Římané, bolševici a záporné sazby

Pavel Kohout | rubrika: Komentář | 8. 6. 2016 | 18 komentářů
Se znehodnocováním peněz si věděli rady antičtí Římané i sovětští bolševici. Dnes jejich praktiky přebírají ekonomové v centrálních bankách. Ideologie se změnila, cíl zůstává stejný – naše úspory.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 6. 2016 11:47, Tomas

Prosím, mohl by vzniknout ještě článek o tom jak může ekonomicky fungovat deficitní rozpočtová politika? Na jaké teorii je založené, že když si budu donekonečna pujčovat, tak nikdy nekrachnu? Protože jediný co mě napadá je, že

A) jednoho dne prohlásím "smůla, zlomil jsem lavičku" a trhněte si s dluhama nohou - jenže na to musím mít dost zbraní, protože věřitelé nebudou pravděpodobně "zajedno"

B) jednoho dne prohlásím "smůla, zlomil jsem lavičku" rozeberte si co najdete a zbytek budu splácet "do smrti" (tedy v případě států, do války)

C) jednoho dne prohlásím "vlastně jsme stát a tedy všichni občani to musí zaplatit" ... toto ale bude fungovat jenom do výše úspor... pakliže státní dluh je 1,7 bilionu a úspory domácností jsou 3 biliony (zpráva mfcr 2015) a zadlužení domácností je 1,4 bilionu... pak už jsme přes limit tohoto "řešení".
D) ... tohle byly řekněme takové mírumilovné myšlenky v souvislosti s tím, když se objeví "věřitel se směnkou"... ty ostatní jsou pesimistické

Mohl by se tedy objevit článek objasňující normálním lidem jak je možný žít nonstop na dluh a stále tento dluh jenom zvyšovat? Nebo jestli je plánováno v nějakém horizontu, třeba za sto let, nebo tak něco, začít dluh snižovat?

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 6. 2016 9:44, onli

Zajímavé cvičení - v něčem mi to rozšířilo obzory. Ale je tady jeden paradox - proč se pořád nedaří tu vytouženou inflaci nahodit do koridoru, který si stanovila ECB resp. ČNB? Od roku 2008 došlo, jak autor píše, k nárůstů měnové báze o 68%, ceny nastoupaly od stejné doby v úhrnu o nějakých 10%. Co je ten hlavní efekt, který inflaci brzdí?

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 18 komentářů)

29. 12. 2016 13:00

Inflace není zkryta - ale dovazenim deflace ze skrtajiciho obrovského Německa, nemůže vzniknout.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 12. 2016 12:54 | Lukáš

Pro Tomáše dokud nezkonci danove ráje a nízký placení daní nadnárodními firma my tak se budou muset státy dále zadlužovat. Trochu jim pomůže tisteni penez centrálními bankami.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2016 17:08 | Honza

Bohužel, když jsou úrokové sazby hypoték dole, tak jsou ceny bytů nahoře. Takže to zase až tak úžasná investice není.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2016 17:07 | martin

Přesně tak, dobrá doba pro investice do nájemní nemovitosti na hypotéku... kdy vidí sklenici poloprázdnou, stěžuje si, jak ho "oni" obírají, kdo jí vidí poloplnou, vidí geniální investiční příležitost pro (téměř) každého s výnosem třeba i 25% p.a. ...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 6. 2016 0:01 | kodiak medvěd

Aha, takže nejlepší peníze jsou žádné peníze a hlavně hodně riskovat...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2016 22:34 | Platypus Norwegicus

Reseni pro obcana je penize hned investovat. Do bydleni, vzdelani, uspor (zatepleni, prestavba auta na plyn, fototermika, fotovoltaika, uspornejsi mrazak a podobne). A kdyz uz neni kam investovat? Tak jsou naklady na zivobyti tak male, ze uz neni problem risknout nemovitost k pronajmu, akcie, drahe kovy, nebo treba a snizeni uvazku v zamestnani.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2016 18:35 | Tomas svoboda

Zvysovani povinnych rezerv a dalsi legislativni a administrativni opatreni...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2016 17:02 | Tomas svoboda

Chybi vysvetleni, proc je soucasna inflace skryta ( domnivam se, ze diky povinnemu rustu rezerv a dalsich opatreni), jak se presto projevuje ( rust cen vybranych nemovitosti, rozvoj alternativnich investicnich komodit) a jeste to hlavni, totiz jaky podil na vsem ma erar a jaky banky. Ty dnes maji diky nulovym sazbam z "vyroby penez" uverem veskery zisk a nemusi se o nej s erarem ve forme zakladni sazby delit... To se to pujcuje, kdyz se nemusi pujcovat z vlastniho... Jinak ve vsem souhlas a bude to pekna mela, az to praskne .... A konecne bude mit smysl neco kupovat a vubec neco delat ....
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2016 16:14 | josef

zalezi, zda mluvite o lidech, nebo statech. U statu plati, ze pro udrzitelne zadluzovani staci, kdyz roste HDP (a tedy i dane) rychleji, nez dluh. Koneckoncu s tim souvisi i inflace.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2016 14:43 | Nox

Zatimco menova baze je relativne jiste cislo, inflace se urcuje podle spotrebniho kose, ktery se meni tak, aby vyhovovat nadrizenym a nikdy neodpovida nejakym realnym nakupum.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2016 13:59 | ppetr1

panu kohoutovi palec nahoru - rekl bych do nebes.ted je spis otazkou jestli si toto prectou i politici - myslim,ze nikoli - ta volicska luza je totiz nezajima .-(
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2016 11:47 | Tomas

Prosím, mohl by vzniknout ještě článek o tom jak může ekonomicky fungovat deficitní rozpočtová politika? Na jaké teorii je založené, že když si budu donekonečna pujčovat, tak nikdy nekrachnu? Protože jediný co mě napadá je, že
A) jednoho dne prohlásím "smůla, zlomil jsem lavičku" a trhněte si s dluhama nohou - jenže na to musím mít dost zbraní, protože věřitelé nebudou pravděpodobně "zajedno"
B) jednoho dne prohlásím "smůla, zlomil jsem lavičku" rozeberte si co najdete a zbytek budu splácet "do smrti" (tedy v případě států, do války)
C) jednoho dne prohlásím "vlastně jsme stát a tedy všichni občani to musí zaplatit" ... toto ale bude fungovat jenom do výše úspor... pakliže státní dluh je 1,7 bilionu a úspory domácností jsou 3 biliony (zpráva mfcr 2015) a zadlužení domácností je 1,4 bilionu... pak už jsme přes limit tohoto "řešení". D) ... tohle byly řekněme takové mírumilovné myšlenky v souvislosti s tím, když se objeví "věřitel se směnkou"... ty ostatní jsou pesimistické
Mohl by se tedy objevit článek objasňující normálním lidem jak je možný žít nonstop na dluh a stále tento dluh jenom zvyšovat? Nebo jestli je plánováno v nějakém horizontu, třeba za sto let, nebo tak něco, začít dluh snižovat?
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2016 10:03 | kodiak medvěd

To máte pravdu, inflace je proti kolísání cen těchto komodit úplný prd.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2016 9:44 | onli

Zajímavé cvičení - v něčem mi to rozšířilo obzory. Ale je tady jeden paradox - proč se pořád nedaří tu vytouženou inflaci nahodit do koridoru, který si stanovila ECB resp. ČNB? Od roku 2008 došlo, jak autor píše, k nárůstů měnové báze o 68%, ceny nastoupaly od stejné doby v úhrnu o nějakých 10%. Co je ten hlavní efekt, který inflaci brzdí?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2016 9:44 | jsk

článek nic nevysvětluje. Ani nemůže, protože pravou příčinou je nerovnost přímů: ti co vytvářejí reálné hodnoty (nízkou cenou své prasvoní síly), mají limitně mizivý podíl na vytvořeném bohatství, a napakak ti, kteří reálně nevytváří NIC, vlastní limitně vše.. a jsem opět u krvavých revolucí a starého dobrého Marxe...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2016 9:31 | Hunter

A do toho všeho přicházejí generace, které mají menší potřebu "vlastnit" než všechny předchozí.
Která svoji hodnotu nově nedefinuje majetkem, ale počtem sdílených příspěvků na FB a Instagramu.
To jsem zvědav, jak si _jejich_ spotřebu hodlají vynutit vlády a národní banky. U nás, starých dinosaurů, to jde ještě snadno.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2016 8:08 | robert

Je potřeba z této zlodějny alespoň čásrečně utéct. Já doporučuji reálná majetková aktiva, jako nemovitosti a investiční zlato, kde je vliv těchto praktik značně eliminován. Naopak lze očekávat čím horší to bude tím lépe se budou chovat reálná aktiva.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2016 5:10 | Tarzan

Vše jen má podpořit tento otrocký systém aby se vládní mafie měla dobře.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  10 911 480 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Články na Heroine.cz

Neschopná být mámou

Neschopná být mámou

Nový seriál porodní asistentky Alžběty Samkové se týká odvrácené strany období, kdy přichází...více

Jen si to -ová škrtněte, však ona si s vámi čeština poradí

Jen si to -ová škrtněte, však ona si s vámi čeština poradí

Jak vidím nepřechýlenou ženskou, otvírá se mně v kapse červené pero.

V Maroku zavřeli novinářku. Za předmanželský sex a nelegální potrat

V Maroku zavřeli novinářku. Za předmanželský sex a nelegální potrat

Osmadvacetiletá Hadžar Raissúníová čelí obvinění z nelegálního potratu a předmanželského...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michael Kocáb

hudebník a politik

Tomáš Chrenek

podnikatel, Moravia Steel

Michael Kocáb
ÚSPĚŠNOST
56,76 %

z 37 duelů
×
Tomáš Chrenek
ÚSPĚŠNOST
63,64 %

z 22 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.