Praha - Dalších zhruba šestnáct set telefonních automatů plánuje letos zrušit společnost Telefónica Czech Republic. Počet hovorů totiž meziročně klesá o patnáct procent a údržba budek se mnohdy nevyplatí.
Zatímco v roce 2001 fungovalo v Česku zhruba třicet tisíc telefonních budek, ke konci roku 2011 jich bylo už jen přes 16 tisíc a na začátku letošního roku 14 787.
"Největší zájem o služby automatů byl v letech 1993 až 2002," říká Ani Harutjunjan z tiskového oddělení společnosti Telefónica Czech Republic.
Před čtyřmi lety činila průměrná délka hovoru tří minuty, dnes je poloviční. Ubylo také hovorů přes virtuální předplacené karty, které bývají nadprůměrně dlouhé (zhruba pět minut). V současné době takto volá desetkrát méně lidí.
V loňském roce naházeli lidé do telefonních automatů více než deset milionů mincí včetně eur. Firma ale tají, jaké to představuje tržby, tedy jaká byla
…
Sdílejte článek, než ho smažem