Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 23. 7. 2003 | 19 komentářů
O nutnosti penzijní reformy v České republice asi nikdo nepochybuje. Ministr práce a sociálních věcí Škromach již předložil určité představy, těch ovšem existuje víc. Svůj návrh reformy důchodů pro Peníze.cz sepsal Petr Žaluda, generální ředitel Credit Suisse Life & Pensions ČR.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 7. 2003 16:25, Boucek Antonin

Myslim, ze budete v pohode a to mozna vic nez pan Zaluda a jeho slavna Credit Suisse (copak se to deje s bernardyny z Winterthuru, od te doby co je CS prevzala?). Chce to jen sledovat mene televizi (anebo ji brat s odstupem), ekonomicke komentare, co ekonomii rozumi stejne jako ja chirurgii, a trochu vic verit sobe i detem. Jsou na svete horsi zeme, kde neni vubec zadne penzijni zajisteni, a presto tam stari lide zijou - a jsou stastni.

Reagovat

 

+46
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mirka 29. 07. 2003 11:52)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 7. 2003 22:21, fmarek

Vidíte to až moc černě. I když to možná není na škodu. Nutí Vás to se nad tím zamyslet a hledat řešení. Už jste nějaké našla? Samozřejmě kromě dětského sponzorování.

Reagovat

 

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mirka 28. 07. 2003 12:45)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

23. 7. 2003 12:07 | ZikaM

Autor článku je ředitelem penzijního fondu, takže chápu, že to bere osobně.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2003 19:02 | Dcera Evy Braunové

A z čeho by se tedy financoval již dnes deficitní průběžný systém ? Aha, snížíme stávajícím důchodcům důchody o čtvrtinu a nebo ještě lépe všechny v 70. roce života utratíme. No fuj, to jsou nápady.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

24. 7. 2003 8:29 | Honza

Já bych naopak neviděl snížení důchodů zasloužilým budovatelům socialismu zase tak černě. Samozřejmě že nějak diferencovaně, ne že šmahem odeberu určitou částku všem ale spíše těm kteří mají důchody nejvyšší (za co asi?). Kromě toho mi přijde značný nepoměr mezi příjmy a výdaji mladé rodiny, kde manžel např. vydělává průměrnou mzdu ve srovnání např. s průměrným párem důchodců. Bohužel se promarnila doba kdy se toto dalo dosáhnout skrytě za pomoci inflace, přímé snížení by nyní vyvolalo velký čurbes, ale jestli se bude takhle špidlit dále nakonec stejně nic nezbyde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dcera Evy Braunové 23. 07. 2003 19:02)

24. 7. 2003 19:07 | zarecky

Pan ředitel se odvolává na "pozitivní zkušenost 2,6 mil. účastníků penzijního připojištění" a na "vytvořené bezpečné struktury". Nesdílím jeho nadšení, moje zkušenost je naopak tragická a to jmenovitě s jím řízenou firmou. Uvítal bych i PF jiného druhu, zaměřené na akcie i s vědomím, že se jedná o rizikovější záležitost (ovšem na velmi douhou dobu).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

25. 7. 2003 11:46

Jsem právě ten ohrožený druh,určený k likvidaci ihned po 60 ce a nikoli až v 7O ti letech jak pí- še dcera E.B.Kdo by to těch 10 let platil,když stát mé příspěvky na důchod prošustroval a reforma nám,čekatelům rozhodně nepřidá-naopak ubere,započteme-li poplatky za návštěvy lékařů,za nákup léků,za služby a ostatní. A protože reforma příjmů nemá šanci naši generaci postihnout,tak tady vzniká skanzen skorodůchodců a důchodců,tedy všech, bez rozdílu politického,náboženského,či jiného názoru,kteří jednoduše a prostě nebudou mít šanci v důchodu žít na důstojné úrovni, protože na ně prostě nezbylo ve žlabu.Od vlády by bylo fé- rové,aby nás nechala alespoň důstojně chcípnout,když už se rozhodla vydrancovat ten žlab pro sebe,ale ani to se konat nebude,protože je třeba zrušit i pohřebné...Naskýtá se otázka jestli by se nehodily vymoženosti z dob Evy Braun,jako například koncentráky,kde by si naši milí důchodci mohli sami vybrat,zda budou pracovat do 62,nebo 63,nebo 65 podle toho,jakou spalovnu si sami zvolili - zda 1.,2.,3.,ktg.,nebo de luxe- když na to budou mít.Přece - když se nám podařilo prolomit ''Dekrety presidenta Beneše'', tak by šly při dobré vůli zařídit i koncentráky nebo ještě lepší varianta : necháme je soutěžit kdo z koho, se štítem v ruce jako tehdy na Bílé hoře!!! Ano - a těm,co zůstanou můžeme dát potom tolik,aby byli spokojeni a ještě ušetříme.Při této myšlence mne dost mrzí,že jsem z rodu Jana Žižky z Trocnova a nikoli z rodu té lišky zrzavé - Zikmunda a Trautenberga.Omlouvám se všem za výlet do minulosti,ale neodpustím si událost z dávné historie,která se mi také vybavila.Jedná se o zajímavé vyřešení tehdejší situace nikoli demonstrací,ale defenestrací...ale to už by asi bylo příliš nemorální,že ? S důvěrou se obracím na současného pana prezidenta s prosbou: Svatý Václave - vévodo země České- nedej zahynouti nám - ni budoucím. Z výše popsaných důvodů dávám za pravdu panu řediteli Credit-Swiss Life and Pensions a.s. protože se mi jeho návrh zamlouvá. Řeší minimálně to,že 5-7 procent,převedených ze státu na penzijní fondy - bude zakonzervovaných na výplaty důchodů a nikoli určeno k prošustrování. V této zemi už by také měly platit zásady,že vláda podpoří státním příspěvkem toho,kdo vybuduje dům,nebo jej použije na bydlení jak praví zákon,protože vznikne trvalá hodnota. Současný systém je náramný na pořízení auta, ve kterém se dříve nebo později veškeré hodnoty zničí, včetně lidských životů.Vláda je tedy přímo zodpovědná jak rozhodne v případě'' stavebního spoření'',ale i v případě Penzijního připojištění,kde je dnes daleko větší záruka,než u stav.spoření,že naspořené peníze budou použity v souladu se zákonem a účelem použití.Na co bychom měli zákony - když je neumíme ctít
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

28. 7. 2003 12:45 | Mirka

Mám několik let po 50-tce a tak mě také pomalu začíná zajímat otázka důchodu a hlavně budu na slušný život v důchodě mít ? Mám penzijní připojištění, obyčejné pojištění pro případ úrazu s trvalými následky, určitě budeme mít i nějakou fin. hotovost ale bude to pro dvě osoby stačit?. Když jsem se nyní dozvěděla, že na zbytek stáří prožitém v nějakém slušném domově / ne kde je na pokoji 4-6 spolubydlících/ bych si musela měsíčně doplácet až do výše cca 12 tis. měs./ Takže jaký důchod bych mohla za 10 let mít? 4 tis. ? A teď kde vezmu doplatek /budu skromná - do 9 tis. Kč/. Z uzavřeného penzijního připojištění jistě ne a i kdyby, na jak dlouho to bude stačit ??? Jistě někdo namítne, že mohou přispívat děti. Ano, máte pravdu, ale oni budou zrovna v té době, kdy budou sami potřebovat peníze. A navíc, nevím jak by dali dohromady cca 5-6 tis. pro dvě osoby měsíčně ze svého platu. Takže bude lepší když se člověk nějakého vyššího věku ani nedožije.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

28. 7. 2003 14:12 | Boucek Antonin

No jo, tak to Vam nezbyva nic jineho, nez jit zebrat k synum Zikmunda a Trautenberga anebo po vzoru hrdinnych nasledovniku Jana Zizky synum Zikmunda, Trautenberga a tech osklivych Papezencu majetek zabavit a rozdelit mezi sve verne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 07. 2003 11:46)

28. 7. 2003 22:21 | fmarek

Vidíte to až moc černě. I když to možná není na škodu. Nutí Vás to se nad tím zamyslet a hledat řešení. Už jste nějaké našla? Samozřejmě kromě dětského sponzorování.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mirka 28. 07. 2003 12:45)

29. 7. 2003 11:52 | Mirka

Pane Fredy, když to všechno okolo sebe vidím, tak si moc růžové brýle nemohu nasazovat. Ještě jedno řešení je, prodat byt ve kterém bydlíme /ale děti by v tom případě nic nedědili/. Ale to je až to poslední řešení. Jinak si myslím, že se moc vymyslet nedá. Nebo snad ano? Jo a ještě jedno řešení, možná už mi to nebude tak myslet a bude mi v podstatě jedno kde budu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 28. 07. 2003 22:21)

29. 7. 2003 16:25 | Boucek Antonin

Myslim, ze budete v pohode a to mozna vic nez pan Zaluda a jeho slavna Credit Suisse (copak se to deje s bernardyny z Winterthuru, od te doby co je CS prevzala?). Chce to jen sledovat mene televizi (anebo ji brat s odstupem), ekonomicke komentare, co ekonomii rozumi stejne jako ja chirurgii, a trochu vic verit sobe i detem. Jsou na svete horsi zeme, kde neni vubec zadne penzijni zajisteni, a presto tam stari lide zijou - a jsou stastni.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+46
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mirka 29. 07. 2003 11:52)

29. 7. 2003 19:56 | fmarek

Ty růžové brýle Vám nasazuje současná vláda. Současní důchodci jsou v mnohém bohatší než mnozí zaměstnaní. Běžte se podívat k super a hypermarketům. Většinou důchodci ten plný vozík ani nemohou utlačit. Moje tchýně má důchod přes 7.800 a je spokojena. Je to 7.800 v čistém, což pro běžného zaměstnance představuje 10.000 hrubou mzdu. Víte kolik lidí (nejen mladých) tuto výši ani nedosahuje? Zatím radím nestahujte kalhoty, když brod je ještě daleko :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mirka 29. 07. 2003 11:52)

30. 7. 2003 2:59

Ja bych to videl uplne jinak. Zadny statni duchod, jen povinne sporeni. Samozrejme namitnete, ze na to nejde prejit ze dne na den. Nejde, ale lze to zaridit. Tem, co odchazi do duchodu letos, bude duchod platit v plne vysi stat. Tem co je jim dnes mene nez 18 let nebude stat v budoucnu platit nic a titi lide budou muset povinne sporit. No a ti co jsou nekde mezi to budou mit odstupnovane. Napriklad kdyz je nekomu letos 20 let, tak mu do duchodu zbyva 45 let (odchchod v 65 letech), takze mu do duchodu zbyva zhruba 96% casu a 4% casu uz produktivne prozil. Proto bude povinen 96% z celkove castky odvadene na duchod ulozit do penzijniho fondu a 4% odvest statu na stavajici duchodovy ststem. Takto bude odvadet cely zivot a v duchodu mu stat bude vyplacet 96% duchodu a 4% bude dostavat od fondu. Komu je dnes 21 let, ten bude odvadet 94% do fondu a 6% statu a v duchodu bude dostavat v opacnem pomeru od statu a fondu. Za 47 let, coz je delka prodiktivniho veku by stary duchodovy system zanikl a byly by jen fondy. No a samozrejme, specialne pro ceske podminky, by bylo nutno uzakonit, ze za pripadny krach fondu ruci stat 100% vlozenych penez, ale soucasne take, ze za prokazanou zproneveru nebo jen "zanedbani povinnosti pri sprave ciziho majetku" je minimalni sazba 15 let odneti svobody nepodminene bez moznosti propusteni na amnestii.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

30. 7. 2003 7:54 | BarboraJ

Lziva terminologie, mlzici propaganda Pokud je autor tak dukladne v zajeti soucasne prolhane vladni terminologie - "odvod POJISTNEHO ze vsech pracovnich prijmu" - nemuze se pak divit, kdyz si u nej nikdo nepojisti ani psi boudu. Uvital bych, kdyby nekdo napsal clanek o penzich v soucasne Argentine. At zname nase perspektivy.
A co ze to "penzijni fondy svym fungovanim jiz navic dokazaly ..."? To jako v Cesku? Za nejakych 14 let? Schvalne, jaky je v ceskych penzijnich fondech pomer mezi poctem klientu platicich a tech, jimz je neco vyplaceno?

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

30. 7. 2003 11:20

Ty růžové brýle si od vlády nenechávám nasadit. Mám na ni svůj názor. Zrovna teď bych potřebovala k ortopedovi. Nemůžu našlapovat /i přes samoléčbu mazáním/. A víte, kdy mě bylo u třech ortopedů navrženo objednání - 28/8 až 2/9. Takže mám dvě možnosti jít marodovat a čekat až do září /neumím si představit, že by už byla schválena reforma nemocenské/ a nebo trpět a nechat se do práce vozit autem. Jo a ještě jsem zapoměla na sponzorský dar. Ten by to možná vyřešil a termín by se našel. Tak jako tchán, když šel na operaci s kloubem. Objednací termín 1/2 roku až 3/4 roku. V případě sponzorského daru 10 tis. do měsíce. A přitom tu operaci dostane nemocnice od zdrav.pojišťovny zaplacenu. Takže i toto je pane Fredy problém s kterým budeme muset v důchodě počítat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 29. 07. 2003 19:56)

30. 7. 2003 11:21

Toto psala Mirka ne anonym.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 07. 2003 11:20)

30. 7. 2003 14:19 | fmarek

No vidíte a kdyby jste byla v důchodu, tak by Vám jistě ještě zbylo i na ten sponzorský dar :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 07. 2003 11:20)

31. 7. 2003 7:47 | BarboraJ

Všechny tyhle krásné teorie
neříkají nic o tom, jak se projeví nově navrhované vztahy u lidí v závislosti na jejich současném věku. Tato svým způsobem spoření budou totiž efektivní pouze tehdy, když je budete moci provozovat minimálně 20, lépe 30 let. A na to současná generace padesátníků, kterou navíc kapitalismus dnes nepotřebuje, už nemá čas...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

31. 7. 2003 7:49 | BarboraJ

Nové fondy nejsou žádoucí
Je v podstatě hlavním obsahem příspěvku. Z hlediska ředitele jistě pochopitelným, stejně jako diverzifikace. Pokud ale autor vidí reformu ve variantách zvyšování odchodu do důchodu, pak nu tam chybí ještě varianta superradikální (a to ve věku 90 let) a s tak zúženým pohledem na potřebnou reformu "ředitel neředitel, z hrušky dolů"
P.S. není to poprvé, co musím (pro sebe) konstatovat nízkou úroveň této rubriky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

31. 7. 2003 7:50 | BarboraJ

Důchodové fondy...
1) Ze zkušeností z ostatních oblastí se domnívám, že v Čechách bude dříve nebo později každý font vytunelován. Penzijním fondům se to zatím nestalo možná i proto, že jejich objem zatím roste (více lidí přispívá, skoro nikdo nedostává důchod), takže se je buď nevyplatí vytunelovat, nebo možná už dávno jsou načaté, ale "letadlo" stále ještě míří nahoru.
2) Nevím, jak pomůže státnímu důchodovému fondu, když se do něj bude odvádět o 5-7% méně (tedy to, co autor navrhuje jako podporu druhého pilíře).
3) Kdysi jsem slyšel, že v USA lidé raději splácejí hypotéku a při odchodu do důchodu pak dům prodají a koupí si menší. Nebylo by lépe podporovat podobné metody, které se obejdou bez investic do nějakých pochybných fondů?
4) Ekonomové mají nízkou úroveň všude, nejen v téhle rubrice. Podle toho to s námi také vypadá.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivan Pilip

exministr a podnikatel

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Ivan Pilip
ÚSPĚŠNOST
92,11 %

z 38 duelů
×
Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
44,44 %

z 18 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

RPSN, Nezaopatřené děti, Centrální banka, václav stárek, vladimír dlouhý, paušální daň, česká spořitelna, daně, zvýšení, sídlo podnikatele, ceny pohonných hmot, výsledky hospodaření, skupinové slevy, osobní data, občané agentury, zákon na ochranu osobních údajů, výstava peněz, potravinářství

6H03884, 6C61932, 9A72529, 5C58511, 6C61932

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK