Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Očima expertů: Potřebuje Česká republika národního leteckého dopravce?

Jakub Zeman | rubrika: Očima expertů | 4. 3. 2011 | 7 komentářů
Loni v listopadu schválila vláda překvapivý záměr. Vysoce ztrátové České aerolinie má z červených čísel vytáhnout sloučení s prosperujícím Letištěm Praha. Lze vznik Českého aeroholdingu pokládat za seriózní plán na záchranu národního dopravce, nebo je to experiment, který skončí fiaskem, stáhne ke dnu obě firmy a vyhloubí pořádný kráter do peněženek daňových poplatníků?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 3. 2011 8:52, lukuvka

Dobrý den, po mých zkušenostech z ČSA a při cestování s ostatními přepravci říkám ČSA PRIVATIZOVAT. Probíhá tam stále rozkrádání,personál je neochotný. Skutečně velká změna k horšímu nastal po roce 2000. Sám jsem byl třeba svědkem toho jak při letu z N.Y. byla vyklizena obchodní třida ,protože tam letěl prezident Tvrdík a o několik let stejně když letěl Lašák. Myslíte ,že je to dnes jinak?

Reagovat

 

+2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (7 komentářů)

4. 3. 2011 8:52 | lukuvka

Dobrý den, po mých zkušenostech z ČSA a při cestování s ostatními přepravci říkám ČSA PRIVATIZOVAT. Probíhá tam stále rozkrádání,personál je neochotný. Skutečně velká změna k horšímu nastal po roce 2000. Sám jsem byl třeba svědkem toho jak při letu z N.Y. byla vyklizena obchodní třida ,protože tam letěl prezident Tvrdík a o několik let stejně když letěl Lašák. Myslíte ,že je to dnes jinak?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

4. 3. 2011 8:59 | jams

Tomio Okamura je úspěšný podnikatel, určitě rozumí cestovnímu ruchu (např. jeho procestovkářská vyjádření během revoluce v Egyptě) a maloobchodu (má už docela dlouho prodejnu nedaleko mého bydliště). Ale jeho rozumbradovské výlety do historie jsou tragédie. :-) Tvrzení "Stát a průmyslníci tehdy spolu v ČSR vybudovali nejmodernější letecký průmysl světa a první ligou byly i ČSA nebo naše vojenská letecká flotila." je legrační. Možná by se pan Okamura měl podívat na fotografie dvouplošníkových stíhaček, které čs letectvo stavělo proti opravdu moderním letadlům Luftwaffe při mobilizaci 1938. ČS letecký průmysl bych určitě zajímavý, ale světová jednička to také nebyla (viz Německo, Británie, Itálie, nizozemský Fokker, USA / nejsem odborník, jen jsem četl pár knížek a nemám podtřebu být odborník na úplně všechno :) ).

--- Proč nemůžu používat v textu středník?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

4. 3. 2011 13:15 | Honza

100% s panem Traxlerem. Prodat ve veřené dražbě, vyvolávací cena 0 Kč. Nechápu, jak někdo může chtít něco jiného.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

4. 3. 2011 22:47 | František Pašingr

ČSA jsou ilustračním příkladem proč nemá stát podnikat. Za první republiky stát rozdával válečným vysloužilcům licence na trafiky (dřevěné boudičky s prodejem novin a tabáku). Stát tím ocenil zásluhy a nic moc ho to nestálo, ale letecký dopravce nebo jiný státní (polostátní) podnik asi bude o něčem jiném.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 3. 2011 8:55 | jams

Za I. republiky byly ČSA (Československé státní aerolinie) vlastněny státem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (František Pašingr 04. 03. 2011 22:47)

8. 3. 2011 20:43 | Jan Váňa

Hlavní příčinou neustále a nezadržitelně klesající "hodnoty" ČSA je nesmyslná síla odborových organizací uvnitř ČSA, která v kombinaci s tím, že hlavním akcionářem je stát vytváří periodicky smrtící koktejl pro management společnosti. Doporučuji porovnat kolikrát se změnil vrcholový management v Travel Service a.s. (ani JEDNOU od založení!!!) a kolikrát za stejnou dobu v ČSA - Jakubše,Kůla,Tvrdík,Lašák,Dvoř ák- periodicky a pravidelně v době kdy je z odborářského hlediska třeba vyjednat nové podmínky kolektivní smlouvy je management odbory prohlášen za neschopný a zodpovědný za výsledky ČSA (s tím lze z pohledu zvnějšku přece jen souhlasit), obejit směrem k akcionářům a vzápětí vytěsněn. Podnikání v letectví je přitom hlavně o obchodě/schopnosti prodávat letenky a obchod je založen na zkušenostech a networkingu - pro letecký průmysl je typické, že se v něm lidé pohybují v podstatě celý život a kdo přijde zvnějšku, tomu trvá dlouho, než se prosadí - pokud vůbec. V ČSA je ale většinou "násilně" vyměněn daleko dříve, než se stačí rozhlédnout. Je toho samozřejmě více, co trápilo a trápí ČSA, ale ODBORY jsou podle mého názoru a i zkušenosti HLAVNÍ PROBLÉM, který nemůže holding s LP vyřešit. Nevidím proto žádnou jinou cestu jak ČSA "zachránit", než je prodat - na IPO nejsou ale ČSA připraveny a minulý prodej byl znemožněn dvěma diskutabilními rozhodnutími akcionáře/státu - VYŘAZENÍM AEROFLOTU pod nesmyslnou záminkou "nebezpečnosti" (přestože je Aeroflot stejně jako ČSA a další společnosti v SKY TEAMu) a NEPRODÁNÍM TRAVEL SERVISU - přitom pro tyto dvě jediné společnosti dávala akvizice ČSA smysl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 3. 2011 20:55 | Honza1961

Hlavní příčinou neustále a nezadržitelně klesající "hodnoty" ČSA je nesmyslná síla odborových organizací uvnitř ČSA, která v kombinaci s tím, že hlavním akcionářem je stát vytváří periodicky smrtící koktejl pro management společnosti. Doporučuji porovnat kolikrát se změnil vrcholový management v Travel Service a.s. (ani JEDNOU od založení!!!) a kolikrát za stejnou dobu v ČSA - Jakubše,Kůla,Tvrdík,Lašák,Dvoř ák- periodicky a pravidelně v době kdy je z odborářského hlediska třeba vyjednat nové podmínky kolektivní smlouvy je management odbory prohlášen za neschopný a zodpovědný za výsledky ČSA (s tím lze z pohledu zvnějšku přece jen souhlasit), obejit směrem k akcionářům a vzápětí vytěsněn. Podnikání v letectví je přitom hlavně o obchodě/schopnosti prodávat letenky a obchod je založen na zkušenostech a networkingu - pro letecký průmysl je typické, že se v něm lidé pohybují v podstatě celý život a kdo přijde zvnějšku, tomu trvá dlouho, než se prosadí - pokud vůbec. V ČSA je ale většinou "násilně" vyměněn daleko dříve, než se stačí rozhlédnout. Je toho samozřejmě více, co trápilo a trápí ČSA, ale ODBORY jsou podle mého názoru a i zkušenosti HLAVNÍ PROBLÉM, který nemůže holding s LP vyřešit. Nevidím proto žádnou jinou cestu jak ČSA "zachránit", než je prodat - na IPO nejsou ale ČSA připraveny a minulý prodej byl znemožněn dvěma diskutabilními rozhodnutími akcionáře/státu - VYŘAZENÍM AEROFLOTU pod nesmyslnou záminkou "nebezpečnosti" (přestože je Aeroflot stejně jako ČSA a další společnosti v SKY TEAMu) a NEPRODÁNÍM TRAVEL SERVISU - přitom pro tyto dvě jediné společnosti dávala akvizice ČSA smysl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 044 524 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2018

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Další čtení na flowee.cz

Pěší pouť je ideální lék na negativitu médií. Lidé jsou ve skutečnosti dobří

Pěší pouť je ideální lék na negativitu médií. Lidé jsou ve skutečnosti dobří

Když jsem si přečetla první knihu od Ladislava Zibury, napsala jsem mu a pozvala ho na...více

Živá architektura: Vznikají sídliště i města, která spolupracují s přírodou

Živá architektura: Vznikají sídliště i města, která spolupracují s přírodou

Odedávna stavíme domy proto, aby nás ochránily před počasím. V dnešní době jde o bezpečné...více

Šikana se ze škol přesouvá na internet. A inspiruje ostatní

Šikana se ze škol přesouvá na internet. A inspiruje ostatní

Už po dvou týdnech školy se v médiích objevil první případ šikany. Česká televize zveřejnila...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Svoboda

podnikatel, Toi Toi

Miloš Endrle

podnikatel, Geewa

Karel Svoboda
ÚSPĚŠNOST
47,90 %

z 167 duelů
×
Miloš Endrle
ÚSPĚŠNOST
48,50 %

z 167 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK