Lampárna: Nejsem pan Lacina

V červnu tohoto roku jsem dostala nabídku k odkoupení bytu. Chybělo mi 70 tisíc, tak jsem se rozhodla, že využiji stavební spoření. Ani nevím proč, snad kvůli přesvědčivé reklamě, vybrala jsem si Wüstenrot a šla se poradit k obchodnímu zástupci, který má na starosti kraj, ve kterém se byt nachází.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 1. 2003 14:38, Fredy

Ale určitě ne KŽP, jako poradce Wuestenrotu v případě slečny Lucie.

Zobrazit celé vlákno

+16
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 1. 2003 8:15

Začínám mít neblahý pocit, že sem brzy zašlu podobný článek o ČMSS. Jo, do 150 kKč úvěr snadno a rychle... Včera tomu byl měsíc, co jsem o něj požádal, jenže paní úvěrářka v centrále má jiné představy o potřebných dokumentech než pan obchodní zástupce na pobočce... Snad jediné, co jsem ještě nemusel nechávat úředně ověřit, je použitý toaletní papír :-(.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

22. 4. 2004 19:49

Jak to tu čtu musím reagova. Wuestenrot - stavební spořitelna, a. s. vyžaduje k úvěrům s nekrytou částkou nad 50000,- životní pojištění, dokonce stačí i pojistka úvěrová, ale protože tento produkt není pro klient za ty peníze nejoptimálnější nabízí se varianta životního pojištění. Pak už záleží na klientovi zda si vybere jen životní pojištění nebo si přidá i kapitálové pojištění, resp. kapitálové pojištění s daňovým odpočtem. Dokonce není nutné pojistku uzavřít u Wuestenrot, životní pojišťovny, a. s. Sice ce si nemyslím, že tato pojišťovna má férovou a průhlednou nabídku, na rozdíl od jiných, ale to je věcí názoru.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2003 8:42

Dobry den, mate pravdu, podepsala jsem naprosto vydriduskou pojistku, ale mohu Vas potesit. Jiz jsem ji zrusila a stejne tak, jako v pripade smlouvy o stavebnim sporeni, i u pojistky mi Wustenrot vratil celou castku... Takze ztracim maximalne uroky a to me zase az tak neboli :-) Ale dekuji za Vase prispevky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2003 6:40

Váš optimismus je sice dobrá věc, ale neměl by být podložen nevhodným počínáním. Z Vaší Kapitálové pojistky si ještě odpočítejte minimálně polovinu na krytí rizika a poplatků a spolu s se Životním a Úrazovým pojištěním je berte jako nenávratné. Nebo-li s Vaší 500 spoříte maximálně 150 Kč měsíčně. Jste inteligentní žena, tak si jistě spočítáte, jak je to pro Vás výhodné. Ale jak mi poradci říkáme "proti gustu žádný dišputát". Přeji pěkný den
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2003 17:22

Poradci kradou a jak.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2003 9:41

Ano jsem optimistka. Mozna to nebyl nejlepsi vyber, ale volila jsem poradce, ktery byl neblize memu trvalemu bydlisti a navic pro neho nebyl problem pracovat v nedeli dopoledne. V te dobe se mi to velmi hodilo, nebot cas byl obzvlaste nedostatkovym zbozim :-) Jiste jsem si mohla vybrat lepsi produkt, ale za tu zkusenost mi to rozhodne stalo... Vcera jsem si udelala cas, abych nasla pojistnou smlouvu a mohla dat kompletni odpoved panum vyse, co jsem to vlastne podepsala. Takze platim: 50 Kc - Zivotni pojistka Special, 350 Kc - Kapitalova pojistka Special, 100 Kc Urazove pojisteni Special. Preji hezky den. Lucie
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2003 8:57 | zinfo

Jste asi životní optimistka. Jak je vidět, váš drahocenný čas investovaný do lepšího výběru produktu by se následně vrátil několikanásobně v podobě hladkého průběhu.:) Sám mám smlouvu u Hypo SS. naštěstí jsem úvěr nepotřeboval, ale pro zajímavost jsem se na tuto možnost informoval a byl jsem nemile překvapen. Tato spořitelna chce jen bezproblémové spoření (asi nejlepší na trhu), ale nemá zájem poskytovat úvěry. Asi se jim to tolik nevyplatí. dokud peníze platíte jim, je vše v pořádku, ale pokud chcete úvěr, začne to skřípat a házejí vám klacky pod nohy. Tedy aspoň před rokem to tak bylo.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2003 14:38 | Fredy

Ale určitě ne KŽP, jako poradce Wuestenrotu v případě slečny Lucie.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2003 23:11 | PavelPP

Nemáte pravdu. Stavební spořitelna RSTS vyžaduje pro všechny úvěry i MÚ pojištění.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2003 16:53 | Fredy

Omlouvám se, až teď jsem si všiml že jde o Lucii, nikoliv Lenku.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2003 16:49 | Fredy

Máte pravdu, každý úvěr je dobré pojistit. Jak se říká, člověk nikdy neví a neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. Jenže v tomhle případě nešlo o pojištění úvěru (rizikové s doplňky), ale o klasickou kapitálovou životní pojistku na 500 Kč, jak psala Lenka někde níže. Pojištění úvěru na 70.000,- Kč., u mladé ženy (předpokládám, že je Lenka mladá do 30-ti let) by vyšlo někde mezi 20 až 50,- Kč měsíčně. Podle rozsahu krytí. A hlavně by se sjednávalo až na konkrétní úvěr a ne předem. Osobně to považuji za větší lumpárnu, než pozdější postup stavební spořitelny.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2003 16:38 | Fredy

SS Wustenrot si hraje také na pojišťovnu. Tedy je to tak, jak jsem se domníval, již jsem se s podobným případem setkal. Je to samozřejmě Vaše věc, ale na pojištění jsou lepší pojišťovny a lepší pojistky. Nezávislý finanční poradce by Vám to určitě poradil, ale hlavně jste mohla mít úvěr v "cuku letu" a ušetřit sobě a sousedce nervy. Je to pro Vás možná cenná zkušenost.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2003 12:08

Ten pan poradce byl celkem v pohode. Wustenrot chtel, abych byla pojistena - preci jen spadam do rizikove skupiny, tak mi navrhl nejake moznosti. Jiz presne nevim, jak to stoji ve smlouve, ale mam pocit, ze je to zivotni poj. kombinovane s urazovym. O tom pojisteni jsem stejne uz nejakou dobu premyslela, takze me potesilo, kdyz mi udelal 3 varianty v castce 500 Kc a ja si mohla vybrat, co mi nejvice vyhovuje... Abych byla uprimna, musim priznat, ze nejsem zrovna clovek, ktery by nejak extra studoval, jake jsou moznosti na trhu. Kdyz neco chci, tak si koupim to, na co zrovna narazim :-) Cas je drahy a penize ktere vydelam v dobe, kdy bych mela porovnavat produkty, jsou vetsi nez ty, ktere bych usetrila. :-) Hezky den. Lucie
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2003 11:58

Dobry den, mate pravdu. Tusim v breznu roku 2002 jsem resila podobny problem, tehdy jsem kupovala nemovitost. Nakonec jsem ji koupila za ucasti jine banky. Dostala jsem v polovine brezna uver na 70 tisic a na konci srpna jsem ho cely splatila. Nejsem problemovy klient, ale mozna jsem prilis narocna na pomery v CR. Mam mnoho pratel v zahranici a tise jim zavidim jejich banky, kdyz vypravi, jak to u nich funguje - rychle, bezproblemove a levne... Nestezuji si, jen upozornuji na spatne sluzby, aby lide nedopadli stejne jako ja... Preji hezky den. Lucie
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2003 10:00

Můžete mně doporučit (nejlépe na mail) pojišťovnu pro tento účel? Dík.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2003 8:47

Já jsem byl v podobné situaci, ale naštěstí jsem neměl lišku, ale buřinku. Tam šlo všechno rychle. Nervy jsou to samozřejmě vždycky, ale byl jsem nakonec moc spokojený.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2003 8:35

Pokud si pamatuji, slečna Kařízková tady nedávno řešila nějaký problém se získáním úvěru u GECB? Jestlipak to není taková ta notorická stěžovatelka?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2003 8:29 | poradce

U překlenovacích úvěrů není nutné se dodatečně pojistit. Tato skutečnost nezajímá ani stavební spořitelnu ani poradce. Jediní koho to může zajímat jsou případní ručitelé. Sám osobně nabízím možnost pojistky jako určitého zajíštění v případě nenadálé události, ale vždy sděluji klientovi, že to není bezpodmínečně nutné. Asi polovina lidí této možnosti využije nebo již jsou pojištěni.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2003 8:05 | klient

Moje zkušenost s ČMSS mě dováděla k zoufalství.Před pěti lety jsme rozestavěli dům a k jeho dokončení nám chybělo ještě několik set tisíc.Bydleli jsme v bytě,který jsme již prodali,takže jen s blahovůlí nového majitele,který na nás pochopitelně tlačil,ať už se konečně vypadnem. Neměli jsme ale kam,protože nový dům nebyl ještě hotov tak,aby byl obyvatelný a finančně jsme se zcela vyčerpali.Stavba nepokračovala,nebylo za co.Měli jsme ale stavební spoření - to nám jistě pomůže.Ale chyba lávky.Nejen že jsme se snadno nedostali ke stavebnímu úvěru,ale ani k naspořené částce,která by nám v dané chvíli nesmírně pomohla a umožnila pokračovat ve stavbě.Celá administrava trvala tři měsíce. Na pobočce bylo vše vyřízeno vcelku rychle,ale vše záleželo na ústředí,kde " údajně " bylo žádostí tolik ,že se vyřizovaly průběžně a museli jsme čekat,až na nás přijde řada. Co jsme v tu dobu prožívali si snad každý dovede představit a doporučuji klientům stavebních spořitelen,kteří mají zájem o stavební úvěr,aby si vybrali tu spořitelnu,která jim v tíživé situaci dokáže nejlépe pomoci.Je třeba se ptát mj. i na to,jak rychle bude stavební úvěr vyřízen.Naše představa se od reality velmi lišila,ale je možné ,že dnes se postupuje již jinak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2003 14:03 | znalec poměrů

Trefil jste to přesně na hlavičku. Jen se divím Lence, že to ihned neodhalila. Mohla se zeptat někoho z ostatních stavebních spořitelen, zda je u překlenováku nutné nějaké pojištění. Pak měla onoho poradce kopnout někam tam ...... no on ví asi, kde by ho to nejvíc bolelo.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2003 11:40 | David

Já jsem si bral překlenovací úvěr u Raiffaisen a neměl jsem s tím jediný problém. Chtěl jsem express úvěr a vše bylo snad do 14 dnů hotovo bez jediného problému a za týden byly peníze. Stačilo mi: potvrzení o výši platu, potom stejné u dvou ručitelů, smlouva s majitelem o smlouvě budoucí a výpis z katastru. Vše jsme orazítkoval u notáře a bylo. No problemas. Ale můj kolega z práce před měsícem žádal u stejné společnosti, stejnou výši úvěru ale na domek, ale nebyl tak úspěšný jako já. Měl s tím plno problémů. Hodně záleží na tom, jaký poradce se vám o to stará a jaká pracovnice na centrále dostane váš případ. Záleží na lidech a ne na společnosti.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Brůna

podnikatel, Husky

Ludmila Müllerová

politička

Petr Brůna
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ludmila Müllerová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services