Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Rozhovor | 8. 12. 2012 | 18 komentářů
Podle chybných pravidel vznikají špatná rozhodnutí. Pokud například platí pravidlo, že schodek do tří procent HDP je v pohodě, pak schodek bude. Svou novou knihu ekonom Pavel Kohout nazval Úsvit. Optimisticky. Věří, že jeho návrh nové české ústavy je základem systému lepších pravidel.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 12. 2012 8:14, Fredy

Teď už to vypadá lépe. Minulá upoutávka (reklama) byla tak trochu zavádějící, tohle je již akceptovatelné. Cítím v tom Rogera Douglase, což nevadí, ba naopak. Dokonce bych si dovedl představit jeho klon, v podání pana Kohouta, v našich podmínkách. Je jen otázkou, proč tohle vše hnát přes ústavu. Vše by se dalo řešit, rychleji a pružněji, pouze pomocí zákonů. Spíše než licitace ohledně nadpoloviční, či dvoutřetinové většiny, je třeba hledat vzájemný konsensus. To bude ten největší problém. Většina báječných nápadů vždy ztroskotala na tom, že pro ně nebyla zajištěna většinová podpora. Politicky "násilná" forma nemá dlouhého trvání. Viz pokusy současné vládní koalice a reakce opozice o jejich zrušení. Tudy cesta nevede. A spoléhat na to, že nějaká politická strana, schopná Kohoutových reforem, sama získá nadpoloviční většinu v PS a v Senátu, je spíše utopie.

Tudíž se vracím k tomu, co jsem psal k minulému článku. Jediná možnost je přes větší aktivitu a angažovanost nás, obyvatel této země. My musíme dotlačit politiky k tomu, co chceme. Ostatně v roce 1989 tomu nebylo jinak. Dnes je ale jiná doba a nemáme stejného/jednotného nepřítele. Prostřednictvím politických stran, na způsob reformace zevnitř, vidím skepticky. Nicméně nějaký koordinovaný občanský nátlak bude nutný. Aby se to povedlo, tak bude nutné mít v každém regionu důvěryhodné osobnosti - ovčáky. Něco jako občanské "ombudsmany občanského fóra". Bez těch to nepůjde. A to říkám přesto, že jsem pravicový, konzervativně založený člověk, který upřednostňuje politický systém. Chápu, že to zní tak nějak revolučně, ale znáte jiné řešení?

Pan Kohout navrhuje (podle dosavadních informací) zajímavý systém správy země. Ale pochybuji, že vymyslí nějaký jednoduchý a zaručený jízdní řád, jak se k tomu spolehlivě dostat. Ten by mě zajímal ze všeho nejvíce.

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 12. 2012 19:25, Jarka

JOJO, společnost Partners plánovala urvat velké prachy na důchodové reformě a najednou vidí, že Češi nejsou tak hloupí, aby do toho paskvilu lezli.No a pan Kohout se potřebuje zviditelnit za každou cenu.Že by cesta do politiky? Pro mne a zcela určitě mnoho lidí ..ani omylem..Uvědomujete si lidé, na čem a na kom by se zase šetřilo, kdyby ta jeho ústava platila...Pro mne je pan Kohout ekonom jako kat Mydlář lidumil.

Reagovat

 

