Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Reklamace telefonu - odlišnost závad

Dobrý den. Stále si nejsem jistý jak je to s více závadami na zařízení- stačí když jsou 3, 4 a nebo je to ještě složitější? Vím že jste to tu psali ale raději bych se ujistil. Mou druhou otázkou je jestli se počítá zubatý pruh, dalších 6 rovných pruhu, černý flek, a kulatý tmavý flek - vše je na displeji,jako několik různých závad nebo jako jedna? Tedy jestli bych mohl při reklamaci požadovat odstoupení od smlouvy kvůli několika závadám. Předem děkuji.

Dotaz poslal/a: Petrqa, 27. 12. 2016 09:49

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení od smlouvy. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. O stejné vadě lze hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci. Domníváme se, že všechny Vámi popisované projevy se vztahují pouze k jediné vadě, a nebude proto možné uplatnit nárok na odstoupení od smlouvy hned při první reklamaci. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 13. 01. 2017 12:12

Reklamace

Dobrý den. Reklamovala jsem mobilní telefon. Po měsíci mi bylo oznámeno, že reklamace nebyla uznána, žádné jiné vyjádření. Bylo to správné, nebo mám trvat na vyjádření, proč bylo zamítnuto? Prodejce mi nevrátil ani doklad o zakoupení. Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Zahradni383, 04. 01. 2017 18:53

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byla reklamace uplatněna do 6 měsíců od zakoupení, musí prodávající v rámci reklamačního řízení nepochybně prokázat, že za vady neodpovídá. Nestačí tedy pouze konstatovat zákonný důvod pro zamítnutí reklamace (mechanické poškození nebo běžné opotřebení). V takovém případě byste mohla namítat nevyřízení reklamace řádně v zákonné 30denní lhůtě a z tohoto důvodu odstoupit od smlouvy. K tomu doplňujeme, že právo odstoupit od smlouvy Vám náleží vždy, když prodávající nevyřídí reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění. Jestliže prodávající včas zamítl reklamaci uplatněnou po více jak 6 měsících od převzetí zboží, můžete jeho rozhodnutí rozporovat předložením znaleckého posudku. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, bude namístě obrátit se na prodávajícího s odstoupením od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 13. 01. 2017 12:08

Úhrada opravy v jiném servisu

Dobrý den, před nedávnem jsem si nechal v servisu mobilních telefonů vyměnit rozbitý displej. Oprava byla provedena velmi neodborně (prosvítající displej, neprůchodné sluchátko hovorů), zaslal jsem proto telefon zpět do servisu jako reklamaci opravy. Telefon se mi vrátil prakticky netknutý, telefon vykazoval stejné nedostatky jako před odesláním reklamace opravy. Mám právo telefon nechat opravit v jiném servisu a po původním servisu požadovat náklady za odstranění nedostatků telefonu způsobené neodborným zásahem? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: tashicz, 06. 01. 2017 09:46

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud oprava nebyla provedena řádně a v rámci Vámi uplatněné reklamace nedošlo k nápravě v zákonné 30denní lhůtě, aniž by reklamace byla zamítnuta, odpovídá Vám servis za podstatné porušení smlouvy. Můžete podle své volby žádat bezplatnou opravu nebo náhradu v penězích. Lze si tedy účtovat náklady, které jste vynaložil na opravu v jiném servisu, přesně jak uvádíte. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 09. 01. 2017 08:27

Dárkové poukazy - platnost

Dobrý den, zajímalo by mě, zda dárkové kupony po prošlé lhůtě skutečně není možné použít. Přítelkyni jsem koupil loni kupon v Disigualu a ona tam zamířila až letos. Kupon už byl bohužel dva dny prošlý a v obchodě jí ho neakceptovali. Je to sice její hloupost, ale na druhou stranu si říkám, že ze zákona jsou dva roky na reklamaci a tady vlastně nemáme reklamovat co. Je to od té firmy fér i po právní stránce? Moc díky.

Dotaz poslal/a: hblockx, 29. 12. 2016 19:53

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Dvouletá zákonná záruka se vztahuje pouze na zakoupené spotřební zboží. Poukázku, která pouze předpokládá uzavření budoucí kupní smlouvy, není možné reklamovat jako konečný produkt. Nápravy byste se mohl domáhat, pokud by poukázka například nebyla za zboží vůbec směnitelná. Není proti zákonu, pokud má poukázka omezenou platnost po určité časové období. Za těchto podmínek si ji kupujete a záleží zcela na Vás, zda ji využijete, či nikoliv. Pokud jste si omezené časové platnosti poukázky byl při uzavírání smlouvy vědom, nelze nyní (po konci její platnosti) obchodníka nutit k jejímu zpětnému proplacení nebo dodání zboží v odpovídající hodnotě. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 30. 12. 2016 18:11

Neuznaná 5. reklamace

Dobrý den, Rád bych se dotázal, co v této chvíli mohu ještě dělat a zda-li není už pozdě.Reklamoval jsem 3x úspěšně svůj mobilní telefon, závady však byli různé, pro odstoupení od kup.smlouvy jsem tedy potřeboval 4 různé.A zde vznikl problém.Vše sem nahlásil, přinesl dokumentaci a vše potřebné.Prodavač však pochybil a špatně vyplnil reklamační dokument, kde žádal jen o opravu jednotky. Před podepsáním jsem se ho na to dotazoval, zda li to nemá vyplnit a říkal že je to jedno, že se to řeší až když bude oprava vyřízena servisem. Stalo se, oprava byla uznána.Poslali nový kus(nezabalený,bez krabičky atd).Na prodejně jsem žádal odstoupení od smlouvy, ale prý bylo špatně vyplněno, že mi nevěří a že jediná má možnost je si ho převzít.Převzal jsem tedy. Prodavač se omlouval, uprosil mě a říkal že zná závady,které v servisu nepoznají a že to tam pošleme za týden a celé zachráníme.(mám audio nahrávku)Poslali jsme to tedy a nyní přišla zpráva že to nebylo uznáno.Je nějaká možnost se ještě bránit?

Dotaz poslal/a: Daniel77, 29. 12. 2016 21:27

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ustanovení § 2169 občanského zákoníku předpokládá, že spotřebitel musí mít právo volby, pokud mu náleží více zákonných nároků. Vzhledem k tomu, že oprávněnost jednotlivých nároků nemusí být zjevná již v okamžiku uplatnění reklamace, lze z toho vyvozovat, že právo odstoupit od smlouvy Vám náleží i přesto, že jste tento nárok nevznesl již při uplatnění reklamace. Vzhledem k tomu, že prodávající neprováděl na své náklady žádnou opravu, nemůže namítat ani to, že mu Vaším nestandardním postupem vznikla škoda. Bohužel však již nyní neprokážete, co Vám řekl pracovník prodejny při uplatnění reklamace. Příště proto trvejte na bezpodmínečném uvedení Vámi zvoleného nároku v reklamačním protokolu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 30. 12. 2016 18:09

Reklamace mobilního telefonu

Dobrý den.Chtěla bych poprosit o radu.Dcera má cca 4 měsíce nový mobilní telefon.Po měsíci používání jí přestal telefon nabíjet,kdy jsme telefon odvezli do prodejny na reklamaci.Po třech týdnech nám byl telefon vrácen s tím že se závada neprojevila.Po dalších třech týdnech užívání telefon opět nenabíjí a to si dcera koupila novou nabíječku.Telefon jsme zkoušeli nabíjet jak s novou nabíječkou tak i s nabíječkou,kterou používám já.Chci se zeptat jak postupovat při opakované reklamaci kdy je na telefonu stejná závada,ale podle vyjádření se závada neprojevila.Jestli je možné aby prodejce záměrně závadu neuznal a popř.jak to s prodejcem řešit,když by jsme chtěli telefon vrátit.Děkuji za odpověd s pozdravem Šumová

Dotaz poslal/a: berticek222, 25. 12. 2016 13:23

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V současné chvíli bychom Vám doporučili zkusit telefon znovu reklamovat. Při uplatnění reklamace trvejte na jeho přezkoušení zaměstnancem prodejny, který by v reklamačním protokolu potvrdil, že se vada projevuje. Prodávající pak nebude moci reklamaci jednoduše zamítnout s odůvodněním, že se vada neprojevuje, ale bude se muset její povahou zabývat. V případě, že by i tak prodávající reklamaci zamítl a konstatoval, že za vadu neodpovídá, můžete jeho tvrzení rozporovat předložením znaleckého posudku. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 29. 12. 2016 14:04

Exekuce

Dobrý den. Mám více exekucí, konkrétně od dop. podniku a dále s tím i měst, ve kterých jsem však v životě nebyla. Chtěla bych se zeptat, kde bych mohla zjistit, o jakou celkovou částku všech exekucí na danou osobu se jedná - případně od jakých firem - dále kde se dají tyto exekuce sloučit do jedné a jestli lze upravit výše této měsíční splátky. Děkuji za odpověď a rady.

Dotaz poslal/a: Marta_D, 19. 12. 2016 23:08

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Informace o veškerých exekucích jsou vedeny v elektronickém rejstříku zahájených exekucí spravovaném Ministerstvem spravedlnosti. Výpis z Centrální evidence exekucí lze získat na kterémkoli kontaktním místě Czech POINT. Spojování řízení, která jsou vedena v rámci jednoho exekutorského úřadu, je automatické. Pokud jsou exekucemi proti témuž dlužníkovi pověřeni různí exekutoři, může tato řízení spojit na návrh dlužníka soud. Tím se samozřejmě pro dlužníka sníží celkové náklady exekuce. Pokud si přejete splátky snížit, musíte podat žádost příslušnému exekutorovi. Ten není ze zákona povinen Vám vyhovět, přesto je možné, že Vám vyjde vstříc a dohodne se s Vámi na splátkovém kalendáři. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 26. 12. 2016 19:24

Reklamace notebooku

Dobrý den. 21. listopadu 2016 jsem reklamoval u společnosti Lenovo svůj notebook, který má ještě rok záruku. Blíží se konec třicetidenní lhůty na vyřízení reklamace a stále nemám žádné informace, co s mým notebookem je. Brouzdal jsem po internetu jak to je, když uplyne 30 dní ode dne, kdy k reklamování došlo a v ten moment mám prý možnost odstoupit od smlouvy. Bohužel jsem notebook kupoval na Alza.cz, která reklamace této kategorie řeší přes společnost Lenovo. Po několika telefonátech do Lenova jsem byl srozuměn s tím, že si 21.11.2016 přijede kurýr společnosti DPD pro mou zásilku. Po bádání jsem zjistil, že servis neprovádí samotné Lenovo, nýbrž společnost Arvato. Jak mám tedy uplatnit právo na odstoupení od smlouvy, když jediný doklad o reklamaci, který mám je email, kde mi DPD oznamuje čas a datum, kdy si pro zásilku přijedou a k tomu mi poslali ještě kontrolní sms zprávu? Mohu se nějakým způsobem dopracovat k vrácení peněz, když nemám doklad o zahájení reklamace? Děkuji, Tomáš Ticháček.

Dotaz poslal/a: Tomas12, 20. 12. 2016 12:55

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající (tedy společnost Alza.cz) má povinnost Vám při uplatnění reklamace vystavit reklamační protokol, ve kterém Vám potvrdí den přijetí zboží. Pokud tuto svou povinnost nesplní, dopouští se správního deliktu, za který mu Česká obchodní inspekce může uložit pokutu. Reklamaci byste měl vždy uplatňovat u prodávajícího. Jen v případě, že prodávající určí k opravě jinou osobu (například autorizovaný servis), je možné reklamaci uplatnit tam. V takovém případě by Vám měl reklamační protokol vystavit servis. Zdůrazňujeme však, že mezi Vámi a servisem neexistuje žádný právní vztah. Případné odstoupení od smlouvy byste tak musel adresovat přímo prodávajícímu. Potvrzení od přepravce o převzetí zásilky by mělo být pro účely určení počátku běhu záruční lhůty dostačující. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 23. 12. 2016 14:47

Použite zboží

Dobrý den, dával jsem reklamovat iPhone 6, háček je v tom, že v autorizovaném servise iOpravna zjistili, že telefo už není v reklamační lhutě jak je psáno na dokladu o koupi. Což znamená, že když jsem telefon kupoval, tak už ho někdo předemnou používal a telefon aktivoval, Electroworld, se k tomu postavil tak, že mě ani nekontaktoval a reklamaci v servise zaplatil, protože už nebyl v té dvou leté lhutě. Zítra si jdu pro telefon, ale nechci produkt, který někdo už někdy používal a ani není už v reklamační lhutě jak je na mé faktuře o koupi. Nyní je telefon už mimo reklamační dvou letou zaruku i na mém paragonu. Co mohu teď dělat? Odstoupit od smlouvy? Děkuji za radu.

Dotaz poslal/a: adamst, 05. 12. 2016 23:37

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Dvouletá záruka na Váš telefon se váže k okamžiku, kdy jste jej zakoupil a převzal. To, že byl telefon již předtím používán, na běhu záruční doby nic nemění. Svá práva z vadného plnění můžete u prodávajícího uplatňovat do 24 měsíců od chvíle, kdy jste zboží převzal. Pokud jste si však zakoupil nový telefon a byl vám dodán použitý, jedná se o vadu jakosti. V takovém případě máte v rámci reklamace právo na dodání nového kusu, a není-li to možné, můžete odstoupit od smlouvy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 22. 12. 2016 12:46

Reklamace po uplynutí dvou let

Dobrý den, prosím o radu. Již dvakrát jsem reklamoval televizi. Reklamace proběhla cca měsíc před koncem dvouleté záruční doby. Po započtení doby strávené na reklamaci je již stejně pozdě, avšak chybný komponent v televizi (celý displej) byl vyměněn za zcela nový. Je možné tento komponent ještě reklamovat? Počítá se od začátku výměny dvouletá záruční doba na nový komponent znova? Děkuji. Wolf

Dotaz poslal/a: Sebastian2, 05. 12. 2016 11:36

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zda běží nová záruka na vyměněnou věc v rámci reklamace u věcí, které byly zakoupeny po roce 2014, není právně jisté. Jelikož v tzv. novém občanském zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb,. občanský zákoník) chybí ustanovení § 627 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (tzv. starý občanský zákoník), většinový názor je takový, že na základě onoho chybějícího ustanovení v novém občanském zákoníku nelze dovodit prodlužování záruky. Přesto se však lze přiklánět i k výkladu, že nová záruční doba po výměně běží. Ustanovení § 2165 nového občanského zákoníku totiž stanoví, že záruční doba počíná běžet převzetím zakoupené věci. Obdržíte-li věc novou, z logiky věci by na ni měla běžet nová záruční doba, neboť smyslem zákonné záruky je garantovat, že si spotřební zboží zachová po určitou dobu svou jakost. Vzhledem k dané nejasnosti čekáme na závazný právní názor soudů. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 20. 12. 2016 11:37

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Entropie, Dokumentární inkaso, Denní vyměřovací základ, bydlení, oze, penze, rwe, erú, americký sen, podnikatelské inkubátory, Saudská Arábie, šablona, komoditní peníze, finanční konzultant, Sardis, bankovnictví, povinné spoření, profireal

CZE1FLEX, 8A04522, 7B14682, 8B66473, 7B14682

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK