Diskuze - Kdo vydělá na předčasném splacení úvěru? Banka, ne

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 50 komentářů)

6. 7. 2006 13:46 | spokojenost

Mám zkušenost z Home credit. Musím říct, že velmi dobrý. Veškeré dotazy vyřídíte na bezplatné lince a úvěr můžete splácet i několik splátek najednou bez toho aniž by jste museli podávat žádost. Splácet jsem měla 10 měsíců. Podle mích finančních možností jsem úvěr měla splacený již za 5 měsíců.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 6. 2006 15:11 | Jana

Tak běžte bydlet mimo Prahu - já bydlím v bytě 4+1, 90 m, v městě 30 km od Prahy. Za takovou cenu kterou uvádíte jsem ten byt koupila. Utratím pravda o něco více peněz a času dojížděním, ale bydlím za polovinu. A pět minut pěšky od lesa.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 6. 2006 14:19 | Maya

Při sledování nabídek na nové bydlení v Praze mám pocit předraženosti stále. Co třeba nový obytný dům v Madridu, kde čtereční metr vyšel na 429 €, tj. 12500 Kč? (http://www.reflex.cz/Clanek24 029.html) Jak by se vám líbil rekonstruovaný byt 4+1 o 100 metrech v rekonstruovaném paneláku za 1 a čtvrt milionu? Ceny v Praze jsou více než dvojnásobné.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 6. 2006 13:55 | zinfo

Do nedávna bylo postavení bydlení otázkou generací, kdy v jednom domě bydlelo několik generací najednou a k domy se hlavně jen přistavovaly. Bydlení bylo a je největší položkou. Teprve v poslední době si každý myslí, že musí vlastnit nové bydlení, pořídit si jej během jedné generace, navíc za úspory z pár let. Vždyť si uvědomte, kolik hodin práce stavba zabere, kolik zabere výroba materiálu. Zedníkovi a všem okolo při práci na stavbě vlastně platíte i jeho nemocenskou, čas na odpočinek, dovolenou, náklady na živobytí a to i jeho rodiny, atd. Pořizujete si trvalejší hodnotu, tak tedy nemůžete čekat, že si na to naspoříte z pár platů! To snad platí při odprodeji bytů ze strany obce, ale to je spíš dar. Lidi nemyslí a jednají pod vlivem reklamy a přejímají konzumní návyky.
-26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 6. 2006 13:32 | zinfo

Berte to jako, když odstoupíte od smlouvy. Jednou jste ji uzavřel, tak jste jí vázán. Pokud odstoupíte, tak to přináší zpravidla nemilé důsledky. S úvěrem je to stejné. Banka vám taky neřekne sorry, našli jsme jiného, který zaplatí víc. Taková půjčka s sebou nese nastavení dlohodobé perspektivy, zajištění plynulých toků, zajištění peněz na dlouhou dobu, zajištění přiměřenosti. A vy tam najednou vstoupíte a narušíte celej plán. Pokud chcete splácet předčasně, tak si tuto možnost dohodněte předem ve smlouvě a bez penále nebo si vůbec nepůjčujte.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 6. 2006 11:52 | Radek

Ja mam hypoteku u CS a uroky na dalsi obdobi mi dle smlouvy rikaji na zacatku mesice kdy je obratka a mam par dni na to abych se rozhodl udelat "mimoradnou splatku". Takto znam urokovou sazbu drive nez jim reknu kolik predcasne splatim. Jinak kazdy rok mam mensi uroky i presto ze vyuzivam predcasneho splaceni. Doporucuji si poradne nekolikrat precist smlouvu a pak chtit presne co je vni napsano.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2006 8:26 | Pavel

Proč je poplatek za úvěr tak vysoký? To se musíte zeptat v ČNB, proč požadují od bank každý měsíc nesmyslné výkazy o úvěrech, jejichž strukturu a metodiku mění tak často, že se nevyplatí generování výkazů automatizovat a dělá se to téměř ručně (a díky nejasné a nejednoznačné metodice je vytváření těch výkazů spíš věštěním z křišťálové koule). Kvůli tomu má banka opravdu s vedením úvěru vysoké naklady, ale není to až tak její chyba.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2006 8:07 | MoB

Bojím se, že část těch nákladů mají na triku politici - minimální mzdy, ztuhlost trhu práce, podmínky pro zaměstnávání, atd. Nechtěl bych tu rozjet flamewar, ale je to taky vliv, ne jenom nenažranost stavebních firem, jakkoliv o té také pochybovat nelze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2006 8:04 | MoB

Jo, to máte pravdu. Na druhou stranu to je byznys :-) a byznys je riziko. Banka má nesrovnatelně více možností jak ty peníze roztočit - a když to neumí, tak to prostě neumí, ale proč to mám platit já? Ať si najmou investičního poradce a investujou ty peníze lépe :-)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2006 7:48 | Jana

Výraz náklady jsem myslela v tom směru, že když si půjdete koupit ne dům nebo byt, ale ty "ingredience", ze kterých jej lze postavit, a postavíte si jej sám (neřeším rozdíl v kvalitě), nevyjde vás to o mnoho levněji. A k tomu si přičtěte peníze, o které přijdete tím, že po tuto dobu nemůžete vydělávat. Úplně nevím, kde se berou vaše představy o vydřidušských stavebních firmách - rodiče si nechali stavět dům nedávno, takže vím, že na trhu je obrovská konkurence a když máte trochu vyjednávacích schopností, vyjednáte cenu obstojně. Praha a okolí je trochu jiná situace - tam je to otázka vysoké kupní síly určité skupiny nadprůměrně vydělávajících obyvatel a na druhé straně omezeného prostoru, což žene cenu nahoru. Obyčejné fungování nabídky a poptávky. To skokové zdražení mělo příčiny v očekáváních v souvisalosti se vstupem do EU a hrozbě zvýšení DPH na stavby pro bydlení. To udělalo hodně - maminka také pracuje ve stavebnictví (statik na volné noze) a poslední dva roky má tolik práce, že ji musí odmítat. Ty vysoké ceny nejsou výsledek žádného spiknutí, ale obrovského nárůstu poptávky v důsledku očekávání.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2006 20:21 | Trouba

Ano, chyba je v systému. Levicový systém by za naše daňe měl stavět nájemní bydlení, na které by ovšem nebyl doživotní dekret, a tím saturovat nabídku dostupného bydlení což sníží celkově ceny, včetně bydlení luxusního. Pravicový systém by měl snížit daňe přímé i nepřímé natolik, že většina si na to bydlení v rozumné době našetří. Optimálně např. v Praze průměrný čistý měsíční plat = 1-1,5 m2 bydlení a né 0,5m2 jako je tomu dnes. Ani jedno nefunguje, ale je to utopie?
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2006 16:51 | Honza

Já jsem měl předčasné splacení v lednu a vrátili mi 11/12 poplatku :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2006 16:33 | Jarmila

Že by vraceli alikvotní část poplatků? To slyším prvě. I když založíte stavební spoření v prosinci a zapomenete tam dát peníze, platíte poplatky jako za celý rok. Jinak jsem to vyrovnávala koncem listopadu a asi týden před ukončením jsem se ptala na výši dlužné částky. Za mých mladých let se tomu po staru říkalo bordel, nyní je moderní označit věc termínem "nastal informační šum".
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2006 16:02 | Honza

Pitomec nejste ani jeden. Fór je ukryt v poplatcích. Při ukončení smlíouvy dříve Vám alikvótní část poplatků prostě vrátlil. U Modré Pyramidy to bylo podobné.
Zřejmě má MP nové podmínky, protože já jim platil trvalým příkazem.
-27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2006 15:53 | Honza

Před 4 lety jsme si brali úvěr ze stavebního spoření ná nákup družstevního 4+1. Dneska je úvěr splacen :).
Ale zase už máme jiný, protože jsme vyměnili panelákový 4+1 na sídlišti za domek kousek za Prahou...
Než jsem do toho domku šli, hodně jsem propočítával naše možnosti splácení (manželka na mateřské). Nakonec jsem si od banyk půjčili jenom část a část jsem pokryli půjčkou v rámci příbuzenstva.
Stavět svépomocí by vyšlo levněji, na to ale nemám - jak vybrat stavební firmu, zajistit stavební dozor... Úplně mi stačilo dohadování s firmou při přestavbě bytového jádra.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2006 14:57 | Eric

Mno, pokud uvěřím tomu, co říkáte (asi je to pravda) tak mi nezbývá než si půjčit. Jste stoprocentní obětí systému. Opravdu není možno stavět levněji a dostupněji? To, že si ani v cizině na dům nevyděláte v rozumné době je špatně a o tom mluvím. Výraz "náklady" miluji obzvláště - chtěla jste říci, že každá sranda něco stojí? Ujišťuji vás, že stavět levněji jde a jsem o tom přesvědčen kdykoli vidím výstavbu čehokoli. Dnes stojí nový byt 40 tisíc za metr, kdežto před pár lety byl za 20 tisíc za metr - inflací to není, je to nenažraností stavebních firem (zhusta vycházející ze šlendriánu), na které se často zapomíná. Tak tak.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2006 14:51 | Jarmila

Já jsem loni jen s malým problémem doplatila úvěr ze stavebního spoření od Raiffeisenky, protože letos si beru větší od Modré pyramidy. Tím problémem bylo to, že jsem se šla zeptat, kolik jim tedy vlastně dlužím, protože výpis chodí po ukončení roku a já nechtěla úvěr kvůli poplatkům přetahovat do dalšího roku. Řekli, že když zaplatím 525,- Kč, jsme spolu vyrovnaní. Zaplatila jsem tedy 525,- Kč. Za týden mi přišel dopis, že jsme se vyrovnali a nemáme vůči sobě žádné závazky. K tomu byl přiložen druhý dopis, ve kterém stálo, že na úvěru bylo přeplaceno 525,- Kč, které mi vracejí na účet. Přemýšlela jsem, kdo z nás dvou je pitomec... Zatímco u RB nebyl s doplacením problém, MP trvá od počátku úvěrového vztahu na inkasu, a to i na usmolených 60.000,- Kč. Docela mne dostali svým přístupem, vcelku nepřátelským ke klientovi. A protože některé půjčky zprostředkovávám, vím třeba, že ČS u snadné půjčky půjčí jen se svolením k inkasu. Taky úroky klesly na rozumnou míru, před několika roky byly na cca 26 % p.a., teď už klesly na cca 10 % p.a.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2006 14:02 | Michal Kára

No, u existujicich bytu a pozemku je to o tom, ze pokud chce na jednom miste bydlet 100 tisic lidi a je tam misto jen pro 10 tisic, tak na to "dosahne" jen tech hornich 10 tisic.
U staveb je to zase o tom, ze lidi maji na bydleni vysoke naroky. Pokud by vam stacilo bydlet v chatrci bez vody, vytapeni, ... tak by to bylo levne.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2006 14:01 | Jana

Pořídit si bydlení po několika letech zaměstnání v dané zemi se vám nepodaří v žádné civilizované zemi, ať máte příjem průměrný či lehce nebo středně nadprůměrný. Vychází to mimo jiné z nákladů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2006 13:39 | Eric

Kdybych byl schopen navrhnout smysluplné řešení takovéto zapeklité situace tak už mám nobelovku. Inu nemám ji. Chybu vidím v systému, který namísto toho, aby dal lidem dostatečně si vydělat, tak jim raději půjčí a ať si při té příležitosti vydělá někdo jiný. Je to výraz rezignace nebo legální korupce související s touto katastrofální nerovnováhou. Znamená to, mimojiné, že vybudování bydlení je předražené, protože je absolutně vzdáleno od možností majority výdělečně činných. Já jsem několikrát změnil zaměstnání, vycestoval jsem na pár let do zahraničí a pak jsem si koupil dům.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomio Okamura

senátor a podnikatel

Tamara Kotvalová

podnikatelka, Carollinum

Tomio Okamura
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Tamara Kotvalová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services