. 2014 15:57 | Blanka

No,já měla taky ŽP u České spořitelny a bylo kapitálové.Slečna poradkyně od společnosti Partners,mně přesvědčila,abych původní ŽP zrušila a pořídila si INVESTIČNÍ od Aegonu. Pozdějí jsem se dozvěděla,že jsem taky nalítla,a měla si nechat to původní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

23. 5. 2014 19:21 | Pavel

No ona kapitálka ve srovnání s IŽP je hodně krajně nevýhodná.
Jenom se zeptám: jak dlouho jste měla tu kpitálku a za jak dlouho Vám bylo sděleno, že jste "nalítla"?
Pavel
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Blanka 22. 05. 2014 15:57)

17. 6. 2014 9:01 | Martin

Mám stejnou zkušenost jako ty dvě v tom článku. Je to smutné a prakticky se nejde bránit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

28. 7. 2014 15:52 | babička

Naprosto stejně jsem naletěla já s manželem a s dospělou dcerou jedné Zelinkové z Velkého Týnce. Prý za dva roky toto pojištění můžeme zrušit....vybrala jsem po čtyřech letech a obdržela polovinu vložené částky! Místo 80 tisíc mi bylo z Generali vráceno 40 tisíc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2014 20:03

Chování na úrovni ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin Horák 29. 04. 2014 21:48)

15. 4. 2015 17:23 | Tomáš

V pojišťovnictví pracuji 3 roky a z osobní zkušenosti vím, že každá pojistka se má nastavit podle přání klienta. Poradce je tam pouze od toho, aby klienta vedl správným směrem a klient si sám uvědomil zda se daného rizika obává nebo nikoli. Nejsem zastánce "střelců" ŽP, kteří po prvním dni školení jdou a pálí pojistky z kterých má největší provizi, ale někdy klientovy prostě nevysvětlíte že pokud sedí klient odrána do večera v kanceláři, tak je větší pravděpodobnost selhání zdraví než zlomená noha při cestě ke kávovaru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

24. 6. 2015 8:41 | Hanka

Dobrý den, také se pohybuji několik let v pojišťovnictví a teď přes rok pro jendu pojišťovnu, ale prosím, nepleťe si pojmy. Makléřské společnosti jako je OVB, Partners Broker Consulting... mají PPZ (podřízené pojišťovací zprostředkovatele), ale pro jednu pojišťovnu pracují VPA (výhradní pojišťovací agenti), což je i Váš případ. Viz. ČNB
P.S. Jinak naprosto souhlasím :-D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (K 22. 05. 2014 14:06)

26. 12. 2015 19:27 | Bartyzalová

Také máme s Generali podobné zkušenosti. Přesto, že finanční poradce nám byl doporučen a ujišťoval nás, že po deseti letech můžeme kapitálové životní pojištění vypovědět, přišli jsme o víc než 300 tisíc na třech pojistkách. Přestože pojistka po 9 letech byla redukovaná, čili zaplacená až do konce 20ti letého období. Měla totiž pokrývat hypotéku, kterou jsme refinancovali. Smlouvu jsem dala přezkoumat právníkům, kteří doporučili soud, ale vzhledem k tomu, jak dopadají soudy pro slušné lidi, jsme do toho raději nešli.Už žádné "investice"!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (babička 28. 07. 2014 15:52)

25. 8. 2016 11:51 | Ivík

Dobrou a poctivou pojišťovnu,aby vás neokradla v dnešní době musíte hledat.Obyčejný člověk těžko pozná,která to je.Nejlepší je nemít žádnou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

13. 11. 2016 23:02 | David Kůrka

Toto, není je problém,OVB, ale stejný i my u Alianz máme s přítelkyní totožný problém. Všichni naslibují výhody , když dojde na plnění . Vždy si chytří najdou nějakou skulinku jak se vyhnout placení. A než si život zaplňovat kolem dokola omýláním,že jsme podepsali něco,čemu vlastně v těch několika desítkách listů obsahujících ve smlouvě nerozumíme a nechali jsme si radit u OVB a uzavřeli u Alianz. Tak jsme hašteření vzdali a přišli o 28tis těsně před porodem našeho potomka. Bohužel drahý způsob, jak přijít na to, že je to vlastně jen tahání peněz z našich kapes šikovností podvodníků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Janeček

podnikatel, RSJ

Lenka Bradáčová

vrchní státní zástupkyně

Karel Janeček
ÚSPĚŠNOST
4,71 %

z 85 duelů
×
Lenka Bradáčová
ÚSPĚŠNOST
95,35 %

z 43 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Averze, Ebit, Auditing, o2, česká spořitelna, daň z příjmů, eet, neveřejná nabídka, sociální postavení, Jihomoravský kraj, Car Price Report, správní řízení, daň z převodu nemovitosti, hospodářská krize v USA, MSCI Frontier Markets, procesy, pojistné, Jiří Hos

1Z37459, 3S50220, 3S50220, 4H11215, 8X888888

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK