Obchody lákají na lednové výprodeje a Češi nepřestávají nakupovat

Zprávy z finančních trhů, 18. 1. 2017 14:38

Praha, 18. ledna 2017

Měsíc leden představuje pro obchodníky jedno z nejziskovějších období roku.
Lidé využívají slevy k nákupu elektroniky či vybavení na zimu a hned po finančně náročných svátcích utrácí další vysoké částky.
Objemy transakcí navíc meziročně rapidně rostou.
Více než kdy dřív využívají klienti ČSOB a Ery Poštovní spořitelny také možnosti reklamace a výměny zboží, počet vrácených transakcí vzrostl na začátku roku o desítky procent.

„Na začátku ledna dosáhl meziroční růst použití platební karty skoro 30 %, a to jak v počtech, tak v objemech transakcí.
Pokud to srovnáme s rokem předchozím, kdy se tento růst pohyboval okolo 18 %, můžeme s jistotou říci, že zájem o lednové výprodeje velmi rychle roste,“ komentuje situaci ohledně výprodejů na začátku roku Jan Zahradníček, analytik produktů ČSOB.
Ideální je platit kreditní kartou, ke které se pojí hned několik výhod. Peníze na nákupy jsou kdykoli po ruce a klient má k dispozici bezúročné období až 55 dnů. ČSOB navíc umožňuje svým klientům zdarma při platbách kreditní kartou chránit své nákupy díky prodloužené záruce a pojištění proti rozbití a krádeži.

Dozvuky neúspěšných vánočních nákupů lze vidět také na větším počtu reklamací a výměn zboží. „Sledujeme prudký nárůst vrácených transakcí, jen za první lednový týden jich vrátili zákazníci o 53 % více než ve stejném období roku 2016.
Toto číslo vypovídá i o tom, že si Češi nenechají nic líbit a za své vynaložené peníze vyžadují odpovídající službu,“ doplňuje Jan Zahradníček.
Rovněž se na tomto procentu podílí i větší objem transakcí přes e-shopy, jelikož právě tam mohou zákazníci využít zákonné lhůty na vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů.

Reklamace a výměny zboží bývají občas velmi složité a časově náročné.
Jakmile klient platí kartou ČSOB, banka mu s těmito problémy pomůže.
Pokud dojde k selhání běžných reklamačních procedur, začne banka řešit reklamaci za klienta a může pro něj získat prostředky od prodejce zpět. „Tuto ochranu lze využít v případě, že objednané zboží nepřijde v požadované kvalitě nebo množství, anebo když obchodník odmítá komunikovat.
Takovou transakci je potřeba nahlásit své bance a ta celý proces za klienta vyřeší.
Pokud prodejce neprokáže objednané plnění, je povinen peníze vrátit a připsat zpět na účet klienta.
Toto platí pro nákup platebními kartami, u jiných typů úhrad klientovi zůstává jen nepohodlná možnost občanskoprávního sporu,“ vysvětluje Patrik Šálek, výkonný manažer útvaru Řízení produktů – karty ČSOB.

Oblíbenost plateb kartou na internetu neustále roste, od roku 2018 začnou platit nová pravidla, která by měla ještě více zvýšit jejich bezpečnost. „ČSOB je na zpřísňování pravidel při placení kartou v online prostředí maximálně připravena, protože již několik let využíváme k zabezpečení technologii 3D Secure.
Ke správné funkci musí tuto technologii podporovat i strana prodejců.
Bohužel ne všichni obchodníci dnes mají platby zabezpečené, a proto jsme rádi, že se naši klienti budou moci díky novým opatřením pohybovat v bezpečnějším prostředí,“ uzavírá Patrik Šálek.


Zdroj:    FinExpert.cz
Partners Financial Services