Diskuze: Jak se uživí budoucí důchodci? Řešením je obrácená hypotéka

Populace v Česku rychle stárne. Důchody jsou už teď relativně velmi nízké a bude hůř. Přitom – ač to tak nevypadá – je u nás ale většina důchodců ve skutečnosti velmi bohatých. Neuvědomují si to ovšem a odmítají toho využít.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 8. 2014 10:00, Květek

Tento princip se mi velmi líbí člověk by se nemusel stydět,(neboť by na to měl finance) za to že mu někdo pomáhá a mohl by si dovolit v případě potřeby ošetřovatele či pečovatelku případně lázně nebo jiný nadstandart těžko z důchodového příjmu realizovatelný.Není přece povinost svůj majetek případnému dědici přenechat ale rozhodnout si sám jak s ním naložím a komu ho odkáži.Chci podotknout,že nemám problém se svými potomky ale o svých záležitostech si chci rozhodnout ze svobodné vůle.

+56
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 8. 2014 14:52

Dost kulhavý přirovnání. Když dům jsou ledviny, auťák bude pinďour, ne? A toho byste taky za nic neprodal, i kdyby na chleba nebylo.

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

18. 9. 2021 16:39 | Camden Thompson

Dobrý den, jmenuji se Dr. Camden Thompson z Fakultní nemocnice University Of Texas, jsem specialista na orgánovou chirurgii a zabýváme se nákupem orgánů od lidí, kteří chtějí prodávat, a také léčíme onemocnění ledvin a sídlíme v Spojené státy, ale naše ústředí je v Taxas, USA. Máte -li zájem o prodej ledvin nebo máte onemocnění ledvin a potřebujete léčbu nebo prodej jakékoli části vašeho těla, kontaktujte nás pro více informací. Kontaktujte nás prostřednictvím E -mail: Thompsoncamden240@gmail.com Doufám, že se ozvete. Pozdravy, Dr. Camden thompson
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2019 19:35 | Ivan

osobo, vy asi budete ten auťák,,,
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2015 11:30 | Tomáš Fiala

Mně se ten nápad moc nelíbí. Mnohý člověk svůj dům či byt nezdědil, ale vydělal si na něj, často za cenu hypotéky, takže v úhrnu musel zaplatit daleko víc a dlouho nebydlel doopravdy "ve svém". A místo aby dům či byt časem odkázal svým dětem, tak jej musí "vrátit" někomu, kdo ho tam za to "nechá dožít". A představa, že někdo čeká, až umřu, aby konečně mohl svůj majetek "naplno" využívat, se mi vůbec nelíbí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2015 23:50 | Tom

Odebrat každého za každou cenu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2015 21:55 | Šindelář

Kupte mobilheim, nebo karavan, a pozemek si pronajmete, a setrete si na důchod, stát vám nic nedá, v rozkradeny kase už prachy nejsou
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 10. 2014 10:25 | Stan

Je možné dnes o tuto obrácenou hypotéku požádat v ČR? Ne-li, připravuje se tato možnost? Nebo mohu jako občan ČR a EU požádat třeba ve SRN o tuto hypotéku na nemovitost v ČR? Znají diskutéři odpovědi?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2014 16:50

Tak to spousta lidí posílá rodičům do hrobu?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2014 11:32 | Petr

Peníze odevzdané do důchodového systému nejsou spoření ani pojištění. Jsou to peníze, které každý odevzdává svým rodičům a na důchod KAŽDÉHO člověka musí vydělat následující generace.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 9. 2014 16:52 | janaltman

Takže podle vás se civilizovaná společnost pozná podle toho, že své daňové nevolníky násilím nutí financovat nepřizpůsobivé, Blanku, pandury, výsluhy fízlů a lampasáků, OpenCard, solárníky, řepkaře, ...?
To máte tedy podivnou představu o civilizovanosti. Já naopak civilizovanost chápu jako svobodu se rozhodnout, s kým budu spolupracovat, s kým budu solidární, atd....
Nepoužíváte žádné argumenty a důkazy, jen osobně zaujatá prohlášení typu "je zde i nějaká společenská solidarita". Podobně "dokazoval" i bolševik vyhlášeními jako "dnes již je přeci každému jasné, že...". Klidně se svými názory řiďte, nemáte však právo je vnucovat ostatním.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2014 16:47 | janaltman

Tomu opravdu nerozumím. Nikdo nikomu nebrání uzavřít zdravotní, životní či bezpečnostní pojistku a tak ty užitečné služby bude mít zajištěné.
A vy jste nějakou jinou matematickou operací došel k tomu, že naopak 80% důchodců bude žít ve svém? A kde by na to vzali, víte, jaký je mediánový plat? A i kdyby jim ty byty někdo věnoval, tak třeba režie mého bytu v osobním vlastnictví je skoro 6000Kč/měc. A pokud penze bude 6500Kč (díky demografii), tak zkrátka ani nembudou mít na to bydlet ve vlastním.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2014 17:20 | Mirek

Jde spíše o to, kolik kdo to PAYG systému za život přispěje. Spousta mladých lidí dneska nevydělává, tudíž nepřispívá. Velká část romské populace a jejich potomků za celý život nevloží do systému ani jednu korunu. A že mají nějakých dětí! Takže se klidně může stát, že nějaký karieristický "šmejd" nasype do systému víc prostředků než Vy a Vaši děti dohromady.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2014 12:15 | Hunter

Stejně jako ty děti nepodepsaly kontrakt, že je lékař ošetří, nebo Policie najde a dovede domů.
Mimochodem, k těm "80 % v nájmu žijících důchodců za 20 let" jste došel jakou matematickou operací?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2014 12:58

Taky není špatný řešení prodat už za života ledviny. Tím by se státnímu důchodovému systému taky trochu odlehčilo a mohlo by se ze státního krást nerušeně dál.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 8. 2014 23:19 | Eduard

Žijeme ve společnosti, jak rádi zdůrazňujeme, v civilizované společnosti jednadvacátého století. A kromě smluv a soudem vymožených nároků, je zde i nějaká společenská solidarita, díky které společnost může fungovat, držet pohromadě a být pro život snesitelná. Protože ale lidi jsou z velké části sobecká a za první roh nevidící hovada, bylo třeba tuto společenskou solidaritu uzákonit, ačkoli by logicky měla fungovat jen z podstaty vědomí každého občana. A to i v případě, nebo právě v případě, že je to pro něj nepohodlné a na první pohled nevýhodné.
Také se mi nelíbí, že moje děti budou jednou vydělávat na důchod nějakému šmejdovi, který si děti sám nepořídí, aby mu nepřekážely v kariéře. Ale alespoň tiše doufám, že se to svým způsobem srovná v tom, že ten kariérista snad bude odvádět větší daně a víc než já mým dětem přispěje na jejich studium a lékařskou péči a dnes víc než já přispívá na důchod mých rodičů.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2014 22:32 | JanAltman

Souhlasím s Vámi. Ale dejme dětem také svobodu se rozhodnout, zda se chtějí účastnit průběžné penzijní pyramidové hry. Dejme jim svobodu se rozhodnout, zda se chtějí účastnit systému, ze kterého pravděpodobně nikdy nic mít nebudou - díky demografii a vývoji státního dluhu. Uznejme, že nikdy dobrovolně nepodepsali žádný kontrakt, že se účastnit budou, žádný kontrakt, že budou financovat penze svých rodičů (a už vůbec ne penze cizích lidí, často bezdětných, nebo celý život nepřispívajících, naopak ze stáního žijících - od nezaměstnaných po úředníky).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2014 19:37 | Květek

Dcera vydělává asi 15ti násobek mého zatím v nedohlednu se blížícího důchodu.Syn tak trojnásobek.Vidím to úplně stejnš jak pán na kterého reaguji.Děti mám rád a v žádném případě je nechci o nic ošidit,ba naopak.Ale necítím jako povinost jím předat svůj majetek.Nechte mi prosím volbu,mohu přece dát svůj majetek vnukům a nebo Armádě spásy,zrovna jako dětem.Je to přeci moje rozhodnutí a respektujte ho,děkuji.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2014 19:05

Nezdá mi to zase tak moc mimo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2014 14:52

Dost kulhavý přirovnání. Když dům jsou ledviny, auťák bude pinďour, ne? A toho byste taky za nic neprodal, i kdyby na chleba nebylo.
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2014 14:20 | Eduard

V podstatě máte pravdu. Ale otázka nezní, zda investovat do nemovitostí, nebo ne, ale do kterých ano a do kterých ne. Tak jako ve všem, i v cenách a prodejnosti dobrých a špatných nemovitostí se budou v budoucnu doširoka otvírat ony pověstné nůžky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2014 13:50 | janaltman

No jo. Ale problém s tím, že je málo mladých a hodně starých se bude zvyšovat a plně propukne dejme tomu za 20 let.
Tedy až do penze budou chodit silné ročníky "husákových dětí" a v produktivním věku bude lidí málo (navíc se často budou snažit být na teplém státním místečku či na podpoře, dotaci, grantu, ... čili daně čerpat a ne platit).
Podle výpočtů tou dobou stát bude mít na penze tak ve výši 6500Kč/měs (v dnešních cenách).
20% důchodců bude mít nemovitost, tak ji prodá/pronajme a odstěhuje se na chatu, nebo jí dá na obrácenou hypo.
80% důchodců žijících v nájmu se bude muset bytově uskromnit (4 vdovy do jednoho 2+1), aby mělo na nájem, energie, atd... Z obou zdrojů na trh přijde VELMI MNOHO uvolněných nemovitostí. Kdo je ale bude kupovat, kdo si je bude pronajímat? Produktivních bude málo. Nabídka významně překoná poptávku a ceny tedy výrazně klesnou. Navíc vzhledem k vývoji státního dluhu dojde ke zvyšování daní z nemovitostí (s domem neutečete do daňového ráje a stát to ví) a to dále znevýhodní tento investiční instrument.
Je tedy rozumné do nemovitostí investovat, spoléhat na ně jako na záruku důstojného stáří?
Já myslím, že ne, ale když se podívám všude okolo, tak vidím přesně opačné chování a každý, kdo na to má, má bytů hned několik a k tomu barák na hypo. Že by investiční bublina?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Šárka Grossová

podnikatelka

Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Šárka Grossová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services