Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží

Martin Vlnas | rubrika: Rozhovor | 14. 8. 2012 | 8 komentářů
Na desítky miliard by přišel přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by na něm asi nevydělali. Až na ty, z jejichž pozemků by se rázem staly zlaté doly. Jejich napojení na místní politiky asi nepřekvapí. Matěj Hollan z občanského sdružení Brnění poodkrývá souvislosti.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 8. 2012 10:37, JokeM

p. Hollan a lidi okolo něj mají můj hluboký obdiv. Mít nervy a žaludek na boj s větrnými mlýny. Snažit se po dobrém a v rámci stávajících zákonů něco změnit to si neumím už ani představit.

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 8. 2012 7:31, Roman

Ona argumentace pana Hollana je jako obvykle hodně jednostranná. Ze všeho si vybere jenom to, co se mu hodí, a z toho, co se mu nehodí, a ještě to podá takovým způsobem, aby to vypadalo, jak jej argumenty podporují. Stejně tak i u hazardu. Pro mě osobně je toto sdružení vyloženě nedůvěryhodné.

Zobrazit celé vlákno

-19
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 8 komentářů)

16. 8. 2012 15:04 | Pavel

Michal Kára tu v diskuzi pomíjí zásadní věc. Stavba nového nádraží včetně napojení infrastruktury, mraky přeložek a souvisejících staveb má stát cca 30 miliard (pokud to bude jako u Blanky tak klidně 60) a ty nemá ani zadlužené Brno ani zadlužené ČD ani Kalousek ve státní kase. Mimobrněnských se nikdo netázal ale také neplatí Brnu daně. Brněnští to většinou nechtějí protože vlakem zas tak moc nejezdí a nemají zájem formou zvýšených daní např. domovních platit mimobrněnským dopravu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2012 20:43 | josef Myslivec

Matěji Holanovi se podařilo zatím nejpřesněji a nejhutněji zpracovat téma stěhování nádraží. Zabývám se tou kauzou přes 30 let a mám ji přehledně zpracovanou na http://www.nadrazibrno.wz.cz včetně návrhů na řešení. Matěji se podařilo to zase posunout o kousek dál.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2012 9:51 | Michal Kára

Vždyť na konci píšu, že se to nejspíš nevyplatí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2012 7:31 | Roman

Ona argumentace pana Hollana je jako obvykle hodně jednostranná. Ze všeho si vybere jenom to, co se mu hodí, a z toho, co se mu nehodí, a ještě to podá takovým způsobem, aby to vypadalo, jak jej argumenty podporují. Stejně tak i u hazardu. Pro mě osobně je toto sdružení vyloženě nedůvěryhodné.
-19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2012 0:09 | croco

1) Dá se taky argumentovat opačně - stojí 30 miliard za to, aby se nádraží přesunulo jenom o 800m nebo kilometr? 4) Současné nádraží je na hranici kapacity - A jak kapacitu řeší to nové? Mimochodem, i když teda Hollan taky sleduje svoje vlastní zájmy, má pravdu s tou výhodou oddělení osobní a nákladní dopravy. To současné by šlo rozšířit tak o jedno nástupiště i s tescem, odnesli by to jenom stánky s Vietnamcema. 6) Většina stávající trati vede přes průmyslové areály a například v městské části Brno-Židenice (přes zdejší trať vedou právě ty trasy nákladních vlaků) už roky existují občanská sdružení bojující proti odsunu (a rozšíření tratě vedoucí hned vedle relativně klidné obytné čtvrti). Proti současné trati v ghetu nikdo neprotestuje. 7) Na tom, že je stávající trať a hlavně nádraží potřebuje údržbu a opravy, není samozřejmě co řešit. Ale budovat vše znovu? Brno není Praha, tady hoří tolik věcí... O velkém silničním okruhu se mluví už od druhé světové (teď nepřeháním) a letos se možná slavnostně otevře první technologicky náročnější část, o těch dalších se v nejbližších letech ani neuvažuje. Ale v Praze se doluje jako o závod (tak to bylo jenom takové malé rýpnutí, podstata sdělení je hlavně v názoru na nižší prioritu investic typu přesun nádraží o 1 km ve srovnání s jinými projekty)...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 8. 2012 23:33 | Petr Útrata

Podívejme se, jak se takový blázen a ekoterorista, jakým je pan Holan, dostal až na stránky docela solidního serveru penize.cz... Ať jde do voleb a až vyhraje, pak ať řídí město. Do té doby je to jen žvanil, který dostává víc prostoru, než je zdrávo.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 8. 2012 12:50 | Michal Kára

No, on ten článek je takový dost jednostranný, slušně řečeno. Takže zkusím sebrat pár argumentů z opačné strany:
1) Podle jekotu o "odsunu nádraží na periferii" by se zdálo, že chtějí nádraží přesunout někam dvacet kilometrů za město. Ve skutečnosti jde o přesun zhruba o vzdálenost mezi pražským Hlavním nádražím a dolním koncem Václaváku.
2) Referendum se ptalo Brňáků - ale mnohem víc nádraží používají dojíždějící mimobrněnští. A těch se nikdo neptal.
3) Oddělení nádražím a kolejemi teď vytváří periferii hned za hranicí centra města.
4) Současné nádraží je už docela na hranici kapacity a rozšiřovat není moc kam. Leda by zrušili to Tesco vedle.
5) Z předchozího a toho, že při rekonstrukci by se musela alespoň část nádraží uzavřít plyne, že by rekonstrukce byla dost problematická.
6) Příjezd ze severu vede několik stovek metrů přímo kolem oken obytných domů - je otázka, kdy to někomu začne vadit tak, že začne bojovat za zrušení téhle trati.
7) I ty parametry tratě jsou, pokud vím, takové všelijaké, musí se tam jezdit pomalu atp.
8) Po přesunu by se samozřejmě musely upravit linky MHD (což by si ale vyžádalo další náklady)

9) Přesunem by se zlepšilo propojení železniční a autobusové dopravy (blízká Zvonařka).

Prostě, současné nádraží má sice výhodnou polohu, ale taky různé problémy, které se rekonstrukcí odstranit nedají. Na druhou stranu přesun je opravdu hodně finančně náročný, takže je to taková patová situace. Rozhodně ale nelze paušálne tvrdit, že přesun je totální nesmysl.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 8. 2012 10:37 | JokeM

p. Hollan a lidi okolo něj mají můj hluboký obdiv. Mít nervy a žaludek na boj s větrnými mlýny. Snažit se po dobrém a v rámci stávajících zákonů něco změnit to si neumím už ani představit.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Krušina

podnikatel, Energo-Pro

Janis Sidovský

manažer a podnikatel

Jiří Krušina
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Janis Sidovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services