Zemětřesení v pojistných smlouvách III.

V závěru naší trilogie o zákonu o pojistné smlouvě se zaměříme na to, kdo nám vlastně podle nové právní úpravy může uzavření pojistné smlouvy nabízet. Ale především si řekneme, co by tito zprostředkovatelé měli splňovat, co všechno mohou a co naopak nesmějí, na co bychom si při styku s nimi měli dát pozor a s kterým z nich jednat v jaké situaci.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 10. 2004 10:05, Alena

Ano, nemělo by docházet, ale je to tak. Promiňte, ale nic vám zasílat nebudu. Víte, přeci, že sazby jsou smluvní. U Dynamiku ten rozdíl není tak velký. Ale máte-li nasmlouvanou ČP, tak koukněte na 5S vs. Partner. Získatelská provize je 2x. To je príma, ne? Za stejně práce a stejný produkt dostat 2x. Myslím, že článek v tomto duchu se nedávno objevil na www.finq.cz.

Zobrazit celé vlákno

+23
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 10. 2004 21:33, Spira66

Ale tady je rozpor...,
v odpovědi píšete, že agent má možnost pojištění zprostředkovat a analýzu nedělat, ovšem v článku uvádíte jako jeho povinnost analýzu udělat.....

Kromě toho - připadá Vám reálné, aby agent analýzu udělal a klientovi doporučil, že si nemá sjednat produkt od pojišťovny, kterou zastupuje ? Myslíte, že by si klient tu analýzu zaplatil ? Nebo z čeho by agent žil ?

Máte pravdu v tom, že daný odstavec začíná slovem "jestliže zprostředkovatel", takže analýzu může dělat každý (de facto klidně i vázaný zprostředkovatel), ovšem podle mne to postrádá smysl.

Tedy nebyl jsem přesný, analýzu může dělat kdokoliv, ne jen makléř, ale smysl má jen u makléře, jinak by to zřejmě musela být placená služba.

Zobrazit celé vlákno

-18
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

21. 10. 2004 10:05 | Alena

Ano, nemělo by docházet, ale je to tak. Promiňte, ale nic vám zasílat nebudu. Víte, přeci, že sazby jsou smluvní. U Dynamiku ten rozdíl není tak velký. Ale máte-li nasmlouvanou ČP, tak koukněte na 5S vs. Partner. Získatelská provize je 2x. To je príma, ne? Za stejně práce a stejný produkt dostat 2x. Myslím, že článek v tomto duchu se nedávno objevil na www.finq.cz.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2004 10:00 | Petr Šafránek, safranek@finservis.cz

Právě jsem si porovnal nabídku Dynamiku na www.cpoj.cz se sazebníkem Dynamik S a mohu Vás ujistit, že když jsem příklady Dynamiku na webu přepočítal podle sazebníku Dynamik S, je to na korunu stejné! Máte tedy pro svá tvrzení nějaké důkazy? Pokud ano, sem s nimi!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2004 9:47 | Petr Šafránek, safranek@finservis.cz

V žádném případě by nemělo docházet k tomu, že produkt sjednávaný přes zprostředkovatele je dražší. Mám například písemné ujištění České pojišťovny, že Dynamik S má totožné sazby jako Dynamik a že jde pouze o označení smluv, uzavíraných externími sítěmi. Pokud máte seriozní důkaz o nepravdivosti tohoto tvrzení, budu Vám velmi vděčný, pokud jej pošlete na můj e-mail. Pokud klient zjistí, že mu zprostředkovatel prokazatelně nabízí shodný produkt dráž než přímá obchodní síť nebo přepážka pojišťovny, doporučuji s takovým zprostředkovatelem dále nejednat.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2004 9:37 | Alena

Sakra, má ruka na myši lehce uklouzla. Sorry.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2004 9:36 | Alena

Hezký den, jenom malá připomínka, která se asi někomu nebude líbit. Nu což. Lezu na pranýř. Váš poslední odstavec je príma. Avšak zde je nutné zmínit jednu zásadní věc. Cena pojišťovacích služeb se liší podle prodejního kanálu. Tlak makléřů na růst provizí je obrovský. Pojišťovny se tomuto tlaku musí přizpůsobit. A tak zákonitě, pokud má pojišťovna zájem u makléře uspět, musí platit víc. A tak stále dokola. Vím o pěti pojišťovnách, které nabízejí přes makléře mnohem dražší produkty než "na svých přepážkách". Dynamik S vs. Dynamik, 5S vs. Partner, Aviva Benefit vs. Aviva Komfort, atd. Jinak asi lze s vámi souhlasit. Klienti by však měli vědět, že za to sakra zaplatí. Docela by mě zajímalo, jak makléř, který bude vypracovávat analýzu a doporučení klientovi, se bude hájit před soudem, že jeho produkt je dražší než ten samý na přepážce. No. Uvidíme.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 10. 2004 9:34 | Alena

Hezký den, jenom malá připomínka, která se asi někomu nebude líbit. Nu což. Lezu na pranýř. Váš poslední odstavec je príma. Avšak zde je nutné zmínit jednu zásadní věc. Cena pojišťovacích služeb se liší podle prodejního kanálu. Tlak makléřů na růst provizí je obrovský. Pojišťovny se tomuto tlaku musí přizpůsobit. A tak zákonitě, pokud má pojišťovna zájem u makléře uspět, musí platit víc. A tak stále dokola. Vím o pěti pojišťovnách, které nabízejí přes makléře mnohem dražší produkty než "na svých přepážkách". Dynamik S vs. Dynamik, 5S vs. Partner, Aviva Benefit vs. Aviva Komfort, atd. Jinak asi lze s vámi souhlasit. Klienti by však měli vědět, že za to sakra zaplatí. Docela by mě zajímalo, jak makléř, který bude vypracovávat analýzu a doporučení klientovi, se bude hájit před soudem, že jeho produkt je dražší než ten samý na přepážce. No. Uvidíme.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Čupr

podnikatel, Slevomat a DámeJídlo.cz

Janis Sidovský

manažer a podnikatel

Tomáš Čupr
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Janis Sidovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services