Hodnotit výkony, ne původ? Až jindy, Lakatoši

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 10. 4. 2015 | 24 komentářů
Úřední provokace odhalila všudypřítomné pokrytectví: majorita chce po Romech přizpůsobivost, ale pokud jsou předem vyloučeni z trhu s bydlením, sebevzornější chování je z ghetta stejně nedostane.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 4. 2015 9:41, Slávek

Ano, tento defétismus konkrétního etnika se někomu moc dobře hodí. Parazitům, kteří
se snaží vytvořit dojem rasistických Čechů, sluníčkovým parazitům, kteří v záři svého počítače, placeni
"neziskovkami" z bůhvíjakých zdrojů, udělují knížecí rady.
Cituji: Jak se může změnit nesourodé etnikum bez vlastního státu,
skrz který by mohli vymáhat po ostatních dodržování nějakých všeobecně závazných pravidel?
Romové jsou u nás od nějakého 14. - 15. století. Docela dost času na nějakou tu integraci, řeklo by se.
Přesto stále slyšíme, jak je k nim svět nespravedlivý, každý je diskriminuje, úřady, školy, policajti
jsou na ně zlí a oni jsou vlastně obětí nějaké sociální pasti
Jak je možné, že Vietnamci, kteří k nám přicházejí někdy od 60. - 70. let, nežehrají,
že nemají práci, že je k nim osud nespravedlivý, jak jsou ve svých právech diskriminováni.
Jak je možné, že jejich děti ovládají češtinu perfektně (na Youtube si toho najdete spoustu),
že jsou často premianty na základních a středních školách. Jak to, že, sakra neslyšíme
o Vietnamských kapsářích, o bytech vybydlených Slováky, Ukrajinci nebo jinými menšinami?
Proč, pane Kašpárku, PROČ o nich nic neslyšíme? Že by to bylo třeba tím, že příslušníci
těchto menšin vzali svůj osud pevně do vlastních rukou, ukazali nám, jak umějí makat.
Mimochodem, kolik je Vietnamců vedených na úřadech práce?
Proč pořád sledujeme nevímkým placené kampaně (mypracujeme)
o úspěšných rómských boxerech, tanečnících, zpěvácích?
Proč pořád jen Rómové? Proč třeba ne Poláci, Řekové, Arméni?
Sorry, ale společnost si NIKDY nebude vážit někoho, kdo pořád brečí, stěžuje si,
kdo svého původu naopak zneužívá jako páky pro neoprávněné výhody. Naopak, česká společnost
ocení toho, kdo sem přijel třeba jen s pár korunama v kapse, nezlomil se, zatnul zuby
a prosadil se. A může se jmenovat třeba Jang-c'-ťiang.

+110
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 4. 2015 10:27, RM

Zkuste se na chvíli posadit a zapnout fantazii. Představte si, že takový, jaký jste, tedy pracovitý, slušný, platící všechny své pohledávky včas a celkově dostávající svým závazkům... vstoupíte do tramvaje ... a všichni pasažéři se chytnou za peněženky. Na první pohled jste pro ně zloděj.

Představte si, že hledáte práci, ale pokud se předem posílá životopis, nikdy se vám nikdo neozve. Když ověřujete telefonicky, odpovědi jsou ve škále od rozpačitých až po hrubé - ale vždy odmítavé. Když na pohovor přijdete bez předchozího odeslání CV, trvá tento extrémně krátce a personalista odvrací oči...

Představte si, že když jdete po ulici, někteří lidé přecházejí na druhou stranu. A kdykoli proti vám jde někdo bez vlasů, stoupá vám srdeční tep - naposledy jste utekl jen tak tak.

Nestačí? Tak teď si představte totéž, jen v hlavní roli ne sebe, ale své dítě. Jak mu vysvětlíte, že přestože vyrostlo ve slušné a spořádané rodině, chová se naprosto vzorně, je pracovité a slušné po vás..., musí podstupovat denně takové ponížení? Myslíte, že mu jako vysvětlení bude stačit, že lidé s podobným jménem nebo barvou pleti měli dost času na to, aby se přizpůsobili?

Jsem skoro blond a oči mám modré. A stejně tak moje děti. Ale při téhle představě mě jímá hrůza.

Zobrazit celé vlákno

-27
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

17. 4. 2015 11:51 | Jiří Slezák

"Občané", kteří vidí své stejně barevné spoluobčany krást nebo obtěžovat jiné a neohradí se proti nim a sami to veřejně neodsoudí si zaslouží jedině aby byli házeni do stejného pytle a byli segregováni od slušných. Až stát přestane chránit neplatiče nájemného, bude možná kauce stačit. Do té doby bude třeba zohledňovat i statistická kriteria poctivosti jednotlivých skupin spoluobčanů.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 4. 2015 13:58 | Slávek

Zní to dojemně, úplně jsem uronil slzu. Problém je v tom souvětí: "přestože vyrostlo ve slušné a spořádané rodině, chová se naprosto vzorně, je pracovité.." Když je tedy u Romů všechno naprosto v pořádku a problém je ve všech ostatních, proč vznikají jen romská ghetta? Opravdu byste se nebál poslat svou dceru ve 3 h. v noci na Dornych? Já teda ano...Znamená to, že jsem rasista?
Budu opravdu rád, až mně pošlete seznam arménských Janovů, řeckých Jirkovů, vietnamských Borů, německých Šluknovů, italských Cejlů atd. (http://www.esfcr.cz/mapa/int_ CR.html)Prostě seznam vyloučených lokalit, které nejsou romské.
Mimochodem, právě pozitivní diskriminace, kterou se snaží praktikovat Šabatová, Dienstbier ..., je rasismus jak vyšitý. Protože jde o upřednostňování jedné rasy (menšiny) jak jinou. Zkuste se na chvíli posadit a zapnout fantazii. Představte si, že takový, jaký jste, tedy pracovitý, slušný, platící všechny své pohledávky včas a celkově dostávající svým závazkům... Máte pěkný rodinný domek, na který jste si vydělal poctivou prací. Máte manželku, která učí v místní základní škole. Máte 2 děti, které tuto školu navštěvují. Najednou se do Vaší obce nastěhuje řekněme 40 příslušníků romského etnika. Pořádek, na který jste byl zvyklý, je najednou ten tam. Noční klid pro nově příchozí neplatí. Dva příslušníci městké policie si neví rady. Přibývá drobná kriminalita. V místní večerce si Vám paní stěžuje, že se jí začaly ztrácet sladkosti. Vaše dítě přijde párkrát domů s pláčem a s rozbitým nosem. Zeptáte se, co se stalo. Dozvíte se, že noví obyvatelé mají docela dost dětí a ty děti si ve škole začaly brát to, co jim nepatří. Snažíte se bránit, domoci spravedlnosti. Vždyť přece poctivě platíte daně, Vaše děti chodí do školy, dobře se učí. Škola Vám nepomůže, úřady také ne. Zkusíte přijít po dobrém za otci malých výtržníků. Vrátíte se domů s rozbitým nosem (ne každý z Romů má doma mačetu, to bych jim asi opravdu křivdil). Vaši manželku přímo ve škole fyzicky napadne otec dětí, které se dopouštějí šikany. Dopouštějí se jí pro to, že jsou ve většině. Manželka má obavy chodit do školy. Drobná kriminalita se rozmáhá. Spravedlnosti se nikde nedovoláte. Cena Vaší nemovitosti prudce klesá. Nikdo ji od Vás nechce koupit. Jste zoufalý. Toto opravdu není virtuální příběh - na rozdíl od toho Vašeho!
Každý z nás chce mít klid, chce mít práci. Chce mít sousedy, kteří dodržují společenské konvence, chce, aby jeho děti získaly slušné vzdělaní, aby chodili bezpečně do školy a ze školy a aby si vážily dosaženého vzdělání. A na závěr: latentně šířená představa všech sluníčkářů, že každý Čech má doma skrytou baseballovou pálku, že netoužím po ničem jiném, než jak Romům vypráší kožich, že se už nemůžeme dočkat nových koncentráků, je neskutečně trapná. Že je problém Romů třeba řešit, na tom se shodna celá společnost. Jenže pozitivní diskriminace je cesta do pekel.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 4. 2015 10:27 | RM

Zkuste se na chvíli posadit a zapnout fantazii. Představte si, že takový, jaký jste, tedy pracovitý, slušný, platící všechny své pohledávky včas a celkově dostávající svým závazkům... vstoupíte do tramvaje ... a všichni pasažéři se chytnou za peněženky. Na první pohled jste pro ně zloděj.
Představte si, že hledáte práci, ale pokud se předem posílá životopis, nikdy se vám nikdo neozve. Když ověřujete telefonicky, odpovědi jsou ve škále od rozpačitých až po hrubé - ale vždy odmítavé. Když na pohovor přijdete bez předchozího odeslání CV, trvá tento extrémně krátce a personalista odvrací oči...
Představte si, že když jdete po ulici, někteří lidé přecházejí na druhou stranu. A kdykoli proti vám jde někdo bez vlasů, stoupá vám srdeční tep - naposledy jste utekl jen tak tak.
Nestačí? Tak teď si představte totéž, jen v hlavní roli ne sebe, ale své dítě. Jak mu vysvětlíte, že přestože vyrostlo ve slušné a spořádané rodině, chová se naprosto vzorně, je pracovité a slušné po vás..., musí podstupovat denně takové ponížení? Myslíte, že mu jako vysvětlení bude stačit, že lidé s podobným jménem nebo barvou pleti měli dost času na to, aby se přizpůsobili?
Jsem skoro blond a oči mám modré. A stejně tak moje děti. Ale při téhle představě mě jímá hrůza.
-27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2015 15:57 | Host

Napadlo vás, proč jsou na světě pořád války a nejsme sluníčkoví? Není to náhodou lidskému druhu vlastní, že si "brání své území"? Statisticky si vyhodnoťte skupinu nezaměstnaných a vězněných. Myslíte, že je lidi začnou snášet díky těm opatřením? Jen se to bohužel zhorší
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2015 15:39 | Rada

To byla reakce na toto: "...pokud nějakou ženu znásilní muž, patrně se mužům bude dlouho vyhýbat, pokud by vám nějakým způsobem ublížil třikrát po sobě blonďák, počtvrté se blonďákovi vyhnete, to je normální... .." A to zkrátka není pravda. Většina Čechů nesnáší Romy a přitom většina nemá s Romy žádnou negativní zkušenost.
Zkrátka běžný Čech nesnáší Romy aniž by ho jakkoliv poškodili zatímco třeba ty blonďáky začne většina nesnášet až po opakované negativní zkušenosti.
Prznění dětí je trestné a diskriminace na základě rasy je protiprávní. S prvním nemá většina problémy, v druhém případě se to většině nelíbí a jsem si jist, že kdyby zákony tvořil prostý lid, tak by byla diskriminace na základě rasy povolena.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2015 15:23 | Rada

Samozřejmě očekávám negativní hodnocení mých příspěvků. Nejlépe je zcela nepřekvapivě hodnocen příspěvek, který na první pohled logicky a věcně zdůvodňuje, proč je správné Romy diskriminovat. A je jedno, že je příspěvek plný polopravd a nepravd. Kdo ale napíše pravdu na podporu Romů, ten to pěkně schytá.
Paní Šabatová objevila Ameriku. Na to ale nemusela dělat mystery shopping. Stačilo, aby zašla do první putyky a nadhodila "Romskou otázku". Jistě by se dozvěděla i mnohem méně korektní věci než jen to, že majitelé bytů nechtějí pronajímat byty Romům.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2015 15:03 | jezevec

rasisti a xenofobové jsou u nás i lidé, kteří nemají s Romy jakoukoliv osobní zkušenost.
myslíte tedy, že aby někdo měl právo odsoudit pedofilii - musel jí jako dítě osobně zažít? jinak je xenofob? fakt si myslíte, že nikoli_osobní zkušenost je logicky nepřenositelná? děsí mne představa, kde jste vzal odpor k týrání zvířat ....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2015 8:24 | Rada

Oceňuji, že se na věc snažíte dívat objektivně (ne jako mnozí ostatní), ale v některých věcech podle mě nemáte pravdu.
Příklad z praxe. Prodával jsem byt a první co potencionální kupující zajímalo bylo, jestli v domě nebydlí Romové. Neptala se, jestli v domě bydlí lidé, kteří narušují soužití a klid v domě. Zajímalo jí, jestli v domě bydlí Romové. Jako kdyby neRomové byli 100%-ní zárukou klidu a bezproblémového soužití.
S tím blonďákem by to podle mě nebylo tak, jak popisujete. Takhle to údajně funguje u psů (pokud je týrá např. páníček, který nosí klobouk, jsou pak agresivní na všechny lidi v klobouku), u lidí jsem se s tímto nikdy nesetkal.
Nesedí to i z toho důvodu, že rasisti a xenofobové jsou u nás i lidé, kteří nemají s Romy jakoukoliv osobní zkušenost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2015 8:10 | Rada

Když vidím hodnocení článku, příspěvky v diskusi a jejich hodnocení, tak mi to opět potvrzuje to, že u nás opravdu nemá cenu diskriminaci Romů řešit. Článek je napsaný dobře, v ČR je ale bohužel naprosto zbytečný. Jsem šťasten, že nejsem Róm, protože jejich diskriminace je fakt se kterým téměř nikdo nechce nic dělat.
Je zajímavé, že Vietnamci jsou u nás proslulí výrobou a distribucí drog a nikomu to nevadí. Roma, který ukradne v obchodě trochu potravin, by ale nejradši viděli viset na nejbližším stromě.
Ještě před několika lety jsem si myslel, že rasismus a xenofobie je vlastní především hloupým a neúspěšným lidem, kteří viní Romy a přistěhovalce z osobních neúspěchů. Pak jsem ale zjistil, že rasisti a xenofobové jsou i inteligentní a celkem úspěšní lidé. Je to pro mě zklamání, musím ale přiznat, že mě rasismus v ČR netíží tolik, abych proti němu aktivně bojoval a způsoboval si tím potíže. Navíc jak už jsem psal, ten boj je podle mě marný.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2015 2:25 | Květoslav

sluničkový žvásty ichtyla, co nikdy nepronajímal byt
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2015 15:35 | Lubik

Romská filmová hvězda Klaudia Dudová (získala Českého lva a další ceny) si pronajala byt, který přenechala své matce, která ale neplatila nájem, když se to Dudová dozvěděla, tak se spokojila se slibem matky, že bude platit. Takže neplatil nikdo a na nájemném (včetně plateb za teplo, energie, vodu, služby) narůstal dluh. MF Dnes to rozmázla a výsledek? Češi jsou rasisté.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2015 15:15 | kiskim

Tak jsme si pane Kasparku splnili svoji davku politicko-socialni korektnosti, muzeme odskrtnout. Ted si rekneme realisticky, ze zadny mentalne zdravy clovek nepronajme SVUJ byt cikanum, proc? Zkuste si odpovedet sam, vy na to prijdete.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2015 15:07 | jezevec

soustřeďování se na nezměnitelnou rasu odvádí pozornost od změnitelného chování. přičemž chování determinuje vnímání barvy pleti: NIKOLI opačně. ostražitost proti romům a cikánům je tedy sukcesívní model chování na základě reálných zkušeností - kdo to odmítá vidět, je blb, a romy zná jenom z vyprávění.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2015 12:21 | tiffany

Míněno dobře, ale přijatelné pouze jako velká iluze a hraběcí rada od někoho, kdo nikdy toto etnikum nepoznal zblízka, jako souseda, ať už v domě nebo aspoň přes ulici. Je to marný, je to marný, je to marný. To, že dávky se rozplynou jako dým, je křivda osudu, ze kterou můžou ty bílé ... okolo (které celý život odváděly daně, aby bylo na ty jejich dávky). Společnost by měla začít racionálně myslet za ně, aby se ubránila a přežila (ve zdraví), oni toho schopni nejsou. Z toho ovšem také vyplývá, že pokud nedokážeme nastavit a dodržovat pravidla závazná pro všechny stejně, je to naše chyba, ne jejich. Takže ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2015 10:03

Můj příspěvek byl reakcí na: 10. 4. 2015 6:44 | Pavel
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2015 22:21 | Martin P.

...vážený pane, pracoval jsem jako realitní makléř a moc dobře vím, jak to v našem 35 tis. městě chodilo s pronájmy, cikánů je u nás požehnaně a pronajmout jim byt je problém, nicméně není to nemožné, sám jsem pronajal byt člověku jménem Demeter, jenž byl rom, slušný a příkladný, pracující v oblasti služeb, v lázeňské kavárně, co slíbil to splnil a já byl mile překvapen... ...kdo v této branži nepracoval, kdo nepronajímal vlastní byt a nebo není rom (případně cizinec) neví o čem mluví... ...příběhů jsem slyšel mraky a věřte, že já měl zájem uspět stejný, jako obě strany, jenže pokud má někdo zkušenost negativní s nějakým člověkem, je naprosto přirozené, že jakmile mu někdo příště silně připomíná toho záškodníka, prchá...je to obrana sebe sama, pud sebezáchovy, proto pokud vás v nějakém prostředí někdo napadne, může se stát, že se takovému prostředí budete vyhybat, pokud se po něčem pozvracíte, nebudete to jíst, pokud nějakou ženu znásilní muž, patrně se mužům bude dlouho vyhýbat, pokud by vám nějakým způsobem ublížil třikrát po sobě blonďák, počtvrté se blonďákovi vyhnete, to je normální... ...a žádný zákon vás nepřesvědčí, že blonďákům můžete věřit... ...důvěra se získává postupně a zdlouhavě, je-li jednou ztracená, úsilím a snahou, nejspíš oboustrannou, ale nikoliv zákonem... ...já mám s cikány dobré i špatné zkušenosti... ...a některým bych byt klidně pronajal a jiným ne, ne proto, že jsou cikáni, ale proto, jak se chovaj, ne všichni, ale mnoho, mezi romy je prostě některý typ potíží rozšířen v daleko větší míře, stejně tak je to s vietnamci, majitel bytu musí zhodnotit mnoho okolností, než do bytu někoho nastěhuje, mj. také ostatní majitele bytů, domů a byt obvykle pronajímá za účelem ekonomického zisku a nikoliv za účelem řešení sociálních problémů... ...do člověka nevidí a proto se musí řídit jinými indiciemi, jak vyloučit maximum rizika, jedním z nich je etnická příslušnost, pokud je nějaké etnikum zvyklé dělat večer bujaré sešlosti nebo vařit jídla, která našinci smrdí a jsou cítit po celém domě, je přeci naprosto normální jim byt nepronajmout, jelikož ostatní v domě jsou zde 20 let zvyklí na klid, čisto apd. ...lidé nejsou hloupí, jak někteří politici soudí...
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2015 18:07 | Jan Solver

Celý stav je zapříčiněn sociálním inženýrstvím, které tu stát provozuje 25 let. Akce ombudsmana je stejný případ. Nesnášenlivost pramení ze zkušeností, a žádná integrace, ani provokace ombudsmanky to nevyřeší. Je to jen křeč, neboť řešitelé by neměli co dělat, proto problém "řeší" od špatného konce, a moc dobře ví, že ho nevyřeší. Zato se mohou tvořit další komise a celý sociální systém může vesele bobtnat a nikdy z toho nevybředneme.
Skutečným řešením problému je rovný přístup státu ke svým občanům, zjednodušení sociálních dávek na základní životní potřeby. Až se stát bude chovat rovně, pak může vyžadovat rovný přístup od svých občanů. To jak někdo nakládá se svým majetkem, do toho je státu opravdu kulové, pokud chce do něčeho kafrat, ať přijímá i zodpovědnost. V tomto případě jen nařizuje, vybírá daně a v případě problémů nechá majitele v bahně, že ano. Tak to pochopitelně nemůže očekávat, že se bude pronajímat rovně ani v tom nejvlhčím snu.
Mimochodem, podobná kauza (to když si Romka šla hledat práci), ale daleko horší je to při hledání práce, kdy je zákonem zakázáno diskriminovat a kdy opravdu nejde tak úplně o soukromý majetek a stát by do toho mluvit mohl. A co se vyřešilo?! Nic vážení. Hledají se ženy, muži, hledají se mladí a dokonce i třeba invalidní důchodci. Diskriminace jako prase a takové inzeráty čtete v denním tisku! MPSV by celé nahradila rovná sociální dávka.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2015 10:01 | havlae

Tím by se stejně nic nevyřešilo... Měli jsme nájemníky (ne romy!!!) v domku po babičce. Domek poničili, díky jim odpojili v domku vodu, plyn, elektriku (na doporučení byly smlouvy napsány na ně) - RWE a ČEZ si pohledávka samy vymáhaly, za vodu jsme zaplatili my (prý to máme řešit občanskoprávní cestou) a dodnes nám dluží i za nájem. Asi by bylo vhodné uzákonit, aby majitel byl informován, že nájemce třeba jen 1 x nezaplatil a hrozí odpojení. V takovém případě možnost okamžitého vystěhování, pokud se s majitelem nedohodnou jinak (zaplatí např. prací). Obnovení elektřiny by bylo nákladné - zavedení podle nových norem Právník nám řekl, že smlouva je sepsána správně, soud bychom vyhráli, ale nic z nich nedostaneme, protože NEJSOU solventní (ovšem na cigarety bylo)...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2015 10:00 | xy

Mno, kým jsou placeny tyto kampaně - daněmi pracujících. BTW zadavatelé zřejmě v životě neslyšeli o nepřímé úměrnosti, takže si ve své bezbřehé naivitě myslí, že čím více se bude o cikánech pozitivně psát, tím více je budou ostatní milovat.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2015 9:41 | Slávek

Ano, tento defétismus konkrétního etnika se někomu moc dobře hodí. Parazitům, kteří se snaží vytvořit dojem rasistických Čechů, sluníčkovým parazitům, kteří v záři svého počítače, placeni "neziskovkami" z bůhvíjakých zdrojů, udělují knížecí rady. Cituji: Jak se může změnit nesourodé etnikum bez vlastního státu, skrz který by mohli vymáhat po ostatních dodržování nějakých všeobecně závazných pravidel? Romové jsou u nás od nějakého 14. - 15. století. Docela dost času na nějakou tu integraci, řeklo by se. Přesto stále slyšíme, jak je k nim svět nespravedlivý, každý je diskriminuje, úřady, školy, policajti jsou na ně zlí a oni jsou vlastně obětí nějaké sociální pasti Jak je možné, že Vietnamci, kteří k nám přicházejí někdy od 60. - 70. let, nežehrají, že nemají práci, že je k nim osud nespravedlivý, jak jsou ve svých právech diskriminováni. Jak je možné, že jejich děti ovládají češtinu perfektně (na Youtube si toho najdete spoustu), že jsou často premianty na základních a středních školách. Jak to, že, sakra neslyšíme o Vietnamských kapsářích, o bytech vybydlených Slováky, Ukrajinci nebo jinými menšinami? Proč, pane Kašpárku, PROČ o nich nic neslyšíme? Že by to bylo třeba tím, že příslušníci těchto menšin vzali svůj osud pevně do vlastních rukou, ukazali nám, jak umějí makat. Mimochodem, kolik je Vietnamců vedených na úřadech práce? Proč pořád sledujeme nevímkým placené kampaně (mypracujeme) o úspěšných rómských boxerech, tanečnících, zpěvácích? Proč pořád jen Rómové? Proč třeba ne Poláci, Řekové, Arméni? Sorry, ale společnost si NIKDY nebude vážit někoho, kdo pořád brečí, stěžuje si, kdo svého původu naopak zneužívá jako páky pro neoprávněné výhody. Naopak, česká společnost ocení toho, kdo sem přijel třeba jen s pár korunama v kapse, nezlomil se, zatnul zuby a prosadil se. A může se jmenovat třeba Jang-c'-ťiang.
+110
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Eder

podnikatel, Exclusive Tours

Jiří Pehe

politolog

David Eder
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jiří Pehe
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services