Brno/Vídeň - Letošní Vánoce by pro české domácnosti nemusely být tak úsporné, jak v průběhu celého roku ukazovala čísla o maloobchodních tržbách v tuzemsku.
První statistiky o předvánočních nákupech v Česku totiž ukazují dva trendy a ani jeden z nich není katastrofický.
Podle obchodníků zatím lidé nakupují trochu více nebo stejně jako před rokem. Velká část peněz za dárky přitom nekončí v pokladnách kamenných obchodů v Česku, ale v internetových obchodech nebo v blízkém zahraničí.
Na internetu o pětinu víc
„Meziročně jsou tržby vyšší zhruba o dvacet procent. Ještě větší je nárůst v počtu prodaných kusů," říká po druhém adventním víkendu například Michala Gregorová, mluvčí Mall.cz, jednoho ze dvou největších internetových obchodů v Česku.
"Průměrná hodnota předvánoční objednávky - která je tradičně o něco nižší než v průběhu roku, protože zákazníci kupují více
…
Sdílejte článek, než ho smažem