-20
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

8. 12. 2012 8:14 | Fredy

Teď už to vypadá lépe. Minulá upoutávka (reklama) byla tak trochu zavádějící, tohle je již akceptovatelné. Cítím v tom Rogera Douglase, což nevadí, ba naopak. Dokonce bych si dovedl představit jeho klon, v podání pana Kohouta, v našich podmínkách. Je jen otázkou, proč tohle vše hnát přes ústavu. Vše by se dalo řešit, rychleji a pružněji, pouze pomocí zákonů. Spíše než licitace ohledně nadpoloviční, či dvoutřetinové většiny, je třeba hledat vzájemný konsensus. To bude ten největší problém. Většina báječných nápadů vždy ztroskotala na tom, že pro ně nebyla zajištěna většinová podpora. Politicky "násilná" forma nemá dlouhého trvání. Viz pokusy současné vládní koalice a reakce opozice o jejich zrušení. Tudy cesta nevede. A spoléhat na to, že nějaká politická strana, schopná Kohoutových reforem, sama získá nadpoloviční většinu v PS a v Senátu, je spíše utopie.
Tudíž se vracím k tomu, co jsem psal k minulému článku. Jediná možnost je přes větší aktivitu a angažovanost nás, obyvatel této země. My musíme dotlačit politiky k tomu, co chceme. Ostatně v roce 1989 tomu nebylo jinak. Dnes je ale jiná doba a nemáme stejného/jednotného nepřítele. Prostřednictvím politických stran, na způsob reformace zevnitř, vidím skepticky. Nicméně nějaký koordinovaný občanský nátlak bude nutný. Aby se to povedlo, tak bude nutné mít v každém regionu důvěryhodné osobnosti - ovčáky. Něco jako občanské "ombudsmany občanského fóra". Bez těch to nepůjde. A to říkám přesto, že jsem pravicový, konzervativně založený člověk, který upřednostňuje politický systém. Chápu, že to zní tak nějak revolučně, ale znáte jiné řešení?
Pan Kohout navrhuje (podle dosavadních informací) zajímavý systém správy země. Ale pochybuji, že vymyslí nějaký jednoduchý a zaručený jízdní řád, jak se k tomu spolehlivě dostat. Ten by mě zajímal ze všeho nejvíce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

8. 12. 2012 13:49 | erik hálek

To je vono, každý pluh je špatný!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

8. 12. 2012 13:50 | erik hálek

oprava :To je vono, každý dluh je špatný!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

8. 12. 2012 15:40 | jezevec

pluh bylo hezčí
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (erik hálek 08. 12. 2012 13:50)

8. 12. 2012 15:48 | mike

je to logické, nastavení výdajů podle příjmů, pak bude každý chtít platit daně, aby se mohly přerozdělit, ale transparentně, viz CZ Loko (oceněná firma za používání internetové aukce při výběru dodavatelů). jen s tím posláním volebního lístku poslancům... voliči komunistů jsou disciplinovaný a část socialistických taky, by se mohlo stát, že se dotyční chytnou za nos a komáři se uhnízdí ve vládě :-/ ale mě osobně nic nenapadá snad jen supr marketingem přesvědčit levicový voliče, že změna je i pro ně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

8. 12. 2012 16:39 | eďa

Votom se tu bavíme už od sametu, ale jak chceš přesvědčit politika, aby nekradl ? Tudy cesta bohužel, nevede. Ale je tu jiná. Neutrácet, nevydělávat, poslat tenhle zločinný systém do insolvence - do dražby. Už vidím ten zájem o všechny ty lumpy, co nás dostali na buben.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

8. 12. 2012 16:51 | mamcaRBK

Je to sice krásné, ale je to idealistické. Něco jako - každá dívka, která se vdává, je panna. Aby fungoval systém pana Kohouta, nesměla by existovat žádná imunita. Každý by musel být zodpovědný za to, co podepsal. Jinak se zase všechno rozkrade, rozdá na úplatky a můžou se vybrat horentní sumy. Pokud nebudou poslanci trestně zodpovědní, tak se nic nezmění. Pokud nebude možné vysoce zdanit majetek, který dotyčný neprokáže, tak se nic nezmění.A to majetek i zpětně. Protože tihle poslanci neschválí nic, z čeho nebudou mít užitek. Nevěřím v dobro mocných.
Ovšem myšlenka je to dobrá a kdo nic neudělá, tak sice nic nepokazí, ale také vůbec nic nezmění.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

8. 12. 2012 17:17 | eďa

A by to tak bylo, tak si takového politika pěkně koupíš -vydražíš ve veřejné dražbě a budeš ho pěkně moci postrkovat jako dřevěného kačera na provázku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mamcaRBK 08. 12. 2012 16:51)

8. 12. 2012 19:25 | Jarka

JOJO, společnost Partners plánovala urvat velké prachy na důchodové reformě a najednou vidí, že Češi nejsou tak hloupí, aby do toho paskvilu lezli.No a pan Kohout se potřebuje zviditelnit za každou cenu.Že by cesta do politiky? Pro mne a zcela určitě mnoho lidí ..ani omylem..Uvědomujete si lidé, na čem a na kom by se zase šetřilo, kdyby ta jeho ústava platila...Pro mne je pan Kohout ekonom jako kat Mydlář lidumil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-20
Líbí
Nelíbí

9. 12. 2012 10:41 | Jarkan

ekonomickou destrukci začali komunisti po roce 1948,ti co v tom dnes pokračují jsou jejich děti , mají jejich výchovu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 12. 2012 14:05 | Vaše banka , pojišťovna, cérkev a stát

Chcete přijít o své peníze?Uložte si je do banky, do pojišťovny do státu nebo do církve, tam je určitě po čase nenajdete.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarka 08. 12. 2012 19:25)

9. 12. 2012 14:06 | losnuevosvidentes

Osvícený názor.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarkan 09. 12. 2012 10:41)

9. 12. 2012 14:14 | Karel

No, celkem hezky se to čte, ale sám v tom také sotva plavete, ostatně jako ona prostá většina. Položme si jednoduchou otázku, která zní, proč tedy většina nevládne? Podle mě nevládne právě proto, že nechce a naopak ještě sponzoruje i to, že nechce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 08. 12. 2012 08:14)

9. 12. 2012 22:11 | Johny

Obávám se, že by pan Kohout jako správce státního rozpočtu u většiny národa českého neuspěl. Jak mohu s lidmi mluvit jenom např. o našem obecním rozpočtu (protože se o obec kde bydlím zajímám a chci vědět, jak hospodaří), tak lidi absolutně nezajímá hospodaření do detailu, oni jsou zmatlaní médiema, že se prostě krade a kdyby se nekradlo, tak na to, co oni v obci chtějí, by peníze byly! Zjednodušeně: chceme všude nový asfaltky, ale kde na ně obec vezme? No ať se staraj ne, od toho jsme je volili, ať nekradou a staraj se...pak ovšem diskuze končí, protože takovému člověku můžete stokrát vysvětlovat, že obec má příjem 2mil ročně a na nový cesty je potřeba 20mil jednorázově. A to nemluvím o tom rozpočtu státním. Dokud budou lidé většinově volit podle toho, co jim kdo naslibuje dát, a ne podle toho, jak jim kdo naslibuje hospodařit, pak je boj pana Kohouta a jemu podobných předem odsouzený k zániku (dřív nebo později). Myslím, že autoři všeobecného volebního práva se v dobách dřívějších také chtěli dočkat toho, že toto volební právo zruší majetnické choutky šlechty a zbohatlíků, ale jak to s odstupem doby je vidět, bylo to ono spásné řešení? ANO JE V LIDECH A JE TO O SPOLEČENSKÉ ZMĚNĚ - pan Kohout vám tady vtluče rozpočet podle příjmů a ejhle: až to prosadí, pak vám naordinuje něco, co ani Kalousek nemá odvahu udělat - sežeře mandatorní výdaje (čili soc.dávky, důchody, zdravotnictví, policisty, hasiče, armádu, úředníky apod.). Z mého hlediska super řešení: málo lidí ve státních službách, málo kontrol nás soukromníků, daně budou snad nízké. Ale zase budu rád, že mám v chodbě kulovnici a brokovnici (jakožto myslivec), abych si místo policistů mohl se zloději poradit sám. Já alespoň nevím, co by chtěl pan Kohout dělat se státním rozpočtem, žádný postup neuvedl - jen systém, ne konkrétní představy.VYMÝTIT KORUPCI? a kým? mizerně placenými policisty a soudci? Nebo spravedlivě rozzuřeným davem?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

11. 12. 2012 15:13 | POZOR NA LACINÁ GESTA V OBLASTI IMUNITY!

Rozhodně nesouhlasím s otázkou imunity. Omezení imunity na projevy v parlamentu považuji za nebezpečné. Představte si, že chcete zákonodárce vyautovat z parlamentu během zásadní debaty (předpokládejme, že existuje) o přijímaném zákonu či přímo při hlasování. Není přeci nic jednoduššího, než jej obvinit třeba z banálního znásilnění. Tvrzení proti tvrzení, důkazy veškeré žádné, ani nejsou zapotřebí. Ale podáním vysvětlení nebo během úkonů nezbytných v trestním řízení dojde k tomu, že daný poslanec prošvihne to a to jednání, schválení toho a toho zákona... Tudy voda neteče. Omezení imunity je přímo povelem ke zneužití. Typicky špatný systém, který přímo volá po zneužití bez ohledu na morální kredit jedince. Omezme imunitu jen do jedné souvislosti - odvolatelnosti zákonodárce. Tedy mechanismus musí nutně zahrnovat vyšší počet subjektů. Samozřejmě, i to je manipulovatelné (podívejme se na "referendum" o vstupu do EU "po Česku",kdy "kampaň byla pouze jednostranně pozitivní), ale stejně tak lze použít stejné zbraně na obranu. To v případě obvinění zákonodárce z nějakého banálního trestného činu, který ausgerechnet musí být "náhodou" "vyšetřován" (ono stačí to vyšetřování, i když se vina neprokáže) v době, kdy je přítomnost zákonodárce ve sněmovně nezbytná (a to by měla být téměř na všech zasedáních, že?) prostě nejde. Nebo budeme "na revanš" obviňovat ze znásilnění i protistranu? A na námitku, že všichni nebudou obvinění ze znásilnění popusťte fantazii a zamyslete, z čeho všeho lze kohokoli snadno obvinit (dětská pornografie v jeho počítači, porušování autorského práva, dopravní nehody s různými následky, podstrčené kontroly na přítomnost alkoholu v krvi při řízení (měří Policie ČR dětskou hračkou!ú a tak podobně. Samozřejmě v čele asi bude korupce, protože i zde platí fyzikální pravidlo, že neexistenci jevu nelze prokázat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

14. 12. 2012 10:17 | iso

Ještě jsem nečetl, ale! Je nová ústava jeho návrhem? Nedělá jenom někomu "zprostředkovatele"?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

21. 12. 2012 19:26 | Miroslav Bazal

Přeji klidné prožití svátků. Velmi rád čtu vaše články.Je pravda,že bychom měli vydat pouze to co stát vybere.Musíme začít každý od sebe.Doložit nabití majetku,státní sféra je příliš drahá.Od soudců po hasiče mají stále málo.Právě tato vzdělaná skupina by se měla uvědomit,že stát má omezené možnosti a nemůže stále navyšovat platy.Vůbec je nepochopitelné,že opozice vše kritizuje,ale jak naplnit státní kasu neumí.Dalším neštěstím je ,že média srovnávají příjmy s Německem.Odpovědnost politiků naprosto žádná.Hlavní esa tam jsou 20 let a budou tam dál.Dělám starosty přes 20 let a poslance vidím jednou za čtyři roky.Na poradě jednou za rok,je ticho, jak v kostele.Velké neštěstí jsou dotace.Díky dotacím je vše pokřiveno.Pracovní místa.Propustit sto lidí není problém.Vytvořit jedno pracovní místo je nadlidský výkon.Jsem ze Znojemska.Byly postaveny přehrady,zavlažovací systémy zmodernizované mrazírny fruty a následně zbourány.Kolik lidí přišlo o práci,která se nedá nahradit.Největším problémem vidím v nenasytnosti.Všichni máme málo a to je neštěstí celé ekonomiky.bazal
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

30. 12. 2012 14:06 | ludek

Jsem také příznivcem přímé volby poslanců. Sami poslanci však volební systém nezmění. Možná by stálo za to uspořádat paraelní volby na internetových stránkách. Pro politiky by to mohl být důvod k zamyšlení a pro voliče dát najevo dostatečně hlasitě svůj názor na současný stav.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivana Šachová

podnikatelka, Silex

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Ivana  Šachová
ÚSPĚŠNOST
60,00 %

z 5 duelů
×
Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 24 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Výpovědní lhůta, Strategie maximální likvidity investic, Arbitrážový obchod, česká spořitelna, bankovnictví, daň z příjmů, elektronická evidence tržeb, vodafone, bělorusko, přípitek, hospodská ekonomie, Luboš Prokůpek, evropské volby, start-upy, fond nemovitostních akcií, Marie Nováková, levice, investiční makléř

1T46793, 2L13776, 4L04443, 4AK2555, 6C14949

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK