Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Kariéra | 21. 9. 2007 | 14 komentářů
Nový systém uznávání kvalifikací pomůže s hledáním práce lidem, kteří sice nemají třeba výuční list, ale své řemeslo zvládají na jedničku. Těžit by z něj měly i firmy, které mají nouzi o kvalifikované dělníky.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 9. 2007 9:35, Luboš

Díky moc za článek. jsem na tom stejně jako ten Miloš. U táty jsem se vyučil truhlařině a chtěl bych si založit svůj podnik. Můžete mi poradit, kolik stojí ty zkoušky a jak dlouho to trvá, než dostanu papír o kvalifikaci.

Reagovat

 

+66
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 9. 2007 13:45, Matěj

Máš pravdu, ale v tomhle bezprávném státě, kde se dá kpit všechno a podplatit každý, se to fakt zaručit nedá. Jediná šance, že ti skuteční lemplové, kteří ani dělat nechtějí, se snad ke zkouškám hlásit nebudou.

Reagovat

 

-19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (toni 21. 09. 2007 13:33)

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

21. 9. 2007 9:30 | Jirka z Liberce

Konečně jednou naši zákonodárci vymysleli něco užitečného. Nemám nic proti zahraničním dělníkům a řemeslníkům, ale kvalita jejich práce je dost mizerná. Když dostanou šanci fachmani, kteří jsou dobří ve svém oboru, je to jen dobře.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2007 9:35 | Luboš

Díky moc za článek. jsem na tom stejně jako ten Miloš. U táty jsem se vyučil truhlařině a chtěl bych si založit svůj podnik. Můžete mi poradit, kolik stojí ty zkoušky a jak dlouho to trvá, než dostanu papír o kvalifikaci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+66
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2007 10:06 | Jarmila

Navržený systém je sice kočkopes, ale i tak je to první vlaštovka. Co to je dílčí kvalifikace? Utahování šroubů typu A, přičem uříznutí šroubu je mimo kvalifikaci? Školství brečí, že má málo peněz, ale proč není možno - zvláště v době internetu - např. dálkové studium? Pokud chcete nebo potřebujete změnit profesi nebo si ji jen rozšířit, dotyčný papír prostě nezískáte. Dálkové studium bylo téměř zlikvidováno. Teorii se člověk naučí, něco si najde na internetu, na to nemusí někde sedět ve školní škamně. Ono by stačilo třeba jen natočit dotyčné výkladové hodiny, přednášky apod. webkamerou nebo na magneťák a pak distribuovat na CD, člověk by si je poslechl při cestě autem, vlakem... Praxe by se dala dohnat v dílnách nebo v praxi, ale to by se muselo chtít, taky by to znamenalo otevřít dílnu v neděli, ale lepší je brečet, jak nejsou peníze. Řada lidí by se rekvalifikovala sama nebo s nějakou (přesně definovanou) podporou od Úřadu práce, nemuselo by se na rekvalifikaci čekat až na okamžik, kdy člověk o práci opravdu přijde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2007 10:09 | Lucka

Nedokončila jsem střední odborné učiliště zahradnictví, byl to maturitní obor, takže nemám ani výuční list ani vysvědčení a mizerný plat. Dík za informaci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2007 10:14 | Pamětník

Souhlasím s Jarmilou. Proč si ale velké podniky nevychovávají své učně? Baťovská škola práce měla zvuk a lidi něco uměli. Co vím, tak dělá akorát škodovka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2007 13:33 | toni

Myšlenka to je jistě dobrá, ale jak v českém prostředí zajistit, aby se neopakovaly problémy s prostou koupí jakéhokoliv papíru jako třeba maturity či vysokoškolského diplomu? Pak nám takový "řemeslník" napáchá za měsíc ve firmě škodu a právní nevymahatelnost způsobí, že ta škoda je nenávratná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2007 13:42 | Honza

Luboši, přihlas u MPO, tam ti poradí, na jakou školu se můžeš obrátit, nebo si rovnou najdi na internetu učiliště, kde se tvůj obor učí. Konzultant tě přezkouší, jen v praktických dovednostech. Pokud všechno zmákneš dobře, za certifikát zaplatíš 1500 až 2000 korun.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Luboš 21. 09. 2007 09:35)

21. 9. 2007 13:45 | Matěj

Máš pravdu, ale v tomhle bezprávném státě, kde se dá kpit všechno a podplatit každý, se to fakt zaručit nedá. Jediná šance, že ti skuteční lemplové, kteří ani dělat nechtějí, se snad ke zkouškám hlásit nebudou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (toni 21. 09. 2007 13:33)

21. 9. 2007 13:52 | podnikatel

Jako zaměstnavatel tuto novinku vítám, je fakt nemožné, sehnat dneska kvalitního stavebního dělníka, ne pomocnou sílu. Ale stejně bych si nechal lhůtu na zapracování. Papír, který by mi přinesl ještě nezaručí, žebude umět pořádně a pečlivě pracovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2007 14:07 | jezevec

V životě jsem neslyšel o tom, že by zaměstnavatel NESMĚL zaměstnat jako tesaře nebo zedníka někoho, kdo ovládá řemeslo a nemá formální vzdělání v oboru. Úprava je tedy použitelná pouze pro ty kdož se vyučili praxí třeba v rodinné firmě, a pak by si chtěli založit konkurenční firmu vlastní, a jejich živnost spadá do skupiny regulovaných formálním vzděláním. Ale že by nějakému nešikovnému blbci pomohl ke získání místa papír, tomu jako zaměstnavatel dost pochybuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+46
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2007 15:19 | Jarmila

To není o tom, že by zaměstnavatel nesměl někoho zaměstnat, ono je to hlavně o tom, že bez některých papírů prostě nemůžete danou činnost vykonávat vůbec nebo za podstatně menší plat. Pravda, cukrářka buď upeče špatný nebo dobrý dort, stejně jako truhlář udělá nebo neudělá skříň. Ale třeba zdravotní sestra musí mít na svou kvalifikaci papír, který osvědčuje jisté penzum znalostí. Daňovým poradcem se můžete stát, když máte ekonomické vzdělání plus patřičnou délku praxe. Obojí tyto práce můžete umět velmi dobře, ale bez patřičného papíru máte smůlu. Nebo třeba učitel: jeho plat se odvíjí nikoli od toho, co děti naučí, ale výhradně od vzdělání a délky praxe. V mnoha případech jsou lepšími učiteli jazyků mladí lidé, co vyjeli do zahraničí a tak rok nebo dva pracovali a jazyk se naučili. Leč za svou práci zaplaceni býti nemohou, to musejí získat patřičné vzdělání. Školy sxe tak dostávají do situace, že by odborníci třeba i byli, ale není způsob, jak je legálně zaplatit. Mimo jiné je toto důvodem, proč kantoři nemají konkurenci a proč mnoho lidí z praxe nejde učit odborné předměty na odborné školy (střední, ale hlavně učňovské). Mohou být dobří odborníci, i by děti něco naučili, ale plat dostanou jako čerstvý kantor-absolvent, což je důvodem, že se na to můžou tak leda vy..., a to hodně zvysoka. V současném systému sice můžete získat potřebné znalosti, leč nemáte možnost na tyto znalosti získat patřičný papír. A to je to, o co tu kráčí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 21. 09. 2007 14:07)

22. 9. 2007 12:53 | kolemjdoucí

To, že budou mít v ruce nějaký papír, který mohou získat relativně levně a rychle, pomůže nezaměstnaným a lidem chtějícím změnit práci se dostat přes první výběr, který zpravidla provádí málo kvalifikovaná personalistka-praktik antka jen podle dodaných papírů a tabulky splněných kritérií a dostat se do dalšího kola, kde dostanou příležitost osobně na výběrovém řízení přesvědčit lidi, kteří skutečně v daném oboru pracují, že mají důvod přijmout zrovna jeho.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

22. 9. 2007 12:57 | kolemjdoucí

To je jednoduché. Protože firmám zatím vycházelo levněji místo toho zaplatit školu, která jim ty zaměstnance vychová, tak zaplatit personalistickou firmu, která jim vhodné zaměstnance vychované jinde "uloví".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pamětník 21. 09. 2007 10:14)

24. 9. 2007 11:22 | Jarmila

Podniky, ani velké, učně vychovávat nemůžou. Proč by to proboha dělaly? Mít učně jsou peníze i práce navíc. To šlo za socialismu, kdy podniky byly veliké a na učně dostávaly dotace od státu. Dneska je to nesmysl, protože firmy nejsou dostatečně velké na to, aby učně mohly vychovat. Pokud má někdo 20 zaměstnanců, je rád, že pro ně má práci a pro svoje výrobky odbyt. Navíc všichni těžili z vysoké nezaměstnanosti, za branou stálo pořád lidí dost a o učňovské školy byl minimální zájem. Nikdo si nespočítal, že učňovské školství je dost náročné na zdroje, protože to předpokládá mít jednak dílny, jednak učitele-fachmany, což je obojí drahé. Takže kvalita učňovského školství šla postupně do kopru a nebude jednoduché dostat toto školství zase na určitou úroveň.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pamětník 21. 09. 2007 10:14)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Miroslav Ševčík

ekonom

Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
65,67 %

z 67 duelů
×
Miroslav Ševčík
ÚSPĚŠNOST
86,67 %

z 60 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Expat, Renting, Bludný kruh chudoby, podnikání, andrej babiš, euro, martin stára, petr fiala, pašování, IVG Immobilien, evropské akcie, irena vlčková, univerzity, bezpečnostní chyba, darování, Martin Skalický, asociace provozovatelů mobilních sítí, kartové asociace

7U32574, 8B12900, 5E63456, 2C38023, 2AC5486

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK