Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

mobil koupený na firmu - přeprodán -

Dobrý den, potřeboval bych prosím poradit. Na internetu jsem našel inzerát - nerozbalený tel.,nevhodný dárek... cena o 2000 méně než je standart, včetně záruky. Telefon byl ještě v původním obale, i krabička byla zabalena folii tak jako v kamenném obchodě.Záruka je v současnosti bez 12 dní 24 měsíců. Po dvou dnech užívání se však v telefonu něco uvolnilo - lehce něco klepe při zatřesení... Když jsem chtěl nárokovat záruku na u příslušného prodejce (Vodafone) tak mi oznámil, že to sice je možné, ale pokud mi uznají reklamaci a budou ji chtít řešit formou výměny zboží (je to mobil od Applu - většinou mění kus za kus - to mi řekl prodejce) tak to příjde na firmu, která si mobil objednala resp.bude si muset reklamaci vyzvednout jednatel společnosti případně zmocněnec. tzn já budu bez peněz a ještě bez mobilu. (k telefonu nemám kupní smlouvu, myslel jsem že stačí jen abych měl záruku) pokoušel jsem se spojit s člověkem, který mi telefon prodal, ale nejde to... Podle telefonního čísla prodal podobně asi ještě dva telefony. Jak bych mohl prosím postupovat? Je nějaká šance, abych nepřišel o peníze/telefon/záruku? Nejsem typ člověk,který by telefon obratem prodal na netu s tím že je ok... proto se obracím na Vás jestli je možné se nějak bránit... Děkuji za odpověď Pavel Šibor

Dotaz poslal/a: Pavel270413, 16. 08. 2016 08:02

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Záruka je opravdu služba, která se poskytuje kupujícímu a neulpívá na věci. Prodejci je potřeba doložit, že ten, kdo Vám telefon prodal, ho převedl se všemi právy. To se dělá buď pomocí kupní smlouvy, kde je takový údaj uveden, nebo například na základě plné moci, kterou by Vám vystavil prodávající. Bez komunikace s ním to nepůjde. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 25. 08. 2016 16:45

Vrácení peněz za zboží z eshopu

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda má eshop povinnost vrátit peníze za poštovné, pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy do 14dnů, ale jen u některého zboží ze zásilky. Např. spotřebitel si objedná 10ks kalhotek, 9ks si ponechá a 1ks vrátí ve 14-ti denní lhůtě. Má v tomto případě spotřebitel právo na vrácení peněz pouze za zboží (1ks kalhotek) nebo má právo i na vrácení poštovného, případně v jak výši? Děkuji, Eva

Dotaz poslal/a: Donatela, 23. 08. 2016 22:02

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Smyslem zákonného ustanovení, které ukládá prodávajícímu vrátit spotřebiteli poštovné vynaložené na dodání zboží, je chránit spotřebitele před vznikem nákladů, které jsou pro něj s ohledem na pozdější odstoupení bezúčelně vynaložené. Jestliže by cena poštovného byla nižší, pokud by Vám prodávající zaslal pouze tu část zboží, kterou si hodláte ponechat, pak by bylo oprávněné žádat po něm rozdíl v ceně. Pokud ale cena poštovného není závislá na množství objednaného zboží, nedá se z toho usuzovat, že Vám vznikly náklady v souvislosti se zakoupením té části zboží, již vracíte, a proto nebude možné vrácení poštovného požadovat. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 24. 08. 2016 14:16

Vrácení zboží

Dobrý den, objednávala jsem hodiny s vlastní fotkou a 2 hrníčky s vlastními fotkami na www.foto-darecky.cz. Když mi zboží přišlo, všechny fotky měly změněné barvy (nádech do zelena, zvýraznění červené hlavně v oblasti očí). Vypadá to hrozně, rozhodně se to nedá použít jako dárky... Kontaktovala jsem e-shop, omluvili se a napsali, že to budou řešit. Ale zatím se nic neděje, obávám se, aby to nebyla jen zdržovací taktika... A teď k dotazu: mám právo na vrácení zboží do 14 dnů, když v obchodních podmínkách je - cituji: 5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy: 5.1.3. o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu Moc děkuji za odpověď!

Dotaz poslal/a: PetkaM, 24. 08. 2016 08:31

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Bohužel Vám právo na odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě bez udání důvodu nenáleží, a to právě s ohledem na ustanovení občanského zákoníku, které prodávající zmiňuje ve svých obchodních podmínkách. Jste však oprávněna vady zboží reklamovat. Na vyřízení reklamace má prodávající 30 dní, jestliže během této lhůty nezjedná nápravu, můžete od smlouvy odstoupit. Dále považujeme za vhodné zmínit § 1980 občanského zákoníku, který umožňuje odstoupit od smlouvy, pokud z povahy závazku vyplývá, že strana, které se má plnit, nemůže mít na opožděném plnění zájem. Jde-li o dárkové zboží, a zvláště pak bylo-li ujednáno dodání do určitého termínu, lze z toho dovodit, že při pozdějším dodání již nebude možné věc použít k požadovanému účelu (jako dárek k určité události). Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 24. 08. 2016 14:12

Reklamace

Dobrý den, prosím o radu. Objednali jsme si balík s tričkem, dlouho jsme čekali než vůbec něco přišlo a když jsem se odhodlala napsat, tak paní psala že firma, kde trička nechávají tisknout, tak měla celozávodní dovolenou... Když balík po měsíci přišel a balík jsme otevřeli, tričko s velikostí L vůbec nebylo L.... Tak jsme požádali o reklamaci a triko poslali zpět, paní byla v pohodě a hodná... V květnu jsme tedy podali reklamaci.. Paní nám psala, že by jí za týden měla přijít nová tiskárna a že nám tričko udělá.... Když jsme se v červenci ozvali znovu paní nám napsala: příští týden nám teprve přijde zboží pro potisk,trvalo to strašně dlouho,omlouvám se.... Stále jsem byla v klidu a řekla si, že se stane.. Na začátku srpna už jsme se znovu ozvali, jak je na tom naše reklamace a že už jsme docela naštvaní... Už jsou to skoro 2 měsíce a nikdo nám nedává ani informace jak naše reklamace probíhá... -_- Paní nám na to ihned odepsala, že zjistí, jak je na tom balíček, protože ho odesílala, ale že u sebe nemá podací lístek, tak to zjistí druhý den ráno...A já jí na to odepsala že bych ráda podací číslo balíčku... O dva dny později mi odepsala: Dobrý den, tak tričko tisku znovu a posílám dnes. Po původním balíčku jsem se pídila ale nejde dohledat. Takže nejspíše zase ztráta ze strany české pošty .Vyplnila jsem reklamační protokol,bylo mi hned divné ze vám ještě nedorazil. Tento nový balíček vám musí přijít do úterý.... - Podací číslo balíčku stále nikde... Už je to zase 16 dní a balíček nikde... dnes jsem už naštvaně znovu napsala a pokud se to už ani pro tentokrát nevyřeší, peníze ani tričko mi nikdo nepošle, tak to hodlám řešit už jiným způsobem... Přečíst si recenze už dříve, nikdy bych neobjednávala, jelikož nejsem jediná jak koukám... Paní hold neuznala, že na nás zapomněla a vymýšlet si pohádky o tom, jak se balíček ztratil je velmi trapný... Prosím o radu, jak postupovat, protože vyřizování reklamace 4 měsíce mi nepřijde normální.. :( Děkuju moc! :)

Dotaz poslal/a: Shebby44, 16. 08. 2016 19:35

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákon o ochraně spotřebitele stanoví lhůtu pro vyřízení reklamace na 30 dní. Jestliže reklamace v té době není vyřízena, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a požadovat zpět zaplacené peníze. Na vyřízení reklamace tedy čekat nemusíte, odstupte od smlouvy a pokud je tričko už zaplacené, požadujte peníze zpět. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 24. 08. 2016 12:38

reklamace za zkrachovalí obchod

Koupil jsem myčku nádobí v obchodě "Levné elektro"je ještě v záruce ale přestala fungovat.Obchod zkrachoval tak jsem volal na ČOI a oni mě přesměrovali na živnostenský ůřad at mi sdělí kdo je konkursní správce jenže ten zatím žádný není a záruka dál plyne tak se ptám co s tím dál.

Dotaz poslal/a: faster1226, 21. 08. 2016 06:43

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. O úpadku společnosti Elektra PV ještě nebylo rozhodnuto, ale podle našich informací má zablokované účty a činnost kvůli podezření z daňových deliktů. Obrátíte-li se na obchod s reklamací například e-mailem, stále má povinnost reklamaci přijmout a řešit. Pokud ji nevyřídí do 30 dnů, pak máte právo odstoupit od smlouvy a požadovat kupní cenu zpět. S ohledem na situaci obchodu ale nelze předpokládat, že Vám peníze pošle (ani nedisponují účty). Pokud bude rozhodnuto o úpadku, můžete svůj nárok přihlásit jako věřitel v insolvenčním řízení. Nelze předpokládat, že insolvenční správce bude reklamace řešit, bude-li rozhodnuto o řešení úpadku konkurzem. Výtěžek konkurzu pro nezajištěného věřitele bývá v řádu procent z pohledávky, takže spotřebiteli se ani nevyplácí pohledávky přihlašovat, protože to dá více práce, než kolik to přinese užitku. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 24. 08. 2016 12:36

Reklamace telefonu

Dobrý den, před necelým rokem jsem si koupila telefon v nejmenovaném internetovém obchodu. Po cca. čtvrt roce se objevilo hned několik vad. Telefon jsem tedy poslala na reklamaci. Když se mi telefon vrátil, po chvíli se vady objevily znovu a toto se opakovalo až do nynější čtvrté reklamace. Telefon mi poslali zpět, nepřijala jsem ho a poté, co se jim vrátil zpět mi volal majitel, zda je adresa správná. Vysvětlila jsem mu, že se jedná o 4. reklamaci stejné vady (stejných vad) + do reklamačního formuláře jsem navíc uvedla "odstupuji od kupní smlouvy", načež se mi dostalo odpovědi, že to nevěděl a zjistí, oč se jedná. O několik dní později mi přišla SMS, ve které stálo, že podle jejich dokumentace mám právo na odstoupení od kupní smlouvy až při případné další reklamaci. Telefon mi poslali zpět. Můžete mi, prosím, poradit, jak bych měla postupovat dále a zda opravdu nemám právo na vrácení peněz? Předem děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: anKa1713, 23. 08. 2016 09:09

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ustanovení § 2169 občanského zákoníku stanoví, že kupující má právo na výměnu věci i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V praxi se to vykládá tak, že k odstoupení od smlouvy stačí, pokud se 3x objeví stejná vada nebo 4x různá (stanovisko Nejvyššího soudu R-22/83). Podnikatel se podle ustanovení § 1812 občanského zákoníku nesmí od zákona odchýlit v neprospěch spotřebitele. Pokud Vám byly předchozí reklamace uznány a v reklamačním protokolu bylo uvedeno, že chcete odstoupit od smlouvy, tak pokud byla poslední reklamace rovněž oprávněná, musí prodejce zvolenému způsobu řešení reklamace vyhovět. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 24. 08. 2016 12:16

Vraceni penez za notebook

Dobry den, V rijnu 2015 jsme si koupila novy notebook. Byl dobry az na to ze mel mit dotykovou obrazovku a ta nekdy fungovala a nekdy ne. Jelikoz to nebyla primarni vlastnost tak jsem tuto vadu nechala na leto az jej nebudu tolik potrebovat. Bohuzel se do leta objevila dalsi vada -prasknul pant na otaceni obrazovky. Na notebook jsem nikdy nebyla hruba, proste jsem ho rano otevrela a slysela jsem rupnuti (a to jsem ani silou moc nezaborala) a uz to bylo na svete. Je to notebook Lenovo tak jsem zavolala na zakaznicke centrum, oni poslali kuryra, ktery dodal notebook do servisu, po skoro 2 tydnech me kontaktovali, s tim ze to neni na zarucni opravu. Vadu posuzovala nejaka firma a pan ktery mi s tim telefonoval mi rekl, ze se tyto notebooky hodne opravuji a nekterym to opravuji na zaruku a ze pry jim mam zavolat a byt na ne prisna, aby to znovu prohledli. At to dopadne jakoliv nelibi se mi ze se ani ne po roce rozbije pant a kvuli tomu bych si chtela poridit jiny. Mohu priji do prodejny a pozadovat vraceni penez nebo vybrani jineho vyrobku? Cili se u nej objevila vada beznym pouzivanim diky, ktere bych si ho neporidila. Dekuji

Dotaz poslal/a: BlasK, 18. 08. 2016 03:36

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající Vám odpovídá za to, že spotřební zboží, které u něj zakoupíte, má ujednané vlastnosti, popřípadě i takové vlastnosti, které sám prodávající nebo výrobce inzeroval. Zároveň se zboží musí hodit k účelu, k jakému se obvykle používá. Na mechanické poškození a běžné opotřebení se zákonná záruka nevztahuje. Vady výrobku můžete u prodávajícího vytýkat do dvou let od převzetí. Jestliže prodávající reklamaci zamítne a dodrží přitom zákonnou 30 denní lhůtu pro vyřízení, můžete jeho rozhodnutí rozporovat předložením znaleckého posudku, který by prokázal oprávněnost reklamace. Soudní znalec by měl být schopen posoudit, zda vada výrobku vznikla již ve výrobním procesu nebo až následkem Vašeho nevhodného zacházení. Doporučujeme Vám proto kontaktovat některého znalce z příslušného oboru a konzultovat s ním, zda je schopen určit, jestli prasknutí vzniklo z důvodu vadnosti použitého materiálu. Vhodného znalce můžete vyhledat mimo jiné i v databázi na stránkách www.dtest.cz. Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, obraťte se na prodávajícího a namítejte nevyřízení reklamace řádně ve lhůtě stanovené zákonem pro ochranu spotřebitele. Marným uplynutím 30 denní lhůty Vám totiž vzniká právo od smlouvy odstoupit. Kromě vrácení kupní ceny můžete požadovat i náhradu ceny znaleckého posudku jako nákladu účelně vynaloženého k uplatnění reklamace. Pokud jste reklamovala i chybějící dotykovou funkci monitoru a prodávající se touto vadou vůbec nezabýval, lze opět namítat nevyřízení reklamace řádně a včas. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest

dTest, 19. 08. 2016 10:34

Reklamace

Dobrý den, před rokem jsem zakoupil mobil Lenovo P70 a nastal na tomto mobilu problém že nefunguje GPS a to na všech mobilech toho typu. Funguje jedině pokud je deaktivován App Store což je podle mě důležitá věc pro chytré telefony, už jen kvůli aktualizacím atd. Chci se proto zeptat jestli bych měl nárok na odstoupení smlouvy nebo se tento problém dá řešit jen přes reklamaci. GPS po zakoupení fungovala bez problémů. Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Rapshody, 13. 08. 2016 17:08

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě bude skutečně nutné telefon u prodávajícího reklamovat. Pro úspěšnost reklamace je směrodatné, jak byly funkce telefonu specifikovány prodávajícím nebo výrobcem před uzavřením kupní smlouvy. Prodávající Vám totiž odpovídá pouze za to, že zboží má vlastnosti, které jste si ujednali a které on nebo výrobce popsal, nebo takové vlastnosti, které jste mohl rozumně očekávat. Zároveň se zboží musí hodit k účelu, k jakému se obvykle používá. Jestliže nejsou některé funkce telefonu dostupné z důvodu využití nových technologií, ke kterým nebyl výrobek v době koupě určen, není možné uplatňovat práva z vadného plnění. Naopak pokud výrobce garantoval funkci GPS bez ohledu na to, zda využíváte další aplikace či nikoli, bude Vaše reklamace oprávněná. Při uplatnění reklamace můžete požadovat primárně bezplatnou opravu nebo výměnu za nový bezvadný kus. Dle Vašeho popisu situace usuzujeme, že oprava ani výměna zboží nebude možná. Pokud by tomu tak bylo, náleželo by Vám ze zákona právo od smlouvy odstoupit, a to za předpokladu, že prodávající reklamaci uzná jako oprávněnou. Namísto bezplatné opravy, výměny či odstoupení od smlouvy byste mohl zvolit i přiměřenou slevu z kupní ceny. Vámi zvolený způsob vyřízení reklamace doporučujeme uvést již v reklamačním protokolu, neboť v takovém případě je prodávající povinen tuto volbu respektovat. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest

dTest, 16. 08. 2016 17:22

Neuznaná reklamace

Dobrý den, zakouppil jsem vzduchovací motorek Sera. Před jeho připojením k síti jsem z důvodu nevhodnosti el. zástrčky tuto vyměnil za jinou, která tolik nevyčnívala ze zásuvky a nepřekážela při rozkládání klik-klak sofy. Několik měsíců před uplynutím záruční doby se motorek porouchal a výrobce odmítl záruku uznat z důvodu poškození kabelu. Já se však domnívám, že se o poškození nejedná, výměnou zástrčky žádná škoda nevznikla a výměna tástrčky na chod motorku nemá žádný vliv. Bylo odmítnutí reklamace oprávněné? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: machekmi, 12. 08. 2016 08:43

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající se má při vyřizování reklamace zabývat pouze povahou vytýkané vady. Reklamaci může zamítnout z důvodu běžného opotřebení a mechanického poškození, které způsobil sám spotřebitel, takové opotřebení či poškození by však muselo být přímou příčinou vzniku vytýkané vady. Jestliže tedy poškození kabelu nemělo a nemohlo mít vliv na funkci motorku, který jste reklamoval, lze prodávajícímu namítat, že reklamaci nevyřídil řádně, neboť se vůbec nezabýval vadou motorku. Pokud již uplynula 30 denní lhůta, kterou zákon o ochraně spotřebitele v § 19 odst. 3 stanoví pro řádné vyřízení reklamace, zakládá tato skutečnost právní fikci podstatného porušení smlouvy, následkem čehož Vám v souladu s § 2002 odst. 1 občanského zákoníku vzniká právo od smlouvy odstoupit. Není-li zjevné, zda vada mohla či nemohla vzniknout následkem poškození kabelu, doporučujeme Vám obrátit se na soudního znalce z oboru, který bude schopen posoudit příčinu vzniku vady. Jestliže posudek prokáže, že se jedná o vadu pocházející již z výroby, můžete na jeho základě rozporovat rozhodnutí prodávajícího o reklamaci. Náhradu ceny znaleckého posudku lze pak oprávněně požadovat po prodávajícím jako náklad účelně vynaložený při uplatnění práva z vadného plnění. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest

dTest, 12. 08. 2016 14:50

reklamace

Dobrý den, dne 30.6.2014 jsem koupil mobilni telefon se záruční dobou 24 měsíců, 04.01.2016 jsem dal mobil na první reklamaci, která proběhla v pořádku po 16 dnech jsem dostal mobil opravený.dne 28.6.2016 jsem odnesl mobil na druhou reklamaci, protože přestal fungovat, mobil si vzali a po 16 dnech mi mobil vrátili nefunkční s tím,že je mobil už mimo záruku.Neměla by být mobil stále v záruce ?

Dotaz poslal/a: input, 19. 07. 2016 20:05

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. O dobu, po kterou je zboží v reklamaci, se záruční doba prodlužuje. V okamžiku podání druhé reklamace byla tedy záruční doba prodloužena do 15. 7. 2016. I kdyby však k první reklamaci nedošlo a záruční doba prodloužena nebyla, uplatnil byste reklamaci včas, tj. 2 dny před skončením neprodloužené 24 měsíční lhůty. Trvejte tedy na vyřízení reklamace. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 30. 07. 2016 23:30

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

lukáš svoboda, příspěvek na živobytí, ministerstvo práce a sociálních věcí, sociální dávky, ladislav jakl, komerční pojistka, sociální role, out-of-home média, sója, vánočka, předdůchod, Lovosice, IMD 2, cestovní pas, Guido Lohmann

2B86723, 2B22222, 1A11101, 1A11110, 1A11111

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK