Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Spotřebitelská poradna

Jako spotřebitelé máme svá práva i povinnosti. Jenže často se práva nemůžeme domoci – chceme odstoupit od kupní smlouvy, reklamovat zboží, ale obchodník to vidí jinak. Porušuje prodejce obchodní podmínky? Snaží se vás vzít na hůl? Nejste si jisti, jestli máte na reklamaci nebo vrácení zboží nárok? Zeptejte se expertů z naší spotřebitelské poradny. Napřed ale doporučujeme podívat se na nejčastější dotazy ostatních spotřebitelů, je možné, že podobný problém s reklamací měl i někdo jiný.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Všechny dotazy

Odstoupení od smlouvy o dodávce energií

Vážení, rád bych poprosil o radu, jak postupovat v případě záměru změnit dodavatele energií během platnosti smlouvy na dobu určitou. Toto téma je, myslím, poměrně běžné a nalezl jsem například obdobný článek v této poradně z r. 2012 (http://www.penize.cz/spotrebitelska-poradna/232048) Je v něm citována občanský zákoník, který byl k r.2014 rekodifikován. Zároveň tuším, že se možná v podobných záležitostech změnil i přístup ERÚ, a mohlo dojít k precedentním kauzám. Proto bych se rád zeptal, jakou má spotřebitel šanci na relativně bezbolestné odstoupení od samovolně se prodlužující smlouvy dnes. Má smlouva se automaticky opakovaně prodlužuje o 3 roky, což je šílené. Nestihl jsem zareagovat před výpovědní lhůtou, momentálně ani nedošlo ke změně VOP či ceníku. Podle VOP tedy z možností zbývá jen ukončení dohodou, které může být (a bývá) vysoce sankcionováno dodavatelem, pokud neuzná doložené důvody jako opodstatněné. Aniž bychom se stěhovali, existuje nějaký pádný důvod, který si můžeme přivodit? Například chtít převést smlouvu na jinou osobu? Nebo vyjednávat o výši sankčního poplatku? Dále uvažuji nad situací, kdy je podle VOP dodavatel oprávněn odstoupit od smlouvy při neuhrazení pohledávky zákazníkem. Tehdy určitě uhradíme pokuty za upomínky, nedočetl jsem se ale, jak může vypadat pokuta za samotné takovéto ukončení smlouvy. A protože jsme neprořetelně souhlasili s "garancí nejnižší ceny", tj. nižší ceny, než dominantní dodavatel, který momentálně skutečně nabízí levnější sazby, mohli bychom požadovat snížení ceny s ohledem na tuto skutečnost. Zavdalo by to zároveň příležitost následně od smlouvy odstoupit, například v duchu nesouhlasu se změnou ceníku? Předem mnohokrát děkuji za radu. Václav Pergl

Dotaz poslal/a: vhatp, 03. 05. 2016 23:51

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Bohužel Vás musíme zklamat. K žádnému posunu v zákonné úpravě ohledně automatického prodlužování smluv, resp. vysokých pokut v případě jejich předčasného ukončení, nedošlo. Záleží však, zda a jak jste byl o automatickém prodloužení smlouvy informován. Neplatně by bylo sjednáno automatické prodloužení smlouvy v případě, že byste byl pouze odkázán na obchodní podmínky obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy a nebyl s ním při podpisu smlouvy seznámen. To stejné platí i pro ujednání o pokutách za předčasné ukončení smlouvy. Bez prostudování Vašich smluvních podkladů nejsme schopni odpovědět, zda byste platil smluvní pokutu i v případě, že by smlouva byla ukončena ze strany dodavatele pro neplacení. Pokud jde o snížení ceny, nejedná se dle našeho názoru o takovou změnu podmínek, pro kterou byste mohl od smlouvy odstoupit. Zvlášť když jste souhlasil s garancí nejnižší ceny. Zákon ale není zcela jednoznačný. Můžete tedy zkusit o výši smluvní pokuty vyjednávat. Případně můžete odstoupit pro změnu smluvních podmínek, ovšem dodavatel nemusí s odstoupením souhlasit. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 19. 05. 2016 15:46

Reklamace opravy a servisu

Dobrý den, Obracím se na Vás s prosbou o právní radu. Abych svůj problém vysvětlil, začnu poněkud šířeji. Jsem anesteziolog, který kromě práce v nemocnici poskytuje anestezie na pracovišti plastické chirurgie. Veškeré vybavení, včetně přístrojů je moje a já platím veškeré náklady s jeho provozem. Tzn. i náklady na povinnou pravidelnou revizi zdravotnických prostředků (BTK) a případné opravy. Základem mého vybavení je anesteziologický přístroj od firmy Draeger. Přístroj je velmi drahý a taktéž jeho opravy jsou velmi drahé. I malé součástky stojí leckdy desetitisíce korun. K jeho provozu je potřeba mít zdroj hnacího plynu. Proto jsem zvolil na doporučení servisního technika bezolejový kompresor se sušičem vzduchu. Vybral jsem si firmu Techno-air s.r.o., kde mi její pracovník poradil typ Carat 106 E. Tento přístroj jsem zakoupil v roce 2012 a nechával pravidelně ročně provádět BTK. Komunikace s touto firmou byla trochu obtížnější a drobné výtky jsem měl vždy, ale to není předmětem mého problému. Začátkem dubna t.r. začala na mém přístroji od firmy Draeger porucha. Promptně byla provedena prohlídka, kde jako příčina byla shledána přítomnost vody ve vzduchovém potrubí od kompresoru. Hrozí oprava, která může stát až několik set tisíc korun! Okamžitě jsem volal pracovníkovi Techno-airu panu Kučerovi. Ten mi sdělil, že příčinou vody v potrubí je zřejmě nasycenost náplně adsorbčního sušiče, který měl být vyměněn. Při mém dotazu, jak je to možné, když provádějí pravidelně BTK, kde je povinností funkčnost zkontrolovat. V montážních listech z minulých pravidelných prohlídek je vždy uvedeno, že byla provedena servisní prohlídka vnitřních dílů kompresoru a dokonce i nasycenost adsorbčního sušiče, vše OK! Pan Kučera ale tvrdí, že pravidelná výměna adsorbčního sušiče je uvedena v návodu a musím ji chtít já. Nakonec jsem se nehádal a nechal kompresor opravit s tím, že pokud bude nákladná oprava i anesteziologického přístroje od firmy Draeger, tak zvážím poradu s právníkem. Kompresor od firmy Techno-air mi byl vrácen opravený 15.4. Na dodacím listu bylo uvedeno: Kompresor vrácen po provedení pravidelného servisu + výměny náplně adsorbčního sušiče. 29.4.2016 mi byla dodána faktura, kde kromě výměny sady náplně adsorbčního sušiče v ceně 2400 Kč. byly účtovány i výměny dalších dílů o kterých mě nikdo neinformoval!!! Celková cena opravy je 19,5 tis. Kč., což je polovina pořizovací ceny!!! Je takové jednání se zákazníkem vůbec možné a existuje nějaká forma právní ochrany? Prosím o Vaši laskavou odpověď. S díky Michal Kroupa

Dotaz poslal/a: kroupmic, 01. 05. 2016 18:46

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Váš dotaz je mimo rámec spotřebitelského práva, ve vztahu mezi dodavateli jste oba v pozici podnikatelů, a tudíž se na Vás nevztahuje přísná ochrana jako v případě, kdybyste si podobné věci pořizoval k nepodnikatelským účelům do domácnosti. Je na každém podnikateli, jakého smluvního partnera (dodavatele) si vybere a jaké podmínky servisu a reklamace si s ním smluví. Obecně lze říci, že servis kompresoru je smlouvou o dílo a zhotovitel (tedy servis) odpovídá za jeho provedení a za to, že zboží je při předání v pořádku dle specifikací, jak bylo domluveno a jak je pro údržbu konkrétního přístroje běžné. Servis by měl k opravám a kontrolám přistupovat s řádnou péči člověka, který se přihlásil k určitému povolání, ve smyslu ustanovení § 5 občanského zákoníku by tedy mělo být spolehnutí na to, že svěří-li se věc odborníkovi, bude závazek proveden odborně. Je-li kontrola adsorbčního sušiče věcí, kterou by měl zvládnout dle návodu uživatel, tím spíše by se na ni měl zaměřit profesionál pověřený servisem a kontrolou. Pokud tak neučinil, jednal zřejmě s nedostatkem péče a odpovídá za škodu, kterou způsobil. Ve věci dodání jiných služeb, než byly objednány, je třeba vycházet z objednávky, jejího potvrzení a odhadu ceny. Odhadnutou cenu nelze podstatným způsobem zvýšit, není-li o tom zákazník předem informován. Ve Vaší věci doporučujeme najmout advokáta, protože je opravdu mimo rámec spotřebitelského práva, kterým se zabýváme. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 14. 05. 2016 12:32

Reklamace skryté vady

Dobrý den, v prosinci 2013 jsem koupil soustruh Bernardo 450 Profi. V lednu 2016 po stálých problémech s polohou obráběcích nožů jsem demontoval nožovou hlavu a zjistil jsem, že tam nebyly vůbec namontovány součástky jako aretovací kolík s pružinkou a pero otočné páčky s číselníkem. Závada byla skrytá a dost nebezpečná - mohla se za provozu nožová hlava posunout a způsobit kolizi nožů s obrobkem s následnou fatální destrukcí, případně i zranění obsluhy. Prodávající mi nabídl součástky k prodeji - dle mého mínění značně předražené a s cenou dopravy převyšující cenu součástek. Přitom se jedná o tuzemského prodejce. Lze se nějakým způsobem domoci zkompletování tohoto stroje? nehledě na to, co ještě se za skryté vady objeví... Děkuji

Dotaz poslal/a: LuPer, 18. 04. 2016 17:45

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Z Vašeho dotazu úplně nevyplývá, k jakému účelu jste soustruh zakoupil. S ohledem na kontext se domníváme, že byl zakoupen k podnikatelským účelům, ke kterým je také využíván. V takovém případě má kupující povinnost zakoupenou věc po převzetí zkontrolovat a vytknout vady bezodkladně, nejpozději do dvou let. Záruka se zde řídí výhradně smluvními ujednáními mezi prodávajícím a kupujícím. Její podmínky tedy nevycházejí z nějakého jednotného rámce. Tady spíše doporučujeme se smluvní dokumentací navštívit advokáta, který by Vás ve sporu s dodavatelem zastupoval. Spotřebitelský spor by byl jednodušší, ale ve Vašem případě by už zákonná odpovědnost za vady také uplynula. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 14. 05. 2016 12:26

Reklamace zboží

Dobrý den, před 8dny jsem koupil zboží (myš) a po 8 dnech přestala fungovat. Byl jsem okamžitě u prodejce (electroworld) s tím, že chci myš vyměnit za stejnou (tu už neměli) a nebo chci vrátit peníze. Bylo mi řečeno, že k tomu aby mi mohli vrátit peníze a nebo vyměnit myš za novou, musím mít kompletní originální obal (já u sebe měl originální obal, kterému chyběl průhledný plastový kryt) a tedy, že je možné jen produkt reklamovat klasickou cestou (30denní reklamace). Můj dotaz tedy zní: je opravdu potřeba mít originální obal když chci produkt vyměnit za nový popř. vrátit peníze, když produkt není skladem a já si nechci v prodejně koupit nic jiného? Děkuji. Jiří

Dotaz poslal/a: Jirka_M, 23. 04. 2016 17:07

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je rozdíl mezi vrácením zboží bez udání důvodu a reklamací. Vrácení zboží v kamenném obchodě bez udání důvodu je nad rámec zákona a obchodník ho poskytovat nemusí. Může si tedy stanovit podmínky, jaké chce, tedy i celý kompletní původní obal. Pokud ovšem věc reklamujete, zákon o ochraně spotřebitele říká, že prodávající má právo reklamaci posoudit a rozhodnout o ní ihned, ve složitějších případech do 3 dnů, přičemž se nezapočítává doba na odborné posouzení. Vyřízení reklamace včetně odstranění vady smí trvat nejdéle 30 dní. V rámci reklamace můžete požadovat vrácení peněz, ale jiná varianta opravdu může být rychlejší a prodejce se nedostává do rozporu se zákonem. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 14. 05. 2016 12:24

Reklamace

Dobry den, chtela bych Vas pozadat o radu. Pred 14 dny jsem zakoupila nausnice me mamince. Chvilku po zakoupeni jsi mamca nausnice nasadila a nausnice ji spadla a zustal ji v uchu jen zamek. Tentyz den jsem jela na prdejnu v nakupnim centru Chodov vratit. Ale nebylo mi to uznané,museli nausnice poslat na posouzeni a pry vraceni penez nedelaji. Poslala jsem tedy nausnice na posouzeni s podminkou vraceni penez.Dnes mi volali, ze nausnice byly uznané a ze si pro ne mohu prijit. Ale ja je po prvni zkusrnosti nechci. Mam nejaky narok na to aby mi byly vraceny penize? Priste si mama nemusi vsimnout ze ji nausnice spadla a muze dojit ke ztrate. Takovy vyrovek je nam k nicemu. Prosim o radu. Velmi dekuji Veronika

Dotaz poslal/a: Veronika14, 05. 05. 2016 19:13

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající opravdu má právo posoudit, zda je reklamace oprávněná, či nikoliv. Zákon říká, že by o reklamaci měl rozhodnout ihned a ve složitých případech do tří dnů, vyřízení reklamace včetně odstranění vady má trvat nejdéle 30 dní. Nárok kupujícího se řídí občanským zákoníkem a nikoliv zvyklostmi prodejce či prodejny. Je-li zboží vadné, má kupující primárně nárok na jeho výměnu za nové bez vady, případně si může vybrat opravu či slevu z kupní ceny. Není-li výměna či oprava možná, či pokud je vada podstatným porušením smlouvy, má kupující právo odstoupit od smlouvy, přičemž takové odstoupení musí prodávající akceptovat. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 14. 05. 2016 12:17

Reklamace

Dobrý den, mám problém s mobilním telefonem. Koupený na podzim 2015. První reklamace asi po měsíci - mobil nefunkční, vůbec nereagoval, nešel zapnout. Vrátili mi ho s tím, že vyměnili konektor na usb pro nabíjení. Po dvou týdnech ta samá vada, poslali ho do zahraničí na servis a vrátili mi ho po asi 2 měsících, s vyměněným HW. Po pár dnech opět ta samá vada. Tentokrát mi ho vrátili po týdnu s tím, že oni na žádnou vadu nepřišli a telefon je v pořádku, tentokrát už není o reklamaci žádný záznam v reklamačním protokolu (asi má chyba, že jsem si to nepohlídal), předchozí 2 záznamy tam uvedeny jsou. Další problém nastal hned po přijetí domů, mobil nereaguje na SIM karty a nemá žádný signál. Už jsem ztratil trpělivost, chci se zeptat zda mohu požadovat odstoupení od smlouvy na základě 2 prvních reklamací i pokud zatím nenastalo to, že se mi mobil vypnul, ale je objevena jiná závada, nebo spíše poškození mobilu při reklamaci. Jaké jsou mé možnosti? Děkuji mnohokrát.

Dotaz poslal/a: PanNikdo, 09. 05. 2016 23:27

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ustanovení § 2169 odst. 2 občanského zákoníku říká, že kupující má nárok na výměnu zboží za nové nebo odstoupení od smlouvy v případě, že věc nemůže řádně užívat pro opakovaný výskyt vady. V praxi se to vykládá jako tři výskyty stejné vady, přičemž je důležité, jak se vada projevuje. Uplatněte znovu reklamaci a z důvodu opakovaného výskytu požadujte peníze zpět. Prodávající má samozřejmě právo reklamaci posoudit, ale dáte-li si pozor, aby v reklamačním protokolu bylo dobře popsáno, jak se vada projevuje, není příliš prostoru, jak ji zamítnout. Navíc ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku říká, že vada, která se projeví do 6 měsíců od koupě, na věci byla, pokud prodávající neprokáže opak. Prodejce by tedy musel prokázat, že věc je bezvadná. Pokud jste se během druhé reklamace s prodejcem výslovně nedomluvil, že ji může vyřizovat déle, došlo k porušení § 19 zákona o ochraně spotřebitele, který na vyřízení reklamace včetně odstranění vady stanoví 30 dní. Došlo tedy k tomu, že prodejce při jejím posuzování podstatně porušil smlouvu, což samo o sobě zakládá důvod odstoupení od smlouvy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 13. 05. 2016 14:17

Reklamace Telefonu

Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Včera jsem dával po druhé telefon do reklamace se stejnou zavadou. Při sepsání reklamace mi bylo napsáno, že jsem odevzdal kompletní balení, při to jsem odevzdal jen telefon a krabici. Znamená to že mám nárok na sluchátka, nabíječku a vše co bylo s telefonem prodáno? A druhá otázka telefon mi nezkontrolovali při odevzdání a nikam nezapsali že mi nejdou tlačítka od hlasitosti. Mám právo na náhradu s vymluvou, že to bylo způsobené při dopravě na reklamaci?

Dotaz poslal/a: Endlboss, 25. 04. 2016 00:50

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud obdržíte v rámci reklamace nový telefon s příslušenstvím, jednalo by se ohledně původní nabíječky a dalšího příslušenství o bezdůvodné obohacení. Co se týče nefunkčních tlačítek hlasitosti, záleží na postupu prodejce, tedy zda a jakým způsobem bude zkoumat i tlačítka hlasitosti. Jelikož tato vada není evidována v reklamaci, může prodejce později tvrdit, že tlačítka hlasitosti byla funkční v době, kdy Vám telefon vracel po reklamaci zpět. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 26. 04. 2016 10:37

Reklamace postele

Dobrý den,chtěla bych se informavat jak má správně probíhat reklamace postele.Reklamavali masivní manželskou postel pro vady na na dřevě,špatné spoje a že matrace se do postele nevejdou.Ze společnosti nám odepsali reklamace přijata postel zašlete nebo dovezte na pobočku odkud jí pošlou do výrobny k posouzení.Pak vás budeme dále informovat.Chtěla bych vědět jestli jsme povinni postel tam posílat,jestli by neměl jejich pověřený pracovník posoudit stav postele na místě (to znamená u nás doma).Když jim tam pošlu rozmontovanou postel zpět nemohou přeci posoudit jestli se matrace do postele vejdou a my budeme 30 dní čekat na jejich posouzení.Děkuji moc za odpověď . Dana Beroušková.

Dotaz poslal/a: berydana, 21. 04. 2016 16:47

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Občanský zákoník stanoví, že práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena, případně u osoby, která provádí opravu (§ 2172). Povinnost prodávajícího posoudit stav zboží v místě určeném spotřebitelem není občanským zákoníkem ani žádným právním předpisem upravena. Pokud se tedy prodejce dobrovolně nezaváže k posuzování věci v domácnosti kupujícího například v reklamačním řádu, je spotřebitel povinen reklamovanou věc prodávajícímu dodat do jeho provozovny, případně opravny. Pokud se ukáže, že Vaše reklamace je oprávněná, máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, které Vám v souvislosti s reklamací vznikly. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 22. 04. 2016 17:47

Výpověď smlouvy u t-mobile

Dobrý den,chtěla bych se prosím zeptat.Zrušila jsem smlouvy u t-mobile nejdříve na internet ,později poté i na telefony.Nyní ,když chtějí po mě finanční vypořádání za zrušení internetu ,tak je částka jiná než mi byla sdělena u rušení smlouvy.Vzhledem k tomu ,že jsem u nich měla dvě paušální tel. čísla ,tak po celou dobu jsem za internet platila 200 kč místo původních 349kč.Ale nyní když mi došlo vypořádání ,tak mi částku vypočítali na 752 místo 440kč.Internet byl vypovězen 11 měsíců před vypršením smlouvy.Zdůvodnění mi došlo takové ,že pokud smlouvu ruším ,tak se finální částka vypočítává z plné ceny.Je tohle v pořádku a nebo si mám stát za tím ,že se částka musí vypočítat z ceny ,kterou jsem platila po celou dobu?S přáním hezkého Dáša

Dotaz poslal/a: Das1, 19. 04. 2016 10:55

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Paragraf 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích určuje, že při výpovědi smlouvy na dobu určitou smí operátor požadovat maximálně 1/5 nezaplacených paušálů nebo 1/5 sjednaných minimálních plnění. Vyúčtuje-li operátor odstupné nad uvedenou částku, je třeba vyúčtování reklamovat a domáhat se jeho snížení na zákonnou hodnotu. Nevyhoví-li operátor reklamaci do 1 měsíce nebo zamítne-li ji, může se spotřebitel obrátit s námitkou proti vyřízení reklamace na Český telekomunikační úřad. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 22. 04. 2016 15:16

Odstoupení od smlouvy

Dobrý den, chtěli jsme Vás poprosit o radu. Koupily jsme navigaci a hned při prvním použití špatně fungovala, při jízdě autem se neustále vypínala. Zkoušeli jsme ji použít i v jiném autě a problém stále přetrvává. Z toho důvodu jsme usoudili, že nám byl prodán vadný výrobek a po čtyřech dnech od koupě jsme ji dnes vraceli na prodejnu. Bylo nám řečeno, že produkt jde pouze vyreklamovat, ne vrátit jako prodaný už závadný. Nezdálo se nám to v souladu s Občanským zákoníkem, proto se na Vás obracíme. Také nám bylo řečeno, že jsme si produkt před koupí měli v prodejně prvně vyzkoušet, což nám připadne absurdní, protože pochybuji, že by nám dovolili jezdit autem po obchodě, aby byl produkt využíván dle návodu. Můžete nám prosím poradit? Děkuji, Jiřina Hocová

Dotaz poslal/a: Hoco, 08. 04. 2016 14:37

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud žádáte o vrácení či výměnu zboží zakoupeného v kamenné prodejně, je nutné tak skutečně učinit v rámci reklamace. Jelikož se vada u navigace projevila do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že navigace byla už při převzetí vadná, pokud prodejce neprokáže opak (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku). Dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku máte možnost výběru mezi výměnou věci, součástky či opravou. Není-li výměna možná, pak máte i nárok na odstoupení od smlouvy. Podejte tedy reklamaci písemně a zvolte si jako způsob vyřízení výměnu věci. Povinnost vyzkoušet zboží před koupí nemáte. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 21. 04. 2016 10:23

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

státní podpora, aleš poklop, nn penzijní společnost, kb penzijní společnost, patrik nacher, klesající pojistné krytí, konzervativní fondy, odpuštění, jiří musil, schodek veřejných rozpočtů, Jaroslav Kubera, rachejtle, hračky, rozum, právní pomoc, hypotéční kalkulačka, elektřina, plyn, cestovní pojištění, nejlevnější povinné ručení, půjčky

4T70550, 6C82322, 2SK0620, 3H53603, 4P30949

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.