Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pojišťovny lákají klienty na různé spořící životní pojistky - kromě pojištění jim nabízí také garantovaný výnos a podíly na zisku z "vložených" peněz. Procenta celkového zhodnocení prostředků rády zveřejňují, způsob a výši jejich (ne)připisování už ale nikoli. Kdy a komu se tedy "oslíček otřásá"?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 3. 2004 9:18, Zwerg

Nevěřím, že se na ministerstvu financí naivně domnívají, že sypat část našich daní do podpory životního pojištění, nám kdovíjak pomáhá…. Jedná se zde pouze o vítězství lobbystické skupiny pojišťoven, která má zájem pomáhat dotacemi z našich daní hlavně sama sobě. Nic víc, nic méně. Jsem přesvědčen, že to moc dobře vědí i na onom zmiňovaném ministerstvu… Metody lobbyingu jsou přece velmi přesvědčivé všude, tak proč by tomu mělo být jinak zrovna na min. financí, že ?!

Reagovat

 

+34
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 28. 11. 2003 11:01)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 12. 2003 19:02, Ervin

Existuje vůbec nějaké spořicí životní pojištění, kde vždy dostanene alespoň tolik kolik jste vložili??? Chtěl bych využít ten daňový odpočet, ale u všech těchto produktů mi vychází, že jsou výhodné výhradně pro pojišťovny.

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (34 komentářů)

9. 12. 2003 6:15 | Fredy

Pojištění vážných (velmi vážných) chorob umí většina solidních pojišťoven i k rizikovému pojištění. Někde to mají jako samostatný tarif. Dnes již nemá KŽP žádná privilegia, kromě daňové úlevy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 08. 12. 2003 20:51)

12. 12. 2003 8:28 | roman

Pokusím se Vám odpovědět z hlediska správného fin. plánování. Zajištěny byste měl mít ta rizika, která jsou bezprostředně ohrožující pro splnění naplánového cíle nebo splácení již splněného (např. dům). Takže především občanská odpovědnost, příp. odpovědnost za škody způsobené zaměstnavateli, dále zajištění majetku (nemovitý i movitý). Dá se též uvažovat o pojištění právní ochrany, např. rodiny (je to relativně novinka). Pak tam patří život, pokud je na Vás někdo finančně závislý nebo máte nějaký dluh. Dále je to pojištění následků trvalé invalidity a konečně pojištění příjmu v době pracovní neschopnosti. Ostatní je již jaksi navíc tedy i pojištění velmi vážných chorob, alespoň dle mého názoru. V drtivé většině jsou tyto produkty ne zcela vhodné vzhledem k jejich konstrukci. Např. platíte za něj pojistné a zároveň za život. Onemocníte, dostanete plnění a následně na tuto nemoc zemřete a pojistné plnění ze života je kráceno o již vyplacené plnění. Za další, jejich podmínky pro některé choroby jsou takové, že dle výkladu lékařů jsou víceméně tyto některé choroby nepřežitelné, atd.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 08. 12. 2003 20:51)

14. 12. 2003 19:02 | Ervin

Existuje vůbec nějaké spořicí životní pojištění, kde vždy dostanene alespoň tolik kolik jste vložili??? Chtěl bych využít ten daňový odpočet, ale u všech těchto produktů mi vychází, že jsou výhodné výhradně pro pojišťovny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

14. 12. 2003 20:17 | Fredy

Některé důchodové životní pojištění, ale i tady musíte být opatrný. Jsou ale i KŽP, kde je pojisná částka pro případ smrti a dožití jen symbolická (třeba 1.000 Kč). To je proto, aby se vlk (MF ČR) nažral a koza (pojišťovna) zůstala celá. I toto lze považovat životní pojištění vhodné pro daňové úlevy. Drobet z toho dostane i klient.
To jsou paradoxi, což? Pak se možná zeptáte, proč vláda podporuje jen tento druh spoření na důchod? Ať mi raději sníží všechny odvody dohromady na 10, či 15% a dál mě může z tohoto programu vyškrtnout. Budu si spořit sám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervin 14. 12. 2003 19:02)

15. 12. 2003 9:18 | roman

Vážený Ervine. Ta otázka a diskuse se točí okolo něčeho jiného, k tomu se dostanu později. Jedním z rozhodujících faktorů je věk a samozřejmě pojišťovna. Obecně se ale dá říci, že pokud si např. muž ve věku 35 let uzavře klasické KŽP (pro případ smrti a/nebo dožití se stejnou částkou)na částku 200 tis (např.) dostane vždy to, co za ta léta zaplatil, dokonce o pár tisíc více. Pokud to samé udělá 40ti letý muž dostane o pár tisíc méně. Záleží na pojišťovně. U žen se to "láme" až po čtyřicítce. Pak jsou samozřejmě další druhy pojistek KŽP s nestejnou částkou pro smrt a dožití, důchodové, investiční. To, co je nad tou sjednanou částkou je ve hvězdách. Navíc toto platí jen do konce letošního roku. Se změnou TÚM se ty roky, kdy je to "výhodné" posunou směrem k mladšímu věku. Jednoduše: pojistky se zdraží. Jak jsem podotkl nahoře, ta otázka stojí ale jinak. "Nevýhoda" těchto pojistek je v tom, že cca 30% z celého objemu zaplaceného pojistného sebere pojišťovna na náklady a teprve zbytek zhodnocuje klientovi. To, co tedy píšete v závěru není zas až tak pravda.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervin 14. 12. 2003 19:02)

19. 3. 2004 9:18 | Zwerg

Nevěřím, že se na ministerstvu financí naivně domnívají, že sypat část našich daní do podpory životního pojištění, nám kdovíjak pomáhá…. Jedná se zde pouze o vítězství lobbystické skupiny pojišťoven, která má zájem pomáhat dotacemi z našich daní hlavně sama sobě. Nic víc, nic méně. Jsem přesvědčen, že to moc dobře vědí i na onom zmiňovaném ministerstvu… Metody lobbyingu jsou přece velmi přesvědčivé všude, tak proč by tomu mělo být jinak zrovna na min. financí, že ?!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 28. 11. 2003 11:01)

23. 3. 2004 22:54

Existuje, jsem poradce Generali, Zde u produktu Life se nastaví minimální pojistná částka 2000,- Kč, to z důvodu splnění podmínky na pojištění, je daňově uznatelné, a vše co platíte, po odečtu poplatků se zhodnocuje, minimálně dostanete zpět to, co jste do toho vložili. Rád Vám zodpovím dotazy, při osobní schůzce. Michal
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervin 14. 12. 2003 19:02)

23. 3. 2004 23:06

Kžp není žádné spoření. Je lepší být pojištěn úrazově s trvalými následky a s pojistnou částkou na smrt, s denními dávkami při úrazu, a volné peníze nestrkat do pojišťovny na pofiderní zhodnocení. Daleko lepší službu udělají podílové fondy. Jsem poradce Generali. Pojišťovny si strhávají poplatky, fond ne, a zhodnocení ve fondu je vyšší,a navíc klient má peníze kdykoliv k dispozici, což u KŽP není vždy pravda. Michal
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 01. 12. 2003 20:02)

28. 3. 2004 11:55 | Ivana

Ahoj. Jestli ještě nejsi pojištěn , můžeš mne kontaktovat. Vím, jak na to...:-)) belle.poupee@volny.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervin 14. 12. 2003 19:02)

30. 3. 2004 13:08 | sipan

Vážení, nečetl jsem všechny příspěvky, protože je to všechno na jedno kopyto. Každá pojišťovna je přece subjekt založený k výdělečným účelům, není možné po ní požadovat, aby se stala institucí rozdávající peníze všem a bez rozdílu. Jiná věc ovšem je, jaké náklady si za své služby účtuje. Bavíte se tu převážně o KŽP (kapitálové životní pojištění) a rozčilujete se nad tím, že klient dostane zpět v některých případech méně než zaplatil na pojistném. Hmmm.... A smím se zeptat třeba Fredyho, co dostane zpět, pokud si pojistí auto a nikdy nebude mít havárii? KŽP je především pojištění, nejde tady uvažovat o tom, kolik do toho klient vloží a kolik dostane zpět. Pokud se mu nelíbí KŽP, má přece možnost sjednat si klasické úrazové pojištění za mnohem nižší pojistné, než jakékoliv KŽP. Také jsem tu četl názor, že si někdo bude raději spořit sám, než uzavřít nějaké pojištění. Nechci se zastávat pojišťoven a pojišťovnictví, ale může mi někdo vysvětlit, jak si mohu spořit na důchod výhodněji, než důchodovým spořením? Tohle by mě vážně moc zajímalo a byl bych za každou informaci vděčný. Pořád mi vychází, že s poskytovaným státním příspěvkem ve formě odpočtu zaplaceného pojistného ze základu daně (max. výše 12.000,-) je čisté důchodové pojištění zdaleka nejvýhodnější formou spoření kterou znám, včetně dnes už i stavebního spoření. Stát mi v mé daňové třídě (32%) vrací každoročně 3.840,- Kč a pokud se nemýlím státní příspěvek na stavební spoření dnes této částky nedosahuje. A pokud k tomu připočtu 7 %-ní zvýhodnění, pokud pojistné platím v ročních splátkách a úrok cca 1-4% ... A co se týče bezpečnosti uložených peněz, souhlasím s vyjádřenými názory. Faktem však je, že i po povodních v r. 2002, kdy pojišťovny musely vyplatit údajně u jedné české pojišťovny téměř 9 miliard, pojišťovny fungují a nezanikla ani jediná. Myslím, že úplnou záruku nedostane nikdy nikdo. Všichni víme jak vypadá státní dohled. Nad kampeličkami přece také "fungoval" státní dohled a asi jich na trhu moc nezůstalo. A poslední věc. Asi jste poznali, že spíš hájím stranu pojišťoven, i když já si zcela vážně myslím, že jsem spíš finanční poradce, než náhončí pojišťoven a s mnoha odmítavými stanovisky bohužel musím souhlasit, ale také musím konstatovat, že produkty pojišťoven jsou nesrovnatelně výhodnější než uložení peněz do bank. Znám pojistku, kdy vám pojišťovna garantuje pojistnou částkou "úrok" 0,8% s tím, že reálně tento úrok dlouhodobě neklesá pod 3% a navíc se za vložené pojistné můžete pojistit dle vlastního uvážení. A k Dynamiku se raději vyjadřovat nehodlám. Každý kdo trochu rozumí pojišťovnictví, si vlastní názor na Dynamik, potažmo i ČP jistě utvoří sám a nemám obavy, že bude nesprávný. S pozdravem Sipan
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

30. 3. 2004 13:09 | sipan

Sorry, psal jsem sem poprvé a zapomněl jsem se podepsat. :-) Sipan
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2004 22:00

Ano existuje. Amcico AIG Life má jako jediná pojištovna nejvyšší finanční stabilitu - rating AAA a plnou částku co si naspoříte dostanete zpět-částka je garantována a navíc získáte podíl na zisku.Samozřejmě je to dlouhodobá investice a pokud pojištění nezrušíte v mezidobí lze využít daňový odpočet pro fyzické osoby 12.000,-Kč ročně. Podmínkou je dosažení důchodového věku 60-ti let. Tato společnost má zahraniční kapitál a je dceřinou společností AIG/American International Group,Inc.Je vedoucí společností na světovém trhu pojišťovacích a finančních služeb ve 130 zemích světa. V USA nejsilnější finanční společností, aktiva společnosti cca 400 miliard USD
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervin 14. 12. 2003 19:02)

16. 3. 2006 21:58 | Još

Obraťte se sdůvěrou na některéhoodbornáho konzultanta splečnosti AWD aten Vám jistě poradí!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervin 14. 12. 2003 19:02)

16. 3. 2006 22:06 | Još

Obraťte se s důvěrou na některého odbornáho konzultanta splečnosti AWD a ten Vám jistě poradí!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ervin 14. 12. 2003 19:02)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivan Pilip

exministr a podnikatel

Roman Vaněk

kuchař a podnikatel

Ivan Pilip
ÚSPĚŠNOST
70,00 %

z 10 duelů
×
Roman Vaněk
ÚSPĚŠNOST
60,00 %

z 5 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

E-business, Exkluzivita, Věnové pojištění, andrej babiš, pavel bělobrádek, miroslav uďan, václav stárek, restaurace, Finanční trh, transparentní účet, goldman sachs group, česká ekonomika, Gerard Casey, dolarový milionář, Marek Zeman, Zákon o dani silniční, jednorázové vyrovnání, pěstounská péče

2SC5461, 5A62995, 2AF7662, 3AF9208, 2AF6202

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK