Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 4. 11. 2003 | 11 komentářů
Problematice budoucího vývoje cen nemovitostí se na stránkách Peníze.CZ věnujeme dlouhodobě. Tentokrát jsme se zeptali několika specialistů, co podle jejich názoru máme očekávat v horizontu 2 a 5 let.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 11. 2003 15:19, Michal

Většina komentářů to vystihla daleko lépe, než obhajoba současného stavu pány z článku. Praze se platí vyhnout velkým obloukem. Platit několik melounů za polorozpadlé byty v paneláku je nejem blbost, ale i proti zdravému selskému rozumu. Pokud ho ovšem někdo má. Ostatně v horizontu několika let spíše očekávám zvýšenou nabídku dražených nemovitostí pod cenou, těch, kteří dnes chtějí bydlet ve svém. Mocně podporováni hypobankami a všeobecným názorem - co je moje, to je moje. Přece nebudou živit zbohatlé majitele předraženým nájemným. Bůh jim buď milostiv.

Reagovat

 

+50
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 11. 2003 9:13, Eric

Moc se mi líbí, jak je většina odpovědí (promiňte, ale na poměrně hloupou otázku) zcela mimo mísu. Prakticky jediným argumentem pro růst cen nemovitostí je uváděn náš brzký vstup do EU. Tomu bych chtěl věřit, jenže představa, že německý manažer bydlí v Praze a pak jede do pitomého Norimberku 4 hodiny, je naivní. Bez spojení není velení a dokud nebudeme s Evropou (a to i tou východnější) spojeni rychlými vlaky a dobrými dálnicemi, pak na růst cen, ba i setrvalejší slušné ceny zapoměňme. Staví se stále nové byty, ale přelom v poptávce je na spadnutí. Zatím si sluníčko duhově hraje na bublinkách z realitního bublifuku, ale první bublinky začaly již nenápadně praskat. Čech si již dnes na bydlení půjčuje ne proto, že je to levné, ale protože na to nemá. A mít nebude...

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

4. 11. 2003 8:00 | fmarek

Zajimavy clanek, zajimave nazory. U vetsiny z nich se ale jedna o zname "prani je otcem myslenky". Proto me osobne se nejvice zamlouva nazor pana Jiriho Doubravskeho z HVB Bank.
Vetsina z odborniku se dotkla problemu s regulací najemneho. Uz ale nikdo neuvedl, co by se stalo v pripade zruseni teto regulace. Tak mi to pripada, ze na ni sice vsichni nadavaji, ale pritom vsem vyhovuje. Samozrejem mimo novych zajemcu o bydleni.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

4. 11. 2003 9:13 | Eric

Moc se mi líbí, jak je většina odpovědí (promiňte, ale na poměrně hloupou otázku) zcela mimo mísu. Prakticky jediným argumentem pro růst cen nemovitostí je uváděn náš brzký vstup do EU. Tomu bych chtěl věřit, jenže představa, že německý manažer bydlí v Praze a pak jede do pitomého Norimberku 4 hodiny, je naivní. Bez spojení není velení a dokud nebudeme s Evropou (a to i tou východnější) spojeni rychlými vlaky a dobrými dálnicemi, pak na růst cen, ba i setrvalejší slušné ceny zapoměňme. Staví se stále nové byty, ale přelom v poptávce je na spadnutí. Zatím si sluníčko duhově hraje na bublinkách z realitního bublifuku, ale první bublinky začaly již nenápadně praskat. Čech si již dnes na bydlení půjčuje ne proto, že je to levné, ale protože na to nemá. A mít nebude...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

4. 11. 2003 11:28 | TGP

Dobrý den, rád bych se zeptal bankéřů (třeba pana Doubravského, který na to upozorňuje): znamená to, že budou banky v posuzování žádostí o hypotéky přísnější?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

4. 11. 2003 13:44 | Karel

Domnívám se, že růst ceny nemovitostí je skutečně neopodstatněný základními ekonomickými ukazateli, ale co naplat poptávka to žene vzhůru. Žádný s pánů se však nezabývá otázkou, zda to není i tím, že v naší zemi není dostatek jiných investičních příležitostí. Tím, že zde není normální fungující burza cenných papírů, na které nemají zejména domácnosti volý přístup, že zde funguje řada podvodníků PrivateInves., kampeličky atd., tak není jistého, kromě nemovitostí, uměleckých sbírek a dalších základních instrumentů investiční pyramidy. Proto i tolik vkladů u bank, které běžné vkladatele berou jaksepatří na hůl.. Ceny jsou v porovnání s cenami v EU nižší, ale některé lokality jsou již velmi blízko a růst je bublinoidní. Hovoří se pouze o bytech, ale to co je velmi zajímavé jsou zejména pozemky, a to kvalitní, kde bych se nebál, že cena půjde dolů. Je to trošku věštění z křištálové koule, ale jedno je jisté: pokud dojde k rychlé deregulaci nájemného ve spojení s růstem úrokových sazeb, pak to bude tlak na cenu směrem dolů jako hrom a realitkám, developerům a hypobankám brzy dojde dech..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

4. 11. 2003 15:19 | Michal

Většina komentářů to vystihla daleko lépe, než obhajoba současného stavu pány z článku. Praze se platí vyhnout velkým obloukem. Platit několik melounů za polorozpadlé byty v paneláku je nejem blbost, ale i proti zdravému selskému rozumu. Pokud ho ovšem někdo má. Ostatně v horizontu několika let spíše očekávám zvýšenou nabídku dražených nemovitostí pod cenou, těch, kteří dnes chtějí bydlet ve svém. Mocně podporováni hypobankami a všeobecným názorem - co je moje, to je moje. Přece nebudou živit zbohatlé majitele předraženým nájemným. Bůh jim buď milostiv.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+50
Líbí
Nelíbí

4. 11. 2003 17:00 | Petr

Dalsim argumentem pro zvyseni je zmena DPH, btw. Pokud jde o movite manazery, tak ti po vstupu do EU nebudou nikam dojizdet, ti budou v Praze pracovat (jiz pracuji, ale postupem casu se jejich mnozstvi bude zvetsovat).
Suma sumarum - cena panelakovych a starych bytu v nerekonstruovanych domech pujde dolu. Cena bytu v historicke casti Prahy bude stagnovat. Cena udrzovanych/novych bytu v udrzovanych domech v dobrych rezidencnich ctvrtich (tj. v blizkosti parku, atd. jako je Sarka, Letna, atp.) pujde nahoru (avsak mene jak 10% rocne, spis tak 4-7%), protoze po takovych je a bude vzdy velka poptavka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 04. 11. 2003 09:13)

4. 11. 2003 17:48 | Pablo

Asi by měli na školách zavést předmět: "Jak porozumět přečtenému textu." Ty bys to, Ericu, rozhodně potřeboval. Nejméně u 3 odpovědí je jasně řečeno, že vstup do EU tak velký vliv na ceny mít nebude. A naopak se v nich argumentuje kupní silou českých kupujících. Takže čti znovu a pak sem něco piš. Čech si na bydlení půjčuje, protože je to normální. Takto si může dovolit byt i ten, kdo vydělá tři nebo čtyři miliony za deset let a ne za rok.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 04. 11. 2003 09:13)

4. 11. 2003 17:53 | Pablo

Pokud chceš sedlačit, tak je samozřejmě lepší se Praze vyhnout obloukem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal 04. 11. 2003 15:19)

4. 11. 2003 19:35 | fmarek

Pokud spekulacim s nemovitostmi rikas sedlacit, tak mas pravdu. Mozna patris k tem, kteri si jeste dnes kupuji kuci v panelu. Jen tak dal. Za 3 az 5 let si to povime. Mozna pak nesezenes penize ani na jejich likvidaci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pablo 04. 11. 2003 17:53)

5. 11. 2003 8:17 | zargon

Všichni dotázáni jsou na prodeji nemovistostí "existenčně" závislí tak přece neodpoví že realitní trh je nafouknutá bublina a že se s nákupem vyplatí počkat. Tím by si podřezávali větev asami pod sebou, někteří to však opatrně naznačují. Opravdu nevidím důvod proč by po vstupu do unie se sem měli cizinci houfně hrnout-užívat si naší rozpadající se infrastruktury, ochrany neschopné policie, kupovat si zde předražené luxusnější zboží a pod? Možná pouze do příhraničí vyrazí pár chudších důchodců kde si koupí levnou chaloupku (v regionech s vysokou nezaměstnaností) a na energiích a potravinách tak ušetří o trošku víc něž kdyby bydleli pár kilometrů za hranicema. A zase naopak pár zahraničních zbohatlíků si pořídí nějakou tu náhradní rezidenci pro reprezentaci v likrativních oblastech. Ale těžko se pohrnou cizinci do bytů v panelákách a tím zvýší cenu. Ti kteří si postavili pro jistotu větší domečky se samostatnými bytovkami zjistí, že utáhnou vytápění (minimálně temperaci) celého domu z důchodu není sranda a začnou byty pronajímat, těm kterým se nájemce sehnat nepodaří budou své domy prodávat. Často jezdím do sousedního rakouska kde si jako turista běžně pronajímám tzv. Ferienwohnung-kompletně zařízený byt včetně ručníků, povlečení, vytápění, dodávky energie, zařízené kuchyně a pod v cenách 15-60 EUro závislých hlavně na lokalitě. Pokud by to bylo na delší dobu a v turisticky ne tak zajímavé lokalitě tak by člověk dosáhl ceny ještě mnohem nižší. Tato čísla udávají představu o určitém cenovém stropu-přece jen asi nebude u nás nárůst cen bydlenítakový aby pro mě bylo levnější bydlet např. v Zell Am See :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

10. 12. 2003 13:52 | Tom

Cenovy vyvoj nemovitosti se vzdy pohybuje podle nejake sinusoidy, chcete-li nahoru a dolu. Je ovsem treba vzit v uvahu delsi obdobi, coz v pripade CR neni mozne, jelikoz zdejsi trh realit je jeste prilis mlady, nez aby tyto variace mohl zaznamenat. Da se rici, ze se doposud pohyboval po one strmeji splhajici casti krivky, ktera se ale jiz zaobluje. I kdyz se zainteresovanym stranam (realitky, developeri, spekulanti) dari predpovidat nekonecny rust cen, boom/bust cyklus je obvykle nevyhnutelny a chyti je stejne tvrde, jako se jinym stalo jiz v historii mnohokrat. Staci se podivat na Japonsko, Honk kong atd. Padesati procentni propad cen neni nic neznameho. Je vlastne pravidlem, ze cim vetsi bublina, tim silnejsi rozprsk. Jinymi slovy, cim vyse vyletis, tim tvrdsi bude pad. Mnozstvi podnikatelu v realitach na uzemi CR je az neskutecne a clovek by rekl, ze dokonce smesne. Je nezbytne, ze si budou hledat jina zamestnani a mozna se jim nekdy i podari prispet spolecnosti plodnou praci. Zkusenejsi vidi jiz za roh, kdy se urokove sazby vysplhaji nad 10% a splacet vysokou hypoteku se stane problemem. V takovych situacich je mozno koupit v drazbach za babku, hotovost je kral. To se netyka jen malych vlastniku, videl jsem jiz velka mesta, kde kazdy paty dum nesl zoufaly inzerat na prodej. Stejne se divim, proc zde lide kupuji najemni domy s prijmem 2% rocne - pokud bude vladnout levice, o mnoho lepe se jim nepovede. Doufam jen, ze se k veslu nedostanou komuniste. Nakonec cesky clovek je zvykly na jistou socialni spravedlnost, tak proc jim nedat hlas? Strasidelne? Zaverem si dovoluji prohlasit, ze realitnimu trhu nerozumim, jsem spis statistik a verim vice grafum nez ucenym proslovum realitnich magnatu. A take jsem obdaren urcitym sestym smyslem, ktery mne umoznuje uspesne klickovat v investicni dzungli. Chcete-li, k dnesnimu stavu veci nabizim moudrost "nelez do toho za kazdou cenu".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Mahdal

podnikatel, Safetica Technologies

Dušan Kunovský

podnikatel, Central Group

Jakub Mahdal
ÚSPĚŠNOST
32,20 %

z 59 duelů
×
Dušan Kunovský
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 35 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Koncepce, Protekcionismus, Management, doplňkové penzijní spoření, příspěvek zaměstnavatele, daň z příjmů, aleš poklop, penzijní připojištění, Úvěrové riziko, cizí správa, Google, příjem, spořitelna, obsílka, formulace, režijní jízdenky, představenstvo HPH, podnikatelské konto maxi

7T40858, 2U22710, 3AX7428, 2U22710, 3M35819

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK