Cupertino - "Postavte mi rychlejšího koně," žertoval před sto lety automobilový mogul Henry Ford na adresu dobové poptávky. Vtip ale mířil skrz čaoprostorem na ty, kteří se až příliš řídí přáním ostatních. Takoví holt dějiny nepíší.
Tohle měl Steve Jobs s Fordem společné. Jistý autor jeho biografie se za břicho popadal: "Steva přání zákazníka vůbec nezajímají, lidi podle něj prostě nemají páru o tom, co vlastně chtějí."
Z Jobse tohle vizionářství udělalo "zřejmě největšího poválečného lídra byznysu" (dnešní Financial Times). Z jeho Applu pak firmu, která pravidelně šokuje miliony lidí na celém světě výrobky, o kterých doteď neměli ani potuchu, že je zoufale potřebují.
Otázka teď zní: dokáže to Apple i bez Jobse? Zvlášť, když už se jednou po jeho odchodu mezi lety 1985 až 1997 firma propadla málem k bankrotu?
Sdílejte článek, než ho smažem