Ptejte se Guido Lohmanna!

Otázky nejen na novou obchodní politiku, (ne)úspěchy minulého roku a plány do budoucna, ale také z oblasti obecnějších principů stavebního spoření u nás a v Německu můžete položit Guido Lohmannovi, předsedovi představenstva a řediteli Modré pyramidy stavební spořitelny.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 1. 2005 13:56, Mokrý

Dobrý den,
připojuji se s otázkou. Bydlím v Brandýse, přišel mi dopis, že místní pobočka se ruší, místo toho vzniká jakési "středisko podpory úvěrů". Znamená to, že provize za sjednání (až 1% z cílové částky) se snižují a více budete agentům platit za to, když klienta dovedou k úvěru? Jaké jsou současné provize pro nejčastější typ agenta ve vaší obchodní službě, tj. kolik procent z cílové částky za uzavření smlouvy?

Zobrazit celé vlákno

+12
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 1. 2005 20:27, Radim

Přesně tak, podle mě by trhu docela pomohla zákonná možnost migrace mezi stavebními spořitelnami. Nedávno jsem s velkým podivem četl tady na serveru, že u penzijního připojištění je (e)migrace možná. Další věcí je fixní úrok při spoření, např. dříve 4% a dnes 2%. Nebylo by lepší, aby i stavební spořitelny zhodnocovaly své vklady klientů pomocí investic např. do dluhopisů?? Výsledkem současné politiky stavebních spořitelen je, že klinti jsou spíše OTROCI, než-li zákazníci. Myslím si, že je nejvyšší čas úplně celé "stavební spoření" přestavět, tak aby to byl komplexní bankovní produkt a ne takováto státem podporovaná šaškárna...

Zobrazit celé vlákno

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

2. 2. 2005 10:14 | Fiferna

Ptejte se mě na co chcete, já vám na co chci odpovím! Soudě podle jeho dnešních odpovědí. Pan Lohmann se naučil používat v praxi slogan pana Donutila.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2005 0:14 | tmarny

I kdybyste ten výběr měl, tak velice pravděpodobně vydělá stavební spořitelna. Na první pohled to vypadá velice hezky - sice Vám úspory snížíme o pouhé 1%, ale na úroku z úvěru ušetříte neuvěřitelných 1,2%... Článek s příklady byl původně tady: http://www.mesec.cz/clanky/stavebni-sporeni-zmena-tarifu-se-nevyplati-vzdy/ , ale zčista jasna zmizel, zůstala tam pouze reklama a anketa... Samozřejmě úúúplně čirou náhodou :-(((((.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2005 15:59 | Tomáš Řehák

Vážený pane Lohmanne,
mám celkem tři výtky směrem k Vašemu ústavu, které mne velmi rozlítily v posledních letech: 1) Před rokem či dvěma jste se pokusili zpoplatnit časopis pyramida tak, že ten kdo se aktivně neodhlásil, tomu byl (nebo minimálně v návrhu měl být) účtován poplatek. Co si o tom myslíte? 2) Co si myslíte o zpoplatnění evidence úrokového zvýhodnění? Máte alespoň elementární agument, proč zpoplatňujete tento řádek na výpisu? 3) Oč opíráte meziroční nárůst ceny za vedení smlouvy o 25% (hovořme jen posledním zdražení)? Proč mne účet u Vás stojí více než běžný účet v bance s kvartálními výpisy a nekonečně složitějším servisem? To jste opravdu tak neefektivní?
Jednu bonusovou otázku: Jak mi rozmluvíte, že Modrá pyramida, jen neparazituje na státní podpoře a záknném vazalství svých klientů?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 1. 2005 12:31 | Honza

Podle mě tuto nemorálnost mají "vychytanou" - na formuláři žádosti mají napsáno něco ve smyslu - "výslovně se zříkám 1/3 dosud připsaných úroků".
Stejně tak při navýšení u starších smluv chtěli podepsat větu ve smyslu "výslovně se zříkám úrokového zvýhodnění ve výši 50%" - bez toho neakceptovali žádost o změnu a vrálili k doplnění.
Takže podle mne jste to jejich nemorální prohlášení podepsal, pouze Vám neřekli, co Vám dávají podepsat.
Je to z jejich strany nechutné - každý by si měl svobodně vybrat: - buďto mi nechte má 3% z vkladu a budu-li chtít úvěr, počítám se 6% - nebo - nechci úvěr 6%, proto souhlasím s 2% ve fázi spoření.
Prostě buď 1 volba, nebo 2. Nikoliv nedat na výběr.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2005 11:01 | SedivyJ

Působíte poněkud seriózněji, než je zvykem. Odstraníte ve vaší spořitelně všechny nepravosti? Víte kolik poplatků jste lidem zavedli až po podepsání smlouvy? Mohla by to být dobrá investice do budoucna...
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2005 22:12 | maxmin

Dobrý den, jak licencujete své poradce, kteří budou nyní nabízet i jiné produkty? Už jste požádali o licenci pro prodej pojištění a mají všichni vaši lidé licenci investičního zprostředkovatele?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2005 21:35 | ZikaM

Dobrý den, nedávno tu v jednom článku padlo, že asociace stavebních spořitelen navrhla ministerstvu financí zjednodušení podmínek pro proces přidělování úvěrů, že by prý pak spořitelny mohly poskytovat půjček víc. Náměstek Prouza ale řekl, že spořitelny chtěly rozšířit možnosti poskytování úvěrů na chaty a bazény. Je to opravdu tak? Můžete říct, jako předsedající asociaci, jaké návrhy obsahoval ten dokument? A co by podle Vašeho názoru pomohlo tomu, aby spořitelny dávaly víc úvěrů? Díky za odpověď.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2005 20:27 | Radim

Přesně tak, podle mě by trhu docela pomohla zákonná možnost migrace mezi stavebními spořitelnami. Nedávno jsem s velkým podivem četl tady na serveru, že u penzijního připojištění je (e)migrace možná. Další věcí je fixní úrok při spoření, např. dříve 4% a dnes 2%. Nebylo by lepší, aby i stavební spořitelny zhodnocovaly své vklady klientů pomocí investic např. do dluhopisů?? Výsledkem současné politiky stavebních spořitelen je, že klinti jsou spíše OTROCI, než-li zákazníci. Myslím si, že je nejvyšší čas úplně celé "stavební spoření" přestavět, tak aby to byl komplexní bankovní produkt a ne takováto státem podporovaná šaškárna...
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2005 13:56 | Mokrý

Dobrý den, připojuji se s otázkou. Bydlím v Brandýse, přišel mi dopis, že místní pobočka se ruší, místo toho vzniká jakési "středisko podpory úvěrů". Znamená to, že provize za sjednání (až 1% z cílové částky) se snižují a více budete agentům platit za to, když klienta dovedou k úvěru? Jaké jsou současné provize pro nejčastější typ agenta ve vaší obchodní službě, tj. kolik procent z cílové částky za uzavření smlouvy?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2005 8:39 | SedivyJ

Dobrý den, co soudíte o úrovni státní podpory u nás a v Německu. Unás se zdá být příliš vysoká. Proto klienti hodne spoří a málo si půjčují. Neměla by se snížit?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2005 22:56 | Jaroslav Nyvlt

Dobrý den, obracim se na Vas s dotazem, zda prijdu o urokove zvyhodneni pokud presporim svoji smlouvu o stavebnim sporeni? Jsem dlouhodobe pracovne v zahranici a nyni jsem se od rodicu dozvedel, ze mam temer presporenou castku. Doted jsem si to nehlidal. ale nyni jsem nasel na internetu clanek o navysovani smluv a snizovani uroku a ted nevim na cem jsem. Ve VOP jsem nic ke svemu pripadu nenasel. Konkretne mam smlouvu uz z roku 1997 s cilovou castkou 420tis. a mam nasporeno uz 405tis.,je uz ted jasne, ze i kdybych smlouvu hned vypovedel, tak mi ji automaticky navysite, ale co ten bonus? Mam na nej narok i pres to? Dekuji za konkretni odpoved. Jarda
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2005 19:41 | Petr E

Dobry den pane Lohmanne,
cetl jsem, ze MPSS garantuje, ze poplatky az do roku 2010 oproti stavajici urovni nezvysi. Jelikoz jsem dlouholetym klientem MPSS, tak mam dostatek negativnich zkusenosti s poplatkovou politikou MPSS v minulosti. Takze se chci zeptat, proc je v aktualnich Vseobecnych obchodnich podminkach v clanku 27 stale uvedeno ze "Úhrady za služby stavební spořitelna zveřejňuje v Sazebníku úhrad" a "Při změně provozních nákladů je stavební spořitelna oprávněna jednostranně změnit výši úhrad za služby"? Proc neni ta garance nezvysovani poplatku do roku 2010 zanesena do novych VOP? Jelikoz nemam po jiz drive zminenych negativnich zkusenostech jediny duvod MPSS cokoliv verit, chci se take zeptat: Pokud si pujdu uzavrit novou smlouvu, da mi MPSS vyse uvedeny prilib pisemne jako prilohu smlouvy?
Predem dekuji za odpoved
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2005 17:28 | Honza

Dobrý den,
je vidět, že Vaše spořitelna se snaží jít pozitivní cestou, kéž by Vás následovali i další finanční společnosti (myslím to v dobrém). Mám na Vás 2 dotazy:
1) poplatek za evidenci úrokového zvýhodnění jste jednorázově zavedli, nyní jej přestanete uplatňovat - O.K., bez komentáře. Avšak jste jej strhávali i u smluv, které za doby trvání přešly na novější verzi VOP (díky zvýšení CČ to byla Vaše podmínka - při té příležitosti zpětně ztratily nárok na úrokové zvýhodnění), případně žádali o úvěr (při té příležitosti rovněž ztratily nárok na úrokové zvýhodnění). Vrátíte v těchto případech tento poplatek, když smlouvy úrokové zvýhodnění již nemají?
2) v červenci 2003 (před Vašim nástupem do funkce) jste jednorázově vymysleli poplatek za časopis Modrá pyramida ve výši 9,90 Kč za číslo - přitom prodejci lékali na bezplatný klientský časopis. Poplatek jste časem zase zrušili. Budete vracet i tento jednostranný poplatek?
Děkuji.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2005 15:31 | Alena N

Dobrý den,
v srpnu 1999 jsem uzavřela s vaší stavební spořitelnou smlouvu o stavebním spoření, tenkrát ještě s úrokovým zvýhodněním. V loňském roce v srpnu již tedy uběhlo pět let od uzavření smlouvy a k 30.9.2004 mi byla přidělena cílová částka. V obchodních podmínkách, které jsou součástí smlouvy je uvedeno, že pokud vypovím smlouvu po pěti letech od uzavření, mám nárok na 50% úrokové zvýhodnění. V následujícím bodě je dále uvedeno, že na 50% úrokové zvýhodnění má také právo účastník, kterému byla přidělena cílová částka a který se zároveň vzdá úvěru. Ráda bych věděla, pokud bych letos chtěla smlouvu vypovědět a zároveň se vzdám nároku na úvěr, zda dostanu úrokové zvýhodnění ve výši 50% nebo 100%?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2005 13:42

Vážený pane, 22. 12. 2003 jsem navyšoval cílovou částku u smlouvy 1 575 340 3 02 ze 100 000,- na 300 000,- Kč. Smlouva byla uzavřena koncem roku 2001. Přistoupil jsem tedy na úrok 2% místo 3%. Včera jsem obdržel výpis za rok 2004 a s hrůzou jsem zjistil, že mi byl vyúčtován poplatek Úhrada za změnu tarifu v ceně 724,40 Kč. Já jsem vlastně přistoupil na tarif pro stav. spořitelnu výhodnější a ještě mám za převod platit ? U své první smlouvy u Modré pyramidy mi zase účtujete úrokové zvýhodnění - takže jsem bit tak jako tak. Navíc - kdyby mi paní na přepážce oznámila, že za uvedenou změnu budu platit kromě 2000,- za navýšení extra poplatek, tak bych tuto změnu vůbec neprováděl a uzavřel bych nové stavební spoření jinde.
Moje základní námitka: Nebyl jsem upozorněn, že mi vůbec bude vyúčtován nějaký poplatek, natož takový nemravný. Čekám na Vaše vyjádření. S pozdravem ing. Karel Staněk
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2005 12:19 | Lenka

To fakt myslíte vážně, ano? to je teda tragédie. Co se s těma lidma děje? Napadá mě jediná věc-že si nahrabali před vánocema a teď na včechno kašlou...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2005 11:19 | lukasekj

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na podobnou věc, ale v opačném gardu. Bydlím kousek za Prahou a mám u vás 3 smlouvy spořící a dvě smlouvy úvěrové. Chtěl jsem sjednat další na nově narozeného potomka a ani "pečující" ani jiný zástupce neměl zájem přijít, s odkazem, že to mám přeci kousek na Bělehradskou a můžu si to jít sjednat tam. Tak jsem sjednal smlouvu jinde.
Jak je to možné?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2005 10:54 | Lenka - Trutnov

Dobrý den, jsem klientka vaší spořitelny z Trutnova a mám dotaz ohledně práce vašich poradců v této oblasti. Zajímalo by mne, zda jste informován, co se děje "dole"? Byla jsem totiž oslovena před vánocemi asi šesti lidmi, kteří se představili jako prodejci MP a chtěli se mnou něco uzavírat. Já sama mám svojí paní, která se o mne dobře stará. Považuji za velice neseriózní, když mi volá tolik lidí. To si v tom nemůžou udělat pořádek? Nemám dobrý pocit, že kde kdo ví, kolik mám naspořeno... Děkuji za odpověď. Má někdo podobné zkušenosti v rámci republiky nebo to je problém jen v Trutnově?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2005 8:30 | Bernard Bolzano

Dobrý den,
1) I díky změně popdmínek SS došlo v předminulém roce k nasycení trhu. Je jisté, že se již všichni obchoďáci neuživí, co s nimi bude? O kolik se snížil počet Vašich obchodních zástupců mezi koncem roku 2003 a 2004? Absolutně i relativně prosím.
2) Nabízíte nyní přes své agenty i prodej penzijního pojištění a pojištění. To budou mít všichni Vaši agenti licenci pro podej pojištění, tak jak vyžaduje zákon?
3) Píšete, že poplatek za evidenci úrokového zvýhodnění nebude od roku 2005 účtován. To se předpokládám týká všech smluv bez výjimky (?) a co zpětně - vrátíte to klientům, kterým jste (podle mne v rozporu s sobrými mravy) strhli? Ano nebo ne? Prosím jednoznačnou odpověď.
4) Vaši nabídku garance poplatků velmi oceňuji. Rád bych si u Vás uzavřel SS, nechci ale zybtečně platit nějakému agentovi - poplatek 1% z CČ je téměř celý určen na provizi agentovi a jeho nadřízeným. Dáte možnost sjednat SS on-line s nižším poplatkem, který by pokryl náklady na toto on-line sjenání? (Např. 0,2% z CČ). Např. Buřinka alespoň nabízí/nabízela při přímém sjednání krásnou knihu od NG, ale finanční úspora je pro mne důležitější.
5) Garantujete poplatky do roku 2010. Pokud si v roce 2005 založím SS, zasáhnu se 6-letým cyklem i do roku 2011, kde již nic negarantujete. Neměla by garance být po dobu základního spořícího cyklu, tj. 6 let? Jak mi zaručíte, že poslední rok se na mne "nesmlsnete"?
6) Garantujete, že do roku 2010 nepřidáte žádný nový poplatek?
7) Jakou formu bude mít garance? Bude to formou veřejného příslibu umístěného na vašich stránkách nebo dodatkem ke smlouvě? Pokud příslib, kde je text umístěn? Pokud dodatek, bude zaslán s výpisem za rok 2004?
Děkuji za odpovědi, BB
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2005 0:33 | PSafranek

Modrá pyramida patří mezi dvě stavební spořitelny na trhu, které při navýšení CČ na starších smlouvách seberou klientům 1/3 doposud připsaných úroků formou poplatku za změnu tarifu. Proč není navýšení CČ u takových smluv spojeno pouze se zánikem nároku na úrokový bonus a s přechodem na nižší úročení ode dne navýšení (samozřejmě při zachování původních sazeb pro úvěr)?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 916 764 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Články na Heroine.cz

Komentář Alžběty Samkové: Porodnictví v době koronavirové

Komentář Alžběty Samkové: Porodnictví v době koronavirové

Zákaz přítomnosti otců u porodu se ukázal jako jedno z nejvíce kontroverzních opatření...více

Deník zdravotní sestry v době pandemie #1: Říkám si, že je to dočasný

Deník zdravotní sestry v době pandemie #1: Říkám si, že je to dočasný

Pandemie koronaviru a s ní spojená globální krize dopadla nejrychleji a nejhůře na zdravotnictví....více

Pusťte dětem animáky studia Ghibli. Vysvobozují z karantény i stereotypů

Pusťte dětem animáky studia Ghibli. Vysvobozují z karantény i stereotypů

Asi už nikdy nebude příhodnější konstelace okolností pro prozkoumání fantazijního světa...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Richter

politik a podnikatel

Michal Sýkora

bývalý hokejista a investor

Milan Richter
ÚSPĚŠNOST
60,00 %

z 5 duelů
×
Michal Sýkora
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.