V Unii už jsme, kdy budeme platit eurem?

Vstupem do EU integrační evropské aktivity České republiky nekončí. Dalším krokem bude pravděpodobně přijetí společné evropské měny, eura, které bychom měli podle odhadů vlády a ČNB stihnout ještě v tomto desetiletí. Proč a jak do eurozóny?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 5. 2004 15:01, Pavel

Ja jsem zasadne proti zaclenovani se do jakehokoli spolku. Uz jsme jednou byli v peknem spolu jmenem RVHP a co nam to prineslo? Muj nazor zni - EURO ne.

Zobrazit celé vlákno

+63
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 5. 2004 19:44, Jan Kolda von Žampach

Ano, o tom to právě je, souhlas !

To by ale naše ctihodné peněžní ústavy musely především výrazně snížit poplatky spojené s vedením a s transakcemi na běžných účtech vedených v eurech ( myslím v rámci Česka ).

Zobrazit celé vlákno

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 35 komentářů)

18. 8. 2004 23:12 | Dotaz: Da sa Eurom platit v Cesku?

Prosim, ako je to momentalne v Cesku? Na Slovensku (aspon v Bratislave urcite) sa da uplne bezne platit v Euro vo velkych sietach ako Tesco, Carefour a Metro v kurze Narodnej banky.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2004 13:07 | Pavel

No, ta čtyři procenta předpokládájí jen proto, aby mohli příslušně nafouknout příjmy státního rozpočtu a tím naoko snížít jeho schodek. Pamatujete si, jak se povedlo socialistům asi před dvěma roky snížit plánovaný schodek rozpočtu, když bylo jasné, že ten navržený neprojde? Prostě zvýšili odhad růstu DPH a tím i odhad příjmů. Ve výdajích neškrtli ani korunu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2004 12:51 | Janek

A ty 4% sebrali kde? V Číně? Tam to má ale být kolem 8%, to by si nepolepšili....
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2004 19:30 | Lucie

Myslím si totéž. Jen ať koruna kraluje v naší zemi hodně dlouho.
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2004 11:13 | stupid

doufám, že česká koruna vydrží ještě aspoň 40 let, zavedení EURA není žádná výhra, samostatná měna nám dává možnost alespoň některé veci trochu ovlivnit, a kurz nám alespoň trochu ukazuje obraz hospodaření státu, a dokud si nebudou v EU státy rovny tak není kam spěchet, kriterií v článku je uvedeno spoustu, ale když některé porušuje Francie a Německo tak se nic neděje, ale běda když by to nezvládalo např Portugalsko a Řecko!!? , a co teprve nové země jako my! jednotná měna = Spojené státy Evropské, a na to ještě dlouho nebudeme připraveni.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2004 15:01 | Pavel

Ja jsem zasadne proti zaclenovani se do jakehokoli spolku. Uz jsme jednou byli v peknem spolu jmenem RVHP a co nam to prineslo? Muj nazor zni - EURO ne.
+63
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2004 6:44 | Eric

Euro hned zítra! Ať konečně vidíme, kde doopravdy jsme jak cenově tak daňově, tak příjmově. Ale myslím, že tato pravda se někomu šeredně nehodí do krámu. Třeba Špidlovi? Nebo Centrální bance - budoucímu přicmrndálovi? A komu ještě? Spekulantům s dnešním nesmyslně nadsazeným kursem Eura? Ajta, ajta - s pravdou ven, a hned, zabolí a přejde. Protože do roku buhvíkterého bude tento prolhanistán udržován v matrixu úspěšnosti. A pak to o to víc bouchne. Věřte, není to dobrá hra...
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2004 16:04 | Daflik

Drobná připomínka:Když všichni zdražíme,nestoupnou nám všem stejně zisky. Lidi přestanou nakupovat, začnou šetřit a kolotoč se zpomalí. Mě by zajímala jiná otázka. Při vstupu do Eura a mít už v peněžence: Kč, Euro, nebo jinou měnu.
+51
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 5. 2004 20:44 | Jan Kolda von Žampach

Vidím, že jste bezbřehý optimista. Poučte se raději až do současnosti na příkladu takové bývalé NDR, a tam to bylo či ještě je politicky a ekonomicky tvrdě dotovaný bratry z té západní části. A jaké jsou, už na obou stranách, problémy. Od koho asi dostaneme takovou podporu my tady ? Myslím, že od nikoho, a proto zachraň se sám každý jak můžeš !
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 5. 2004 9:13 | victor

..to nebyl výsledek žádné hluboké úvahy. Pouze tak, když, dejme tomu, dostanu 400 euro čisté výplaty a pak si zajedu do Rakouska a porovnám ceny a výplaty (taktéž v eurech), tak budu lehce namíchnutý. Proto bych přešel na euro raději v okamžiku, kdy v rámci výkyvů bude kurs koruny zrovna dost výhodný. (jen ten správný veliký výkyv zatím nenastal :)
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2004 0:44 | jezevec

Zřejmě nechápete, že cena je jen číslo, důležitá je jeho hodnota. Pokud zdraží skutečně všichni, a všichni stejně - všem stejně stoupnou i zisky a tedy všem stejně stoupnou i příjmy. (skupinu státních zaměstnanců, kteří nemají plat závislý na ziscích zaměstnavatele, neberu v úvahu, jsouť pro mne povl). Takže je uplně fuk, jestli to co dřív stálo číslo 1, dnes stojí číslo 2 nebo číslo 30 - pokud vy svojí vyprodukovanou hodnotu, dříve oceněnou na číslo 1, nyní prodáváte ve stejně změněném poměru za číslo 2 nebo číslo 30 - což pokud zdraží všichni všechno, nezbytně nastane. No a pokud nenastane, pak omezíte nákup u těch, kteří zdražli více, až dosáhnete té rovnováhy.
A pokud se týče směnné hodnoty eura - ta je daná hodnotou naší práce, nikoliv tím, že někdo směnný kurs (nebo hodnotu práce) určí. Pokud vy nabízíte produkt svojí firmy, nebo svojí pracovní sílu zaměstnance - a nikdo za to nezplatí víc než dá na mzdu 10.000, což je v přepočtu 300 euro. Kdybyste administrativně stanovil, že hodnota vaší práce bude furt stejná, ale dostanete za ní 800 euro v kursu 13:1 - pak by korunu nikdo nekoupil, a nikdo by nám za ni ze zahraničí nic nedodal, tedy bysme platili všechno rovnou v eurech, ale protože koruna by neměla žádnou hodnotu, euro bysme (třeba na nákup benzínu) nakupovali třeba za stovku. Tohle už tady ale jednou bylo, říkalo se tomu budování komunismu, a moc se to neosvědčilo.
+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2004 19:48 | Jan Kolda von Žampach

Jo, a s tím žrádýlkem, proč platit zbytečně a předčasně víc, natož na daních do chřtánu státu ? Ony ty ceny tam nahoru stejně doklušou i tak, viz už dnes ceny rychlého občerstvení v centru Prahy proti zbytku republiky.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2004 19:44 | Jan Kolda von Žampach

Ano, o tom to právě je, souhlas !
To by ale naše ctihodné peněžní ústavy musely především výrazně snížit poplatky spojené s vedením a s transakcemi na běžných účtech vedených v eurech ( myslím v rámci Česka ).
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2004 19:05 | Rejpal

Euro - co nejdříve, paralelně s korunou, ať si zvyknem. Proti bude jak vláda tak ČNB - část úředníků bude bezpráce. Deficit, sjednoťte DPH na 19%, jsme přežraní, dieta neuškodí, ušetříme i na zdravotnictví, ubude infarktů. Za poslední roky ceny masa a zeleniny stejně klesly o víc než 14%, tak že se jen vratíme s cenama potravin tak o 4 roky zpět. Když chceme do Evropy, tak za to musíme i něco zaplatit.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 5. 2004 16:12 | autor článku

Typicky Lafferovské pojetí. Souhlasím naprosto jen s tou poznámkou, že do určité (a prakticky nezjistitelné) výše zvyšování daní přináší i větší příjmy, od této hranice naopak. Pokud však budeme předpokládat neklesající deficit, pak se pod 3 procenta nedostaneme nikdy. Buď budem bez eura, nebo dostaneme výjimku. Mimochodem, vláda odhaduje růst HDP až 4 % ročně.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2004 13:47 | Jan Kolda von Žampach

Co tedy s odloženou spotřebou v korunách ? Jistě, pokud bude přijato politické rozhodnutí v širším rámci EU, že konečný směnný kurz koruny vůči euru bude odvinut od kurzu právě v době při privatizaci takového ČEZu, bude to pro majitele korunových vkladů příznivější. V samotný potenciál úspěšně ukočírovat celou tuto záležitost hospodářskou politikou české vlády, ať bude u vesla kdokoli, a měnovou politikou ČNB, už ale nevěřím. Předvedli toho, dámy a pánové různých barev, za celé ty roky opakovaně dost, abych se, včetně mé peněženky, poučil. Nesporné je, opět jako příklad, že kdo poměrně nedávno, ale zavčas, provedl konverzi koruny české na euro a investoval přímo do akcí Erste, nikoli do korunového vkladu nebo Sporoinvestu v České spořitelně ( která patří tady v kolonii právě Erste ! ), jistě nesrovnatelně více vydělal. Vydělal na truc právě těm našim korunovým enelytikům a politikům. A vydělal už v euru, navíc se může pokusit zisk zde točit dál. Než jen odevzdaně v korunách čekat, co na něj naši politici s ČNB vymyslí zase za podraz : zatím vidím akorát tak to nové majetkové přiznání, dobrý podklad pro to, kam stát sáhne, až bude zase o něco hůř. Nebo ne ? Je tedy asi rozumné začít, každý osobně dle naturelu, do eura s investicemi a spekulacemi vstupovat již nyní. Nikoho na to přece nepotřebujeme.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2004 13:47 | Jan Kolda von Žampach

Trefným současným příkladem možného budoucího vývoje, a třeba právě z oblasti služeb, je dle mne finanční skupina České spořitelny. Po sekuritizaci banky státem a na vrub zdejších daňových poplatníků byla banka státem podivně prodána za hubičku bez výběrového řízení předem určenému zájemci už mimo tento prostor. Stát při prodeji svého podílu ani neošetřil osud akcií, které byly v držení jinak dnes silně zadlužených měst a obcí a které na ně sám stát dříve převedl. Aby si v budoucnu, hi, hi, hi, města a obce prý polepšily. Těchto akcií je následně zbavil, ostudně, silně pod cenou a vlastně pod nátlakem, až při následném odkupu právě už nový vlastník. O smutném osudu drobných korunových akcionářů, za naprostého nezájmu tohoto státu, ani nemluvě ! Ve výsledku a jen po pár letech si dovoluji tvrdit, že pro mne, českého spotřebitele a moji českou peněženku, je výsledek alarmující ! Banka orientovaná na retail v podstatě nabízí jen to, co, s ohledem na konkurenci jinde, opravdu musí, často velmi pochybné a nezodpovědné kvality. A především vnucuje další diskutabilní, prý přidané hodnoty. Ty tzv. přidané hodnoty, cha, chááá, které dělají zástěrku pro jinak nezdůvodnitelné zdražování poplatků a vymýšlení poplatků nových. A s Českou spořitelnou, jako s lídrem trhu v retailu, tak letí raketově nahoru poplatková úroveň v celém Česku ! Přitom platím státu stále vyšší a vyšší daně, aby stát měl mj. na úhradu právě těch dluhů, které Česká spořitelna sama dříve nadělala. Nejsou tedy průběžně hrazeny ze zisku spořitelny, ten jde Erste do Rakous, ale hrazeny jsou právě z mých kapes jako daňového poplatníka !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2004 13:46 | Jan Kolda von Žampach

Co myslím DANOU SITUACÍ ? Stále nevidím v Česku FUNDAMENT, který by podmiňoval klidnící slova enelytiků a politiků o dlouhodobém TRENDU POSILOVÁNÍ koruny. Ale opravdu razantním posilování, které by na vkladech českou korunu vůči euru do 6 až 8 let potřebně zhodnotilo ! A to, aniž by byl vážně ohrožen NÁŠ, na export nutně orientovaný výrobce. Tím NÁŠ myslím především výrobce ( obecně a množné číslo ) s plně konkurenceschopným a ve světě žádaným zbožím nebo službami, který by byl krytý ( také !!! ) NAŠÍM, dnes korunovým kapitálem, a JEHOŽ akcie bych rád třeba i vlastnil ! Kolik ale tady takových podniků, kromě ČEZu, zůstalo a je ? Zatím to je do zahraničí pokračující výprodej všeho, co se dá. I ten ČEZ bude odsud jednou, až bude kasa prázdná, odklizen. A jak dochází dech, zdroje vysychají a aby se nakrmily žaludky domorodcům, tak místo podpory zhodnocení zbylého domácího kapitálu ( tedy v konečném dopadu i místo zhodnocení naší odložené spotřeby v koruně české ! ), sem a žel NAŠI pohodlní politici akorát tahají ze zahraničí více či méně skrytou práci ve mzdě. Ta však ale zhodnocuje kapitál někomu úplně jinému a mimo tento prostor. Potom si svoji korunu českou mohu ÚČELNĚ vrazit akorát tak do OKAMŽITÉ spotřeby za služby a zboží. Ty jsou mi už ale v nabídce podsunuty, s ohledem na předchozí výprodeje podniků a adres jejich zákazníků, právě z tzv. DOVOZU, byť fyzicky jsou poskytnuty nebo vyrobeny i tady v Česku a za relativně levnou pracovní sílu. Moje ODLOŽENÁ spotřeba v korunách se totiž NEMÁ kde a jak efektivně zhodnocovat. A to zcela záměrně, neboť má být, jak se mi jeví, právě přes osobní spotřebu domorodců odsud z kolonie se ziskem postupně také vyvedena ! Vzhledem k jejímu přebytku a tedy inflačnosti, se bude jen a jen v krámech a ve službách ZDRAŽOVAT - už NYNÍ, bez ohledu na to, zda-li euro tady máme nebo ne !
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2004 13:44 | Jan Kolda von Žampach

Přechod na euro, za DANÉ SITUACE, je věcí převážně POLITICKOU : tedy KDO a JAK vysvětlí zdejším korunovým domorodcům, ze střední a starší generace, DALŠÍ probíhající ZNEHODNOCENÍ jejich odložené spotřeby a ohrožení reálné výše jejich ( pozdějších ) důchodů ? Mladí ale nic odloženo obvykle nemají, tam takové problémy nebudou. A pokud odloženo je, naivní nadšení a bezstarostnost mládí ztrátu jistě oželí. Se skřípáním zubů jejich rodičů, cha, chááá, kteří svému potomstvu roky ze svého a nezodpovědně platili korunové životní pojištění. Záměrně uvádím, prosím, DALŠÍ znehodnocení. To přičítám na vrub právě ztráty možnosti SAMOSTATNĚ ovlivňovat na tomto území NAŠE hospodářství přes tvorbu a provádění vlastní měnové politiky. Rizika, co to znamená pustit ZA DANÉ SITUACE otěže, a tím pádem ohrozit i zacílení, z jedněch rukou, nám už a právě tady v Česku fatálně ukázal jistý pán Tošovský z ČNB za premiéra Klause : tato republika se z toho dosud nevzpamatovala, vzniklé problémy a obrovské miliardové dluhy dokrachovaných firem a bank kamsi jen na čas odložila. Tam kdesi ležíc pěkně uzrávají a kvasí, bude to jednou pěkný bolehlav. A nepostižitelný, nikomu nezodpovědný, dnes příznačně KOSMOPOLITNÍ viník si pěkně debužíruje někde ve Švýcarsku - svědčit v jakési řádově jen, hi, hi, hi, stamiliardové kauze kolem IPB se už ani neobtěžuje !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 5. 2004 12:45 | Pavel

Splnění kriteria lze dosáhnout třemi způsoby (a jejich kombinací): snížením výdajů, zvýšením příjmů nebo zvýšením HDP. Zvýšení daní na první pohled vypadá jako zvýšení příjmů, ale jaké má nasledky? Více lidi nemá po motivaci pracovat = více lidí v sociální sítí = zvýšení výdajů. Více lidí v sociální síti = více lidi neprodukuje = snížení HDP. A dále méně lidí produkuje = méně lidí platí daně = snížení příjmů státního rozpočtu. Tedy opatření vlády vedou k tomu, aby se toto kriterium nikdy nesplnilo. Už by si vláda měla uvědopmit, že je lepší mít 1% z miliardy než 100% z nuly. Koneckonců už staří římané věděli, že když je státní kasa prázdná, je nutné snížit daně.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dušan Kunovský

podnikatel, Central Group

Aleš Řebíček

exministr a podnikatel, Slavia Praha

Dušan Kunovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Aleš Řebíček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services