Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Platí sleva?

Dobrý den,před 14 dny jsem odeslala objednávku do internet.obchodu Sizeer,kde jsem objednala pro syna boty,které byly v akci za 2450 kč,zboží jsme obdrželi,ale boty byly malé,vrátila jsem je a na přiloženém formuláři požádala o výměnu za větší.Nyní mi přišlo na e-mail,že jako by obdrželi novou objednávku,kde chtějí doplatit ještě 450kč,jelikož akce už na boty není.Ale já novou objednávku neposlala,tudíž se domnívám,že by stále měla platit ta předchozí se slevou.Mohou po mě chtít ještě doplatit oněch 450kč?? Děkuji

Dotaz poslal/a: petravacky, 27. 06. 2017 07:45

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Záleží především na znění obchodních podmínek daného e-shopu. Zákon neukládá obchodníkům povinnost umožnit bezplatnou výměnu zboží. V případě nákupu přes internet máte ze zákona do 14 dnů od převzetí zboží pouze možnost od smlouvy odstoupit. Pokud se tedy e-shop ve svých obchodních podmínkách sám nezavázal umožnit Vám v určité lhůtě také výměnu zboží, pak nemáte na takový postup nárok. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 27. 06. 2017 12:03

Nárok na odstoupení od smlouvy?

Dobrý den, přibližně před půl rokem jsem reklamoval svůj mobilní telefon, neboť se na něm vyskytlo hned několik vad naráz. Servis vady odstranil, ale protokol je vypsán celkem nesrozumitelně, a to tak, že nevím co tedy považovat za vadu a co ne (přikládám foto protokolu http://imgur.com/a/FO7FS). A věc se má tak, že po půl roce se mi na telefonu objevily dvě další vady (nefunkční jack na sluchátka, a pravděpodobně špatná základová deska), a dočetl jsem se u Vás, že v případě že se v průběhu vyskytnou 4 vady, mám právo odstoupit od smlouvy. Je to i tento případ? Případně pokud ano, jak do smlouvy odstoupit? Telefon jsem ještě na reklamaci neposlal. Obchodník už při první reklamaci měl potíž telefon reklamovat bez faktury (což jsem se dozvěděl, že ani faktura k reklamaci není třeba) a proto se celkem bojím toho jak se vlastně zachovat, jak se bránit a celkově co dělat. Předem Vám děkuji za jakoukoliv pomoc Lukáš Černohorský

Dotaz poslal/a: Lukas1k994, 25. 06. 2017 20:19

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. To znamená, že pokud se na zboží nevyskytují tři zásadní vady současně, musely by odstoupení od smlouvy předcházet čtyři uznané reklamace stejného zboží. V tuto chvíli proto máte možnost telefon opětovně reklamovat a žádat primárně bezplatnou opravu nebo výměnu zboží. Pokud by žádná z těchto alternativ nebyla možná, pak byste byl oprávněn od smlouvy odstoupit. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 26. 06. 2017 13:20

Reklamace dronu

Dobrý den. Dal jsem reklamaci dronu u kterého se pokazila elektronika během letu spadl a rozbil se. Prodejce přijmul reklamaci ale po pár týdnech se mi ozvali že servis v německu to nestíhá a že tím jako obchod oni zamitaji reklamaci z důvodu mechanické poškození a že budeme čekat na servis. Chci se zeptat co s tím dělat když oni ani neví v jakém stavu je reklamace ale ukončili ji aby nemuseli platit po 30ti dnech...

Dotaz poslal/a: vojtasip, 23. 06. 2017 11:24

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V tomto případě můžete namítat nevyřízení reklamace řádně v zákonné 30denní lhůtě a uplatnit právo na odstoupení od smlouvy, neboť z vyjádření prodejce je zjevné, že se povahou vady vůbec nezabýval. Pokud Vám však tuto informaci prodávající poskytl pouze telefonicky, bude obtížné nesprávnost jeho postupu prokázat. Důležité pak bude, jakým způsobem zamítnutí reklamace odůvodní v písemném potvrzení o jejím vyřízení. Jedná-li se o reklamaci do 6 měsíců od zakoupení zboží, pak se lze dovolávat zákonné domněnky, podle níž prodejce odpovídá za všechny vady, které se v této době projeví, neprokáže-li opak. K prokázání opaku by prodávající musel doložit alespoň odborné vyjádření servisu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 26. 06. 2017 13:17

Impregnace

Dobrý den, předevčírem jsem si koupila novou sedačku, kterou jsem si u stejné firmy nechala naimpregnovat. Bylo mi řečeno, že je to natolik dobrá impregnace, že i červené víno sedačku nepoškodí. Stačil bohužel jediný den a impregnaci jsme nechtěně otestovali. Tchánovi spadl kousek čokolády a na sedačce je flek, který nejde dolů. Je možné toto reklamovat? Děkuji a přeji hezký den, Lucie Sehnalová

Dotaz poslal/a: LucieSehnalova, 19. 06. 2017 22:18

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Otázkou je, zda můžete tvrzení prodávajícího nějakým způsobem prokázat. Pokud sliboval, že naimpregnovaný povrch sedačky je zcela odolný vůči nečistotám, ale ve skutečnosti tomu tak není, jedná se o vadu, kterou můžete reklamovat. Jestliže bylo takové prohlášení prodávajícím učiněno pouze ústně, pak v případě, že by jej prodávající popřel, bude zřejmě obtížné prokázat opak. Lze však vycházet alespoň z toho, jaké jsou obvykle očekávané účinky impregnace. Je-li vysoká odolnost impregnace přislíbena například v inzerci služby, pak se lze v rámci reklamace domáhat nápravy právě s odkazem na znění inzerce. Zároveň by pak bylo možné uplatnit nárok na náhradu škody vzniklé na sedačce v důsledku nesprávně provedené impregnace. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 20. 06. 2017 13:25

Komu reklamovat?

Dobrý den, před pár dny jsme si nechali udělat novou podlahu. Následně nám do dalších pokojů přivezli koberce. Přivezli je ve znečištěných igelitových obalech a my, abychom neznečistili celý dům, jsme zboží nechali dopravce položit hned za dveře. Když jsme potom koberce vybalovali, zjistili jsme, že se nám mé jméno napsané lihovou fixou na igelitový obal obtisklo na novou podlahu. Kdo je za to zodpovědný? Mohu po někom požadovat náhradu škody? A pokud ano, v jaké výši? Předem děkuji za Vaše odpovědi. S pozdravem, Lucie Sehnalová

Dotaz poslal/a: LucieSehnalova, 19. 06. 2017 22:23

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající Vám odpovídá za stav zboží až do okamžiku, kdy jej převezmete od dopravce, s výjimkou případů, kdy si dopravu zajišťujete sami. Můžete proto uplatnit klasickou reklamaci (vůči prodejci) a žádat odstranění vady, případně výměnu za nový kus. Není-li to možné, můžete od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz. Zvolit si můžete také přiměřenou slevu z kupní ceny. Při uplatnění reklamace trvejte na vystavení reklamačního protokolu, ve kterém by mělo být uvedeno, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Reklamační protokol je vhodné uschovat. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 20. 06. 2017 13:23

Reklamace dveří

Dobrý den. V roce 2016 jsem si nechal vyrobit u nejmenované firmy 7 interiérových dveří. Dveře jsme přebrali a uskladnili. Minulý týden jsme dvěre rozbalili a chtěli namontovat, ale zjistili jsme, že jedny dverě jsou vyrobeny jinak , než je uvedeno v závazné objednávce. Výrobce zhotovil 1 dveře lévé místo pravých. Neprodleně jsem dveře reklamoval, ale zástupce firmy mě oznamil, že reklamační řád neumožnuje reklamovat tuto věc po tak dlouhé době, jelikož je v něm uvedeno, že se dveře mohou skladovat jen určitou dobu a do určité doby musí být také namontovány. Já jsem si reklamační řád pročetl, a zjistil jsem, že žádnou z těchto podmínek neobsahuje. Mohu se tedy optat jestli existuje nějaký zákon či vyhláška , která na tuto věc myslí a jestli mám tedy nárok na reklamaci či ne? Děkuji za odpoveď. Martin

Dotaz poslal/a: jezour, 14. 06. 2017 18:38

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Argument prodávajícího, že zboží nemůže být reklamováno po delším skladování, je zcela irelevantní. Dle čl. 5 odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 1999/44/ES ze dne 25. května 1999 o některých aspektech prodeje spotřebního zboží a záruk na toto zboží mohou členské státy stanovit, že spotřebitel je povinen oznámit prodávajícímu uplatnění svých práv na zjednání nápravy při rozporu se smlouvou do dvou měsíců po zjištění tohoto rozporu. Tuto možnost Česká republika nevyužila a tím v souladu s bodem 19 preambule směrnice poskytla kupujícím vyšší úroveň ochrany tím, že nestanovila lhůtu, během které spotřebitelé musí oznámit prodávajícímu rozpor se smlouvou. Z toho lze dovodit, že rozpor s kupní smlouvou (v terminologii českého občanského zákoníku nesplněnou jakost při převzetí) lze namítat během dvou let po dodání zboží. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 15. 06. 2017 12:02

Reklamace

Dobry den. Mam pravo reklamovat altan ktery mi odfoukl vitr po 2 hod a je cely rozlamany ? Cena 3300,- Dekuji Skopalova

Dotaz poslal/a: Skopi, 14. 06. 2017 01:13

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud výrobce či prodejce negarantoval odolnost altánu proti poryvům větru, pak předpokládáme, že se nebude jednat o vadu, kterou by bylo možné reklamovat. Za vadu je třeba považovat takový stav zboží, který neodpovídá smluvnímu ujednání nebo rozumnému očekávání spotřebitele, nebyly-li vlastnosti zboží blíže specifikovány. Zboží se zároveň musí hodit k obvyklému účelu nebo k účelu, který pro jeho použití prodejce uvádí. Pokud altán splňuje všechna tato kritéria a k jeho poškození došlo vnějšími vlivy bez zavinění prodejce, pak Vaše reklamace zřejmě nebude úspěšná. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 14. 06. 2017 13:40

reklamace-vrácení peněz

Dobrý den,zakoupila jsem televizi v kameném obchodě, po týdnu se objevila závada. Chtěla jsem vrátit peníze, bylo mi řečeno,že to není možné a poslali tv do servisu.Měla jsem v takto krátké době nárok na vrácení peněz ? V případě,že bude reklamace uznána, mám nárok na vrácení peněz nebo musím vzít jiný výrobek ? Děkuji Hana J.

Dotaz poslal/a: HankaJo, 14. 06. 2017 10:31

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud se na zboží vyskytne v záruční době vada, můžete uplatnit reklamaci a žádat primárně bezplatnou opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, můžete žádat i dodání nové věci bez vad. Na odstoupení od smlouvy máte nárok jedině v případě, že oprava ani výměna zboží není možná. Není přitom rozhodné, zda se vada vyskytla po týdnu nebo po roce užívání. Namísto uvedených nároků ovšem můžete zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 14. 06. 2017 10:58

Vrácení zbytku peněz

Dobrý den. Moc prosím o radu. Zakoupila jsem šaty přes internet na dobírku. Šaty byly velké, tak jsem je hned druhý den posílala zpátky. Paní mi napsala email, že šaty dorazily a že vrací peníze. Přišly na účet po 14ti dnech, ale přišlo méně 3200,- (šaty stály 3600,- plus poštovné na dobírku 130,-),tudíž mi chybělo 530,- o které jsem hned napsala. Paní mi odepsala až po třech dnech, že cenu musela snížit o poštovné, že jsem si vybrala na dobírku, tak to musela snížit a za poškození šatů, že prý jsem je špatně složila. Napsala jsem ji, že s tímto zásadně nesouhlasím, a že mi to měla napsat hned po převzetí šatů, že jsou nějak poškozené. Od té doby se mi paní neozvala a ani nemám zbytek peněz. Kam se prosím obrátit? Může mi takto snížit částku, aniž by napsala hned po převzetí, že jsou poškozené a i to poštovné dle základního ceníku, to mi taky může takto snížit, když jsem chtěla na dobírku a ona mi nabízela i platbu předem? Děkuji mockrát za odpověď. Nevím, co mám dělat. Zuzana

Dotaz poslal/a: Zuzana87, 12. 06. 2017 08:09

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Podle ustanovení § 1832 občanského zákoníku Vám prodávající musí vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od Vás obdržela, což znamená i náklady na dobírku. Strhnout si částku za poškození zboží může jen v případě, že jste s tímto zbožím nakládala jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Nejsme bohužel schopni posoudit, zda na šatech skutečně poškození vzniklo a jakou částku je prodávající oprávněna si strhnout. Můžete však využít bezplatnou službu mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací naleznete na stránce adr.coi.cz. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 12. 06. 2017 16:43

Reklamace kosmetiky

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda lze reklamovat i použitou kosmetiku. Před pár dny jsem si koupil přes internet celkem drahé serum na řasy. Bohužel po prvním použití jsem zjistila, že mám na serum alergii. Je tu nějaké možnost na vrácení zboží a peněz. Děkuji

Dotaz poslal/a: aenny, 09. 06. 2017 16:04

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Reklamovat můžete každé spotřební zboží, a to ve lhůtě 24 měsíců od jeho převzetí. Prodávající však odpovídá jen za vady, které na zboží byly v okamžiku převzetí. Zároveň zdůrazňujeme, že za vadu lze považovat jen zákonem stanovené skutečnosti. Vadou tak bude například, pokud vlastnosti zboží neodpovídají smlouvě, inzerci nebo rozumnému očekávání spotřebitele, nebo pokud zboží není možné použít k obvyklému účelu. Pokud by sérum obsahovalo zdraví nebezpečné látky, pak by bylo vhodné nechat posoudit bezpečnost výrobku příslušným dozorovým orgánem, jehož rozhodnutí by mohlo zakládat Váš nárok na vrácení peněz. Individuální alergická reakce na určitou látku obsaženou v séru ovšem není důvodem k reklamaci. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 12. 06. 2017 16:42

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Rezistence, Bludný kruh chudoby, Leasing automobilů, letecké společnosti, cestování, auto, kiwi, levné letenky, nespolehlivý plátce, snlouva, evropské centrum pro mezinárodní politickou ekonomii, lenka krbcová, investiční doporučení, onemocnění, prodejní vlna, porodnice, krádež identity, nemocenské zabezpečení

4H79608, 7U74111, VIP22222, 1E93944, 3M38106

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK