Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Vrácení zboží

Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií, tedy do interiéru. Lišil se od objednaného tím, že měl krátký přívodní kabel a pouze plochou dvoupólovou vidlici. Tento typ přitom na stránkách v přiloženém letáku vůbec nebyl k dispozici. Po telefonické konzultaci s prodejcem mi bylo přislíbeno řešení. Prodejce zjistil, že skutečně nabízený typ ze stránek není k dispozici a nabídnul mi dvakrát tak dražší typ čerpadla, které je opravdu určeno do jezírka, do exteriéru. S tím jsem samozřejmě nesouhlasil, čerpadlo zabalil a připravil ve 14 denné lhůtě k vrácení s odůvodněním, že nesplňuje parametry, které jsou uvedeny na stránkách eshopu. Těsně před odesláním jsem byl prodejcem požádán o zaslání zboží na jinou adresu než je uvedena na stránkách eshopu a to na adresu firmy na Slovensku. Učinil jsem tak a tím se moje náklady za zboží a jeho dopravu a následné odeslání zpět vyšplhaly až na dvojnásobek ceny čerpadla. Nejnižší dopravné na Slovensko u české pošty bylo 205,-Kč. Tuto skutečnost jsem oznámil prodejci, přiložil doklad o zaplacení a požádal o proplacení všech svých výdajů spojených s nákupem výrobku. Mám na to nárok? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Milda67, 21. 11. 2016 15:45

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je třeba říci, že zákon spotřebiteli výslovně nepřiznává právo na vrácení nákladů na zpětné zaslání zboží prodávajícímu. Při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve 14denní lhůtě po převzetí je prodávající povinen vrátit pouze finanční prostředky, které od spotřebitele přijal na základě smlouvy. Domníváme se však, že ve Vašem případě je situace jiná. Vzhledem k tomu, že neodstupujete od smlouvy bez udání důvodu, ale proto, že prodávající porušil svou smluvní povinnost (nezaslal zboží odpovídající objednávce), a tato skutečnost není sporná, máte právo na náhradu vzniklé škody v souladu s § 2913 odst. 1 občanského zákoníku. Částku, kterou jste vynaložil na zpětné odeslání čerpadla prodávajícímu, si proto nárokujte z titulu práva na náhradu škody vzniklé porušením povinnosti druhé smluvní strany. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 22. 11. 2016 11:53

Reklamace matrace

Dobrý den, přes internetovou prodejnu jsme zakoupili matraci, která se během měsíce používání proležela tak, že jsme nuceni ji reklamovat. Při předběžné komunikaci s prodávajícím nám bylo sděleno, že musíme matraci na vlastní náklady zaslat na jejich adresu k posouzení reklamačnímu technikovi. Jak jsem se zde dočetla, tak náklady za zaslání matrace máme právo po prodávajícím vymáhat, ale další věc je, že pokud matraci zašleme k posouzení, nebudeme mít kde spát. Máme právo žádat po prodávajícím náhradní matraci do vyřízení reklamace? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: MarcelaLG, 18. 11. 2016 20:19

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vše bude záležet na tom, zda se reklamace ukáže jako oprávněná. V případě, že prodávající uzná svou odpovědnost za vady matrace, můžete po něm požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Zároveň by bylo možné žádat náhradu škody, která Vám v souvislosti s vadným plněním a nemožností užívat zakoupený výrobek vznikla. Výši takové škody by však bylo nutné prokázat. Zákon prodávajícímu výslovně neukládá povinnost poskytnout Vám po dobu trvání reklamačního řízení náhradu za reklamovaný výrobek. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 22. 11. 2016 11:50

Reklamace notebooku zakoupeného v Alze

Dobrý den, 30.3.2016 jsem si koupila notebook HP 15-af107nc Turbo Silver. 12.9 jsem zboží reklamovala poprvé s tím, že se mi zasekává touchpad v určitých polohách a přestavá i úplně reagovat, zkoušela jsem notebook vrátit do továrního nastavení bohužel neúspěšně. Reklamovala jsem ho a 27.9 mi ho vrátili opravený, 3.10 jsem ho tam nesla znovu se stejnou vadou. Notebook byl opět opravený a vrácený s vytvořeným účtem od technika v papíru je napsané, že je zařízení vráceno v továrním nastavení + mi technik napsal, že mi doporučuje nechat zařízení v továrním nastavení. Ještě tentýž den se závada na touchpadu projevila znovu, opět vracen s žádostí odstoupení od smlouvy a vrácení peněz a 12.11.2016 mi byla zamítnuta reklamace. Jak mám postupovat dále ? notebook jsem ještě nevyzvedla. Děkuji za radu a odpověď.

Dotaz poslal/a: Zuzana21, 17. 11. 2016 17:36

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V případě opakovaného výskytu stejné vady na zboží můžete při uplatnění třetí reklamace v řadě vznést nárok na odstoupení od smlouvy. Všechny reklamace však musejí být uznané. Pokud došlo k zamítnutí poslední z reklamací, můžete takové rozhodnutí rozporovat předložením znaleckého posudku, který by prokázal, že za vadu odpovídá prodávající. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/znalci. Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 18. 11. 2016 13:10

reklamace ojetého auta

před cca 1,5 měsíci jsem zakoupil ojeté auto v autobazaru, který figuroval jako zprostředkovatel . Po ujetí cca 800 se mi auto rozbilo, vypadá to na "potkaný" motor. Mám šanci na reklamaci? Smlouva je "klasická" bazarová: kupujete auto jaké leží atd. , bylo v ní zaškrtnuto,že se doporučuje kontrola rozvodů. Auto mělo najeto cca 89tis. kilometrů, doporučení výrobce na výměnu rozvodů je po 90 tis.,takže servis jsem nezanedbal. Jak mám dále postupovat?Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: kapoon, 02. 11. 2016 15:34

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Bude záležet především na tom, kdo na kupní smlouvě vystupuje jako prodávající. Pokud je jím původní majitel vozidla, budete muset vůz reklamovat u něj. Zároveň se na Vás v takovém případě nebude vztahovat zákonná ochrana, které požívají pouze spotřebitelé. V kupní smlouvě by měl být také přesně popsán stav vozidla v době Vašeho převzetí. Samozřejmě nelze reklamovat vady, s nimiž jste automobil vědomě kupoval, a ani ty, které jsou následkem běžného opotřebení. Domníváte-li se, že za vadu prodávající odpovídá (jedná se tedy o skrytou vadu, o níž jste v době koupě nevěděl), uplatněte u prodejce klasickou reklamaci a trvejte na jejím vyřízení. Vaše nároky se budou lišit právě v závislosti na tom, kdo v tomto vztahu vystupuje jako prodejce. Obecně lze však říci, že přednost má vždy bezplatná oprava či přiměřená sleva z kupní ceny. Pokud by to nebylo možné nebo by se jednalo o vadu velkého rozsahu, která Vám zásadně znemožňuje užívání vozu, byl byste oprávněn od smlouvy odstoupit. Je-li na straně prodávajícího původní majitel, stanovte si pro vyřízení reklamace přesnou lhůtu, neboť v takovém případě se neuplatní lhůta 30 dní, která vyplývá ze zákona o ochraně spotřebitele. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 16. 11. 2016 09:08

opakovaná reklamace bot

Dobrý den, před 1,5 rokem jsem zakoupil boty, které jsem do týdne reklamoval kvůli rozlepům (rozlepila přesahující část podrážky od koženého svršku). Reklamace mi tehdy byla uznaná, boty opravili. Do půl roku se závada opět objevila také na jiných místech, kromě původně opravovaných. Opětovná reklamace byla uznaná boty opět opravené. Nasledně jsem boty dlouho nepoužíval a po 1,5 roku je závada (rozlepy) opět zjevná. Samozřejmě na obuvi jsou kromě toho i jiné známky nošení. Problém je, že opakovanou reklamaci stejné závady již prodejce nechce uznat s komentářem "poškození obuvi vzniklo běžným opotřebením". Já ale reklamuju vadu, která se projevila v prvních týdnech nošení, a progresivně se zhoršovala i přes dvounásobní opravu prodejcem. Požaduji vrácení kupní ceny. Lze toho dosáhnout? Děkuji

Dotaz poslal/a: pborky, 07. 11. 2016 14:14

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Při opakovaném výskytu stejné vady na zboží lze skutečně vznést nárok na odstoupení od smlouvy. Je tak ovšem třeba učinit již při uplatnění reklamace. Pokud prodávající reklamaci neuzná, lze se proti tomu bránit předložením znaleckého posudku, který by potvrdil, že se jedná o vadu materiálu či nesprávný výrobní postup. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2016 17:54

3 reklamace

dobrý den, chtěl bych se zeptat. reklamoval jsem po třetí telefon v záruční době.pokaždé byly stejné závady. chtěl jsem odstoupit od smlouvy a vrátít peníze. a oni píší že to nejde, že to vyřešili po třetí opravou. tak kdo má pravdu ? když jsem jim psal v druhém reklamačním protokolu že chi odstoupit od smlouvy. a navíc při druhé reklamaci překročili reklamační lhůtu o 10 dní. díky Michal

Dotaz poslal/a: doubas11, 07. 11. 2016 14:39

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud ČR v usnesení ze dne 29. srpna 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci. Pokud jste tedy při uplatnění reklamace vznesl nárok na odstoupení od smlouvy, musí prodávající Vaši volbu respektovat. Při překročení 30denní reklamační lhůty ze strany prodávajícího jste také oprávněn od smlouvy odstoupit, musel byste tak ovšem učinit neprodleně po skončení reklamačního řízení, jinak lze vycházet z toho, že jste s prodloužením lhůty souhlasil. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2016 17:51

Prohlášení poplatníka

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Podepsala jsem se zaměstnavatelem smlouvu na HPP se zkušební dobou a podepsala prohlášení poplatníka a i uzavřela DPP s jiným zamšstnavatelem, kde také chtějí abych podepsala prohlášení poplatníka. U smlouvy na HPP jsem zaškrtla, že uplatňuji a u DPP po mě chtějí, abych jej podepsala, že neuplatňuji, což jsem tak učinila. Je to tak správně? V kalkulačkách jsem si srovnávala (prohlášení podepsal a nepodepsal) ale to je asi jen v případě uzavření DPP bez HPP, že? Děkuji za odpověď. Šárka

Dotaz poslal/a: Sarka29, 12. 11. 2016 15:17

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud podepíšete prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a z funkčních požitků (tzv. růžový papír), uplatňujete tím nárok na slevu na dani podle § 35ba zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění, a měsíční daňové zvýhodnění podle § 35c stejného zákona. Poplatník může podepsat takové prohlášení na stejné období kalendářního roku pouze u jednoho plátce, neboť odečet na dani lze uplatnit za každý kalendářní měsíc vždy jen jednou. Pokud byste slevu uplatňovala na příslušný měsíc zároveň u dvou zaměstnavatelů, vznikl by Vám tím nedoplatek na dani, který byste byla povinna za příslušné daňové období uhradit. Není přitom důležité, zda máte uzavřenou pracovní smlouvu či některý typ dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 11. 2016 08:40

Nekvalitní oprava při reklamaci bot

Dobrý den, před 2 měsíci jsem zakoupil v kamenné prodejně obuv (vycházková, zn. Puma). Nyní jsem boty reklamoval z důvodu částečného rozlepení podrážky u jedné z bot. Prodejce převzal boty k reklamaci a ve lhůtě opravil. S opravou však nejsem spokojen (oprava je nekvalitní a vzhledově bota neodpovídá svému původnímu stavu - vyteklé lepidlo, zkrabatělá okolí opravy apod.). Když jsem na toto prodejce upozornil, bránil se tím, že bota je z funkčního hlediska v pořádku a že opravu považuje za vyřízenou. Odmítl jsem tedy reklamaci převzít, prodejce mne tedy odkázal na reklamační oddělení firmy, kam mám svoji stížnost postoupit. Jak postupovat dále, abych se domohl svých práv (kvalitní oprava, výměna zboží, případně vrácení peněz)? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem AB

Dotaz poslal/a: albo, 10. 11. 2016 22:32

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena. Nejde však pouze o to, aby zboží bylo po vyřízení reklamace funkční, ale měla by být zachována i jeho estetická stránka. Proto můžete u prodávajícího namítat nevyřízení reklamace řádně v zákonné 30denní lhůtě a buď trvat na lepším provedení opravy, nebo od smlouvy odstoupit. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 12. 11. 2016 10:39

Reklamace tabletu

Dobrý den, stále mám problém s prodejcem ohledně reklamace tabletu. Vaši odpověď i s mou otázkou jsem vytiskla a přiložila ho prodejci jako jeden z dokumentů k opětovné reklamaci. Dnes mi přišel email s výrokem, že reklamace nebyla uznána, protože se závada neprojevila, tudíž se reklamační doba neprodlužuje a tablet mi opět vrátili neopravený. Moc Vás tedy prosím o radu, jestli má výrobce pravdu, nebo ne. Jejich chování se mi nelíbí a popravdě vůbec netuším, co mám dělat. Zkoušela jsem sama hledat, ale všude jsou jen obecná ustanovení, jak postupovat při reklamaci, a podobný případ jsem bohužel nikde nenašla. Prosím, poradíte mi tedy, jak mám dále s prodejcem jednat? Vyjádření technika o reklamaci doslovně zní: Neuznáno - zařízení je již po záruce. V první reklamaci se závada neprojevila, tudíž se jako reklamace samotná neuznává. Pokud je reklamace zamítnuta, neprodlužuje se záruka o dané období v servisu. Dle § 1992 se nejedná o vadu oprávněnou - reklamace nebyla uznána. Děkuji za brzkou odpověď a opravdu si velmi vážím Vaší vstřícnosti a že pomáháte lidem v boji za jejich práva, doufám, že z mé strany je ten boj stále oprávněný :-) Děkuji a přeji pěkný den, Lenka Jelínková. Text mého prvního dotazu včetně Vaší odpovědi: Dobrý den. Dne 22.10.2014 jsme zakoupili tablet. Bohužel v srpnu 2016 začala dotyková plocha zlobit, tablet se sekl a nefungoval, nebo se naopak "zbláznil" a dělal si, co chtěl. 24.8.2016 jsme tedy tablet reklamovali. 12.9.2016 mi přišel email, že je reklamace připravena k vyzvednutí s tím, že se závada neprojevila a že bylo obnoveno tovární nastavení. Tablet jsem vyzvedla až 19.10.2016, nedostatek času a závažné soukromé důvody. Tablet jsem ovšem hned zprovoznila, vše jsem tam znovu nastavila, synové se chtěli podívat na internetu na pohádku a opět to začalo. Sekalo se to atd., prostě stejně jako minule. Proto jsem opět reklamovala stejnou závadu, a to 24.10.2016. Bohužel dnes mi přišel email, že reklamace nebyla uznána, protože je přístroj po záruční době. Moc prosím o radu, mám ještě nárok se s prodejce nějak dohadovat? Myslela jsem,že když se jedná o stejnou závadu, i když se podle nich u nich neprojevila, že bych mohla mít nárok na uznání reklamace. Nejde mi ani tak o vrácení peněz, byl to dárek synovi k narozeninám a chtěl by ho samozřejmě mít funkční. Děkuji mnohokrát za odpověď, Jelínková. Dotaz poslal/a: Jelinkova, 31. 10. 2016 12:22 Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V souladu s § 1922 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se záruční doba prodlužuje o dobu, po kterou spotřebitel nemohl zboží užívat z důvodu uplatněné reklamace. Pokud tedy vyřízení reklamace trvalo 19 dnů, během kterých měl tablet u sebe prodávající, prodlužuje se dvouletá záruka o tuto dobu. Ve Vašem případě však doporučujeme spíše namítat nevyřízení reklamace řádně ve 30 denní lhůtě v rozporu s § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, neboť se prodávající zjevně nezabýval podstatou vytýkané vady, která na zboží stále přetrvává. Marné uplynutí této lhůty zákon považuje za podstatné porušení smlouvy a Vám tak vzniká právo od smlouvy odstoupit. Můžete i nadále trvat na svém požadavku bezplatné opravy, prodávající již však nemůže namítat neoprávněnost reklamace. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

Dotaz poslal/a: Jelinkova, 08. 11. 2016 15:21

Dobrý den, jak jsme již uvedli ve svém předchozím vyjádření, máte právo na odstoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně v zákonné 30denní lhůtě. Vzhledem k dosavadnímu přístupu prodávajícího Vám doporučujeme netrvat nadále na opravě zařízení, ale od smlouvy rovnou odstoupit pro porušení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud Vám prodávající kupní cenu nebude chtít vrátit, doporučujeme Vám obrátit se na bezplatnou službu mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci nebo na službu VašeStížnosti.cz, které se zaměřují na zprostředkování dohody mezi spotřebiteli a obchodníky. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 10. 11. 2016 18:48

Reklamace Smartphonu

Dobrý den, zhruba před dvěma měsíci jsem si zakoupil z eshopu Beryko.cz smartphone Xiaomi Redmi 3, na oficiálních stránkách Xiaomi http://xiaomi-mi.com/redmi-3/xiaomi-redmi-3-2gb16gb-dual-sim-fashion-gray/ jsem se dočetl, že mobil má Gyro sensor (Gyroskop), ale na stránkách beryko.cz napsaný není, tak jsem myslel že asi nedopatřením mají chybu v popisu, koupil jsem si ho a po 2 měsících jsem si koupil VR brýle, kde potřebujete mít v telefonu gyro. Zjistil jsem že tam není, tak jsem psal na email do Beryka a tam mi napsali(ptal jsem se 2x a pokaždé mi odpověděli stejně), že telefon má gyro a že možná ho něco blokuje tak mi zaslali návody na zprovoznění, tak jsem to zkusil a nic. Tak mi napsali ať jim ho pošlu, a cca po 3 týdnech mi napsali že jim je líto ale Telefon Xiaomi Redmi 3 gyro nemá a jako kompenzaci že si mám vybrat flipové pouzdro či něco jiného. A já jsem jim napsal že jsem si kupoval telefon hlavně kvůli gyroskopu, a že pouzdro mi ho nenahradí. Tak se chci zeptat, můžu si zažádat o navrácení peněz za to že mají klamavé informace na eshopu? Když na ofic. stránkách mají napsáno že Redmi 3 gyro má?

Dotaz poslal/a: Williems213, 09. 11. 2016 22:01

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jestliže výrobek nemá vlastnosti slibované prodejcem, jedná se o vadu, kterou můžete reklamovat. V rámci reklamace pak můžete žádat primárně bezplatnou opravu a není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, pak i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, máte právo od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků lze vždy zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny. Ve Vašem případě se domníváme, že jste oprávněn vznést nárok na odstoupení od smlouvy, a to právě z důvodu, že ani oprava ani výměna tohoto kusu výrobku za nový není reálně možná. Trvejte proto na Vámi požadovaném způsobu řešení reklamace, který je zcela v souladu s § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 10. 11. 2016 18:32

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Výpočet ceny podílového listu, OTC trh, Racionální očekávání, psd2, bankovnictví, start-up, miroslav uďan, lukáš kovanda, Úsvit, zpravodajský server, swapy, porotce, střední délka života, hatchback, Bezriziková výnosová míra, přestupky, Kreditní karty, cílový fond

2SA1086, 1SR2404, KIJ6339, 2J19393, 6A50011

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK