Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Polemika | 17. 9. 2007 | 33 komentářů
Po vstupu Česka do eurozóny budou převody peněz do ciziny levnější, jednodušší a rychlejší. Totéž bude platit i pro platby kartou a výběry z bankomatů.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 9. 2007 16:53, jezevec

Pokud v té době bude průměrný plat 25.000 kačen oproti dnešním (asi) 18 tak f čem je kua problém???? Vaše práce má pořád stejnou hodnotu, bez ohledu na to zda mzdu dostáváte v korunách, desetikorunách, nebo eurosedumadvacetikoru nách.

Reagovat

 

+38
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miki 19. 09. 2007 12:55)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 9. 2007 15:00

Souhlasím, jeden z mála rozumných názorů mezi projevy naivních EUROhurvínků. Proč asi Němci říkají EURU Teuro? Protože mnoho šikulků si zavedlo vlastní kurs 1 DM=1 EURO. Stejně tak chorvatští hoteliéři...

Reagovat

 

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bimbrdle 17. 09. 2007 12:28)

Další příspěvky v diskuzi (33 komentářů)

17. 9. 2007 18:31 | jezevec

Jaký bude přepočet? Pokud bude den před fixací kursu například 27 kačen za 1 euro, přepočet bude 1:27. Neboli za každých 27.000 kačen dostanete 1.000 EUR - chápete? Jediný rozdíl mezi dneškem, že 1.000 EUR se už nebude dát směnit zpátky na kačeny. :-))))))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miki 17. 09. 2007 18:09)

17. 9. 2007 19:53 | toni

Ať jsou čísla jakákoliv, tak mnohé zkušenosti i předpokládané důsledky ze zavedení Eura pro našince vypadají dost hrůzostrašně. Obavy zatím nikdo dost věrohodně nevyvrátil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

18. 9. 2007 7:55 | Jarmila

Přestože savci línají, starý kožich je vypelichaný. Třeba proto, aby to znělo poněkud hanlivě. Takže tygr je opravdu vypelichaný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 17. 09. 2007 13:54)

18. 9. 2007 9:13 | comment

Podle mě důvod vyšších cen roamingu (a i přeshraničních transakcí) není technický (že by to bylo obtížnější realizovat na delší vzdálenost), ale byrokratický - operátor (nebo banka) se musí starat o to, aby byly správně zaplaceny správné daně a poplatky správné zemi. A klidně bych věřil, že většina navýšení ceny oproti místnímu volání (nebo transakci) v rámci jedné země se skutečně "spotřebuje" na právní/účetní/jakékol iv/... zabezpečení všech aspektů operace vyžadovaných neuvěřitelně přebujelou Evropskou byrokracií.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 17. 09. 2007 13:49)

19. 9. 2007 11:25 | ElGato

Dle me znalosti veci pricleneni do SEPA neni podmineno prijetim EURa jako narodniho platidla, nybrz pro banky povinnym zavedenim systemu vyporadani plateb na bazi SAP Global Payment Engine.
Napriklad nektere banky ve Velke Britanii zacnou tento system pilotovat, jak ve svem clanku zminujete, jiz od pristiho roku. A to presto, ze Velka Britanie jeste nezavedla (a neni predpoklad, ze v dohledne dobe zavede) EURo
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

19. 9. 2007 12:55 | Miki

bylo by dobré aby yůstalo euro pod 27k ale mám obavy že ten přepočet bude hodně přes 30k
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 17. 09. 2007 18:31)

19. 9. 2007 15:52 | Bob

Jeké mnohé zkušenosti a jaké předpokládané důsledky? Vy máte asi rád horory, tak si je vymýšlíte i v životě. Poslední přechod do eurozóny udělalo Slovinsko. Nevím o žádných jejich hrůzostrašných zkušenostech ani důsledcích. Jestli by tohle nestačilo na vyvrácení, tak už nevím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (toni 17. 09. 2007 19:53)

19. 9. 2007 15:57 | Bob

S těmi platbami kartou to skutečně přešvihli, ty už jednodušší být ani nemůžou (snad jedině z hlediska rychlosti pro banku, vedoucí účet). Ale to ostatní ano. Hlavně si oddechnou všichni podnikatelé i příp. soukromníci, kteří často provádějí platby v rámci EU.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ja 17. 09. 2007 14:06)

19. 9. 2007 16:53 | jezevec

Pokud v té době bude průměrný plat 25.000 kačen oproti dnešním (asi) 18 tak f čem je kua problém???? Vaše práce má pořád stejnou hodnotu, bez ohledu na to zda mzdu dostáváte v korunách, desetikorunách, nebo eurosedumadvacetikoru nách.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+38
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miki 19. 09. 2007 12:55)

20. 9. 2007 15:00

Souhlasím, jeden z mála rozumných názorů mezi projevy naivních EUROhurvínků. Proč asi Němci říkají EURU Teuro? Protože mnoho šikulků si zavedlo vlastní kurs 1 DM=1 EURO. Stejně tak chorvatští hoteliéři...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bimbrdle 17. 09. 2007 12:28)

23. 9. 2007 20:49 | Rejpal

Já si myslím, že tady není diskuse národohospodářů typu tatíčka Klause a tak bychom se měli dívat, co mně euro osobně přinese. Já si myslím, že bychom je měli přijmout co nejdříve. 6% hospodářský růst je tažen jednostranně automobily a spotřebou. Kde bude v případě krize z nadvýroby tohoto segmentu ? Dnes je kurz cca 27,50 ale v krizi ? Klidně může spadnout k 35 a více. A nebo si myslíte že máme lepší ekonomiku než američané, kterým dolar k euru spadl o více než o polovinu své hodnoty a myslíte, že jim úroky nahradily vyvolanou inflaci ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

24. 9. 2007 8:37 | Kolemjdoucí

Zavedení Eura usnadní koncovým zákazníkům ještě snadnější nákup zboží mimo Českou republiku. Je hodně mezinárodního zboží, elektroniky a podobných, které jsou u nás výrazně dražší než jinde v Evropě. Je to třeba tím, že český trh je příliš malý, takže dovozci nemohou zboží nakupovat v příliš velkých množstvích a tím dosáhnout na větší slevu nebo že české zákony vyžadují příliš náročnou homologaci a další nákladné věci, třeba český návod k použití. Výsledek je ten, že třeba digitální fotoaparáty jsou v přepočtu třeba v Německu o třetinu nebo ještě více levnější než u nás. Zavedení Eura tedy takovým dovozcům sníží jejich prostor na trhu a možná dá podněk kvůli konkurenceschopnosti našich dovozců k zjednodušení podmínek nutných k uvedení dovozového zboží na český trh.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

13. 1. 2008 14:15 | necinka

No jo češi zase nechcou být v ničem pozadu.Na co euro na dvě věci.Berte trošku ohled i na ty starší,takové babičce bude asi v 80 říkat něco euro.Jsme češi tak máme přece mít koruny a ne nějaké eura .Aby to za chvíli nedopadlo tak,že kdo chce moc,nemá nic.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Stanislav Bernard

podnikatel, pivovar Bernard

Radim Jančura

podnikatel, Student Agency

Stanislav Bernard
ÚSPĚŠNOST
90,48 %

z 42 duelů
×
Radim Jančura
ÚSPĚŠNOST
90,24 %

z 41 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Garanční fond burzy, Střední hodnota, Očekávaná výnosnost, čtú, účastnické fondy, jan sedláček, odstoupení od smlouvy, transformované fondy, investiční chyby, Sdružení na ochranu nájemníků, překvapení, znalec vína, ručitel, Městská policie Praha, all risk pojištění, Premium SMS, Česká školní inspekce, délka fixace

5J54658, 2SC4511, 2L02877, 1H11283, 5J72340

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK