Češi a mobilní bankovnictví

Praha, 2. května 2016

Pod záštitou digitální agentury Dobrý web proběhl mezi českými uživateli rozsáhlý výzkum mobilního internetového bankovnictví.

Výzkum probíhal za účasti reprezentativního vzorku 449 respondentů.
Jeho cílem bylo mimo jiné získat informace o důvodech a frekvenci využívání mobilního bankovnictví, zmapovat způsob jeho používání či prověřit přístup Čechů k nakládání s penězi v rámci mobilních zařízení. 

 „Vzhledem k tomu, že byl výzkum realizován s přispěním poměrně široké skupiny respondentů s rozdílnou úrovní uživatelských schopností, můžeme data považovat za zajímavou nápovědu pro bankovní domy kam směřovat další vývoj nebo jakým způsobem edukovat své zákazníky,“ říká Luboš Plotěný, ředitel Dobrého webu. 

Za velmi zajímavé zjištění považuje například nepoměr aktivních a pasivních činností internetového bankovnictví na mobilních telefonech: zatímco rovných 70 % uživatelů alespoň jednou týdně kontroluje prostřednictvím mobilu stav svého účtu či transakcí, pouze 37 % uživatelů přes mobilní telefony realizuje platbu. „Za jednu z velkých příležitostí vyplývajících z výzkumu můžeme označit například platby přes Facebook, o jejichž existenci dnes 70% lidí vůbec neví, a pouze 1% respondentů má s jejich používáním zkušenosti,“ dodává Plotěný.


Zdroj:    FinExpert.cz
Partners Financial Services