PROMIŇTE. Velká výzva Hnutí Duha: hrst biohrachu na stěnu

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 17. 2. 2012 | 13 komentářů
Česko s minimálními emisemi v roce 2050? Ambiciózní. Česko s fungující hromadnou dopravou, městskými cyklopruhy a státními úřady vytopenými „na svetr“? Přínosnější – a uskutečnitelné o 35 let dřív.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 2. 2012 23:41, HonzaV

Pro řadu řetězců děláme měření a regulaci. Proti snižování teploty nejvíc brojí zaměstnanci (pokladny bývají hned vedle východu, kde neustále táhne, a vzduchotechnika i další technologie jsou v naprosté většině řešeny tak, aby představovaly minimum v investičních nákladech. S tím samozřejmě souvisejí buď vyšší náklady provozní - což tu firmu už nezajímá, protože výstavbu a provoz mají na starosti dvě různé partičkyb - nebo diskomfort pokladních i dalšího personálu). Úplně bytostně mi vadí, když vidím, že na prodejně je 22 °C a mezi regály se pohybují zákazníci v zimníkách, celí zpocení, koukají, už aby byli venku - přičemž v zájmu obchodu by mělo být je udržet na ploše co nejdéle, aby si naplnili vozíky.

Pravidlo 1 K = 6 % úspora už tolik neplatí, to bylo pro paneláky, dnešní budovy mívají lepší izolaci a ztráty nejsou tak velké. I když u těch dveřních clon v marketech bych tomu i věřil :)

Zobrazit celé vlákno

+2
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 2. 2012 12:59, HNF

Cyklopruhy jsou bullshit, cykloaktivisto Kapsarku placeny napul z nasich dani a napul z penez korporaci umyvajicich si tim ruce.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

9. 3. 2012 0:16 | Pavel

Zavedl bych ve větší míře práci z domu u profesí kde to jde ... ušetřilo by se spousta pohonných hmot, a znečištění ovzduší. Navic většina papírování na úřadech kvůli kterým musí spousta lidí cestovat se dá obstarat po internetu a nebylo by potřeba v případě dobře navrženého řešení ani takové množství byrokratů v kancelářích ... navíc když budou lidi doma, nutí je to víc se zamyslet nad náklady vytápění, protože ho platí z vlastní kapsy nikoliv na náklady zaměstnavatele .. tudíž je v jejich zájmu šetřit a jedinou výraznou možností jak ušetřit na vytápění je pořízení kvalitní tepelné izolace na dům což zase podpoří drobné řemeslníky a stavební firmy. Navíc by bylo potřeba nějakým způsobem podpořit drobné prodejny s potravinami a základními věcmi na venkově, aby lidé kvůli prkotinám nemuseli každý den jezdit řadu kilometrů na nákupy a tím by se nepatrně zvedla zaměstnanost na to napojená v problémových regionech. Řešení jsou poměrně jednoduchá a relativně levná ... ale je vidět, že v dnešní době v našem státě každý řeší jen svůj momentální prospěch a finanční zisk bez sebereflexe.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2012 19:59 | benzin

On i ten hypermarket je pro nektere lidi jejich pracovistem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 2. 2012 16:26 | RH důchodce

Děkujeme Vám, že jste nám prosazením podpory solárních elektráren umižnili z mizerného důchodu platit nesmyslné ceny elektřiny. Děkujeme Vám, že jste prosazením pitomosti o přimíchávání biosložky pomohli platit ještě vyšší ceny pohonných hmot. Děkujeme Vám, že komplikujte, zdražujete a znemožňujete využívat evropských dotací do dopravních investic. Ještě štěstí, že jste už vypadli z vlády a z poslanecké sněmovny. Ještě tak kdybyste vypadli z téhle krásné, modré planety.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2012 13:04 | josef

Ekotetoriste (i Duha) se vzdy upnou nejakym smerem, aby se pak zjistilo, ze jde o slepou ulicku, desne drahou a jeste zhorsujici situaci.
V clanku me zaujal ten slogan o wifi. Napadlo nekdy ekoteroristy, ze kdyz nabidnou managerum ve vlaku wifi, pak je mnohem vyssi pravdepodobnost, ze pojedou napr. mezi Brnem a Prahou vlakem nez autem? Ono totiz ty dve hodiny mohou napriklad pracovat.
Z hlediska eokoteroristu by bylo idealni, kdyby byla kazda vesnice sobestacna a nemusel by nikdo nikam jezdit.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2012 23:41 | HonzaV

Pro řadu řetězců děláme měření a regulaci. Proti snižování teploty nejvíc brojí zaměstnanci (pokladny bývají hned vedle východu, kde neustále táhne, a vzduchotechnika i další technologie jsou v naprosté většině řešeny tak, aby představovaly minimum v investičních nákladech. S tím samozřejmě souvisejí buď vyšší náklady provozní - což tu firmu už nezajímá, protože výstavbu a provoz mají na starosti dvě různé partičkyb - nebo diskomfort pokladních i dalšího personálu). Úplně bytostně mi vadí, když vidím, že na prodejně je 22 °C a mezi regály se pohybují zákazníci v zimníkách, celí zpocení, koukají, už aby byli venku - přičemž v zájmu obchodu by mělo být je udržet na ploše co nejdéle, aby si naplnili vozíky.
Pravidlo 1 K = 6 % úspora už tolik neplatí, to bylo pro paneláky, dnešní budovy mívají lepší izolaci a ztráty nejsou tak velké. I když u těch dveřních clon v marketech bych tomu i věřil :)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2012 22:44

Kulturisto, dej pokoj, nepoznáš, že je to nějakej jeho kámoš, co si z něj utahuje?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2012 22:30

Extrémním plýtváním není topení, ale chlazení, přesněji klimatizace. A úplně nejpřesněji: budovy, které jsou postavené tak, že se bez klimatizace neobejdou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2012 22:28 | Kulturista

Hrdino nové fronty, píšeš kraviny, Kašpárek si vydělává úplně normálně, není žádný cykloaktivista, natož placený korporacemi. O tom, že ty platíš nějaké daně bych zrovna docela pochyboval. Fuck off system.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2012 22:08 | Rada

Pražská MHD je téma samo pro sebe. Nejvíc mi vadí ty tunely a pak je hned cena jízdného. "Lítačka" je za celkem rozumnou cenu, jednotlivé jízdné je ale příšerně drahé. Když jedu něco zařídit, často mi vyjde levněji cesta autem (i po započítání opotřebení), protože většinou si musím koupit dvě jízdenky po 32 Kč, za jízdu tedy dám 64 Kč. Při takovéto ceně musí být cesta delší než 15 km aby mě vyšlo MHD levněji...a to je opravdu velmi špatné ! Vůbec se nedivím, že je potřeba stavět další a další tunely a obchvaty aby byla doprava v Praze jakž takž únosná.
V mém osobním žebříčku následuje nízká kvalita dopravy. Metro a tramvaje celkem ujdou, autobusy jsou hrůza. Sedadla jsou velmi často tak špinavá, že si raději nesednu, každý výmol způsobuje v autobusu malé zemětřesení (zde je podle mě na vině jak špatný stav silnic tak špatný stav autobusů) a poměrně často má řidič závodnické ambice.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2012 21:55 | Rada

Myslím, že pan Kašpárek to přesně trefil. Šetřit teplem by se dalo nejen na úřadech ale třeba i v obchodech. Nevím, kolik mají v nákupních centrech stupňů (určitě dost když má většina prodavačů a prodavaček krátkých rukáv), vím ale, že i když si tam v zimě rozepnu bundu a mikinu, stále je mi velmi horko a snažím se být tam co nejkratší dobu. Určitě takovýto problém mám nejen já a určitě je mnoho dalších lidí, kteří jezdí nakupovat veřejnou dopravou a nemají si tudíž kde nechat přebytečné části oděvu. Nejde sice o veřejné peníze, úspora energie by ale i tak byla jistě přínosná. Snížení teploty o 1 stupeň uspoří přibližně 6% energie.
Extrémním plýtváním energií jsou haly s ledovou plochou i v létě a vyhřívané trávníky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2012 15:13 | Cro magnon

A což takhle nějaké argumenty, HNF? Hulákat umí každý. Ostatně Michal Kašpárek na kole, myslím, nejezdí, nebo ano?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2012 15:03 | Radka

Děkuji za "rozumně ekologický" článek.
Kdyby tak víc lidí, kterým jde o to, aby další generace nežily na smetišti, pochopilo, že cesta vede drobnými kroky. Že ochota dohodnout se přináší skutečné výsledky, na rozdíl od neústipného blokování pokroku a zbytečného plýtvání sil v předem prohraných bojích.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2012 12:59 | HNF

Cyklopruhy jsou bullshit, cykloaktivisto Kapsarku placeny napul z nasich dani a napul z penez korporaci umyvajicich si tim ruce.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Chrenek

podnikatel, Moravia Steel

Pavel Blažek

politik

Tomáš Chrenek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Blažek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services