Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Reklamační list bez data reklamace

Dobrý den, 23.1. jsem si dal reklamovat boty. Nyní jsem přišel na to, že v reklamačním listu obchodník neuvedl datum podání reklamace. Za pár dní to bude právě 30 dní od podání reklamace, pokud obchodník tuto dobu překročí můžu se s reklamačním listem bez data domáhat vrácení peněz? Případně jak můžu postupovat? Děkuji za radu a přeji vám hezký den.

Dotaz poslal/a: MilosJ, 18. 02. 2017 17:24

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V tomto případě bude důležité, zda můžete prokázat jakýmkoli jiným způsobem, kdy k uplatnění reklamace došlo. Pokud to nelze, pokuste se získat od prodejce potvrzení o datu jejího uplatnění dodatečně. Odmítne-li něco takového učinit, doporučujeme Vám obrátit se na Českou obchodní inspekci s podnětem pro porušování § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 22. 02. 2017 18:07

vracení peněz

Dobrý den. Rád bych se Vás zeptal, zda je možné po prodejci požadovat vrácení peněz ve 14 denní lhůtě, když bylo zboží zakoupeno např. 1.2.2017 online a následně vyzvednuto a zaplaceno v kamenné prodejně prodejce. O 3 dny později bylo zboží vráceno k 30 denní reklamaci, která byla po technické prohlídce zamítnuta. Je tedy možné, takřka po měsíci od nákupu zboží, požadovat vrácení peněz ve "14 denní lhůtě", když měl kupující zboží fyzicky asi 3 dny a zbytek 30 denního intervalu zboží putovalo mezi servisem a internetovým obchodem? Děkuji předem za Vaši odpověď.

Dotaz poslal/a: zelicko, 15. 02. 2017 17:44

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Samotné vyzvednutí zboží na kamenné pobočce nehraje z hlediska Vašeho práva na odstoupení od smlouvy významnou roli. Důležité je, jakým způsobem došlo k uzavření samotné smlouvy. Pokud jste tedy objednávku učinil prostřednictvím internetových stránek obchodníka, máte právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Tato lhůta se bohužel nepřerušuje po dobu trvání reklamačního řízení. Pro příště Vám proto doporučujeme, odstoupit od smlouvy ihned a neuplatňovat reklamaci, pokud z e-shopu obdržíte vadné zboží. V tuto chvíli můžete pouze rozporovat rozhodnutí prodejce o zamítnutí reklamace předložením znaleckého posudku, který by potvrdil, že se jedná o vadu výroby a že vaše reklamace byla oprávněná. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 17. 02. 2017 13:05

Reklamace součásti kuchyně

Dobrý den, prosím poraďte jaká máme práva. U velkoprodejce jsme si koupili kuchyň. V první reklamaci jsme reklamovali špatné umístění skříněk a dvířek a byl zmíněn a "tak nějak" opraven sokl, který upadl z boku sestavy. Bohužel to sokl nevydržel a odpadl znovu. Reklamovali jsme tedy podruhé a bylo nám řečeno, že musíme počkat na jeho výrobu. Už je to však více jak tři měsíce a nic se neděje. Sami jsme před cca třemi týdny zjišťovali stav a máme prý čekat. Má prosím prodejce ze zákona nějak stanovenou dobu, za kterou nám musí opravu provést? Děkuji, Lenka

Dotaz poslal/a: Lenka_xxx, 15. 02. 2017 18:35

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci včetně provedení opravy do 30 dnů od jejího uplatnění. Tuto lhůtu je možné prodloužit pouze dohodou obou stran. Jestliže jste se na prodloužení lhůty s prodávajícím nedomluvili, pak můžete trvat na vyřízení reklamace ve lhůtě zákonné. Její marné uplynutí se dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele považuje za podstatné porušení smlouvy, což v souladu s § 2002 odst. 1 občanského zákoníku zakládá Vaše právo od smlouvy odstoupit a požadovat zpět kupní cenu zboží. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 16. 02. 2017 17:43

Levná elektřina?

Zdravím vás, chtěl jsem se zeptat jestli máte zkušenost s online porovnáním ceny elektřiny? Zkusil jsem tenhle web http://nasetreno.cz/energie-porovnani-ceny-plynu-a -elektriny/elektrina/ a teď nevím jestil mám přejít k noname dodavateli? Abych se pak neocitnul bez připojení. Předem díky za odpovědi.

Dotaz poslal/a: pida3456, 12. 02. 2017 23:58

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jediným certifikovaným srovnávačem cen energií, který splňuje kritéria Energetického regulačního úřadu, je kalkulátor portálu TZB-info. Doporučujeme však nezkoumat nabídky jednotlivých dodavatelů pouze z hlediska ceny, ale také ostatních smluvních podmínek. Zejména je vhodné si ohlídat, aby smlouva nebyla uzavřena na dobu určitou s možností automatické prolongace a s povinností uhradit sankci za její předčasné ukončení. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 14. 02. 2017 17:29

Reklamace

Dobrý den, reklamoval jsem zboží. Reklamace byla uznána, do týdne mi přišel email že reklamace byla vyřízena a zboží předáno dopravci který se se mnou spojí. Od uznané reklamace uběhlo již 30 dnů a žádný dopravce mne nijak nekontaktoval, takže jsem zboží stále neobdržel. Lze odstoupit od smlouvy aby mi vrátili peníze? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: lukee, 11. 02. 2017 12:35

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající musí reklamaci řádně vyřídit ve lhůtě 30 dnů od uplatnění reklamace. Při vyřizování reklamace na dálku postačí, pokud prodávající zboží odešle zpět spotřebiteli poslední den lhůty. Jestliže odeslání neprokáže, pak můžete od smlouvy odstoupit pro nevyřízení reklamace řádně v zákonné lhůtě. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 14. 02. 2017 17:24

odstoupení od smlouvy

Dobrý den, mám uzavřenou smlouvu s Energetickou kanceláři na účast v energetické soutěži.Od této smlouvy chci odstoupit a zjistila jsem, že ve smlouvě není uvedeno číslo této smlouvy.Je tato smlouva i přesto platná? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Irkama, 09. 02. 2017 16:12

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Číslo smlouvy není podstatnou náležitostí, jejíž absence by měla za následek neplatnost smlouvy. Chcete-li smlouvu ukončit, budete ji muset vypovědět podle ujednaných podmínek anebo se na jejím ukončení ke konkrétnímu datu domluvit s druhou smluvní stranou. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 10. 02. 2017 14:45

Reklamace zboží

Hezký den, koupila jsem na internetu zboží a nyní jej chci z důvodu závady reklamovat. Vím, že v takovémto případě poštovné, které budu platit, hradí prodejce. Nicméně nikde se nemohu dočíst, zda je mi prodejce povinen vrátit i poštovné, které jsem již zaplatila, tedy to směrem ke mně? Např. zboží stálo 100 Kč a poštovné 50 Kč. Je mi prodejce povinen vrátit 150 Kč (+ poštovné, které budu platit, jakmile zboží zašlu na reklamaci), nebo mi vrátí jen 100 Kč za zboží? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Andaaaaa, 09. 02. 2017 09:13

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Otázku poštovného při odstoupení od smlouvy po úspěšné reklamaci zákon výslovně neřeší. Lze se však domnívat, že byste se vrácení nákladů na dodání zboží, zaplacených spolu s kupní cenou, mohla domáhat z titulu náhrady škody vzniklé vadným plněním prodávajícího. Nadto lze konstatovat, že pokud zákon přikazuje prodejci tyto náklady spotřebiteli vrátit v případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, tím spíše by je měl vrátit, jestliže porušil svou povinnost dodat bezvadné zboží. Je však třeba přihlédnout i k účelu tohoto ustanovení, kterým je zbavit spotřebitele povinnosti nést náklady na dodání v případě, že ze zakoupené věci v konečném důsledku nemá žádný užitek. Pokud tedy reklamujete teprve po delší době, během níž Vámi zakoupená věc sloužila svému účelu, kloníme se spíše k názoru, že uhrazením služby dodání zboží Vám škoda nevznikla. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 09. 02. 2017 17:38

Reklamace bundy

Dobrý večer, cca před 3 týdny jsem si koupila zimní bundu, kterou jsem si vzala na sebe zrovna když začalo sněžit, ihned po uschnutí bundy se objevily fleky jako kdybych na bundu vyléla nějaký sirup. Šla jsem bundu reklamovat a na prodejně mi řekli, že mi reklamaci ani nepříjmou, jelikož musím bundu nejprve vyprat. Můžete mi poradit, jak se mám po správnosti zachovat? Když bych bundu vyprala, fleky možná zmizí a jak jim pak budu vysvětlovat, že na ní jsou po jakémkoliv mrholení či dešti škaredé fleky. Moc děkuji za odpověď, s pozdravem Jana

Dotaz poslal/a: jankau, 06. 02. 2017 19:42

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající není oprávněn nepřijmout reklamaci z důvodu, že zboží nebylo před předáním očištěno. Podmiňovat tímto způsobem možnost uplatnění reklamace je v rozporu s ustanovením § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Nepřijme-li prodávající zboží k reklamaci, dopouští se správního deliktu, za nějž lze uložit pokutu až do výše tří milionů korun. Můžete se tak obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci, která je v této oblasti dozorovým orgánem. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 08. 02. 2017 09:55

Reklamace

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně reklamace kola, na kterém jsem měl špatnou součást. Tak jsem ho reklamoval ,samotná reklamace trvala 3měsíce a byl trpělivý a kolo nakonec přislo ,ale s úplně jinou součástí než mělo při koupi a bez dokumetace ohledně reklamace. Jelikož jsem nespokojen zajímalo by mě jestli stím mohu něco dělat nebo jestli byl tento postup právně v pořádku. Předem díky za odpovědď, přeji hezký den.

Dotaz poslal/a: koffeinak, 07. 02. 2017 09:16

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena. Pokud prodávající nepostupoval s takovou péčí, můžete odstoupit od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně v 30 denní lhůtě stanovené v § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Obecně lze říci, že odstoupit od smlouvy lze vždy, když prodávající překročí tuto lhůtu. Odstoupit je pak ovšem nutné bez zbytečného odkladu, za což se dvouměsíční prodleva skutečně nedá považovat. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 08. 02. 2017 09:53

RC model benzinove auto.

Pred pul rokem jsme zakoupily RC model benzinove auto. Po zakoupeni se zacaly objevovat vady.ktere auto znemoznovaly vyuzivat. S reklamaci jsme se obratily na servis doporuceny prodejcem. Byly provedene nejake opravy..a to asi 5 krat. Pote jsme se rozhodly ze uz auto nechceme..a obratily jsme se na prodejce s reklamaci. Prodejce ale reklamace zamita.oduvodnjue tim ze auto se musi udrzovat a spravne s nim zachazet. Prei jsme v aute nepouzivaly spravnou smes benzinu..nebo jsme nedotahovaly srouby..nebo ze se na motoru museji regulovat otacky.. Nam to auto bud neide nastartovat.nebo najednou prestane reagovat na vysilacku. A furt se na tom vyevi neco co nam brani jezdit. Auto je vic v servisu nez se s nim jezdi.Co muzeme v tom to pripade? Dekuji za odpoved.

Dotaz poslal/a: Vikinka, 05. 02. 2017 22:13

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Nejvyšší soud ČR ve svém rozsudku ze dne 22. 4. 2010, sp. zn. 33 Cdo 3620/2008, vyjádřil názor, že nejde o vadu výrobku, jedná-li se o poškození, k němuž došlo v důsledku nesprávného používání věci, zejména při jejím užívání v rozporu s informací o způsobu použití a údržby věci a o nebezpečí, které vyplývá z jejího nesprávného použití nebo údržby. To však pouze za předpokladu, že prodávající splnil svoji informační povinnost podle ustanovení § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud Vás tedy prodávající neinformoval o tom, jakou údržbu vozidlo vyžaduje, jedná se o vadu, za kterou odpovídá, a reklamaci není oprávněn zamítnout. Doporučujeme Vám proto odstoupit od kupní smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně ve 30 denní lhůtě stanovené § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 07. 02. 2017 11:53

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Underlying, Ekvivalent neurčitosti, Podkladové aktivum, závislá činnost, daňové přiznání, hmotná nouze, sdílená ekonomika, normativní náklady na bydlení, Bronnie Ware, darling cabaret, Veřejné rozhraní pro e-podání, CV, tesla, squeez out, stav, reorganizace, karel suk, autosalón

3P07187, 2Z09637, 2C21118, 2S14371, 7B33011, 2B87753, 2P82867, 2K98119, 2C95827, 2P82868, 2K98121, 2K98122, 2B87755, 2Z82848, 2K98123

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK