Češi chtějí firemní auto nebo byt, stravenky a pojištění už nestačí

Zprávy z finančních trhů, 31. 8. 2016 14:31

Praha, 30. srpna 2016

Nedostatek odborníků na trhu práce je velkou šancí, jak si zlepšit platové podmínky a bonusy.
Jaké Češi chtějí nejčastěji? A jak firmy na jejich přání reagují?

Odpovídá na to unikátní výzkum personálně-poradenské společnosti mBlue.
V posledních třech letech se ptala více jak 1 800 lidí, proč odchází ze současné práce a jaká mají přání do budoucna.
Výzkum Proč měníme zaměstnání je proto detailním přehledem o trhu práce v České republice.
Věnoval se i otázkám odměňování.

Firemní půjčka zaručí věrnost

„Běžnou součástí firemních benefitů jsou stravenky, příspěvek na penzijní a životní pojištění nebo pět týdnů dovolené,” říká autorka výzkumu Zuzana Paulová, „když je firma nenabízí, zaměstnanci to vnímají negativně.
Dnes se ale hlavním motivačním prvkem stávají služební automobily, firemní půjčky, hypotéky a byty.
Jako bonus se začínají prosazovat i firemní školky.”

Je to výhodné pro obě strany: zaměstnancům to řeší základní životní situace a firma si získává jejich věrnost.
Bonusy ve formě „kafeterie” jsou zajímavé až ve chvíli, kdy dosahují tisícových částek. „Takovou část odměny si lidé dobře uvědomují.
Když s nimi řešíme budoucí plat, chtějí jasně definovanou bonusovou část,” doplňuje Paulová.

Češi počítají s ročním příjmem

Výzkum společnosti mBlue ukázal, že rozhodujícím důvodem, proč Češi mění práci, je ve 49 % nemožnost kariérního růstu a vlastní seberealizace.
Nízká mzda je důvodem odchodu jen pro 3 % zaměstnanců.

„Zaměřili jsme se na zkušené specialisty a management, kde pět set korun navíc není důvodem, proč měnit zaměstnání,” vysvětluje Zuzana Paulová, „důležitější je pro ně pocit vlastního naplnění.
Zajímavé ale je, že 4,5 % zaměstnanců z práce odchází kvůli tomu, že nebyly splněny finanční podmínky.”

Ty by oběma stranám měly být jasné už při podepsání smlouvy.
Zaměstnanec musí jasně chápat, jak a kdy jsou bonusy vypláceny a jestli jsou limitovány, jak firma řeší kariérní postup nebo nárůst mezd. „Novým trendem v chování českých zaměstnanců je to, že svou odměnu přestávají vnímat jako měsíční příjem, ale počítají ho jako souhrn všech peněz a bonusů za celý rok,” uzavírá Zuzana Paulová. 


Zdroj:    FinExpert.cz
Partners Financial Services