Proč nechci byt na hypotéku

Denodenně se dočítáme o nízkých úrokových sazbách a závratně nárůstajícím počtu poskytnutých hypoték. Zvažujeme ovšem při výběru bydlení důkladně všechna pro a proti? Není bydlení v nájmu výhodnější?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 11. 2007 12:46, jiří karel

Myslím, že nejlepší důkaz proč nelze z nájmu uhradit hypotéku je fakt, že nikdo nestaví na komerční bázi nájemní byty. Kdyby to fungovalo, tak si developer vezme hypotéku, pronajme byty a "mele mlýnkem". No ale to se romantickým hyposnílkům a pár zběsilým ekonomčíkům vysvětlit nedá a tak budou bankám a Finepu na špek skákat dále.

+127
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 3. 2008 14:05, petr

Tak nevím žiju asi na jinačí planetě koupil jsem byt na 100 hypotéku 2 400 00, po 3 měsicích jsem ho začal pronajímat (investice 50 000) nájemník za mě zaplatí všechno cca 14 000 nevím proč malovat hned čerta na zeď , že je to drahé, přijde mi to jako pěkné zhodnocení mého rizika, že byt klesne pod svoji hodnotu. Zatím na tom pouze vydělávám :-)

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 409 komentářů)

27. 10. 2006 11:09 | radek p.

Občanský zákoník je více na straně nájemců než vlastníků. Pokud budete dodržovat podmínky nájmu, nic vám nehrozí. Hypotéka a vlastnictví není pro každého, je mnoho skupin lidí, pro které je nájem správnou volbou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2006 22:26 | monika králová

Určitě souhlasím.Je mi 50 let,bydlím v paneláku ve stejném bytě 27 let.Celý život pracuji,vychovala jsem 3 děti.Teď nás nutí ke koupi,před rokem jsem měla snahu situaci řešit hypotékou,byt prodat nechtěli,teď máme nová okna,cena se zvedla o 70%,teď nabízí.Jsem ráda,že jsem to loni neudělala,Co já vím,co bude za 10-20 let,přece tu nenechám dluh svým dětem.Myslím,že těchto situací bude přibývat.O tom se nikde nepíše.Nevím,co bude dál,ale nájem jsem dosud vždy platila včas a je mi jedno na jaký účet.Přesto všechno doufám v normální chování a že pod mostem neskončím.Monika z Plzně
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2006 15:16 | karel z prahy

Je to jako s ohněm. Hypotéka je dobrý sluha a špatný pán. Kdo naivně vleze do chomoutu a neumí si spočítat, co vše vlastnictví představuje, pláče. V realitkách vás akorát zmastí a skutečnost se nikdo nedozví.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2006 22:14 | franc k.

Dobré. Konečně vyvážený článek. Nesmyslů je všude plno. Kdo si koupí byt a ví o majetku prd, škodí. Developeři nám jen blbnou hlavy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 9. 2006 8:08 | František

Souhlasím, lidi si neuvědomují zodpovědnost za nemovitost a starání se o ní. Většinou mají představu, že koupí byt, vymalují a je to. Nejsou to jen dvě místnosti, které máme uprostřed domu, ale zodpovědnost je za celý objekt. Ač se paneláky velmi hezky (z venku) upravují, nic to nemění na tom, že už jsou takřka za horizontem plánované životnosti (cca 30 let). Oprava výtahů a statiky domu může přijít na pěkný peníz. Mladí si teď koupili jeden takový a nevím, jak moc výhodná to byla investice, ale když je třeba bydlet. Navíc mi cena 1 mil nepřijde odpovídající, ale spousta lidí mě jistě bude utvrzovat, že ano, nicméně mi to přijde za dvoupokojovou panelovou buňku s umakartovou koupelnou přemrštěné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2006 9:44 | Jan K.

Kdo porovnává pořízení bytu na hypotéku tak, že si dá vedle sebe splátky a nájem je naivní trumpeta. Kopil jsem si byt do vlastnictví s tím, že do fondu oprav platíme 2.800 Kč/měs. No nádhera. Teď nás čeká rekonstrukce balkónů a fasády, oprava teras a střechy. Následně reko elektro, vstupních dveří a bude to i nadále pokračovat. Jen na letošek musíme mimořádně přispět cca 50 tis. a příští rok obdobně. K tomu ještě všechno další - správu, pojištění,... Kdybych měl ještě platit hypo, tak to mám zatraceně drahé bydlení. A protože nám to Sobotka pěkně v Bruselu dohodl, v budoucnu nás to čeká o navýšení DPH dražší. Kdo vychází z povrchních informací a manipulace realitníčků, bank a developrdů, budše spíš plakat než jásat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 8. 2006 9:35 | karas

Určitě souhlas. Jen bohužel takových, co přemýšlí vlastní hlavou je mnohem méně, než ovcí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2006 9:35 | karas

Určitě souhlas. Jen bohužel takových, co přemýšlí vlastní hlavou je mnohem méně, než ovcí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2006 19:00 | Pepan

Úsměv na tváři mi vyvolává vždy tvrzení odborníků v tisku a televizi, jak naše ekonomika šlape, ale to, že je to díky obrovskému zadlužení lidí (i státu), to už nikdo neříká. Rád bych si též česem pořídil vlastní bydlení, ale za svoje. Banky mi teď prominou, ale jsou to největší zloději. Ovšem vzhledem k současné histerii, nespravedlivě regulavoném nájemném a spekulacím s nemovitosmi, se vlastního bydlení patrně nedočkám, ač mám dvoje zaměstnání ... rodinu s dluhama zakládat nehodlám a do 1+KK si dítě nepořídím....děkuji státe za podporu mladým, tím smozřejmě nemyslím sociální přídavky, které jen rozmnožují určité skupiny obyvatel v téhle zemi
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 8. 2006 15:09 | milan horký

Článek považuji za velmi vyvážený a prospěšný. I s odstupem času lze s autorem souhlasit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 6. 2006 15:57 | vlasta korec

Nechte si proměřit stav ocel. konstrukcí, jejich pevnost a životnost. Zateplení a okna jsou malicherným problémem proti statice panelových domů. Zvyšte si fond oprav.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2006 14:42 | kk

Vnitřní dluh na techn. stavu našich byt. domů je odhadován ÚSI Brno na cca 350 tis. Kč/b.j. Než-li toto po 1 tis. doženete, můžete začít spořit znovu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 6. 2006 12:59 | Petr Nadenik

platime 1000 Kc mesicne, je to panelovy dum s 60 byty, takze myslim, ze 720tisic za rok je na tyto veci dost. Alespon podle zprav, ktere dostavam ze samospravy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 6. 2006 12:57 | jirka

z tisicovky za byt nemůžete dlouhodobě u bytového domu vystačit. časem přijde střecha, komíny, hromosvody, stoupačky, kotelna, rozvody, elektro, plyn, výtah, vstupní dveře, fasád, parapety, ... K tomu jen bežné revize, správa domu, pojištění, ved. účetnictví, údržba pozemku-chodníku, ... Od r. 2008 navíc s DPH 19%. Dále si opravujete a modernizujete vše v bytě. Vlastní bydlení je nadstavba, ne lidovka pro každého.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2006 16:20 | Petr Nádeník

platim 1000 Kc do fondu oprav a z nej se zaplatilo a plati vse, i okna za 55tis. pro kazdeho, i veskera udrzba. Ale souhlas, je potreba aby lidi vedeli, ze banky jdou po zisku a je nutna obezretnost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2006 16:08 | vlada krauss

porovnavat vyhodnost vlastnictvi ci najmu po jednom roce nejde. v delsi rade se jasne projevi naklady spojene s reko a modernizacemi. stejne tak bezna udrzba se nedela kazdy rok. clanek je fain tim, ze nesmyslne nevyzdvihuje vlastnictvi nad najmem. kazde ma neco. vetsina realitnich makleru, developeru a bankeru stejne jen placa nesmysly nebo rovnou lze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 6. 2006 17:39 | Petr Nádeník

zdravim, z vlastni zkusenosti mohu rict, ze to neni jednoznacne, ze je vlastnictvi drazsi, uz jen proto, ze vsude to neni jako v Praze a ne kazdy porizuje bydleni za 3 miliony, v clanku je hezky modelovy priklad, ale koupil jsem byt loni, stal 1,15 milionu a vlastnictvi je vyhodnejsi nez najem. Je jasne, ze je clovek uvazan, ale ne kazdy se chce stehovat a jsem radsi ve svem nez abych byl zavisly na majiteli bytu a pripadne se musel stehovat, kdyz si zamane.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 6. 2006 11:54 | petr

jasne, ze bydlet ve vlastnim je drazsi nez najem. navic , kdyz splacite hypoteku, ak jste s penezi uz uplne jinde. nesmi se to vsak rikat ani psat, banky by se zlobily. ze je dost , kteri jim to basti je videt i na tomto serveru.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 3. 2006 13:38 | vlasta p.

Naopak, vlastně to byla pro banky pochvala. Dělají svou práci tak dobře, že to většina občanů, ale i ekonomů považuje za skvělé. Nikdo mi ještě nevysvětlil, proč je z makroekonomického hlediska dobře, když se lidé po uši zadluží a nehou si pak deset let dovolit nic pořádného koupit. Profit zůstane jen v bance a u realit. obchodníka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2006 18:18 | Petr

jiste, ziji mezi i milionari, ale pokud se chce nekdo osamostatnit a zalozit rodinu, vetsinou ten milion na byt nema, takze mu nic jineho nezbyva. Souhlasim s tim, ze je potreba obezretnost, ale na druhou stranu prosim nedelejme z bank zlodeje.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Dufek

ekonom

Jiří Šimáně

podnikatel, Unimex Group

Petr Dufek
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů
×
Jiří Šimáně
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services