Penzijní systém bez reformy? Dluh je nevyhnutelný.

Že je penzijní systém dostatečně stabilní a nepotřebuje reformu? Že jde jejím zastáncům především o zisky nadnárodních penzijních fondů? A problém důchodového systému že vyřeší stoupající porodnost? Je to nesmysl, tvrdí Kateřina Havlíčková. Penzijní systém, a tedy občany ČR, dříve či později čekají problémy, situaci je proto třeba řešit co nejdříve.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 9. 2006 9:00

Se závěrem souhlasím. Ale pokud vím, tak ODS chce, aby byl důchodový účet vyčleněn a aby na něj bylo dobře vidět.

Jinak proč si všichni myslíte, že spása je v rození nových dětí? Ty se rodí již dnes, ale nejčastěji těm rodinám, u kterých se ani moc nepředpokládá, že by nějak významně podíleli na tvrobě HDP. Spíše naopak a lepší to nebude. Jak chcete podporovat jen rození těch "správných" dětí? Tudy vážení cesta nevede.

Zobrazit celé vlákno

+47
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 9. 2006 8:28, jezevec

Důchody tak jak je známe jsou v podstatě již minulostí.
Systém směřuje k jednotné sociální dávce, která zajistí nejzákladnější přežití ve všech krizových situacích - včetně stáří kdy smrt přijde později než jak si člověk svou strukturou úspor naplánoval. Jinak každej za svý - včetně důchodu a spoření na něj.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 60 komentářů)

26. 9. 2006 5:27

Co byste si pak počal?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 2:02 | dežo

Hele! Co, ty, chceš my děcka dyskryminovat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 1:57 | čecháček

Ty rezervní peníze zmizely například v bezedném Paroubkově pupku, a dlužno poznamenat nejen v jeho panděru, taky třeba u zdravotnického katha Ratha v digitální hře zvané IZIP, v pumpování peněz do resuscitace dinosauří VZP, v pastelkovném, dvojích platech členů dvou poslaneckých sněmoven po dobu skoro půl roku škrábání se v řiti a nicnedělání, a sadě zlatých padáků navrch pro odchozí poslance. Rozpustily se ve všech populistických předvolebních "všimných" od různých stran a v třeskutých volebních kampaních. I ta facka Macka asi něco erár stála. Asi bychom se až divili, ke kterým jánabráchům do prkenic ty love opět letos doputovaly prostřednictvím vykutálených a zkorumpovaných zakázek. Možná i sám strýc Vik ještě něco schrastil od kámošů co jsou dosud u vesla...ale spíš na něj letos už nic po tom volebním obžerství nezbylo.
Ale co - pánové a dámy u koryt předpokládají, že penzijní reformu zaplatí přece ti, kteří mají do důchodu ještě daleko a kteří budiž nabádáni, jen ať si spoří sami, protože z toho sociálního pojištění, co jakoby mimoděk plně odvádějí, pro ně nezůstane ani halíř. Zaplatí tedy jednou oficiálně, na pokrytí té díry kde bývaly rezervy na současné důchody po čas výpadku příjmů během reformy, no a podruhé zaplatí neoficiálně na svoje vlastní důchody, pokud nějaké budou někdy chtít mít. Kde na to vezmou dvoje peníze? Promiňte, bez komentáře, jdu na jednání, jdu na oběd, mám zahraniční delegaci, nemám čas, dostanete vyjádření faxem, písemně, zítra, pozítří, nikdy, obraťte se na tiskovou mluvčí...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 9. 2006 21:58 | Tomáš Marný

Zrušit volební právo a přístup na internet pro blbce by taky nebylo od věci...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 21:39

Nejdříve bych zrušil volební právo pro důchodce. A to co nejdříve. Nebo se dočkáme toho, že nejsilnější politickou stranou bude za deset, dvacet a více let - strana důchodců.
Pak bych zrušil různé přepočty věků, profesí a výší platů a zavedl jednotnou výši penze pro všechny (něco na způsob ODS). K tomu samozřejmě snížil odpovídajícím poměrem odvody na sociální pojištění. Tento jeden jediný pilíř by byl zaručen a ostatní by bylo věcí každého z nás, jak se na důchod zabezpečí. Žádné podpory nějakých penzijních fondů, pojišťoven apod. Proč? Abychom živili banky, fondy, pojišťovny, jejich akcionáře a jejich poradce?
Nový systém zavádět tak, aby se to nedotklo lidí, kteří se na to nemohli připravit. Je třeba se vrátit k rodinné pospolitosti. Když dokáží rodič vychovat své děti, tak by ony měly dokázat se postarat o své rodiče. Dokonce bych tuto povinnost řešil i zákonem. Dokáží to muslimové, které kritizujeme a kterých se zároveň bojíme.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 9. 2006 17:56 | ja

Me by jen zajimalo, jak byste krach penzijniho systemu oddalil. Ted jsou ve spravnem veku na plozeni deti rocniky, ktere maji cca 140-170 tisic lidi v rocniku a rodi se jim rocne 90-100 tisic deti. Ti nejvetsi optimiste tvrdi, ze by to brzy mohlo byt az 110 tisic deti. A to jeste nutno priznat, ze to jsou cim dal casteji deti (jak to napsat nerasisticky), ktere nam na duchody rozhodne nevydelaji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 17:49 | PK

Tou "normální zemí" myslel Bělohradský asi Itálii s dluhem přes 100 % HDP. Cha cha.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 16:29 | Larus

Doba, kdy dostanete státní důchod, se nemusí nutně shodovat s dobou, kdy přestanete pracovat. V situaci, kdy se průměrné (!) dožití blíží 80 letům není možné financovat plošně vysoké důchody všem lidem nad 60 let. Obecné řešení neznám, ale připravuji si fondy na to, abych mohl podporovat své rodiče na penzi (a před ní, pokud ztratí práci). Kdo nemá děti, má dost času našetřit si na stáří. Problém jsou bezdětní invalidé bez úspor - těm by snad stát mohl pomoci, tolik jich nebude (úředně jich samozřejmě bude mnoho, jsme mistři v podvádění...).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 16:12 | Stois

O časované bombě penzijního systému ČR se psalo už v roce 1995. Tehdy byly přebytky tuším kolem 15 miliard ročně. V té době skoronositel Nobelovky za ekonomii profesor Václav Klaus přemítal , zda ji dostane za komplexní transformaci socialistické ekonomiky nebo jenom za kuponovou privatizaci. (Slavné diskuse -kdo ji vymyslel). Předvídat problémy s deregulací nájmů nebo reformou důchodového zabezpečení bylo pod jeho rozlišovací schopnosti. Václav Bělohradský v jednom článku uvedl: "V každé normální zemi se profesoři ekonomie stávají předsedové vlád, jenom my jsme na to šli chytřeji, u nás se předsedové vlád stávají profesory ekonomie". Tak se nedivme.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 9. 2006 15:19

s první částí názoru souhlasím, o rozumnosti druhé části už tak přesvědčená nejsem, neboť mi je 50 a mám poměrně náročnou práci a nejsem si jistá, jestli bych mohla pokračovat až do 65. Rozumné řešení ovšem neznám
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 15:13 | Maya

Systém funguje jako černá díra. Čím jste blíž, tím silnější gravitace působí. Tj. čím více starších lidí (populace stárne), tím více jim půjdou politici na ruku a tím rychleji se budeme řítit do propasti. Otázkou pouze zůstává, kde je v tomto případě Schwarzschildův poloměr, zda se ještě čistě hypoteticky můžeme odrazit zpět do prostoru, anebo už nás čeká jen zhroucení - Vivat ČSSD, vivat Argentina!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 9. 2006 14:20 | Jarmila

Jak uděláte "správné rozložení" v okamžiku znárodňování? I to už v těchto končinách bylo. Nejdřív se arizovalo (rozuměj: ukradlo bohatým Židům a i jiným bohatým, kteří nechtěli plout s "tou jedině správnou stranou" na jedné lodi), posléze se změnil režim a zase se znárodňovalo to, co ještě zbylo. A abychom byli ke komunistům spravedliví, pak se znárodňovalo v r. 1918 (Němcům a zahraničním vlastníkům, jinak cizí šlechtě. K tomu přidám perličku: po r. 1918 se zakázaly šlechtické tituly tak dokonale, že včelí královnu od té doby nazýváme matkou. Němci mají dodneška Bienenkönigin, ale my máme matku) a posléze v r. 1945, tedy v době, kdy komunisti nebyli u moci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 11:21 | Pet

Klasická pojistka mě děsí ještě víc než ten průběžný systém. Když si jakýkoli pojistný produkt prostudujete, většina z nich slouží spíš k napakování pojišťoven než pomoci pojištěnci - a některé bych zařadil přímo do kategorie podvod.
Stát stojí za houby, pojišťovny jsou ještě horší, takže jediný rozumný způsob mi vychází rozumně vlastní volně prostředky investovat. Při správném rozložení je to s nejnižším rizikem a není to zajišťěno v podstatě žádnou zbytečnou režijí a vyžírky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 10:28 | Pavel

No, možná by pomohla lekce čtení. Ve článku se píše: "Pomineme-li začátky zavádění tržních mechanismů a úplně nově na zelené louce vznikajících peněžních institucí v bývalých komunistických zemích..."
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 9:11

spise nez o nejaky penzijni fond jde o to, ze Vas "narok" na duchod od statu neni podlozen zadnym zakonem..ani ustavou !! proto by bylo vhodne tu socialni dan uz opravdu nazyvat tim spravnym vyrazem, v zadnem pripade se nejdedna o pojisteni ! klasicka pojistka je alespon car papiru s razitkem pojistovny.. v pripade neseho slavneho statu nemate ani to...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2006 9:06

jestli se dobre divam, mame zde uz ne pul milionu, ale 680 000 "dalsich" duchodcu.. samozrejme cast toho jsou invalide, ale rekl bych, ze toto cislo bude v dalsich letech prudce stoupat.. mame zde totiz urcitou skupinu lidi, kteri maji vetsinou invalidni duchod od 18 let veku :-) a natalita teto skupiny bude v letech pristich prudce stoupat - 7600,- mesicne cista ruka :-))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 9. 2006 9:03 | Larus

Hm, ono to stejně dopadne tak, jako všechno tady v Kocourkově, sorry, ČR. Dlouho se nebude nic dít, papaláši se bodou osočovat s kdovíčeho a pět minut po dvanácté se zavede ani kočka ani pes systém, o němž se vzápětí zjistí, že ho nějaký bývalý svazák vytuneloval. A nebo se ty úspory vzápětí znárodní, neboť jde o "národní bohatství". Ale třeba mě národ konečně překvapí, a zvolí si rozumné vedení... (až se ti rozumní lídři narodí, mělo by se to nějak oslavit) Strategická rozhodnutí typu důchodové reformy zjevně nejsou kandidáti pro demokratický proces. Rozumné kroky jako posunutí odchodu do důchodu alespoň na 65-67 let si masa voličů nikdy nezvolí. A že by snad zástup ovcí (voličů) náhle prozřel a začal se dožadovat možnosti rozhodovat o svém osudu sám se asi také nestane. Reforma důchodů je potřeba, ale povinné spoření do penzijních fondů mě zrovna dvakrát neláká. I když je to pořád lepší než nechat se nějakým rudochem poučovat, proč že musím polovinu svého platu dávat na důchody bývalým estébákům.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 9. 2006 8:38 | k

"O peníze, které nyní povinně odvedou státu, aniž by mohli ovlivnit, co za ně ve skutečnosti v budoucnosti obdrží. " Občan má volební právo, takže může alespoň minálně ovlivňovat hospodaření státu. ospodaření fondu může ovlivňovat jednině jeho akcionář. Konkurence mezi fondy bude stejná jakko nyní mezi bankami (kartelové dohody a výsměch klientům)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 9. 2006 8:28 | jezevec

Důchody tak jak je známe jsou v podstatě již minulostí. Systém směřuje k jednotné sociální dávce, která zajistí nejzákladnější přežití ve všech krizových situacích - včetně stáří kdy smrt přijde později než jak si člověk svou strukturou úspor naplánoval. Jinak každej za svý - včetně důchodu a spoření na něj.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 9. 2006 8:27

autorka nemá pravdu, v ČR zkrachoval penzijní fond VIA a účastníci většinou důchodci nedostali ani korunu zpět, protože vklady nejsou pojištěny u PF. Zdravím Petr Klimánek
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 3/3

3

Následující

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Staněk

podnikatel a investor, GoodData

Radovan Krejčíř

podnikatel a kriminálník

Roman Staněk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Radovan Krejčíř
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services