Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Občanské právo

Potřebujete právní radu, a pokud možno zdarma? Pak jste na správném místě. Experti z naší právní poradny vám poskytnou bezplatnou právní radu z nejrůznějších oblastí. Než se pustíte do pokládání dotazu, zkuste se podívat na nejčastější dotazy, je pravděpodobné, že stejný právní problém měl už někdo před vámi.
  • Vašich dotazů přichází mnoho a my vám za ně děkujeme. Abychom neupřednostňovali kvantitu před kvalitou, tato poradna se každý den po vložení určitého počtu dotazů uzavře a dnes už je plno. Zkuste to prosím zítra.
    Děkujeme za pochopení.

Nejčastější otázky čtenářů

umístění přijímače TV signálu na bytový dům

Dobrý den. Ráda bych vás požádala o radu jakými pravidli se řídí umístění přijímače na TV signál (Anténa, satelit) na střechu bytového domu. Dům má 7bytových jednotek, které jsou v osobním vlastnictví majitelů. Rádi bychom umístili parabolu na střechu našeho půdního bytu. Ale nejsme si jisti, zda potřebujeme k umístění souhlas všech vlastníků bytů či zda stačí souhlas členů výboru našeho domu. Děkuji za odpověĎ.

Celý příspěvek a Odpověd

exekuce

Vážená poradno.Obracím se na Vás s prosbou o radu.Moje přítelkyně u které bydlím i se svými dětmi se dostala do potíží s exekutory,má nařízenou exekuci.Problém je v tom,že 90% věcí je mých.Chtěl bych se zeptat kdybych si sepsal seznam všech svých věcí včetně dokladů o zaplacení a nechal si to notářsky ověřit,zda i přez to by mohl exekutor tyto moje věci zabavit.Pokud ano existuje nějaký jiný způsob jak o své věci nepřijít?Předem moc děkuji za radu.S pozdravem Zdenek z Prahy

Celý příspěvek a Odpověd

FAQ - Občanské právo

Všechny dotazy

Finanční dar

Dobrý den, rád bych se zeptal, jak je to s darováním peněz, tj. finančním darem, mezi příbuznými - bratr -> bratr, potomek -> rodič. Jelikož jde o přímý příbuzenský vztah, předpokládám, že zde není žádné zdanění. Je přesto nutné uzavřít písemnou smlouvu o daru? Existuje nějaký limit maximální částky, pokud k daru dojde bankovním převodem a musí obdarovaný i přesto dar přiznat finančnímu úřadu? Díky za vyjasnění.

Dotaz poslal/a: PetrJCZ, 24. 09. 2017 02:21

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Daň darovací formálně již neexistuje a relevantní případy spadají pod rámec daně z příjmů, konkrétně pod ostatní příjmy upravené v ustanovení § 10.To však neplatí bez vyjímky. Zákon stanoví, že daň z příjmů se z darů neplatí, jsou-li tyto dary získány příležitostně a pokud jejich hodnota nedosáhne 15 000 Kč bez ohledu na to, kdo je dárcem. Pro dary vyšší hodnoty pak zákon taxativně stanoví okruh osob, od nichž dar rovněž dani nepodléhá. Jedná se o příbuzné v přímé řadě, tedy rodiče, prarodiče, děti a vnuky a ve vedlejší řadě sourozence, tety a strýce, synovce a neteře manžela, manžela dítěte, dítě manžela, rodiče manžela nebo manžela rodičů. Nad tento příbuzenský okruh jsou od daně osvobozeny dary od osob, se kterými žil obdarovaný před přijetím daru nejméně rok ve společné domácnosti. Takovéto příjmy z darů rovněž není povinností, nikde uvádět. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 25. 09. 2017 14:42

dluh za pronájem bytu

Dobrý den, chtěla bych Vás tímto požádat zda mám nějaké možnosti k vymožení dluhu u kamarádky. Jedná se o to , že jsem jí a jejímu příteli pronajala svůj byt. On si tam udělal trvalý pobyt na základě smlouvy. Ovšem po čase přišli s tím, že by byt rádi koupili a jestli jim půjčím i svou smlouvu. Protože jsme byly dobré kamarádky , tak jsem tak učinila a dala z ruky teď to nejdůležitější. Z koupě bytu samozřejmě sešlo a místo toho vznikl dluh za neplacení nájemného na bytovém družstvu. Upozornila jsem na tuto skutečnost a bylo mi přislíbeno nápravy. Poslala mi ofocený displey telefonu, že platba dluhu proběhla, ale když nebyla částka ani po třech dnech na účtu bylo mi vše jasné. Mezi tím se stačili odstěhovat a místo sebe nastěhovat její sestru bez mého vědomí. Na tuto skutečnost mě upozornila správkyně domu. Podstoupila jsem tedy další kroky o vystěhování a napsala další zprávu o možnosti úhrady ve dvou měsíčních splátkách. Ovšem scénář se opakuje a jen sliby. Teď už ani na zprávy nereaguje. Můj dotaz zní jestli mám šanci k vymožení dluhu nebo jak mám pokračovat?? Mohu jít i bez nájemní smlouvy na policii nebo k soudu? 30 000.- KČ není přeci zanedbatelná částka. Děkuji za odpověď Kafková

Dotaz poslal/a: Iveta321, 20. 09. 2017 07:38

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Možné to samozřejmě je. Bude jen záležet na unesení tzv. důkazního břemene. Jako žalobce musíte prokázat pravdivost Vašeho tvrzení, v případě, že se bude protistrana bránit. V případě, že se protistrana bránit nebude, vychází se z presumce pravdivosti tvrzení žalobce (zkrácené řízení). Podstatná tedy bude zejména důkazní situace, to jest, jakým způsobem budete schopna prokázat, že byt byl opravdu užíván předmětnými osobami a k danému účelu, a také existenci písemné nájemní smlouvy (například emaily, sms). V této souvislosti bych rád upozornil na § 2237 občanského zákoníku, dle něhož vyžaduje nájemní smlouva k bytu písemnou formu. V případě, že máte hodnověrně doloženou komunikaci s bývalou nájemkyní, kde uznává svůj závazek, viděl bych situaci vcelku nadějně. V případě potřeby se na nás neváhejte obrátit a my Vám zajistíme zastoupení advokátem pro případné vymáhání Vašich nároků. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 25. 09. 2017 13:18

pozůstalost

dobrý den můžu napadnout nějak rozhodnutí notáře -pozůstalost z r.1985. myslím si že chybným rozhodnutím byl zahrnut do pozůstalosti i můj majetek (byt+pozemek) , byli jsme vlastníky 50 na 50 s rodiči, ovšem my se ženou jsme přistavili samostatný byt , který byl zahrnut do pozůstalosti.

Dotaz poslal/a: 56gogo, 15. 09. 2017 09:40

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Bohužel neuvádíte řadu podstatných skutečností, ale cestou by mohla být například obnova řízení, nebo žaloba pro zmatečnost. Návrh (žalobu) na obnovu řízení o dědictví ale může podat jen ten, kdo byl účastníkem řízení o dědictví, o jehož obnovu jde, není rozhodné, zda navrhovatel účastníkem tohoto řízení mohl být nebo měl být, není také rozhodné, z jakého důvodu se řízení o dědictví nezúčastnil. Judikatura soudů také již dříve dospěla k závěru, že v řízení o dědictví soud při zjišťování zůstavitelova majetku a jeho dluhů vychází ze shodných tvrzení účastníků, která poskytují spolehlivý základ pro právní posouzení, zda určitá věc nebo jiné majetkové právo, popřípadě dluh patřily zůstaviteli.Proto platí, že vzhledem k tomu, že v řízení o dědictví se neprokazují (rovněž při rozhodování podle ustanovení § 175l o.s.ř.) shodná tvrzení účastníků o skutečnostech rozhodných pro posouzení, jaký majetek patřil do společného jmění zůstavitele a pozůstalého manžela, nemohou být zpochybněna ani později najevo vyšlými okolnostmi, tedy ani "novými" skutečnostmi, rozhodnutími nebo důkazy, které jinak představují důvody obnovy řízení podle ustanovení § 228 odst. 1 písm. a) o.s.ř. Další variantou by také mohla být žaloba na určení, avšak bez znalosti podrobností nelze doporučit nejlepší postup. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 18. 09. 2017 14:22

darovaní

dobrý den lze napadnout darovací smlouvu -v rozporu s dobrými mravy _ 40 let jsme spolumajiteli donu a pozemku s matkou každý ideální polovina, matka se nikdy v ničem neangažovala v opravách , údržbách , udržení domu i zpozemku , všechno jsme platili my i udržovali , a to stálo nemalé peníze , matka letos darovala svůj díl vnukovi, nikdy nám nic neuhradila i když měla. lze odpověd zaslat mailem

Dotaz poslal/a: 56gogo, 12. 09. 2017 12:41

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Bohužel zde žádný rozpor s dobrými mravy nevidím. Každý člověk může se svým majetkem v mantinelech zákona nakládat, jak jen uzná za vhodné. Ohledně problémů týkajících se spoluvlastnictví nemovité věci s Vaší maminkou platí, že každý spoluvlastník má ze zákona k věci a ostatním spoluvlastníkům určité povinnosti. Tyto povinnosti jsou úzce navázany na ustanovení o rozhodování o společné věci, kdy § 1128 Oz stanoví, že o běžné správě společné věci rozhodují spoluvlastníci většinou hlasů. Rozhodnutí má právní účinky pro všechny spoluvlastníky pouze v případě, že všichni byli vyrozuměni o potřebě rozhodnout, ledaže se jednalo o záležitost, která vyžadovala jednat okamžitě. Spoluvlastník opominutý při rozhodování o neodkladné záležitosti může navrhnout soudu, aby určil, že rozhodnutí o neodkladné záležitosti nemá vůči němu právní účinky, nelze-li po něm spravedlivě požadovat, aby je snášel. Není-li návrh podle odstavce 2 podán do třiceti dnů od přijetí rozhodnutí, právo podat jej zaniká; nebyl-li spoluvlastník o nakládání uvědoměn, běží lhůta ode dne, kdy se o rozhodnutí dozvěděl nebo dozvědět mohl. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 18. 09. 2017 13:44

rozdělení spoluvlastnictví

Dobrý den, před nedávnem jsme si s manželkou pořídili byt, který je součástí bytového domu o 2 bytech. Byty jsou rozděleni do osobního vlastnictví, ale chodba, půda, sklepní prostory a zahrada je rozdělena pouze ideální polovinou. S majitelem druhého bytu se neshodneme, co se týče rozdělení zahrady a sklepu a půdy. 2. majitel si dělá co chce na celém pozemku zahrady a přitom ji neudržuje, proto se o ni starám na vlastní náklady. Ve sklepě je to ještě horší. Ve vesnici není plyn, takže se topí na tuhá paliva. Polovinu sklepa která je pod jeho bytem má zaplněnou harampádím a nechává si skládat uhlí do poloviny sklepa pod naším bytem. Nechává všude nepořádek a neuklízí. Zahradu jsme chtěli oplotit, stačila by naše polovina (máme psa, tak aby mohl běhat na volno. Máme dítě a bojíme, aby nevběhlo na rušnou silnici, která přímo sousedí se zahradou), na to nám odvětil, že on plot nechce a nedá nám souhlas. Vždy když jsme se s ním chtěli domluvit na rozdělení sklepa, půdy a zahrady, tak nás odmítl, že s tím nic neuděláme a že si bude dělat co chce. Ještě dodatek rozdělení je možné byty jsou vedle sebe tudíž to šlo rozdělit na poloviny nad byty(půda), pod byty(sklep), a polovinu zahrady vždy kolem bytu. A neztratil by tím možnost přístupu. Mám nějaké možnosti jak si vynutit rozdělení ideálních polovin do osobního vlastnictví právní cestou? Předem děkuji za radu

Dotaz poslal/a: proutek, 10. 09. 2017 13:26

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Spoluvlastnictví je upraveno v § 1115 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, přičemž spoluvlastnický podíl upravuje § 1121 - § 1125 cit. zákona. U Vašeho problému se jedná o ideální spoluvlastnictví, což znamená, že každému z vás patří přesně polovina dané části nemovitosti, která ovšem nelze fyzicky určit. Výše spoluvlastnického podílu neodpovídá konkrétní části společné věci, ale každý z ideálních spoluvlastníků je spoluvlastníkem celé nerozdělené věci. Abyste předešli jakýmkoliv budoucím sporům, tak bychom ve Vašem případě doporučili, abyste uzavřeli s dotyčným sousedem inominátní dohodu dle § 1746 odst. 2. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tzv. „Dohodu spoluvlastníků o užívání společné věci“, která se jeví jako vhodný nástroj pro vyřešení Vašeho problému. V dohodě lze mj. sjednat i jiný rozsah užívání, odlišný od poměru spoluvlastnických podílů, a to případně i za náhradu za nadužívání, zároveň lze sjednat i to, že rozdíl nebude kompenzován. Občanský zákoník v § 1123 pojednává o tom, že každý ze spoluvlastníků smí se svým podílem nakládat podle své vůle a nesmí svým chováním činit újmu ostatním spoluvlastníkům. Jinými slovy, pokud Vám soused škodí tak, jak popisujete, lze požádat soud o vyřešení předmětného sporu. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 13. 09. 2017 16:45

auto na odhlášení,popř.prodej

Dobrý den, nevím jestli mě poradíte i v tomto mém dalším problému minule vaše reakce opravdu velmi rychlá a proto se na vás s důvěrou znovu obracím a předem děkuji za každou radu Dobrý den, mám problém, ležím tuto dobu v nemocnici s onkologickou nemocí a asi to bude na delší dobu a do toho všeho se manželka i dítětem, vybourala díky bohu obě jsou v pořádku jen auto je na odpis, vrakáče jsou lidově řečeno vychcané a nabízeji okolo 7 tisíc, no abych to mohl odhlásit tak asi ten papír od toho vrákaču potřebuji, no a pak je druhá možnost dojede nějakéj borec který z fleku dá 15 ne bo 20 tisíc, což je už pro mě částka odpovídající ale potřeboval bych nějakej formulář který bude mět nějakou právní váhu, abych mohl zrušit pojistku a něměl do budoucna nějakej problém, vím že vám asi chodí stovku emailu a že toho máte dost ale moc vás prosím o prioritu, tím že jsem v nemocnici tak se o to nemohu postarat sám osobně a navíc na mě tlačí i ti kde je zatím to auto odstaveno asi jsou už spolem domluveni, vím že to není podstatné ale jedná se W SHARAN 2004,96kwh,7 míst a celá pravá strana i zadek je dobrej, předek ten špatnej no levá strana je taky špatná, ale to není důležité. moc díky a přeji hezký den.

Dotaz poslal/a: LiborV92, 07. 09. 2017 08:30

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Bohhužel není v možnostech této bezplatné právní poradny, abychom pro jednotlivé klienty připravovali smlouvy na míru. Určité vzory kupních smluv samozřejmě můžete nalézt na internetu, ale v dané věci bych určitě doporučoval alespoň revizi/konzultaci s kvalifikovanou osobou - advokátem. Co se týče povinného ručení, podle zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla zanikne povinné ručení v okamžiku, kdy pojistník nebo jeho dědic či právní nástupce oznámí pojišťovně, že vozidlo prodal, daroval nebo jakýmkoli jiným způsobem došlo k převodu vlastnictví k vozidlu. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 12. 09. 2017 15:24

vymožení pohledávky z dědictví

Dobrý den,jak postupovat při vymáhání pohledávky z dědického řízení, která byla dědici uznána, ale nemají se k zaplacení. V usnesení z dědic. řízení je jim uloženo, zaplatit v poměru nabytého dědictví, mohu je vyzvat k zaplacení k určitému datu, poté se případně obratit na soud? A mohu na základě ověřené plné moci zastupovat v tomto matku, je jí 81let. Děkuji s pozdravem Renata Gromanová

Dotaz poslal/a: grom, 06. 09. 2017 08:03

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Ano, matka Vás může pro dané jednání zmocnit, avšak rozhodně bych doporučoval zastoupení kvalifikovanou osobou - advokátem. V dané věci došlo k přechodu povinnosti z předmětného závazku na dědice a ty jsou nyní povinni plnit místo zůstavitele způsobem určeným v usnesení. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 12. 09. 2017 15:13

Dědictví/darování/vydědění????

Dobrý den, ráda bych se zeptala na otázku v oblasti možného vydědění. Tchýně měla bratra a ten zemřel. Vše po něm zdědila jeho matka a tudíž i matka tchýně. Nikoho jiného neměl (ani manželku, děti... žil s jeho matkou v domě). Ve stejném domě ještě žije jeden ze synů tchýně. A když babička vše zdědila, tak vše poté darovala tomu jednomu vnukovi, který s nimi žije v domě i s rodinou. Tudíž vlastně vše co měla, tak mu darovala a nyní němá vůbec nic ani část domu ve kterém žijí ani věcné břemeno na dožití - prostě vůbec nic. Tudíž jednou její dcera/tchýně nebude nic dědit - protože nemá co by zdědila... Ta se cítí uškozená, že jí vlastně její matka "vydědila"...má na to právo bez důvodu takto svojí vlastní dcera za života vydědit a s ní ostatní vnuky /syny dcery(tchýně). děkuji moc za radu

Dotaz poslal/a: Markes13, 27. 08. 2017 07:14

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Každý má právo nakládat se svým majetkem, jak uzná za vhodné. Určité zákonné mantinely sice existují a to zejména ve vztahu k tzv. neopomenutelným dědicům, avšak tato ustanovení pro Vás mají význam pouze pokud ještě existuje nějaký další majetek, který bude případně předmětem dědictví. Na povinný díl potomka se započte to, co mu zůstavitel dal za svého života na úlevu v nákladech spojených se založením samostatné domácnosti, se založením manželského či obdobného soužití nebo s nástupem povolání či se započetím podnikání; na povinný díl se započte i to, co zůstavitel použil na úhradu dluhů zletilého potomka. Stalo-li se tak dříve než v posledních třech letech před zůstavitelovou smrtí, provede se započtení, pokud zůstavitel neprojeví opačnou vůli. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 05. 09. 2017 15:32

Doopatrovanie rodinného príslušníka

Dobrý deň, mala by som otázku. Zať uzavrel so svojou matkou zmluvu o doopatrovaní svojej babky, za čo jemu bude prináležať dom. V momentálnej dobe sa zdravotný stav jeho babky zhoršil, určitú dobu bola aj v LDN-ke. Pridružila sa aj diagnóza Starecká demencia. Z LDN bola babka prevzatá do domácej starostlivosti, kde sa o jej starostlivosť momentálne striedajú zať so svojou mamou. Nakoľko sa babkin zdravotný stav výrazne zhoršil, uvažujú nad umiestením babky do sociálneho zariadenia, kde by jej mohli poskytnúť odbornú starostlivosť. Obaja sú z tohto striedavého opatrovania vyčerpaní a nevedia si predstaviť ako dlho sa o ňu ešte dokážu starať. Chceli by sa preto informovať, či tento krok "umiestnenia" nebude považovaný za neochotu doopatrovať babku a o dom následne, práve kvôli tomu, neprídu. Ďakujem za odpoveď Daniela

Dotaz poslal/a: Daniela02, 22. 08. 2017 14:31

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Bez znalosti konkrétní smlouvy není možné poskytnout jasnou odpověď. Je však třeba mít na paměti, že jde o smlouvu Vašeho zetě s jeho maminkou, tudíž práva a povinnosti ze smlouvy plynou jen jim. Pro případné řízení, kde by se posuzovalo dodržení podmínek smlouvy ze strany Vašeho zeťe, je v první řadě potřeba osoby, která by se nedodržení dovolávala. Mohl by to být opatrovník jmenovaný soudem, nebo například další z dětí. Je tedy třeba zkoumat konkrétní ustanovení předmětné smlouvy ve světle současné situace. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 28. 08. 2017 16:44

podílové spoluvlastnictví

Mockrát děkuji za odpoveď týkající se zateplení a znepřístupnění půdy, kdy navrhujete uzavřít dohodu spoluvlastníků o užívání společné věci. Ještě bych prosila o odpověď na otázku, zda z takové dohody pro nás plynou nějaké závazky, zejména co se týče údržby a oprav půdního prostoru včetně střechy? Takové bychom museli platit my (např. oprava střechy, půdních trámů)? Děkuji

Dotaz poslal/a: Ajulkaka1, 18. 08. 2017 10:17

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Z dohody o užívání společné věci pro Vás budou plynout takové závazky, které si v ní stanovíte. Jejím smyslem je upravit vztahy mezi spoluvlastníky tak, aby to oběma stranám vyhovovalo a zároveň dodržet zákonný rámec (mimo dispozitivních ustanovení). Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 22. 08. 2017 16:46

Partner sekce

Lefensor, s.r.o.

Lefensor, s.r.o.

Společnost Lefensor, s.r.o., úspěšně působí na trhu již od roku 1997. V současné době se orientuje zejména na právní a poradenskou podporu poskytovanou malým až středním podnikům, živnostníkům a nepodnikatelským subjektům – osobám, sdružením, atp. Naším cílem je poskytnout kompletní a komplexní právní zázemí všem našim klientům, a to v lepší kvalitě a rychleji než konkurence, za stejných jistot a nejnižší cenu na trhu. Díky vlastním, kvalitním lidským zdrojům a řadě spolupracujících subjektů jsme schopni zajistit všechny námi nabízené služby za zlomek jejich tržní ceny. Naším mottem není jednorázová spolupráce za vysokou cenu, ale dlouhodobé budování vzájemné důvěry založené na kvalitních službách.

Za tuto kategorii odpovídá:

Lefensor, s.r.o.

http://www.lefensor.eu/

Partnerem poradny od: 8. 10. 2014

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK