Diskuze - Jak na daň z převodu nemovitostí

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 70 komentářů)

9. 11. 2004 14:25 | Petr Šafránek

Ano, máte pravdu, o pár řádků níž píši přesně to samé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2004 14:23 | Jiří Pácal

Vedle popsané problematiky z pohledu prodávajícího je dobré zdůtaznit ručitelství úhrady této daně kupujícím. Finanční úřady si často ulehčí vymahání daně tím, že se obrátí na kupujícího a bez milosti mu daň vyměří a v zápětí strhnou z účtu, aniž řádně urgují prodávajícího. Toto učiní bez větší námahy vymoci daň na plátci. I přesto, že jste ručitelé nemáte právo seznámit se s čímkoli ve složce FÚ, takže jim tento postup nemůžete dokázat. Úhradu daně si proto zajistěte již při koupi.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2004 13:50 | Petr Šafránek

V zákoně je to přesně takto: Znalecký posudek se nevyžaduje c) při podání daňového přiznání k dani darovací nebo k dani z převodu nemovitostí, jde-li o převod či přechod vlastnictví k pozemku bez stavby a bez trvalého porostu; vzniknou-li pochybnosti o správnosti výše základu daně, správce daně sdělí tyto pochybnosti daňovému subjektu a vyzve jej k předložení znaleckého posudku
Z toho je zřejmé, že správce daně má právo Vás k předložení posudku vyzvat, pokud má pochybnosti o výši základu daně, jinými slovy, pokud se domnívá, že jste pozemek prodal pod jeho odhadní cenou. Ovšem nemůže to po Vás chtít automaticky, jako součást řádného podání. Doporučuji Vám tedy s odvoláním na § 21 odst. 4 písm. c) zákona 357/1992Sb. podat přiznání bez posudku a počkat až na výzvu správce daně. Bylo by asi vhodné k daňovému přiznání připojit dopis, ve kterém se na citované ustanovení zákona odvoláte, aby bylo zřejmé, že jste na posudek nezapomněl, ale že naopak znáte zákon. Jakmile by Vás totiž vyzvali (třeba jenom proto, že by zákon neznali nebo by si to neuvědomili) tak by to zpět nevzali a použili by ustanovení, které jim umožňuje Vás k předložení posudku vyzvat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2004 13:17 | bzum

Prodal jsem malý pozemek (pole bez žádného trvalého porostu). Termín pro podání přiznání a zaplacení daně mám do konce listopadu. Finanční úřad na mě chce, abych k daňovému přiznání automaticky do přílohy dal i znalecký posudek k předmětnému pozemku. Myslím ale, že na to nemá nárok, v zákoně je jasně napsáno, že při prodeji pozemku bez trvalého porostu posudek být nemusí. Poradíte mi někdo ?? Za prodej jsem utržil 20 000,- Kč, cena za m2 byla 350,- Kč což je o cca polovinu víc než za srovnatelné pozemky v dané lokalitě. Znalec chce za posudek 3 - 5 tis. ............
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2004 12:04 | klm

Výpis zdarma není, ale souhlasím, že by si měl údaje z katastru platit ten, kdo je potřebuje. A pokud jse o rychlost a kvalitu práce katastru, nechi jej nijak hájit, jen je dobré si uvědomit, kolik stojí např. tzv. "zpracování" hypotečního úvěru (např.) nebo poplatky u SS za jejich služby a kolik platíte katastru (i kdyby se k tomu přičetly státní výdaje na jeho chod). Pak zjistíte, že za málo peněz je prostě málo muziky...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2004 11:01 | Pavel

Nechápu, proč platit za vklad do katastru. Z katastru (jako z každé jiné databáze) má přece prospěch ten, kdo informace v něm uložené využívá, tedy ten, kdo žádá výpis z katastru. Ten, kdo nějakou informaci do databáze (a tedy i katastru) poskutuje, by nejen že neměl nic platit, ale naopak by měl být za svůj přispěvek odměněn. Proč je to u katastru naopak (platí vkládce a výpis je zdarma), to skutečně nechápu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2004 9:35 | petr

Na Slovensku už, aspoň myslím, tuto zločineckou daň zrušili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2004 8:42 | Petr Šafránek

Dovolím si jedno upřesnění a jedno doplnění: 1. Tříměsíční lhůta pro podání daňového přiznání ve většině případů (prodej)neběží od měsíce, ve kterém došlo k převodu, nýbrž až od měsíce, kdy byl zapsán vklad do katastru, což není totéž! Jestliže návrh na vklad leží na katastru půl roku a pak je zapsán, dojde k převodu nikoliv dnem provedení vkladu, ale zpětně ke dni podání návrhu na vklad. Lhůta ovšem běží až od měsíce zápisu, jinak by vás nečinnost katastru dostala do prodlení s podáním daňového přiznání a zaplacením daně. 2. Je dobré připomenout, že v nejčastějším případě (prodej) daň sice má zaplatit prodávající, ovšem kupující za ni ručí! Bohužel na to často zapomínají i advokáti a neošetřují to ve smlouvách. Prodávající daň nezaplatí a finanční úřad k jejímu zaplacení vyzve kupujícího. Ten je pak nemile překvapen, že se mu nemovitost prodraží o 3%, neboť proti takovému postupu FÚ se nelze odvolat (pokud daň není zaplacena a je správně vyměřena). Je sice možné platbu vymáhat občanskoprávní cestou po prodávajícím, ale není vůbec jednoduché dosáhnout faktického vyplacení....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2004 8:01 | Petr Šafránek

To by ovšem ten katastr musel bezchybné návrhy vkládat nejpozději do 30ti dnů! V současné době by měl být bezplatný a naopak odpovídat za škody způsobené průtahy!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2004 0:28 | Kateřina

Jestli mi nějaká daň připadá nemravná, tak je to tahle. Za zdaněné peníze si človíček koupí dům, a když ho prodá a koupí si jiný nebo i třeba vymění, tak platí státu daň. Fuj. Jsem radikálním zastáncem zrušení této daně s tím, že pokud je nemovitost, která je součástí obchodního majetku, prodána za cenu vyšší než byla cena pořizovací, jedná se o zdanitelný příjem. Na druhé straně by mi nevadilo, kdyby se zvýšil poplatek za vklad do katastru tak, aby se katastr uživil sám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Stránka 4/4

4

Následující

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Grondol

podnikatel, Czech International

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Zdeněk Grondol
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 5 duelů
×
Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services