Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Pracovní právo

Potřebujete právní radu, a pokud možno zdarma? Pak jste na správném místě. Experti z naší právní poradny vám poskytnou bezplatnou právní radu z nejrůznějších oblastí. Než se pustíte do pokládání dotazu, zkuste se podívat na nejčastější dotazy, je pravděpodobné, že stejný právní problém měl už někdo před vámi.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Nejčastější otázky čtenářů

Těhotenství,smlouva na dobu určitou, neschopenka

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, mám smlouvu na dobu určitou do 30.6.2015, jsem těhotná, můžu na neschopenku nastoupit od 1.7.2015 nebo je potřeba nastoupit o pár dní dřív před skončením smlouvy? Děkuji za odpověď

Celý příspěvek a Odpověd

výpověď

Dobrý den, mám dotaz. Může mi můj zaměstnavatel nějak bránit ve výpovědi? Chci podat výpověď, ale můj zaměstnavatel mi brání v tom, že za mne nejdříve musí sehnat náhradu – je to vůbec možné, aby mi bránil ve výpovědi a odkazoval se na to, že nemá za mne náhradu? To si myslím, že není můj problém, ale problém zaměstnavatele. Poradíte mi, jak mám správně postupovat? Děkuji za odpověď. Nashledanou.

Celý příspěvek a Odpověd

Dovolená při ukončení pracovního poměru

Budu dávat výpověď z HPP. Mám cca 4 dny dovolené z roku 09, plus na výplatní pásce je již uveden nárok na 25 dnů nové dovolené (2010). Skončí-li pracovní poměr k 30.5. (ať již dohodnou nebo mojí výpovědí), kolik dní budu moci vyčerpat než skončím? děkuji J. Matějka

Celý příspěvek a Odpověd

FAQ - Pracovní právo

Všechny dotazy

Práce na OSVČ z ČR pro zahraniční firmy

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné na OSVČ poskytovat služby zahraničním subjektům (PO v rámci EU i mimo EU) na stejném principu, jakoby bych podnikala pouze v rámci ČR (vydávala bych jim faktury za služby a danila v ČR) nebo zda se právní rámec v tomto případě nějak liší. Děkuji, Kristýna

Dotaz poslal/a: KrisJiro, 04. 10. 2018 20:44

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Přeshraniční poskytnutí služby je ale třeba přísně odlišit od usazení, při kterém osoba trvale podniká v cizím státě, např. formou pobočky zřízené podle zákonů daného státu nebo získání tamního živnostenského oprávnění. Základními rysy přeshraničního poskytování služeb jsou dočasnost a příležitostnost. V praxi to znamená, že těžiště zájmů OSVČ musí nadále zůstat v ČR a své služby může poskytovat pouze jednorázově a nepravidelně. Co se týče usazených OSVČ, záleží, zda předmětná činnost spadá do tzv. regulovaných, nebo neregulovaných profesí. Od toho se pak odvijí další zákonné povinnosti, stejně jako od právní úpravy cílové země. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 11. 10. 2018 08:22

Dotaz ohledně změna směn

Dobrý den, obracím se na vás z prozbou zaměstnavatel mi dnes řekl že od 5.10. mám změnu šichet z 12 hodinových na 8 hodinový ve smlouvě mám uvedené že mám pracovat ve 12 hodinových směnách. Je toto porušení pracovní smlouvy. Děkuji S pozdravem Martin Loos

Dotaz poslal/a: nerubian01, 03. 10. 2018 12:15

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Pracovní dobu rozvrhuje zaměstnavatel a určí začátek a konec směn. Zaměstnavatel je povinen vypracovat písemný rozvrh týdenní pracovní doby a seznámit s ním nebo s jeho změnou zaměstnance nejpozději 2 týdny před začátkem období, na něž je pracovní doba rozvržena, pokud se nedohodne se zaměstnancem na jiné době seznámení. Rozvržení pracovní doby je zaměstnával povinen projednat s odborovou organizací, pokud u zaměstnavatele působí. Rozvržení pracovní doby nesmí být v rozporu s hledisky bezpečné a zdraví neohrožující práce. Pokud však máte pracovní dobu specifikovanou a rozvrženou v pracovní smlouvě, není jí možné jednostranně měnit. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 04. 10. 2018 18:51

Práce na ŽL

Dobrý den, před zhruba osmi lety jsem začala na ŽL pracovat jako OSVČ pro firmu, která si do smlouvy napsala požadavek na minimální počet hodin, které pro ně budu pracovat a to 160 h/měsíc. Doneslo se ke mě, že se situace pozměnila a dnes už firma nesmí po osobě pracující na ŽL vyžadovat určitý měsíční rámec hodin, pokud není tato situace vyřešena paušální částkou, kterou každý měsíc firma vyplatí v prospěch OSVČ - což my nemáme. Pracujeme s podmínkami jako zaměstnanci (dané směny, schvalování dovolených a tak dále) s tím rozdílem, že s námi firma nemá žádné starosti, protože jsme OSVČ. Mohla bych se zeptat, jaká je skutečná situace ohledně této skutečnosti a zdali tedy má nebo nemá firma právo vyžadovat po OSVČ určitý počet hodin? A pokud se to opravdu změnilo tak, že to již vyžadovat nemůže, tak zdali to firma nemůže uplatňovat ani v případě, že jsme to před lety podepsali ve smlouvě?

Dotaz poslal/a: _Eliska_, 02. 10. 2018 11:52

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Práce na ŽL není pracovněprávním vztahem, ale vztahem obchodním. Na Vaší spolupráci se tedy neuplatní žádné ochrany, brzdy a výhody ve smyslu zákoníku práce a souvisejících předpisů. Bude tedy čistě záležet na obchodní smlouvě, kterou máte uzavřenou s předmětnou společností. Spolupráce, kterou popisuje připomíná známý Schwarz - systém. Pokud Vaše spolupráce naplňuje všechny znaky závislé práce, tedy jde o práci, kde je subjekt pod pravidelnou kontrolou zaměstnavatele, který mu dává konkrétní pokyny, jak by měl danou práci vykonávat, stanoví mu pracovní dobu a místo výkonu práce, nese náklady i odpovědnost za výsledek počínání subjektu, jde o nezákonné uspořádání vztahů a sankce hrozí nejen společnosti, ale i Vám. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 04. 10. 2018 18:18

Vzdání se funkce

Dobrý den. Vzdal jsem se funkce k 31.12.2018, aby měl zaměstnavatel možnost v klidu vybrat mého nástupce. Začaly se však "dít věci" a já bych se chtěl vzdát funkce hned. Mohu?

Dotaz poslal/a: coukin, 01. 10. 2018 18:47

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Vzdání se funkce upravuje § 73 a násl. ZP. Odvolání nebo vzdání se pracovního místa vedoucího zaměstnance musí být provedeno písemně. Výkon práce na pracovním místě vedoucího zaměstnance končí dnem následujícím po doručení odvolání nebo vzdání se tohoto místa, nebyl-li v odvolání nebo vzdání se pracovního místa uveden den pozdější. Dle mého názoru Vám nic nebrání podat vzdání se znovu s jinou lhůtou. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 04. 10. 2018 17:24

Propustka

Obvodním lékařem mi bylo předepsáno celkem osm rehabilitací prováděných fyzioterapeutem, který pracuje v blízkosti mého bydliště ve zdravotnickém zařízení. Fyzioterapeutka má ordinační hodiny nastaveny od 8.00 do 12.00, což je vzhledem k mému povolání učitelky na prvním stupni ZŠ zásah do vyučování. Očekávala jsem, že mě zaměstnavatel bude pouštět na propustku, ale bylo mi řečeno, že to takto u nás ve škole nefunguje a jsem povinna si polovinu hodin, tedy 4h nahradit suplováním. Chtěla bych se zeptat, zda je toto jednání právně v pořádku...? Můj zaměstnavatel se radil s právníkem, který tvrdí, že fyzioterapeut není lékař, tudíž nemůže vypisovat propustky. (můj fyzioterapeut ovšem tvrdí, že ostatním pacientům propustky píše a nesetkal se s takovým přístupem) Můžete mi, prosím, uvést situaci na pravou míru? Kdo je tedy zde v právu? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: foso, 30. 09. 2018 23:19

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Zaměstnanec má nárok na náhradu mzdy a pracovní volno na nezbytně nutnou dobu, to však pouze v případě, že vyšetření nebo ošetření nelze provést mimo pracovní dobu. Nezbytně nutnou dobou je doba strávená cestou do zdravotnického zařízení, čekání na vyšetření, samotné vyšetření a cesta zpět ze zdravotnického zařízení. Tímto zdravotnickým zařízením je zdravotnické zařízení nejbližší k bydlišti nebo pracovišti zaměstnance, které je schopné potřebnou zdravotní péči poskytnout a které je ve smluvním vztahu k pojišťovně zaměstnance. Dle stanoviska asociace pro rozvoj kolektivního vyjednávání a pracovních vztahů z roku 2013 platí, že rehabilitaci většinou není možné považovat za vyšetření nebo ošetření ve zdravotnickém zařízení. Rehabilitace již má povahu léčení. Setkáte se ale i s názorem, že jedná-li se o rehabilitaci, kterou Vám nařídil lékař po předchozí dočasné pracovní neschopnosti (nebo je jím prováděna), která vznikla z důvodu úrazu (pracovní/nepracovní) nebo v souvislosti s výkonem Vaší pracovní činnosti, pak se jedná o ošetření ve smyslu shora uvedeného. Výklad je tedy "neostrý", a vždy záleží na konkrétním případu a okolnostech. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 04. 10. 2018 17:03

zápočet RD do praxe ( 2 druhy zamestnání

Dpbrý den. Pracovala jsem 2 roky jako fyzioterapeut, poté asi 3-4roky jako zdravotní sestra. Pak jsem Byla na RD celkem 6 let se 3 dětmi. Nyní pracuji již 3 roky jako fyzioterapeut. Zaměstnavatel nám řekl, ať uvedeme svoje léta praxe a mně bylo kolegy řečeno, že se mi doba 6 let na RD nezapočítáva do praxe fyzioterapeuta, jelikož jsem na ní odešla z pozice sestry. Další kolegyně mi říkala, že to pravda není a léta praxe se mi normálne započítávají. KDo má tedy pravdu? Dekuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: merilen, 29. 09. 2018 22:53

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Na Vaši situaci dopadá § 123 odst. 4 zákoníku práce - zaměstnavatel zařadí zaměstnance do platového stupně podle doby dosažené praxe, doby péče o dítě a doby výkonu vojenské základní služby nebo civilní služby. Pokud vyjdeme z předpokladu, že Váš zaměstnavatel patří do veřejné sféry (ač tuto zásadní skutečnost neuvádíte), platí, že podrobnosti pak stanoví nařízení vlády č. 341/2017 Sb. Dle § 4 odst. 2 tohoto nařízení v plném rozsahu započte zaměstnavatel zaměstnanci dobu praxe v oboru požadované práce. Praxí v oboru požadované práce se pro účely tohoto nařízení rozumí výkon práce, pro kterou jsou potřebné znalosti stejného nebo obdobného zaměření jako pro výkon požadované práce. V rozsahu nejvýše dvou třetin započte zaměstnavatel zaměstnanci dobu jiné praxe, a to v závislosti na míře její využitelnosti pro výkon požadované práce. V plném rozsahu, nejvýše však celkovém rozsahu 6 let, započte zaměstnavatel zaměstnanci dobu skutečného čerpání mateřské dovolené, další mateřské dovolené nebo rodičovské dovolené nebo trvalé péče o dítě nebo děti nejvýše v rozsahu odpovídajícím délce mateřské dovolené a další mateřské dovolené nebo rodičovské dovolené platné v době této péče podle jiného právního předpisu. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 04. 10. 2018 16:14

Návrat po RD

Dobrý den, 10/2018 mi končí rodičovská dovolená a od 1.11. bych se ráda vrátila do práce. Aktuálně tam za mě je náhrada do konce tohoto roku. Ráda bych pracovala na zkrácený pracovní poměr a to od 1.11.2018 a proto bych ráda věděla na co mám nárok. Zaměstnavatel se mi zatím nevyjádřil, jak to bude, tak bych ráda věděla na co mám nárok a na co ne. Předem děkuji a přeji hezký den, Alena

Dotaz poslal/a: AlenaJir, 26. 09. 2018 12:40

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Zaměstnavatel vám musí držet místo do tří let věku dítěte. Když se vrátíte do práce hned po mateřské dovolené, máte nárok na svou dřívější pozici. Pokud byla pozice nebo dané pracoviště zrušeno, musí vás šéf zařadit podle pracovní smlouvy. Pokud se vracíte až po rodičovské, nemáte sice nárok na původní místo, ale musíte být zařazena na pozici, která odpovídá Vaší pracovní smlouvě. Zaměstnavatel vás nemůže nutit, abyste pracovní smlouvu jakkoli měnila – ať už jde o náplň práce, mzdu nebo třeba pracovní úvazek. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 04. 10. 2018 16:00

školení mimo místo výk. práce - povinné?

Dobrý den, mám celkem stručný dotaz, omlouvám se za jeho banalitu. Nicméně mě zajímá jak to vlastně je. Může zaměstnavatel požadovat po zaměstnanci několikadenní školení mimo sjednané místo výkonu práce, přes jeho nesouhlas? V pracovní smlouvě je uvedeno, že může být vyslán na prac. cesty. Děkuji

Dotaz poslal/a: dave4626, 21. 09. 2018 11:05

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Účast na školení za účelem prohlubování kvalifikace se považuje za výkon práce. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 04. 10. 2018 15:54

Najemní smlouva na byt

Dobrý den. Můj dotaz se týká výpovědi nájmu bytu ve vlastnictví města.Jeho nájem je spojen s výkonem práce (zaměstnáním)pro místního zaměstnavatele.Ve smlouvě o nájmu bytu není výslovně uvedeno,že jde o byt služební,ale jeho užívání je podmíněno prací(zaměstnáním) pro místního zaměstnavatele.Smlouva je na dobu určitou a je vždy po roce prodloužena o další rok.Další prodloužení je do 31.1.2019. Smlouva byla uzavřena 19.1.2007 s účinností od 1.2.2007 ještě podle starého občanského zákoníku. Ve smlouvě je uvedeno " V PŘÍPADĚ,ŽE PRACOVNÍ POMĚR ZAMĚSTNANCE U(název zaměstnavatele)SKONČÍ DŘÍVE ,ZANIKÁ KE DNI UKONČENÍ PRACOVNÍHO POMĚRU U (název zaměstnavatele)PRÁVO NÁJMU PŘEDMĚTNÉHO BYTU. Po zániku nájmu je nájemce povinen byt vyklidit a vyklizený odevzdat pronajímateli nejpozději 30 dní po ukončení nájmu. Nemohu dále vykonávat práci pro zaměstnavatele z důvodu pracovního úraz. Byla mi přiznána Invalidita. Budu se muset vystěhovat? Je nějaká šance na pokračování nájmu bytu? Doplnění: Před několika lety došlo k dohodě mezi vládou ČR,městem a zaměstnavatelem,že byty určené pro zaměstnance může město pronajmout(dát k užívání)i občanům z pořadníku čekatelů města na byt.Tito lidé nikdy neměly nic společného se zaměstnavatelem mají nájemní smlouvy výhodnější než my zaměstnanci.Jejich nájem je sjednán na dobu určitou dvou let s dalším automatickým prodloužením o další dva roky. Tito občané si vesele bydlí a zaměstnanci pracující pro zaměstnavatele pro kterého jsou byty přednostně určeny jsou dle mého názoru znevýhodněni.Nepracuješ pro zaměstnavatele pro ,kterého jsou byty přednostně určeny tak se vystěhuj. Můžete mi prosím poradit. Děkuji N70

Dotaz poslal/a: navstevnik70, 20. 09. 2018 07:42

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Dle § 2297 a násl. OZ platí, že je-li nájem bytu ujednán v souvislosti s výkonem zaměstnání, funkce nebo jiné práce a je-li podle výslovného určení smlouvy pronajat byt služební, mohou být práva nájemce služebního bytu omezena. To platí i v případě, je-li v této souvislosti ujednán nájem domu. Nájem služebního bytu skončí posledním dnem kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém nájemce přestal bez vážných důvodů vykonávat práce, pro jejichž provádění byl nájem bytu sjednán. Přestane-li nájemce vykonávat práci z důvodů spočívajících v jeho věku nebo zdravotním stavu, z důvodu na straně pronajímatele nebo z jiného vážného důvodu, skončí nájemci nájem služebního bytu uplynutím dvou let ode dne, kdy přestal vykonávat práci. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 04. 10. 2018 15:45

návrat z rodičovské dovolené

Dobrý den, prosím o zodpovězení mého dotazu, který se týká mé přítelkyně, která se v listopadu 2018 vrací po rodičovské dovolené do původního zaměstnání. Přítelkyně před odchodem na mateřskou a rodičovskou dovolenou pracovala v mateřské škole Harmonie (Zlepšovatelů 1502 v Ostravě) na dvě smlouvy na dobu neurčitou. Jedna smlouva je na 30% úvazek jako školnice a druhá na 60% jako pracovník obchodního provozu. Před nedávnem se přes bývalou zaměstnankyni dozvěděla, že ji tam již ředitelka nechce a paní, která tam byla na zástup vystavila smlouvu na dobu neurčitou. Dále pak to, že ředitelka má v plánu nechat přítelkyni podepsat dohodu, ve které bude změněna vykonávaná práce a výrazně snížen pracovní úvazek (tudíž i mzda) zároveň s výpovědi. Důvodem výpovědi budou organizační změny. Podle mne to přece organizační změna není, když vystaví smlouvu na dobu neurčitou paní, která zastupovala mou přítelkyni. Je tohle ze zákonného hlediska možné? A jak má přítelkyně postupovat? Moc bych vás chtěl poprosit o předání mého dotazu na kompetentní osobu a odpověď. Děkuji moc. S pozdravem Martin Dzurik

Dotaz poslal/a: Martin Dzurik, 19. 09. 2018 08:35

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Dle ZP platí, že zaměstnavatel může dát zaměstnanci výpověď jen z důvodu výslovně stanoveného v § 52, dá-li zaměstnavatel zaměstnanci výpověď, musí důvod ve výpovědi skutkově vymezit tak, aby jej nebylo možno zaměnit s jiným důvodem. Důvod výpovědi nesmí být dodatečně měněn. § 52 ZP písm. c) poté stanoví, že stane-li se zaměstnanec nadbytečným vzhledem k rozhodnutí zaměstnavatele nebo příslušného orgánu o změně jeho úkolů, technického vybavení, o snížení stavu zaměstnanců za účelem zvýšení efektivnosti práce nebo o jiných organizačních změnách. Při propouštění zaměstnance z organizačních důvodů je výpověď pro nadbytečnost platná, ačkoliv jednou z pohnutek vedoucí k výpovědi mohly být i spory zaměstnance se zaměstnavatelem, konstatoval Nejvyšší soud ČR ve svém rozsudku spis. zn. 21 Cdo 1494/2014, ze dne 16. 11. 2015. Samotné jednání zaměstnavatele, které od počátku sledovalo cíl „odchod zaměstnance“, nelze podle shora uvedeného rozhodnutí považovat za rozporné s dobrými mravy, pokud byly organizační změny "skutečné" a přijaté organizační opatření by bylo v rozporu s ustálenými dobrými mravy pouze pokud by bylo vedeno s přímým úmyslem způsobit žalobci újmu. Bez znalostí konkrétních opatření, písemného vyhotovení výpovědi a jejich důvodů nelze zcela jasně posoudit, zda jsou shora popsané podmínky splněny. Doporučuji konzultovat Váš případ s advokátní kanceláří. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 04. 10. 2018 14:58

Partner sekce

Lefensor, s.r.o.

Lefensor, s.r.o.

Společnost Lefensor, s.r.o., úspěšně působí na trhu již od roku 1997. V současné době se orientuje zejména na právní a poradenskou podporu poskytovanou malým až středním podnikům, živnostníkům a nepodnikatelským subjektům – osobám, sdružením, atp. Naším cílem je poskytnout kompletní a komplexní právní zázemí všem našim klientům, a to v lepší kvalitě a rychleji než konkurence, za stejných jistot a nejnižší cenu na trhu. Díky vlastním, kvalitním lidským zdrojům a řadě spolupracujících subjektů jsme schopni zajistit všechny námi nabízené služby za zlomek jejich tržní ceny. Naším mottem není jednorázová spolupráce za vysokou cenu, ale dlouhodobé budování vzájemné důvěry založené na kvalitních službách.

Za tuto kategorii odpovídá:

Lefensor, s.r.o.

http://www.lefensor.eu/

Partnerem poradny od: 8. 10. 2014

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK