Jak pojišťovny (ne)dodržují informační povinnost

Rozhodli jsme se zjistit, jak pojišťovny dodržují nový zákon o pojistné smlouvě, konkrétně zda poskytují klientům všechny povinné informace. Sedm pojišťoven proto bylo podrobeno našemu redakčnímu testu. Výsledek? Špatný.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 6. 2004 14:46, TGP

Milý Franto z České pojišťovny, co kdybyste si ten zákon alespoň prostudoval, když už o něm mluvíte? Pak byste tady neblábolil nesmysly o jeho nedodržování...

Zobrazit celé vlákno

+34
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 6. 2004 21:18

Milé Peníze.cz, obávám se, že s přihlédnutím k novému zákonu o pojistné smlouvě, jehož některá ustanovení platí již od 1.5.2004, by bylo korektnější, pokud by Váš potenciální klient obdržel příslušné zákonem stanovené informace od příslušné pojišťovny dříve, než Vám zašle všechna data pro zpracování návrhu, tedy pokud by se zobrazily před vyplněním příslušného formuláře. Na druhou stranu je pravda, že pokud příslušné informace obdrží písemně poštou společně s připraveným návrhem, je zřejmě liteře zákona učiněno zadost, neboť informace dostane dříve, než návrh podepíše.
Ovšem nedivím se, že se toto téma zde v této souvislosti v diskusích objevilo, neboť autorka článku nezveřejnila, v jaké fázi se její jednání s příslušnými testovanými pojišťovnami nacházelo - tedy zda se jen obecně zajímala nebo již chtěla vyplňovat konkrétní návrh. Obávám se, že autorka přijala přísnější výklad zákona a očekávala informace již v rámci předběžného zájmu a když je nedostala, tak příslušné pojišťovny "osolila". Při tomto výkladu musím ovšem dát za pravdu (aniž bych schvaloval formu) těm, kteří Váš server kritizovali za absenci těchto informací v sekci prodeje pojištění. Metr by totiž měl být opravdu jen jeden...

Zobrazit celé vlákno

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 86 komentářů)

27. 5. 2004 13:49 | hilkovicova

Ale o to preci jde. Pan Safranek dostal materialy, ktere ma davat svym klientum, pokud si vyberou pojisteni dane pojistovny. To znamena, ze tyto materialy jsou i na pobockach, ale zamestnanci je jaksi neberou v potaz a neobtezuji se s nimi seznamit sami, co teprve s nimi seznamit klienty. I kdyby pojistovny zakon zaznamenaly a pripravili se na nej (temi materialy), nejak zapomnely "zaskolit" pracovniky a tak je zmena po 1.4. nulova.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2004 13:27 | Kamil Rojec

Ale copak mne zajímá, jestlia co jste dostal Vy? Mne zajímá, co dostanu nebo nedostanu já. Vy se na to jistě umíte lépe zeptat, ale "běžný klient" potřebuje, aby mu informace poskytl sám pracovník pojišťovny. POkud to tak neudělá, je to problém...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2004 12:43 | Honza

To znamená, že posjišťovny mají nekvalitní pracovníky. A já jako potenciální klient přijdu do styku právě s těmi pracovníky. Takže podle nich posuzuji celou pojišťovnu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2004 12:23

Dovolím si vyslovit názor, že v tomto případě selhali konkrétní pracovníci (což samozřejmě pojišťovny neomlouvá). Mám k dispozici příslušné písemné informace pro zájemce o uzavření pojistné smlouvy od pojišťoven a například u Kooperativy, ale i u Generali se obsah těchto materiálů absolutně neshoduje s údaji v tabulce v článku - informační materiály obsahují mnohem více, než se uvádí v těchto tabulkách. Obávám se tedy, že příslušní pracovníci vůbec nevěděli, o co se jedná a nepředali ten správný dokument! To samozřejmě neomlouvá pojištovny, ale na druhou stranu to neznamená, že by příslušné informace v pojišťovnách vůbec neexistovaly. Druhá věc je kvalita příslušné zákonné normy - například s pojmem "bonus" se zákonodárce paradně "utnul"....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2004 11:46 | hilkovicova

A to je zvlastni, ze ČP a CS to zvladly. Vytvorily letak, na kterem ty informace jsou (dalsi otazka je, jestli v pozadovane kvalite, ale aspon ten zakon zaznamenaly). A nemely by snad vsechny pozadovane informace poskytovat pojistovny bez reci?! Seriozni ustav by snad nemel cekat na bic odnekud ze shora a mel by sveho klienta nalezite informovat, nebo ne?!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2004 10:09 | Zdeněk

Nemám je rád, ale teď se jich musím zastat: Vy se divíte, že se v té smršti zákonů na poslední chvíli a předvstupnímu zmatku pojišťováci ještě vůbec orientují? I pojišťovny jsou zaměřeny na zisk a ten je jejich motorem, bez ohledu na to, co tomu říká zákazník. Vždyť neměly čas ani potřebné materiály zpracovat nebo předat dolů, spousta zákonů byla (a řada ještě zůstává) nejasných, navíc byly zákony vydány na poslední chvíli. Informace se budou dolaďovat až teď dodatečně. Ale na druhou stanu je dobré poukázat na nedostatky. v tom je článek fajn.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 5/5

5

Následující

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Bohuslav Sobotka

politik

Pavel Dvořáček

podnikatel, Rudolf Jelínek

Bohuslav Sobotka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Dvořáček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services