Kdo je zodpovědný za úklid sněhu?

Sněží… Sníh k zimě bezesporu patří, ale pokud sněhová pokrývka zůstává ležet i na chodnících, už nám takovou radost nedělá. Kdo má vlastně úklid sněhu na starost? Co se stane, když na neuklizené cestě uklouznete a zraníte se? Máte nárok na nějaké odškodnění? A co když si někdo zlomí nohu na chodníku, který jste měli uklidit vy?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 12. 2005 14:47, Venca

Jsem pro zrušení daně z nemovitosti zcela. Vše jsem pořídil ze zdaněných příjmů, dále jsem byl opětovně státem okraden při nákupu materiálu (DPH) + doprava (DPH+spotřební daň) a v konečném důsledku mě okrádají opakovaně formou daně z nemovitosti. Není lepší nic nemít?
Pokud jde o práci nezaměstnaných, pak je nezbytné kategorii povinných rozšířit minimálně o tzv. "předčasné" důchodce. Práci budou vykonávat po celý rok. Tím zřejmě vznikne největší firma na světě, která bude zaměstnávat cca 700 tis. nucených pracovníků. Zabezpečit a ufinancovat pro ně pracovní ochranné pomůcky, nářadí, šatny, sprchy, dopravu na pracoviště, dozorce, kontrolory, atd. zřejmě nebude jednoduchý úkol, ale alespoň bude všude legrace ... Jen tak dále :-)))

Zobrazit celé vlákno

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 12. 2006 7:08, Josef Petrák ohrobec.223@volny.cz



Dobrý den! Reaguji na Vaši otázku, protože se s tímto problémem potýkám dlouhou dobu, jako majitel nemovitosti rodinného domu, který je však pronajatý FIRMĚ více než 15 let! Já mám dohodu, jelikož bydlím daleko, že v pracovní dny udržuje čistotu a schůdnost firma, o víkendech a hlavně o vánočních a novoročních svátcích my!! Fungovalo to do této doby, ale dnes po těch dlouhých letech nechává firma problém sníh vyloženě na nás. Musíme sehnat nějakého fyzicky zdatného důchodce, nebo místního studenta, který bude ochoten sníh v kalamitní době odklidit! Jinak bude vše na nás, hlavně důsledky, případná odškodnění atd jdeme hned dnes řešit POJIŠTĚNÍM. Ale i tak mám pocit, že jen pojištění Vás nezbavuje povinnosti údržby a úklidu chodníku!!

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 36 komentářů)

2. 1. 2019 10:09 | Kamila

Je i 92 ti leta Babicka povinna uklízet sníh?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2013 15:52 | Lída

Tady je návod, jak správně odhazovat sníh: http://www.tetadita.cz/2013/02/jak-spravne-odklizet-snih/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2008 20:16 | Eli

Zdravím ,
úklid chodníků by měl provádět jejich majitel. Peníze určitě má .
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2006 7:08 | Josef Petrák ohrobec.223@volny.cz


Dobrý den! Reaguji na Vaši otázku, protože se s tímto problémem potýkám dlouhou dobu, jako majitel nemovitosti rodinného domu, který je však pronajatý FIRMĚ více než 15 let! Já mám dohodu, jelikož bydlím daleko, že v pracovní dny udržuje čistotu a schůdnost firma, o víkendech a hlavně o vánočních a novoročních svátcích my!! Fungovalo to do této doby, ale dnes po těch dlouhých letech nechává firma problém sníh vyloženě na nás. Musíme sehnat nějakého fyzicky zdatného důchodce, nebo místního studenta, který bude ochoten sníh v kalamitní době odklidit! Jinak bude vše na nás, hlavně důsledky, případná odškodnění atd jdeme hned dnes řešit POJIŠTĚNÍM. Ale i tak mám pocit, že jen pojištění Vás nezbavuje povinnosti údržby a úklidu chodníku!!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2006 7:08 | Josef Petrák ohrobec.223@volny.cz


Dobrý den! Reaguji na Vaši otázku, protože se s tímto problémem potýkám dlouhou dobu, jako majitel nemovitosti rodinného domu, který je však pronajatý FIRMĚ více než 15 let! Já mám dohodu, jelikož bydlím daleko, že v pracovní dny udržuje čistotu a schůdnost firma, o víkendech a hlavně o vánočních a novoročních svátcích my!! Fungovalo to do této doby, ale dnes po těch dlouhých letech nechává firma problém sníh vyloženě na nás. Musíme sehnat nějakého fyzicky zdatného důchodce, nebo místního studenta, který bude ochoten sníh v kalamitní době odklidit! Jinak bude vše na nás, hlavně důsledky, případná odškodnění atd jdeme hned dnes řešit POJIŠTĚNÍM. Ale i tak mám pocit, že jen pojištění Vás nezbavuje povinnosti údržby a úklidu chodníku!!
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2006 7:08 | Josef Petrák ohrobec.223@volny.cz


Dobrý den! Reaguji na Vaši otázku, protože se s tímto problémem potýkám dlouhou dobu, jako majitel nemovitosti rodinného domu, který je však pronajatý FIRMĚ více než 15 let! Já mám dohodu, jelikož bydlím daleko, že v pracovní dny udržuje čistotu a schůdnost firma, o víkendech a hlavně o vánočních a novoročních svátcích my!! Fungovalo to do této doby, ale dnes po těch dlouhých letech nechává firma problém sníh vyloženě na nás. Musíme sehnat nějakého fyzicky zdatného důchodce, nebo místního studenta, který bude ochoten sníh v kalamitní době odklidit! Jinak bude vše na nás, hlavně důsledky, případná odškodnění atd jdeme hned dnes řešit POJIŠTĚNÍM. Ale i tak mám pocit, že jen pojištění Vás nezbavuje povinnosti údržby a úklidu chodníku!!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2006 7:08 | Josef Petrák ohrobec.223@volny.cz


Dobrý den! Reaguji na Vaši otázku, protože se s tímto problémem potýkám dlouhou dobu, jako majitel nemovitosti rodinného domu, který je však pronajatý FIRMĚ více než 15 let! Já mám dohodu, jelikož bydlím daleko, že v pracovní dny udržuje čistotu a schůdnost firma, o víkendech a hlavně o vánočních a novoročních svátcích my!! Fungovalo to do této doby, ale dnes po těch dlouhých letech nechává firma problém sníh vyloženě na nás. Musíme sehnat nějakého fyzicky zdatného důchodce, nebo místního studenta, který bude ochoten sníh v kalamitní době odklidit! Jinak bude vše na nás, hlavně důsledky, případná odškodnění atd jdeme hned dnes řešit POJIŠTĚNÍM. Ale i tak mám pocit, že jen pojištění Vás nezbavuje povinnosti údržby a úklidu chodníku!!
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2006 10:42 | Jarmila

Plně s vámi souhlasím, ale myslím, že by měl stát všechny nejasnosti v tomto zákoně a vyhláškách co nejrychleji vyřešit. Přečetla jsem diskuzní příspěvky, ale nikdo se bohužel nepozastavil nad situací invalidů, vozíčkářů, starých lidí a maminek s kočárky. Odpovědnost za úraz na neuklizeném chodníku přece nic moc neřeší, když tito lidé v zimě velmi často vůbec nemohou vycházet ven! A zdravé lidi neschůdné a nesjízdné komunikace samozřejmě obtěžují. Souhlasím s možností pokutovat již za samotný neuklizený chodník, ale pokutovat se musí vlastník chodníku a ne ten, kdo je "přilehlý" k čemukoliv! A hlavně je nutno řešit to rychle a ne jen diskutovat stejně jako každou zimu.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 1. 2006 14:35 | Jan Svatek

Že jde o faktickou robotu, zrušenou v 19. století Vám asi nevadí, že? Nechť tedy majiteli nemovitosti za vykonanou práci zaplatí alespoň minimální mzdu. V každém případě zodpovědnost by měla být na majiteli chodníku. Ten ať si to zařídí - buď zaplatí nějakou pracovní sílu nebo majiteli přilehlé nemovitosti. Vše ostatní dle mého odporuje Ústavě ČR (nebo snad Ústava dává někomu právo určovat, že někdo jiný má zadarmo pracovat na cizím majetku, zušlechťovat jej a navíc zodpovíédat za stav tohoto cizího majetku?).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 1. 2006 14:29 | Jan Svatek

Dle normální logiky by měl za chodník a jeho stav zodpovídat vlastník chodníku. Stav, kdy majitel nemovitosti má pracovat zadramo na cizím majetku bez náhrady za vykonanou práci lze považovat za robotu. Pokud je mi známo, robota v českých zemích byla zrušena v 19. století.
Nechť obec (nebo jiný majitel chodníku) přenechá bez úplaty chodník majiteli nemovitosti a nechť je dána majiteli chodníku možnost postavit před chodníkem tabulku s informací, že chodník (cesta) se při sněhu a náledí neudržuje.... Zdá se vám to přitažené za vlasy? Projděte se po Praze a všimněte si, kde všude tyto cedule najdete. Především tam, kde v sousedství chodníku je majitelem přilehlé nemovitosti kdo? No přece stát nebo obec.
Takže stát nebo obec si bude v klidu mnout ruce, jak to pomocí cedulí vyřešili, majitel přilehlé nemovitosti tuto možnost nemá. Nevolám po tom, aby se neuklízelo, volám po zrušení faktické roboty. Za majetek (v tomto případě chodník) nechť zodpovídá majitel příslušného chodníku.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2005 18:25 | Michal

Představte si případný soud, kde jste obviněni ze zanedbání povinosti odklidit sníh z chodníku před svým domem, na kterém si někdo zlomil nohu. Když se budete hájit tím, že jste se určitým způsobem snažili udržovat chodník odklizený, což vám dosvědčí vaše rodina, a poukážete na to, že není v lidských silách udžovat chodník trvale v naprosto perfektním stavu, tak by mě velmi zajímalo, jak by soud rozhodl. Prostě se budete hájit tím, že vy jste se přiměřenými prostředky snažili splnit svou povinnost. Zlomit nohu si totiž můžete i na čerstvě uklizeném chodníku.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2005 18:21 | jezevec

áha a neměl by teda majitel domu uklízet i cizí přilehlou silnici - pokud je nejlogičtější aby uklízel cizí přilehlý chodník? taky je to nárazová práce a držet si na to tu pracovní sílu . . . . . možná by taky každý majitel domu měl dostat za povinnost vystrojit vánoční nadílku jedné romské rodině, a pouklízet pár hektarů lesa. třeba by se našla i další práce
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2005 12:10 | Mablung

Nemohu si pomoci, ale jsou problémy, které nemají správné řešení. Jen špatné a ještě horší. Je nesmysl, aby chodníky uklízel stát či obec. Tohle je nárazová práce a bylo by vysoce nerentabilní držet si pracovní síly. Občané jsou sice volnou pracovní silou, nicméně, většina z nich přes den pracuje. A ráno uklidit nemohou, neboť by nestíhali přijít včas do práce. Vyhnat na to nezaměstnané je sice jednoduché, líbivé, nicméně nesmyslné. I kdyby se to legislativně ošetřilo, byly by obrovské problémy v organizaci a v předvídání sněžení. Takže, nejjednoduší je, když sníh uklízí majitel domu. Není to dobré řešení, ale lepší prostě nevidím.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 12. 2005 19:23 | Venca

Vážený pane, docela jste mě rozesmál. Buďte tak laskav a sdělte mi označení příslušné legislativní normy, která Vámi uváděné nesmysly (a to je ještě slušný výraz) upravuje. Pokud nejste velký šprýmař, pak Váš problém bude závažnějšího rázu. Všechny ostatní ujišťuji, že dnes nic takového možné není a nikdo v 5:00 hod. není povinen vyzvedávat lopaty ani nikde čekat, jestli náhodou nespadne sníh. Institut veřejně prospěšných prací samozřejmě existuje, ne však za podmínek, jež autor výše uvedeného příspěvku viděl zřejmě v historických filmech z prostředí koncentračních táborů. O zavedení veřejně prospěšných prací rozhoduje "obec" a na základě její žádosti ÚP realizuje výběrové řízení. Dále je v možnostech ÚP za určitých okolností poskytnout obci na takto vytvořena pracovní místa dotaci. Obec uzavírá s uchazečem smlouvu na příslušný druh práce, stanovuje mu MZDU a zabezpečuje standardní podmínky k výkonu práce (nářadí, pracovní ochranné podmínky, šatny, atd.).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 12. 2005 15:48

Pisete ze "Ono by šlo, aby nezaměstnaní měli v rámci podpory v nezaměstnanosti určitou povinnost pracovat pro svou obec a tato povinnost musí být zároveň odlišena od alternativního trestu. V zimě by na tyto práce šlo využít nezaměstnaných."
To uz samozrejme plati. Obec si muze od mistne prislusneho Uradu prace vyzadat nezamestnane na verejne prospesne prace. Stat ani obec to nebude nic stat s tou vyjimkou, ze nekdo z obce musi rozdelit praci a vydat (a nasledne snad i prevzit zpet) kostata a lopaty. A samozrejme take hlidat provedeni praci. Obec muze nahlasit spatnou pracovni moralku a Urad prace nasledne odebrat podporu. Uz to jde. Jenze radni vi, ze nezamestnani jsou zaroven i jejich volici A nezamestnani zase kdyz prijde vyzva k verejne prospesnym pracem vi, ze u kterehokoliv doktora dostanou razitko. Ale jinak nic nebrani obci si za dnesni legislativy ty nezamestnane vyzadat, dat jim sraz pred radnici v 5.00, kdo neprijde nahlasit pracaku, kdyz nasnezi vydat lopaty, kdyz nenasnezi poslat domu. Az bude Vas starosta horekovat, ze obec nema penize na uklid ulic, zeptejte se ho, jestli oipravdu nema na par lopat, protoze lidskou praci dostanbe gratis.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2005 20:39 | Alfik

Séře mne to robotování na panském úplně maximálně a nejvíc když potřebuju něco opravit a za postavení žebříku platím. Ale s tou Listinou to není až tak úplně jednoduché už tam je je problém Ustanovení odstavce 1 se nevztahuje na: . . d) jednání uložené zákonem pro ochranu života, zdraví nebo práv druhých. A zákon č. 13/1997 § 27 tohle robotování nařizuje. a tam je ten háček, je to zamotané. Šetřím, nemovitost pořídím ze zdaněných peněz, platím daň z nemovitosti a ještě jsem za to trestaný a je na to zákon, že nemám tolik šetřit a když našetřím tak budu robotovat. Kdo nešetří má h.. a nemusí robotovat. Kocourkov.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2005 20:16

To má mradost, také bydlím v podobné ulici a když se kolem 17-18 hodiny vracím z práce tak vidím stejný obrázek. Penzisti vylézají na svoje vymetené chodníky a láteří jak se tady nedá chodit, že to nemám uklizené. A jinak mne tahle forma roboty docela s*re a nejhorčší, že když si tam shodím na půl dne fůru písku tak už chce obec prachy.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 12. 2005 14:47 | Venca

Jsem pro zrušení daně z nemovitosti zcela. Vše jsem pořídil ze zdaněných příjmů, dále jsem byl opětovně státem okraden při nákupu materiálu (DPH) + doprava (DPH+spotřební daň) a v konečném důsledku mě okrádají opakovaně formou daně z nemovitosti. Není lepší nic nemít? Pokud jde o práci nezaměstnaných, pak je nezbytné kategorii povinných rozšířit minimálně o tzv. "předčasné" důchodce. Práci budou vykonávat po celý rok. Tím zřejmě vznikne největší firma na světě, která bude zaměstnávat cca 700 tis. nucených pracovníků. Zabezpečit a ufinancovat pro ně pracovní ochranné pomůcky, nářadí, šatny, sprchy, dopravu na pracoviště, dozorce, kontrolory, atd. zřejmě nebude jednoduchý úkol, ale alespoň bude všude legrace ... Jen tak dále :-)))
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 12. 2005 14:16 | wju

sníh před domem uklízím páč se u toho protáhnu - jsem úředník.
na druhou stranu podle ¨Základni listiny práv a svobod" Článek 9 (1) Nikdo nesmí být podroben nuceným pracím nebo službám
tak se to asi tedy uklízet nemusí... :-§
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 12. 2005 10:09 | Lenka

Už jsem taky hledala firmu, která by za nějakou cenu odklízela sníh před mým barákem. Všude ale narazíte na to, že když to neodklidí, tak eventuelní následky nesete vy a na vás je potom, zda půjdete s firmou, která měla úklid provést, do občanského sporu. A to pojištění u České pojišťovny? Mám pocit, že jsem tam taky narazila na nějaký zádrhel, který by v případě nutnosti plnění na mne vytáhli ( to už je ale si tak 7 let).
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  10 911 480 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Splátky hypotéky

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Články na Heroine.cz

MBPFW: Co si vzít nejen do skříně z podzimního pražského týdne módy?

MBPFW: Co si vzít nejen do skříně z podzimního pražského týdne módy?

„Přemýšlení nad udržitelností se každopádně jeví jako nadčasová záležitost, se kterou...více

Přehlídka není pochod oživlých figurín

Přehlídka není pochod oživlých figurín

Podzimní pražský týden módy očima Veroniky Ruppert.

Zabijte veselého tygra. Aby děti nejedly pitomosti

Zabijte veselého tygra. Aby děti nejedly pitomosti

Zaléváte k snídani své ratolesti čokokuličky odtučněným mlékem? Kupujete mu na svačinu...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dara Rolins

zpěvačka a podnikatelka

Šárka Grossová

podnikatelka

Dara Rolins
ÚSPĚŠNOST
37,04 %

z 27 duelů
×
Šárka Grossová
ÚSPĚŠNOST
28,00 %

z 25 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.