Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

oprava diplaye

Dobry den, rada bych se zeptala zda je mozne, aby zarucni doba opravy a pouzitych dilu byla pouze 3 mesice pokud tel.jiz neni v zaruce a ja jsem si ho nechala opravit na vlastni naklady ? (Jedna se o pozarucni opravu telefonu). Pred cca tydnem jsem si nechala vymenit display na mobilnim telefonu iPhone 5c v autorizovanem servisu MacWell. Oprava byla provedena, ale display "zlobil". Dnes mi v ramci reklamace display zdarma vymenili s tim, ze na predavacim protokolu o prevzeti telefonu je uvedeno, ze objednavatel svym podpisem stvrzuje, ze zarucni doba opravy a pouzitych dilu cini 3 mesice. Toho jsem si v servisu nevsimla a je to dle zakona mozne ? Nemela by byt zaruka na dil 2 roky a na praci 6 mesicu ? Dekuji DS

Dotaz poslal/a: kamiltitera, 08. 07. 2016 21:43

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Na nový displey mobilního telefonu se uplatní záruční doba 24 měsíců. Záruční doba 24 měsíců platí i pro opravu (práce), nový občanský zákoník totiž neupravuje pro opravu provedenou podnikatelem pro spotřebitele speciální záruční dobu tak, jak tomu bylo dle předchozí právní úpravy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 22. 07. 2016 10:39

Reklamace zhotovene veci

Dobry den, prosim o radu ohledne reklamace dila, ktere je uz opravene. Firma "A" mela za ukol vybourat zed slouzici jako zabradli na schodisti, zacistit a dozdit povrch(zed byla z dutych cihel) a na tento rovny povrch pripevnit oblozeni. Na takto pripravene misto, mela firma "B" namontovat nerezove zabradli. Vse bylo pozadovane stihnout ve trech dnesch z duvodu malych deti v dome a schodiste bez zabradli.... Firma "A" provedla bouraci prace korektne, zednicke prace jsem nestihl zkontrolovat, dilo jsem videl az hotove - oblozene. Drevo kterym to panove oblozili(pozadoval jsem buk, byl to smrk ale dejme tomu) bylo jiz pokroucene, napojeni nesedelo(rezali to v ruce) - vysledny esteticky dojem naprosto sileny. Vzhledem k tomu ze dalsi den mela Firma "B" prijet montovat zabradli a zednicke(ty dulezite) prace se zdaly ok, fakturu jsem podepsal. Kdyz panove z firmy "B" videli co firma "A" vytvorila, odmitli na pripravene misto zabradli namontovat predevsim z duvodu bezpecnosti. Kdyz jsme oblozeni sundali, vysipalo se nekolik kamenu, ktere meli zrejme maskovat nerovnost zednickych praci. Tedy pokud by se zabradli namontovalo, zatizilo, tak je otazka casu kdy se zhrouti. Takze jsem pany z firmy "B" poslal domu s tim ze si zaplatim opakovany vyjezd az to bude pripravene.... Rozhodl jsem se ze opravu od firmy "A" uz nechci, zrejme nemaji zakladni zkusenosti s takovymi pracemi a nerad bych aby to dopadlo obdobne a zacal resit napravu od jine firmy. Nyni mam vse vcetne zabradli hotove a rad bych vedel zda a jak mohu reklamovat neco, co je jiz opravene(mam castecnou fotodokumentaci puvodniho dila). Rad bych reklamoval toto: - marny vyjezd firmy "B" ktera musel prijet v jiny termin - oprava zednickych praci - obecne nevhodny postup prace a dodani nekvalitniho oblozeni Rad bych vedel na co mam/nemam narok a jakou formou reklamaci "napsat" dekuji Firma

Dotaz poslal/a: pmajer, 07. 07. 2016 16:27

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve svém dotazu nepíšete, zda jste dílo odmítl převzít po ukončení prací a reklamoval jste předmětné vady díla u společnosti A, případně jste je reklamoval po zjištění vad po příjezdu společnosti B. Takový by měl být z hlediska práva správný postup. Pokud vytknete vady díla až teď, kdy je dílo dokončené, resp. provedené jinou společností, společnost A se může bránit, že nedošlo k převzetí díla, že by Vaše dílo dokončila či opravila na základě Vaší výzvy nebo reklamace, ovšem Vy jste svým jednáním tuto možnost zmařil. Můžete zkusit zaslat společnosti A požadavek na vrácení zaplacené částky, avšak pokud Vám společnost A nezašle Vámi zaplacené peníze za dílo zpět, obáváme se, že v případě řešení věci soudní cestou, by soud dospěl ke stejnému názoru jako my. Nárok na zaplacení marného výjezdu máte v každém případě, jedná se o náhradu škody, která Vám vznikla v souvislosti s tím, že společnost A neprovedla dílo řádně a včas, tak jak bylo sjednáno. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 18. 07. 2016 17:36

vrácení zboží zakoupeného v kamenném obc

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak je to s podmínkami vrácení zboží zakoupeném v kamenném obchodě. Konkrétně se jedné o dětské výživy, které maminka zakoupila ve větším množství a dítěti nechutnaly, tak ty neotevřené chtěla vrátit. Oháněla se tím, že i kamenný obchod je povinen vzít zpět zboží vrácené do 14 dní. Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Mabo, 12. 07. 2016 15:48

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V případě koupě zboží v kamenném obchodě se neuplatní 14denní lhůta pro odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu. Zboží by mohlo být pouze reklamováno. Důvodem reklamace však nemůže být subjektivní pocit nespokojenosti, například že se zakoupené zboží nelíbí nebo jako ve Vámi popisovaném případě že nechutná. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 12. 07. 2016 17:53

střecha

Dobrý den, bohužel se nám stalo, že jsme si špatně vypočítali plochu střechy o celou jednu čtvrtinu v náš neprospěch, tím pádem nám zbyl materiál, ale tím byla i navýšena cena za práci. Máme možnost žádat peníze za neodvedenou práci? Uzavřeli jsme Smlouvu o dílo a podepsali.Děkuji za odpověď, zda máme nějaké možnosti.

Dotaz poslal/a: kaca12, 10. 07. 2016 15:03

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byly práce provedeny v menším rozsahu, než bylo stanoveno ve smlouvě, tak by měla být cena za dílo poměrně zkrácena. Záleží však na formulaci smlouvy, pokud je cena pouze například ve smlouvě určena jednou částkou, tj. bez kalkulace, těžko prokážete, že cena byla stanovena za určitý počet metrů čtverečních práce. Pro příště doporučujeme před uzavřením smlouvy zhotovitele požádat o vypracování cenové nabídky na základě vlastního měření zhotovitele. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 12. 07. 2016 17:48

Zrušení smlouvy

Dobrý den, prosím o radu, jak odstoupit od smlouvy s dodavatelem elektrické energie Centropol. V létě 2014 jsem uzavřela smlouvu na dodávku el. energie s touto firmou v pronajatém obecním bytě. Teď jsme se s manželem nastěhovali zpět k rodičům, neboť si tam přestavujeme podkroví a tudíž není kam převést odběrné místo. Nový nájemce má již vybraného nového dodavatel energie. Jak máme postupovat s výpovědí. Jak je to se zaplacením pokuty za předčasné ukončení smlouvy? Děkuji za odpověď Šárka

Dotaz poslal/a: Sarka1973, 27. 06. 2016 16:46

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Stěhování není důvodem, pro který je možné vypovědět smlouvu o dodávce energií bez smluvní pokuty. Je však možné, že máte takový důvod výpovědi upravený ve smlouvě s dodavatelem nebo v obchodních podmínkách, které se ke smlouvě vážou. Prostudujte si tedy svou smluvní dokumentaci, tj. smlouvu, obchodní podmínky i ceník. Pokud tam ujednání o možnosti vypovědět smlouvu předčasně bez pokuty v případě stěhování nenajdete, můžete se ještě pokusit s dodavatelem uzavřít dohodu, kterou dojde ke snížení pokuty. Smlouvu lze bez pokuty předčasně ukončit, resp. od ní odstoupit, pokud dodavatel zvýší cenu nebo změní obchodní podmínky, a to ve lhůtě 10 dní před účinností změny (pokud Vám změnu obchodních podmínek dodavatel adresně oznámí nejpozději 30 dní před účinností změny), nebo ve lhůtě tří měsíců od data změny (pokud Vám změnu dodavatel neoznámí, ale pouze ji zveřejní například na svých webových stránkách). Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 28. 06. 2016 16:46

Reklamace

Dobrý den existují nějaké rozdíly mezi reklamací v kamenné prodejně a online prodejně?

Dotaz poslal/a: miguelkaaa, 05. 06. 2016 11:06

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající i kupující mají ohledně reklamace stejná práva a povinnosti bez ohledu na skutečnost, zda se zboží prodává v kamenné prodejně, nebo pomocí prostředků komunikace na dálku. Od koupě uzavřené přes internet lze však na rozdíl o koupě v kamenné prodejně až na výjimky (zboží podléhající rychlé zkáze, věc vyrobená na zakázku, časopisy, noviny atd.) odstoupit i bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy či od dodání zboží. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 08. 06. 2016 13:14

Nesmontovaný nábtek

Dobrý den, před měsícem jsem zakoupila lehátko, které jsem v krabici odvezla domů. Při sestavování jsem zjistila, že nelze některé díly sešroubovat vzhledem k nesprávně navařeným částem na lehátku. Jeden ze spojů jsem dotáhla "násilím" a částečně poškodila šroub a zřejmě i vnitřní závit. Mohu reklamovat, že nelze lehátko smontovat? Mohu žádat smontování v provozovně? Jak postupovat? Děkuji za radu.

Dotaz poslal/a: Eva60, 27. 05. 2016 07:17

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Obecně platí, že je možné reklamovat zboží, do kterého bylo zasaženo kupujícím. Kupující však nemůže reklamovat vadu, kterou způsobil sám. Z Vašeho dotazu ovšem vyplývá, že nelze sestavit více dílů, nejen tedy spoj, který jste poškodila. Navíc jste při utahování vycházela z návodu a z předpokladu, že lehátko lze smontovat. Domníváme se tedy, že prodejce by Vaší reklamaci měl uznat a lehátko opravit, nebo Vám dát nové. Smontování v prodejně požadovat nemůžete, ledaže podmínky prodejce stanoví něco jiného. V případě neuznání Vaší reklamace je možné kontaktovat soudního znalce. Je však možné, že náklady, které byste musela v případě neúspěchu hradit, by převýšily cenu lehátka. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 30. 05. 2016 15:53

Odstoupení od smlouvy o dodávce energií

Vážení, rád bych poprosil o radu, jak postupovat v případě záměru změnit dodavatele energií během platnosti smlouvy na dobu určitou. Toto téma je, myslím, poměrně běžné a nalezl jsem například obdobný článek v této poradně z r. 2012 (http://www.penize.cz/spotrebitelska-poradna/232048) Je v něm citována občanský zákoník, který byl k r.2014 rekodifikován. Zároveň tuším, že se možná v podobných záležitostech změnil i přístup ERÚ, a mohlo dojít k precedentním kauzám. Proto bych se rád zeptal, jakou má spotřebitel šanci na relativně bezbolestné odstoupení od samovolně se prodlužující smlouvy dnes. Má smlouva se automaticky opakovaně prodlužuje o 3 roky, což je šílené. Nestihl jsem zareagovat před výpovědní lhůtou, momentálně ani nedošlo ke změně VOP či ceníku. Podle VOP tedy z možností zbývá jen ukončení dohodou, které může být (a bývá) vysoce sankcionováno dodavatelem, pokud neuzná doložené důvody jako opodstatněné. Aniž bychom se stěhovali, existuje nějaký pádný důvod, který si můžeme přivodit? Například chtít převést smlouvu na jinou osobu? Nebo vyjednávat o výši sankčního poplatku? Dále uvažuji nad situací, kdy je podle VOP dodavatel oprávněn odstoupit od smlouvy při neuhrazení pohledávky zákazníkem. Tehdy určitě uhradíme pokuty za upomínky, nedočetl jsem se ale, jak může vypadat pokuta za samotné takovéto ukončení smlouvy. A protože jsme neprořetelně souhlasili s "garancí nejnižší ceny", tj. nižší ceny, než dominantní dodavatel, který momentálně skutečně nabízí levnější sazby, mohli bychom požadovat snížení ceny s ohledem na tuto skutečnost. Zavdalo by to zároveň příležitost následně od smlouvy odstoupit, například v duchu nesouhlasu se změnou ceníku? Předem mnohokrát děkuji za radu. Václav Pergl

Dotaz poslal/a: vhatp, 03. 05. 2016 23:51

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Bohužel Vás musíme zklamat. K žádnému posunu v zákonné úpravě ohledně automatického prodlužování smluv, resp. vysokých pokut v případě jejich předčasného ukončení, nedošlo. Záleží však, zda a jak jste byl o automatickém prodloužení smlouvy informován. Neplatně by bylo sjednáno automatické prodloužení smlouvy v případě, že byste byl pouze odkázán na obchodní podmínky obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy a nebyl s ním při podpisu smlouvy seznámen. To stejné platí i pro ujednání o pokutách za předčasné ukončení smlouvy. Bez prostudování Vašich smluvních podkladů nejsme schopni odpovědět, zda byste platil smluvní pokutu i v případě, že by smlouva byla ukončena ze strany dodavatele pro neplacení. Pokud jde o snížení ceny, nejedná se dle našeho názoru o takovou změnu podmínek, pro kterou byste mohl od smlouvy odstoupit. Zvlášť když jste souhlasil s garancí nejnižší ceny. Zákon ale není zcela jednoznačný. Můžete tedy zkusit o výši smluvní pokuty vyjednávat. Případně můžete odstoupit pro změnu smluvních podmínek, ovšem dodavatel nemusí s odstoupením souhlasit. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 19. 05. 2016 15:46

Reklamace opravy a servisu

Dobrý den, Obracím se na Vás s prosbou o právní radu. Abych svůj problém vysvětlil, začnu poněkud šířeji. Jsem anesteziolog, který kromě práce v nemocnici poskytuje anestezie na pracovišti plastické chirurgie. Veškeré vybavení, včetně přístrojů je moje a já platím veškeré náklady s jeho provozem. Tzn. i náklady na povinnou pravidelnou revizi zdravotnických prostředků (BTK) a případné opravy. Základem mého vybavení je anesteziologický přístroj od firmy Draeger. Přístroj je velmi drahý a taktéž jeho opravy jsou velmi drahé. I malé součástky stojí leckdy desetitisíce korun. K jeho provozu je potřeba mít zdroj hnacího plynu. Proto jsem zvolil na doporučení servisního technika bezolejový kompresor se sušičem vzduchu. Vybral jsem si firmu Techno-air s.r.o., kde mi její pracovník poradil typ Carat 106 E. Tento přístroj jsem zakoupil v roce 2012 a nechával pravidelně ročně provádět BTK. Komunikace s touto firmou byla trochu obtížnější a drobné výtky jsem měl vždy, ale to není předmětem mého problému. Začátkem dubna t.r. začala na mém přístroji od firmy Draeger porucha. Promptně byla provedena prohlídka, kde jako příčina byla shledána přítomnost vody ve vzduchovém potrubí od kompresoru. Hrozí oprava, která může stát až několik set tisíc korun! Okamžitě jsem volal pracovníkovi Techno-airu panu Kučerovi. Ten mi sdělil, že příčinou vody v potrubí je zřejmě nasycenost náplně adsorbčního sušiče, který měl být vyměněn. Při mém dotazu, jak je to možné, když provádějí pravidelně BTK, kde je povinností funkčnost zkontrolovat. V montážních listech z minulých pravidelných prohlídek je vždy uvedeno, že byla provedena servisní prohlídka vnitřních dílů kompresoru a dokonce i nasycenost adsorbčního sušiče, vše OK! Pan Kučera ale tvrdí, že pravidelná výměna adsorbčního sušiče je uvedena v návodu a musím ji chtít já. Nakonec jsem se nehádal a nechal kompresor opravit s tím, že pokud bude nákladná oprava i anesteziologického přístroje od firmy Draeger, tak zvážím poradu s právníkem. Kompresor od firmy Techno-air mi byl vrácen opravený 15.4. Na dodacím listu bylo uvedeno: Kompresor vrácen po provedení pravidelného servisu + výměny náplně adsorbčního sušiče. 29.4.2016 mi byla dodána faktura, kde kromě výměny sady náplně adsorbčního sušiče v ceně 2400 Kč. byly účtovány i výměny dalších dílů o kterých mě nikdo neinformoval!!! Celková cena opravy je 19,5 tis. Kč., což je polovina pořizovací ceny!!! Je takové jednání se zákazníkem vůbec možné a existuje nějaká forma právní ochrany? Prosím o Vaši laskavou odpověď. S díky Michal Kroupa

Dotaz poslal/a: kroupmic, 01. 05. 2016 18:46

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Váš dotaz je mimo rámec spotřebitelského práva, ve vztahu mezi dodavateli jste oba v pozici podnikatelů, a tudíž se na Vás nevztahuje přísná ochrana jako v případě, kdybyste si podobné věci pořizoval k nepodnikatelským účelům do domácnosti. Je na každém podnikateli, jakého smluvního partnera (dodavatele) si vybere a jaké podmínky servisu a reklamace si s ním smluví. Obecně lze říci, že servis kompresoru je smlouvou o dílo a zhotovitel (tedy servis) odpovídá za jeho provedení a za to, že zboží je při předání v pořádku dle specifikací, jak bylo domluveno a jak je pro údržbu konkrétního přístroje běžné. Servis by měl k opravám a kontrolám přistupovat s řádnou péči člověka, který se přihlásil k určitému povolání, ve smyslu ustanovení § 5 občanského zákoníku by tedy mělo být spolehnutí na to, že svěří-li se věc odborníkovi, bude závazek proveden odborně. Je-li kontrola adsorbčního sušiče věcí, kterou by měl zvládnout dle návodu uživatel, tím spíše by se na ni měl zaměřit profesionál pověřený servisem a kontrolou. Pokud tak neučinil, jednal zřejmě s nedostatkem péče a odpovídá za škodu, kterou způsobil. Ve věci dodání jiných služeb, než byly objednány, je třeba vycházet z objednávky, jejího potvrzení a odhadu ceny. Odhadnutou cenu nelze podstatným způsobem zvýšit, není-li o tom zákazník předem informován. Ve Vaší věci doporučujeme najmout advokáta, protože je opravdu mimo rámec spotřebitelského práva, kterým se zabýváme. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 14. 05. 2016 12:32

Reklamace skryté vady

Dobrý den, v prosinci 2013 jsem koupil soustruh Bernardo 450 Profi. V lednu 2016 po stálých problémech s polohou obráběcích nožů jsem demontoval nožovou hlavu a zjistil jsem, že tam nebyly vůbec namontovány součástky jako aretovací kolík s pružinkou a pero otočné páčky s číselníkem. Závada byla skrytá a dost nebezpečná - mohla se za provozu nožová hlava posunout a způsobit kolizi nožů s obrobkem s následnou fatální destrukcí, případně i zranění obsluhy. Prodávající mi nabídl součástky k prodeji - dle mého mínění značně předražené a s cenou dopravy převyšující cenu součástek. Přitom se jedná o tuzemského prodejce. Lze se nějakým způsobem domoci zkompletování tohoto stroje? nehledě na to, co ještě se za skryté vady objeví... Děkuji

Dotaz poslal/a: LuPer, 18. 04. 2016 17:45

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Z Vašeho dotazu úplně nevyplývá, k jakému účelu jste soustruh zakoupil. S ohledem na kontext se domníváme, že byl zakoupen k podnikatelským účelům, ke kterým je také využíván. V takovém případě má kupující povinnost zakoupenou věc po převzetí zkontrolovat a vytknout vady bezodkladně, nejpozději do dvou let. Záruka se zde řídí výhradně smluvními ujednáními mezi prodávajícím a kupujícím. Její podmínky tedy nevycházejí z nějakého jednotného rámce. Tady spíše doporučujeme se smluvní dokumentací navštívit advokáta, který by Vás ve sporu s dodavatelem zastupoval. Spotřebitelský spor by byl jednodušší, ale ve Vašem případě by už zákonná odpovědnost za vady také uplynula. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 14. 05. 2016 12:26

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

unicredit, mzda a plat, nabídky práce, emil filla, zaměstnání, plynové vozíky, Liga na ochranu zvířat, normy, léčebné výlohy, přezkumné jednání, konta pracovní doby, pivovary, viktor frankl, Nikkei 225 Index , členský vklad, hypotéční kalkulačka, elektřina, plyn, srovnání cestovního pojištění, povinné ručení kalkulačka, rychlá půjčka

2SY1811, 6T75345, 2SY1820, 6T25345, 2SY1820

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK