Pár dobrých rad: Když chcete pojistit domácnost
Velká voda vás připraví o veškeré vybavení. Požár zničí všechny osobní věci. Zloděj kompletně vybílí byt. Katastrofických scénářů, jak přijít ke škodě na majetku, vás jistě napadne celá řada. Kdyby se z „kdyby“ stala realita, pomůže pojištění domácnosti. Musí být ovšem správně nastavené. Poradíme, jak na to.
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 2 komentářů)
23. 5. 2017 16:10 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 5. 2017 9:02 | HonzaV
Dobrý den, ... 1) je u pojištění domácnosti podmínkou pro plnění z důvodu požáru od el. instalace, aby objekt měl platnou revizní zprávu? 2) Pokud ano a zpráva není předložena, rozlišuje se, zda požár vznikl na zařízení, které revizi nepodléhá (např. přenosný spotřebič), nebo je plnění automaticky odmítnuto? 3) Jaký je postup v případě, že se rozlišuje podle bodu 2 a příčinu požáru se přesně zjistit nepodařilo? 4) Co se stane v případě, že zpráva je vyžadována, klient tvrdí, že revizi měl, shořela mu při požáru a kopii není schopen zajistit (např. nepamatuje si, kdo mu zprávu vyhotovil)? Prosím snažte se odpovědět strukturovaně a především na otázku 1.
Přišly nicneříkající odpovědi, když jsem si představil, jak bych se s nima dohadoval v případě že by mělo dojít na plnění, začal jsem radši budovat vlastní rezervu pro případ průšvihu.
Schválně porovnejte, na co se ptám a jak odpovídají...
Česká pojišťovna: 1) U pojištění domácnosti je zapotřebí provést revizi elektrické instalace při kolaudaci nebo rekolaudaci. 2+3)Každá pojistná událost je individuálně posuzována pracovníkem likvidace na základě hlášení pojistné události a doložení dokladů potřebných k likvidaci. Vzniklá škoda je posuzována při prohlídce mobilním technikem, pracovník likvidace si může vyžádat odborné vyjádření hasičského záchranného sboru ke vzniku požáru. 4)Každá pojistná událost je individuálně posuzována pracovníkem likvidace, aby bylo pojistné plnění kráceno nebo zcela odmítnuto, musí dojít ze strany pojištěného k porušení pojistných podmínek.
Kooperativa: Pojištěný má povinnost dle všeobecných pojistných podmínek dbát, aby pojistná událost nenastala, zejména nesmí porušovat povinnosti směřující k odvrácení nebo zmenšení nebezpečí, které jsou mu uloženy právními předpisy. Pokud tedy předpisy stanovují povinnost mít platnou revizní zprávu, pak může být tato skutečnost zohledněna při poskytování pojistného plnění. Pokud jsou porušeny povinnosti uvedené v pojistných podmínkách může likvidátor přistoupit k snížení pojistného plnění. Pokud se nepodařilo zjistit přesnou příčinu vzniku požáru a případně klient nemá k dispozici revizní zprávu, posuzuje likvidátor, jestli zdroje které mohli škodu způsobit, byli řádně udržovány. V případě dalších dotazů kontaktujte naši infolinku 841 105 105 nebo se opět obraťte na emailovou adresu info@koop.cz.
ČSOB pojišťovna: V ČSN 331500/Z3 je uvedeno u obytných budov, že revizní lhůta se nevztahuje na bytové prostory a příslušenství bytu a tedy není pravidelná revize u rodinných domků požadována a provádí se pouze výchozí revize, která je nutná pro kolaudaci RD. Ovšem je vhodné tyto revize provádět s ohledem na zjištění skrytých závad elektroinstalace při měření revizním technikem (uvolněné vodiče, odpojený ochranný vodič atd.). Ovšem v zákoně č. 458/2000 Sb., energetický zákon je odběrateli uložena povinnost - "udržovat společné elektrické zařízení sloužící pro tuto dodávku ve stavu, který odpovídá technickým normám a právním předpisům" a tedy v případě, že elektrické zařízení neodpovídá normám a právním předpisům, může být dodavatelem elektrické energie odpojeno. Takže záleží na uživateli RD jakým způsobem zajistí aby elektrické zařízení odpovídalo normám a předpisům a tyto požadavky splní pokud si nechá udělat revizi elektrického zařízení.