Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Špatně vypsané státní zakázky, zbytečné soudní průtahy, chybné kontroly finančního úřadu – to je jen pár příkladů toho, za co stát každý rok vyplácí poškozeným občanům odškodné v řádech stamilionů. Viník: státní úředník. Plátce pokuty: daňový poplatník!

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 10. 2011 11:08, Bodlák

Bez kontroly nelze pracovat se státními penězi.Každá účetní funkce uměla dohledat každý halíř,za totáče to fungovalo, nevím proč v tolik vychvalovaném a žádaném systému nikoli.Odpověď známe všichni.Někomu a hlavně některým hodně záleží na tom,aby žádná skutečná kontrola a tím pádem i odpovědnost neexistovaly.

Reagovat

 

+11
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 10. 2011 13:17, jezevec

kdo by pak ale pracoval ve státní správě?
nebo za jaký plat vy byste šel dělat úředníka, kdyby vám v podstatě za jakékoliv vaše rozhodnutí (neb vše je zpochybnitelné) hrozila náhrada škody ve stovkách milionů?

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rendy 13. 10. 2011 10:57)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

13. 10. 2011 0:26 | jezevec

jak že to dneska celý den opakovali ve zprávách s tou tymošenkovou? že když opozice soudí předchozí odstřelenou politickou garnturu, šance na spravedlivý proces je čistě iluzorní?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2011 8:51 | olly

Už pžísloví praví: Kde není žalobce, není soudce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2011 10:57 | Rendy

Je samozřejmostí, že prodavač ve firmě zodpovídá za sklad, tzv. hmotnou zodpovědností. Někteří podnikatelé na čerpacích stanicích došli i tak daleko, že v případě tzv. újezdu, kdy člověk natankuje a ujede bez placení, nechají škodu zaplatit pokladníka který měl zrovna službu, a to i v případě, že dotyčný pokladní nemá absolutně šanci cokoliv udělat aby újezdu zabránil, protože než stačí zareagovat je zloděj dávno pryč. Tedy trest za to, že jinej spáchá trestný čin, tedy pokud je to nad těch oných 5000 kč že jo. A já se teda ptám a říkám, jak je možné, že takovíto princip neni dávno zaveden na veřejné finance, na finance v miliardách. Jak je možné, že to co píšete v článku, neni trestáno. Trest za to, že vlády rozkradli miliardy z peněz České republiky, má být brán jako útok na stát, protože to útok na stát je. Neznám jedinou zakázku ČR která proběhla bez nejmenší chyby a aféry, neni totiž ani jedna! A změn se podle mě nikdy nedočkáme, protože ten kdo se ke korytu dostane, neodejde aniž by se dosyta nenažral!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2011 11:08 | Bodlák

Bez kontroly nelze pracovat se státními penězi.Každá účetní funkce uměla dohledat každý halíř,za totáče to fungovalo, nevím proč v tolik vychvalovaném a žádaném systému nikoli.Odpověď známe všichni.Někomu a hlavně některým hodně záleží na tom,aby žádná skutečná kontrola a tím pádem i odpovědnost neexistovaly.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2011 11:33 | eďa

Co projde Bohovi, neprojde volovi. Nechápeš-li rozdíl, pak jsi neprošel.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rendy 13. 10. 2011 10:57)

13. 10. 2011 12:36 | Dagmar Stojanová

Jak pokladní zaplatí svoje nesrovnalosti, tak i politik by měl zaplatit za svoje chyby, které jsou do miliard! Zabavit jim majetky ve výši dluhů by mělo být samozřejmost!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2011 12:37

Olně s paní souhlasím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bodlák 13. 10. 2011 11:08)

13. 10. 2011 13:04 | Petr Mrňka

Nechuť politiků a vedoucích pracovníků postihovat své podřízené může odstranit jen podáním občana na jejich trestní stíhání za špatnou správu cizího majetku (našeho státu, úřadu). S ohledem na to, že nevyužívají možnosti vymáhání pokuty od podřízených nás(spolumajitele tohoto státu)úmyslně poškozují. Stačí jen jít pak po linii tohoto podání a toto rozšířit na každého,kdo by to chtěl odložit (zamést...). Po těchto pokutách by si naopak jejich podřízení rozmysleli napříště držet černého petra za vadné jednání na ústní žádost svého nadřízeného pro krytí jejich aktivit, které obvykle toto "neúmyslně chybné jednání" spouští. Takže si nestěžujme, je to v našich rukách a místo na pivko věnujme každý pro rozkvět tohoto státu hodinku času na policii (vrátí se nakonec všem).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2011 13:17 | jezevec

kdo by pak ale pracoval ve státní správě? nebo za jaký plat vy byste šel dělat úředníka, kdyby vám v podstatě za jakékoliv vaše rozhodnutí (neb vše je zpochybnitelné) hrozila náhrada škody ve stovkách milionů?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rendy 13. 10. 2011 10:57)

13. 10. 2011 13:25 | franta

Nikdo nikoho nebude vinit za rozhodnutí. Tady jde o výběr zakázek bez výběrového řízení a nebo výběrové řízení šité na míru. Nad každým by měla být kontrola a každý by měl vědět, že za chyby se platí. To ví i obyčejný zaměstnanec. Pokud uděláte v práci chybu a je způsobena škoda, tak se často musíte podílet na škodě. Někdy vás i zaměstnavatel vyhodí a to často tito lidé ani zdaleko nemají průměrnou mzdu. Vykrmujeme si tu prasátka v žitě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 13. 10. 2011 13:17)

13. 10. 2011 13:59 | j. fišer, třebíč

systémové řešení by bylo,kdyby byla jasně stanovena pravidla pravomocí a zodpovědnosti potom bychom se nemuseli bavit o tom, kdo,za co zodpovídá nadřízený vždy samozřejmě musí zodpovídat za podřízeného jak jej kontroluje,když neví, co dělá? u baťů mohl práci vykonávat ten,který měl na kontě příslušný obolus (něco jakokauce) jestli o něj nekvalitní prací přišel, přišel automaticky o místo systémové principy v řízení jsou zejména pro vrcholové pracovníky španělskou vesnicí, nejen ve státní a veřejné správě
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2011 13:59 | franc

Politici jsou bezpáteřní šmejdi, kteří se jdou do politiky pouze napakovat. Už něco pamatuji a tuhle jsem marně přemýšlal o tom, co vlastně pro nás občany za těch 21 let udělali. Státní majetek je rokraden a co je nejhorší už se nám hrabou v kapsách!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2011 18:48 | Vodník Česílko

Zodpovědnost politika za svého úředníka je dobrý nápad (tato myšlenka se, mimochodem, realizovala už ve staré Číně, viz. http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-urban.php?itemid=11731). Obávám se ale, že u nás jde o neprosaditelný princip, respektive se "zodpovědnost" politika za jeho úředníka uplatňuje poněkud perverzním způsobem - totiž, že politik se snaží krýt neschopnost, zlodějny a korupční aféry svého úředníka...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2011 19:27 | Roman

Nestává se mi moc často, že bych s Jezevcem souhlasil, ale toto je jeden z těch vzácných případů. Kdo nikdy nepracoval ve veřejné správě, tak si po přečtení článku o takovém návrhu zákona řekne, jak je to bezvadný nápad. Ale v praxi je to o dost složitější. Ono je někdy velmi obtížné stanovit, kdo chybu udělal, protože ten, kdo rozhodnuje, většinou není ten, kdo práci vykonává. Podle jejich podpisových řádů třeba rozhodnutí vydává určitá osoba, podklady dává referent. Referent má určitý názor, nadřízený jiný. Referentovi se vrátí podklady k přepracování s připomínkami, jak má rozhodnutí formulovat. Nadřízení jej pak podepíše. Z pohledu procesních zákonů rozhodnul podepisující. Ale přitom všechny podklady vůbec nemusel vidět, vychází jenom z podkladů, které mu dal referent, který nemusí předat všechno, protože část může vyhodnotit jako bezvýznamné. Nebo naopak předloží všechno, ale nadřízený má jiný názor a nechá jej rozhodnutí přepracovat. Referent se musí podřídit. Kdo tedy ponese vinu? Budou to házet jeden na druhého? Nebo se náhrada škody bude automaticky vymáhat po vyřizujícím bez ohledu na to, kdo rozhodnutí vydal? Nebo naopak automaticky po tom, kdo rozhodnutí podepsal, i když jej nezpracovával? To vůbec není jednoduché k posouzení, rozhodnutí o takové sankci je na obsáhlé vyšetřování, včetně výslechů svědků a i tak dokazování nemusí být jednoznačné. Jednoznačné bude jenom to, kdo, že ke škodě došlo. A pokud jde o velkou škodu, tak se pravděpodobně jedná o velkou instituci a v takovém případě to rozhodnutí může jít třeba přes pět, šet lidí (referent, vedoucí referátu, vedoucí oddělení, vedoucí odboru, ředitel...). To se celý proces hledání viníka ještě víc zkomplikuje, obzvlášť, když každý článek z celého řetězce může mít na daný problém mírně odlišný názor. A vzhledem k tomu, jak rozdílná je soudní judikatura v ČR i mezi různými krajskými soudy na stejná témata, tak se může stát, že úředník bude vycházet z jediného aktuálního rozsudku (třeba krajského soudu v ČB, přitom úřad bude třeba z Prahy), a následně "jeho" krajský soud rozhodne zcela jinak. A vyřizující bude v háji...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 13. 10. 2011 13:17)

13. 10. 2011 19:44

I proti škodě způsobené zaměstnavateli se dá pojistit. A pojišťovna už má na slušného právníka... Podle mě by stačilo čas od času uplatnit stávající legislativu a využít práva vymáhat škodu. Pár zmedializovaných případů by mělo vliv na celkovou kvalitu práce úředního aparátu :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roman 13. 10. 2011 19:27)

13. 10. 2011 19:47

A ty prasácký fóry si fakt zakažte!Na to nikdo neni na to zvědavej jak si utahujete z nějakýho nebohýho referentíka. NEVKUS!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

14. 10. 2011 5:21 | Golka

Povinnost vymáhat škodu musí být zakotvena v zákoně,ne-li přímo v ústavě. Není možné,aby kdokoliv rozhodoval bez ohledu na výsledek svého rozhodnutí.Pak dochází ke škodám.O míře zavinění a náhradě škody pak musí rozhodnout nadřízená,nebo komise příp. soud.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

14. 10. 2011 19:06 | jirka

nevidím důvod,proč by politici měli být z placení vyškrtnutí,jsou občany našeho státu jako každý jiný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

14. 10. 2011 19:11 | lipánek

je zajímavé ,že ve sféře úředníků je vše složité,cokoli,prostě tam platí nepsaný zákon ruka ruku myje a viník prostě není/možná se jen zametl šikovně pod koberec/,v jiných oborech či odvětví/pomineme justrici,policii/ je viník vždycky nějaký k nalezení.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roman 13. 10. 2011 19:27)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Janoušek

lobbista, podnikatel a kriminálník

Milan Jančík

politik a podnikatel

Roman Janoušek
ÚSPĚŠNOST
16,67 %

z 18 duelů
×
Milan Jančík
ÚSPĚŠNOST
23,53 %

z 17 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Tranše, Náhradní doby, Historický výnos, fayn, petr dvořák, banky, eet, fintech, Přímé obchody, atraktivita, statek, tuk, MInisterstvo vnitra, Juraj Rektor, týdenní změna, Apoštolská církev, penalizační poplatek, korkyně

3L91937, 4T99754, 4C39218, 8B88888, 4T99754

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK