Diskuze: Reality show: Koupě prvního bytu krok za krokem

Gabriel Pleska | rubrika: Jak na to | 25. 5. 2012 | 22 komentářů
Po několika měsících hledání a mnoha prohlídkách jsme v pondělí 21. května 2012 podepsali smlouvy na nákup družstevního bytu 1+1 o velikosti 26,5m² + sklep. Lokalita Praha-Pankrác. Celková cena 1 300 000 (splacená anuita).

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 5. 2012 10:30, PavelKucera

Dovolte mi Vám položit otázku - má někdo z Vás jakékoliv zkušenosti s realitami? Znáte poptávku v této oblast na nájemné bydlení? Předpokládám, že nikoliv. Takže - toto je byt, který je optimální velikostí pro dobře placené zaměstnance firem v této lokalitě. Abyste pochopili, tato lokalita je NEJlukrativnější pro pronájmy v ČR. Je to masivní spádová oblast výborně placených zaměstnanců. Dle mého dosti zkušeného názoru (zabývám se pojištěním nájmu a pojištění kaucí) je to dobrý obchod a bude z toho rozumný výnos. HLAVNĚ - obchod se i hodnotí podle její likvidity a toto je velice likvidní nemovitostní investice.

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 10. 2012 23:01, Katka

I když znám lidi co i 2 dětmi bydlí v Praze v bytě o velikosti 26metrů čtverečních s předchozím komentářem souhlasím. Vždyť i cela pro vězně podle zákona musí být 8 metrů na osobu, tzn. 4člená rodina minimálně 32 metrů. Jetli chci v životě šetřit, tak na kvalitním bydlením opravdu ne. Už ksem si vybrala super byty v nové zástavbě v Praze - Modřanech a čekám na dokumenty. Modranskýhaj.cz má na výběr byty v různých velikostech s technickýcm zázemím apod. Byty jsou to dražší, ale dost luxusní a okolí i stavba je kvalitní.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

17. 10. 2012 23:01 | Katka

I když znám lidi co i 2 dětmi bydlí v Praze v bytě o velikosti 26metrů čtverečních s předchozím komentářem souhlasím. Vždyť i cela pro vězně podle zákona musí být 8 metrů na osobu, tzn. 4člená rodina minimálně 32 metrů. Jetli chci v životě šetřit, tak na kvalitním bydlením opravdu ne. Už ksem si vybrala super byty v nové zástavbě v Praze - Modřanech a čekám na dokumenty. Modranskýhaj.cz má na výběr byty v různých velikostech s technickýcm zázemím apod. Byty jsou to dražší, ale dost luxusní a okolí i stavba je kvalitní.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2012 12:23 | Daniel Kotula

Koupili jsme cihlový byt
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2012 18:39 | Rada

Pokud se nebude pan Jiří bránit pronájmu cizincům, pronajmou podle mě byt snadno a za slušné nájemné. Známí pronajímali byt cizinci z Afriky, platil nejméně o 20% více než by byl ochoten platil Čech a k bytu se choval slušně, protože byl rád, že se našel někdo, kdo by mu pronajal byt.
Mě nyní nejvíc zajímá, zda je v uvažovaném výnosu nájemného započítáno to, že by pan Jiří měl příjem z pronájmu danit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2012 18:34 | Rada

Myslel jsem si, že kolem Pankráce paneláky v podstatě nejsou a vzhledem k ceně mě možnost bytu v paneláku ani nenapadla. Také bych čekal, že by se o panelovém provedení domu autor zmínil. Podle mě jde o dost podstatnou skutečnost. Máte ale asi pravdu, tak malé byty se v cihle asi ani nedělaly.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2012 18:26 | Rada

V minulém článku bylo uvedeno (a v tomto to bylo také zmíněno), že pan Jiří nebo jeho paní budou v bytě bydlet až ovdoví. Pokud se nepletu, nebylo zatím budoucí využití bytu pro vlastní bydlení pana Jiřího nebo jeho paní, zavrženo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2012 18:01 | talestalker

Naopak - soudě dle "profláknuté" dispozice a družstevního vlastnictví jde téměř jistě o panelákový byt. Více než na koupi bytu jsem však zvědavý na to, jak se jej podaří reálně pronajmout.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2012 16:49 | PavelKucera

A nejde náhodou investiční byt????? Víte vůbec o čem je tato "show"?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2012 11:35 | Rada

V tomto případu samozřejmě nejde o panelákový byt, pokud ale zlevnili nové byty, zřejmě zlevní i většina starších bytů (výjimku budou tvořit kvalitní byty, kterých je v Praze žalostně málo).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2012 11:29 | Rada

Panu Jiřímu se docela divím, že tento byt vzal. Pokud v něm chce jeden z manželů po smrti toho druhého bydlet, jedná se podle mě o příliš malý byt. Pro jednoho mladého člověka je v pohodě (část věcí si většinou může dočasně nechat u rodičů), ne ale pro staršího člověka, který se stěhuje z bytu 3+1. Za život většina lidí nashromáždí značný objem věcí, kterých se pak velmi těžko zříkají. Nevím, jak je na tom pan Jiří a jeho paní, docela bych se ale divil, kdyby měli téměř prázdný byt.
Neznám žádného seniora, který by bydlel v takto malém bytě. Neříkám, že to nejde, jen si to nedovedu představit a osobně bych do toho jít nechtěl. Co kdyby u mě chtěl přespat syn, vnoučata, nebo někdo ze známých?
Byt se mi navíc zdá dost drahý. Tím ale netvrdím (jako někteří jiní diskutéři), že šlo o nevýhodnou koupi. Spíš to ukazuje na to, že nemovitosti v Praze jsou stále nehorázně předražené. Myslím, že cena půjde brzy dolů. Metr levného NOVÉHO bytu už dnes stojí často stejně, jako metr rekonstruovaného panelákového bytu. Tohle by podle mě mohlo dlouhodobě vydržet jen pokud jsou Češi milovníci paneláků (a to podle mě nejsou).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2012 11:14 | Rada

Reagoval jsem především na konkrétní větu a to: "toto je byt, který je optimální velikostí pro dobře placené zaměstnance firem v této lokalitě."
S vámi naopak souhlasím. Tento byt je ideální pro začínajícího zaměstnance, který dostane lehce podprůměrný plat (20 tis. čistého). A souhlasím i v tom, že důležité je to, zda bude byt užívat slušně a zda bude včas platit. Vzhledem k tomu, že k pořádání party je takovýto byt nevhodný (párty by tam mohli mít jen trpaslíci), je podle mě dost pravděpodobné, že obojí bude splněno.
Pokud dá člověk s platem 20 tis. čistého 7-8 tis. za bydlení, chce mít auto a chodit na večírky, základ na hypotéku nemá moc šanci vytvořit. To by samozřejmě byla pro majitele bytu značná výhoda, v jeho bytě by mohl vydržet i několik let.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2012 10:56 | Iksčejnžr

Ano, ale ono nejde o to mít jich milion na netu za vteřinu. Jde o to obejít je a vybrat z toho milionu. Ale jestli chcete obchodovat s nemovitostmi přes internet, proč ne, podle mě je to dost naivní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2012 10:54

Vcelku bych neřešil, kdo si ho bude pronajímat, když ho bude užívat slušně a bude včas platit. Mladá kancelářská síla dostane v tom skleněném pekle za rohem kolik? Když to bude slušné tak dostane dvacet v čistém. Dá sedm osm z toho za nájem. A začne spořit na hypotéku, do toho si bude kupovat auto, chodit na večírky... to je rozumný startovní kutloch. Jen aby fluktuace nájemníků nebyla moc vysoká.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2012 8:24 | PavelKucera

@ Tomáši - je to sice diskuse, ale raději nežli číst Tvé plky, nechceš buď napsat prispevek, který má hlavu a patu anebo vypadnout?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 5. 2012 0:02 | Tomáš

Jestli tenhle byt partners hledali několik měsíců, tak já takových mám na netu milion za vteřinu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 5. 2012 0:00 | Tomáš

byt 26m2?Tak to je mazec. my máme obývák 24 metrů a budeme probourávat s kuchyní dohromady.Je to možná dobré pro jednoho člověka, a za tu cenu?To je snad lepší podnájem. Ještě je byt družstva. Ježiš. Jestli jsou tohle stránky partners ta pryč od jejich poradců.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 5. 2012 18:51 | Rada

Cena skoro 50 tis. za metr čtvereční se mi zdá (i vzhledem k lokalitě) za starší a družstevní byt docela vysoká.
Byt by si mohl pronajmout nenáročný jednotlivec, možná i pár, spíše ale asi pár studentů než pracujících. Dříve jsme bydleli dva v bytě 1+1, který měl přes 40 m2 a vešli jsme se tam tak akorát (a to jsme měli výbavu na lyžování a některé další věci uschované u rodičů). Tady by to podle mě mohlo vylepšit patro na spaní (pokud má byt vysoké stropy), i tak by tam ale asi dvěma lidem bylo dost těsno.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 5. 2012 18:08 | Rada

Pokud si u nás dobře placený zaměstnanec obvykle pronajímá velkoprostorový kotec, je to na zamyšlenou...Je u nás životní úroveň tak nízká, nebo jsou dobře placení zaměstnanci spořiví až lakotní? A nebo je to spíš tak, že tento byteček si pravděpodobně pronajme průměrně či podprůměrně placený zaměstnanec?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 5. 2012 15:49 | Daniel Kotula

Sem s tím, můj kontakt je daniel@kotula.cz , 739 343 871, pokud to jen trošku bude kvalitativně odpovídat, určitě se domluvíme.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 5. 2012 10:30 | PavelKucera

Dovolte mi Vám položit otázku - má někdo z Vás jakékoliv zkušenosti s realitami? Znáte poptávku v této oblast na nájemné bydlení? Předpokládám, že nikoliv. Takže - toto je byt, který je optimální velikostí pro dobře placené zaměstnance firem v této lokalitě. Abyste pochopili, tato lokalita je NEJlukrativnější pro pronájmy v ČR. Je to masivní spádová oblast výborně placených zaměstnanců. Dle mého dosti zkušeného názoru (zabývám se pojištěním nájmu a pojištění kaucí) je to dobrý obchod a bude z toho rozumný výnos. HLAVNĚ - obchod se i hodnotí podle její likvidity a toto je velice likvidní nemovitostní investice.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 5. 2012 9:34 | Vodník Česílko

Souhlas s předchozími komentáři. V takovém králičím kotci by bylo těsno i člověku samotnému (natož páru!). Znám dost lidí, kteří přišli do Prahy pracovat odjinud, a pokud mají rozum, tak se domluví s dalšími a společně si pronajmou nějaký 3-4 + kk!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslava Němcová

politička

Jaroslav Pajonk

podnikatel, Centr Group

Miroslava Němcová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 26 duelů
×
Jaroslav Pajonk
ÚSPĚŠNOST
51,85 %

z 27 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services