Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Rozhovor | 14. 8. 2012 | 8 komentářů
Na desítky miliard by přišel přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by na něm asi nevydělali. Až na ty, z jejichž pozemků by se rázem staly zlaté doly. Jejich napojení na místní politiky asi nepřekvapí. Matěj Hollan z občanského sdružení Brnění poodkrývá souvislosti.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 8. 2012 10:37, JokeM

p. Hollan a lidi okolo něj mají můj hluboký obdiv. Mít nervy a žaludek na boj s větrnými mlýny. Snažit se po dobrém a v rámci stávajících zákonů něco změnit to si neumím už ani představit.

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 8. 2012 7:31, Roman

Ona argumentace pana Hollana je jako obvykle hodně jednostranná. Ze všeho si vybere jenom to, co se mu hodí, a z toho, co se mu nehodí, a ještě to podá takovým způsobem, aby to vypadalo, jak jej argumenty podporují. Stejně tak i u hazardu. Pro mě osobně je toto sdružení vyloženě nedůvěryhodné.

Reagovat

 

-19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 14. 08. 2012 12:50)

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

14. 8. 2012 10:37 | JokeM

p. Hollan a lidi okolo něj mají můj hluboký obdiv. Mít nervy a žaludek na boj s větrnými mlýny. Snažit se po dobrém a v rámci stávajících zákonů něco změnit to si neumím už ani představit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

14. 8. 2012 12:50 | Michal Kára

No, on ten článek je takový dost jednostranný, slušně řečeno. Takže zkusím sebrat pár argumentů z opačné strany:
1) Podle jekotu o "odsunu nádraží na periferii" by se zdálo, že chtějí nádraží přesunout někam dvacet kilometrů za město. Ve skutečnosti jde o přesun zhruba o vzdálenost mezi pražským Hlavním nádražím a dolním koncem Václaváku.
2) Referendum se ptalo Brňáků - ale mnohem víc nádraží používají dojíždějící mimobrněnští. A těch se nikdo neptal.
3) Oddělení nádražím a kolejemi teď vytváří periferii hned za hranicí centra města.
4) Současné nádraží je už docela na hranici kapacity a rozšiřovat není moc kam. Leda by zrušili to Tesco vedle.
5) Z předchozího a toho, že při rekonstrukci by se musela alespoň část nádraží uzavřít plyne, že by rekonstrukce byla dost problematická.
6) Příjezd ze severu vede několik stovek metrů přímo kolem oken obytných domů - je otázka, kdy to někomu začne vadit tak, že začne bojovat za zrušení téhle trati.
7) I ty parametry tratě jsou, pokud vím, takové všelijaké, musí se tam jezdit pomalu atp.
8) Po přesunu by se samozřejmě musely upravit linky MHD (což by si ale vyžádalo další náklady)

9) Přesunem by se zlepšilo propojení železniční a autobusové dopravy (blízká Zvonařka).

Prostě, současné nádraží má sice výhodnou polohu, ale taky různé problémy, které se rekonstrukcí odstranit nedají. Na druhou stranu přesun je opravdu hodně finančně náročný, takže je to taková patová situace. Rozhodně ale nelze paušálne tvrdit, že přesun je totální nesmysl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JokeM 14. 08. 2012 10:37)

14. 8. 2012 23:33 | Petr Útrata

Podívejme se, jak se takový blázen a ekoterorista, jakým je pan Holan, dostal až na stránky docela solidního serveru penize.cz... Ať jde do voleb a až vyhraje, pak ať řídí město. Do té doby je to jen žvanil, který dostává víc prostoru, než je zdrávo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

15. 8. 2012 0:09 | croco

1) Dá se taky argumentovat opačně - stojí 30 miliard za to, aby se nádraží přesunulo jenom o 800m nebo kilometr? 4) Současné nádraží je na hranici kapacity - A jak kapacitu řeší to nové? Mimochodem, i když teda Hollan taky sleduje svoje vlastní zájmy, má pravdu s tou výhodou oddělení osobní a nákladní dopravy. To současné by šlo rozšířit tak o jedno nástupiště i s tescem, odnesli by to jenom stánky s Vietnamcema. 6) Většina stávající trati vede přes průmyslové areály a například v městské části Brno-Židenice (přes zdejší trať vedou právě ty trasy nákladních vlaků) už roky existují občanská sdružení bojující proti odsunu (a rozšíření tratě vedoucí hned vedle relativně klidné obytné čtvrti). Proti současné trati v ghetu nikdo neprotestuje. 7) Na tom, že je stávající trať a hlavně nádraží potřebuje údržbu a opravy, není samozřejmě co řešit. Ale budovat vše znovu? Brno není Praha, tady hoří tolik věcí... O velkém silničním okruhu se mluví už od druhé světové (teď nepřeháním) a letos se možná slavnostně otevře první technologicky náročnější část, o těch dalších se v nejbližších letech ani neuvažuje. Ale v Praze se doluje jako o závod (tak to bylo jenom takové malé rýpnutí, podstata sdělení je hlavně v názoru na nižší prioritu investic typu přesun nádraží o 1 km ve srovnání s jinými projekty)...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 14. 08. 2012 12:50)

15. 8. 2012 7:31 | Roman

Ona argumentace pana Hollana je jako obvykle hodně jednostranná. Ze všeho si vybere jenom to, co se mu hodí, a z toho, co se mu nehodí, a ještě to podá takovým způsobem, aby to vypadalo, jak jej argumenty podporují. Stejně tak i u hazardu. Pro mě osobně je toto sdružení vyloženě nedůvěryhodné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 14. 08. 2012 12:50)

15. 8. 2012 9:51 | Michal Kára

Vždyť na konci píšu, že se to nejspíš nevyplatí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (croco 15. 08. 2012 00:09)

15. 8. 2012 20:43 | josef Myslivec

Matěji Holanovi se podařilo zatím nejpřesněji a nejhutněji zpracovat téma stěhování nádraží. Zabývám se tou kauzou přes 30 let a mám ji přehledně zpracovanou na http://www.nadrazibrno.wz.cz včetně návrhů na řešení. Matěji se podařilo to zase posunout o kousek dál.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

16. 8. 2012 15:04 | Pavel

Michal Kára tu v diskuzi pomíjí zásadní věc. Stavba nového nádraží včetně napojení infrastruktury, mraky přeložek a souvisejících staveb má stát cca 30 miliard (pokud to bude jako u Blanky tak klidně 60) a ty nemá ani zadlužené Brno ani zadlužené ČD ani Kalousek ve státní kase. Mimobrněnských se nikdo netázal ale také neplatí Brnu daně. Brněnští to většinou nechtějí protože vlakem zas tak moc nejezdí a nemají zájem formou zvýšených daní např. domovních platit mimobrněnským dopravu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Tomáš Prouza

ekonom

Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
35,63 %

z 87 duelů
×
Tomáš Prouza
ÚSPĚŠNOST
84,09 %

z 44 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Basket certifikát, Reálná veličina, Absolutní hodnota, státní podpora, daň z příjmů, penzijní připojištění, daňové odpočty, doplňkové penzijní spoření, likvidní složka fondu, daňový rozpočet, Konto Komplet, daňové paušály, není co závidět, zamrzlé, andrej kiska mladší, konvergenční program, Stanislav Fiala, cece eur

1HCVERVA, 1HCVERVA, 4E16485, 6C20415, 7T77760

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK