Odborné poradny

S čím potřebujete poradit?

Nenašli jste odpověď v našich článcích a nespočítaly vám ji naše kalkulačky? Nebojte se zeptat v odborných poradnách. Jinde bývá dobrá rada drahá, u nás je zdarma. Neodpovídáme ale obratem, odpověď se může objevit až za několik dní. Buďte trpěliví. A zkuste si napřed pročíst odpovědi na starší dotazy. Je možné, že v nich najdete i tu svoji.

Nejnovější dotazy

Koupený mobil který po pár dnech přestal

Dobrý den, před pár dny jsem koupil mobil přes inzerát.. Mobil na místě fungoval tak jsem zaplatil dohodnutou částku a mobil si převzal. Ale po pár dnech přestal fungovat displej. Nebyla to zrovna malá částka a pán od kterého jsem to koupil tak nechce jednat o vrácení mobilu a aspoň části peněz. Mám nárok po něm peníze někam vyžadovat?

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že z Vašeho dotazu není patrné, zda jste smlouvu uzavřel jako spotřebitel, nebo jako podnikatel na IČO, budeme dále vycházet z toho, že jde o spotř…

Zobrazit celou odpověď

Vrácení punčoch z eshopu

Dobrý den, zakoupila jsem na eshopu punčochy. Obal s punčochami je ale přelepen páskou tak, aby nešel otevřít bez jejího porušení. Na pásce je napsáno, že jejím poškozením zaniká právo na vrácení zboží. Zákazníkovi je tak fakticky znemožněno zboží vyzkoušet a následně vrátit v případě nevyhovující velikosti. Je takovéto jednání v souladu se zákonem? Vztahuje se na punčochové zboží nějaká hygienická výjimka znemožňující vrácení po vyzkoušení?

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. U punčoch občanský zákoník stanovuje, že u zboží v hygienickém obalu nelze uplatnit právo na odstoupení od smlouvy. Je však otázkou, zda punčochy pod tento sortimen…

Zobrazit celou odpověď

Zadlužení díky nelehké situaci

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na to, jak řešit přítelovu nelehkou situaci. Žije na Slovensku, nemá pevný plat (dostává jen provize nebo díky klientům). Bohužel, za poslední dobu se toho naskládalo tolik, že se dostal do těžké krizové situace. Nejdříve nedostal zaplaceno od klientky, poté mu zkolaboval počítač (potřebuje jej k práci), poté měl závažné zdravotní problémy a musel být hospitalizován v nemocnici, což znamená další výdaje a už tak je v mínusu. Zezačátku jsem se …

Zodpovídá: Monika Hrabáková

Dobrý den, nevím, jak je na Slovensku nastaven systém sociální pomoci státu, v ČR by se občan v této těžké situaci obrátil o nějakou dávku státní sociální podpory na příslušný úřad práce. Do budoucna by Váš přítel měl určitě zvážit změnu př…

Zobrazit celou odpověď

Poměrný starobní důchod

Jsem ročník 1955, mám odpracováno 28 let. Tedy 28 let platím minimální důchodové pojištění. Od září 2023 dostanu poměrný starobní důchod. Jakou výši mohu očekávat? Z čeho mám žít teď? Mám nárok na nějakou pomoc v nouzi? Do února 2022 mne živil bývalý manžel, který zemřel. Jako bývalá manželka nejsem dědic. Bydlím v bytě u dcery, které je 19 let a studuje. Děkuji Vám za odpověď. Martina

Zodpovídá: Monika Hrabáková

Dobrý den, svůj dotaz prosím zadejte sociálně právní poradně, můžete zde :https://www.penize.cz/62592-ostatni. Naše poradna poskytuje dluhové poradenství převážně v oblasti exekucí a insolvence.

Zobrazit celou odpověď

Špatná kvalita nábytku od stolaře

Dobrý den, více jak před rokem jsme si vybrali stolaře na základě kladných recenzí k realizaci celého bytu (vestavné skříně, komody, kuchyň, patrová postel…). Realizace započala 10.3.2022 s tím, že mělo být za 10dní vše hotovo. Stolař po 10 dnech měl část a musel k realizaci dalšího klienta. Občas přišel na hodinku s tím, že někde dodal dvířka…před měsícem jsme s ním začali řešit pomocí zpráv prosbu o dodělání a prvotní reklamace - nic není rovné, souměrné, všude odlízá mater…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že z Vašeho dotazu není patrné, zda jste smlouvu uzavřela jako spotřebitelka, nebo jako podnikatelka na IČO, budeme dále vycházet z toho, že jde o …

Zobrazit celou odpověď

Ztracená zásilka z eshopu

Dobrý den. Objednala jsem zboží v eshopu. Kupní cenu i náklady na přepravu jsem zaplatila kartou. Po týdnu, kdy balíček nepřicházel, jsem kontaktovala prodejce. Balíček se prý ztratil při přepravě a prodejce se mnou bude věc dál řešit až po vyřízení reklamace s Českou poštou, na což má údajně 30 dní. Je postup prodejce správný? Neměl by mi vrátit peníze, případně poslat nové zboží a reklamaci ztracené zásilky(pokud k nějaké ztrátě vůbec došlo) řešit odděleně? Děkuji za radu a…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Na základě informací, které jste zaslala můžeme konstatovat, že postup prodejce není zcela správný. Prodávající je povinen vám dodat zboží. Jeho povinností je tedy …

Zobrazit celou odpověď

Dlužím na nájmech

Dobrý den dostala jsem se do slepého bodů od minulého roku od května neplatím nájem byla jsem v té době se synem doma , který nastoupil do školky od září roku 2021 bohužel byl však neustále nemocný a museli jsme přerušit docházku do školky protože teď v březnu podstoupil operaci nosních mandlí. Já jsem vedena na úřadu práce, aby se mi krylo zdravotní a já dostávala aspoň nějaké peníze, které ale už minulý měsíc skončili.Rok předtím jsem byla vedena na úřadu jako samozivitelk…

Zodpovídá: Monika Hrabáková

Dobrý den, je mi velmi líto, ale ve Vaší situaci Vám žádný prověřený zodpovědný poskytovatel úvěrů a půjček nemůže žádné finanční prostředky půjčit. Poskytovatelé musí zkoumat úvěryschopnost klienta, což mimo jiné znamená mít dostatečný sta…

Zobrazit celou odpověď

pojisteni bytu na HU

Dobrý den, zdědil jsem byt, který je pojištěn, protože je na něm zástava na Hypoteční úvěr třetí osoby. Pojištění podepsal původní majitel. Já žiji dlouhodobě v zahraničí. Pravděpodobně tedy pojistku platí třetí osoba, která má HU, protože je tato povinnost zanesena v zástavní smlouvě. Dědické řízení již proběhlo a byt je oficiálně můj majetek. Zajímalo by mě, jestli je možné, aby dal pokračovalo pojištění mého bytu bez mého vědomí. Třetí strana se mnou nekomunikuje a ani ban…

Zodpovídá: Marcela Mazáková

Krásný dobrý den, situace je trochu složitější, ale určitě je třeba ji řešit! Zároveň záleží, zda banka požadovala pojištění nemovité věci (toto je častější) či ji stačilo pojištění domácnosti. Původní pojistka (zesnulého) nebude ukončena…

Zobrazit celou odpověď

Chybná statistika

Dobrý den, Tento dotaz bude předpokládám ojedinělý mezi všemi ostatními. Upřímně ihned přiznám, že se jedná o dotaz ohledně chybně vyhodnoceného tiketu u společnosti Chance a jak se proti tomu bránit. Na samotném tiketu jsem vsadil počet faulů v jednom konkrétním zápase. Všechny statistiky ve světě uvádějí celkový počet faulů v zápase 30, nicméně oficiální stránky fortunaligy jich ve statistice zápasu uvádějí pouze 29. V tom by nebyl tak zásadní problém, kdyby v jiné záložce…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je pravdou, že Váš dotaz je zcela ojedinělý a musíme přiznat, že s takovým problémem se setkáváme poprvé. V první řadě je třeba kvalifikovat, zda předmětný tiket p…

Zobrazit celou odpověď

Kdo by měl nést náklady spojené s výměnou kamenné desky?

Dobrý den, Rád bych se zeptal jak je to s náklady spojené s výměnou kamenné desky. Reklamoval jsem Kamennou pracovní desku. Výrobce uznal vadu a desku rád vymění, ale nenese na sebe náklady s pojené s demontáží a montáží nové. To se ale nelíbí prodejci od kterého jsem desku koupil. Jelikož to není reklamace na jeho práci. Takže výsledek je patová situace jelikož nikdo to zaplatit nechce. Rád bych věděl za kým by měli jít náklady spojené s montáži a demontáži nove. Od nákupu a…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě se jedná o reklamaci v rámci tzv. záruky za jakost. Záruka za jakost je dodatkovou a dobrovolnou zárukou, kterou může prodejce poskytnout kupující…

Zobrazit celou odpověď

Podomni prodej

Dobrý den, naletla jsem firmě, která nabízí revizi oken. Po bezplatné kontrole oken nám byl doporučen 1,5hodinový servis oken. Technik přišel v domluveném čase a provedl servis za 18 minut, inkasoval ale plnou částku. Přímo provedl vše, co bylo třeba. Pokud by mi firma předem řekla, že je to oprava na 15-20 minut, s částkou bych nesouhlasila. Je v tuto chvíli, kdy je zaplaceno, možné nějaké odvolání? Děkuji. Zdenka

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byla smlouva uzavřena u vás doma tj. mimo obchodní prostory, je jednou možností odstoupení od smlouvy do 14 dnů po provedení servisu. Takové odstoupení ale v…

Zobrazit celou odpověď

zadost o prispevek na bydleni

Dobrý den, prosím o radu pro sestru. Pobírá příspěvek na bydlení, ale po zdražování elektriky jí finance nestačí. Musí si žádat o zvýšení příspěvku osobně, nebo se to zvyšuje automaticky? Jde mi o to, jestli musí znovu žádat o zvýšení příspěvku. Děkuji.

Zodpovídá: Monika Hrabáková

Dobrý den, s Vaším dotazem se prosím obraťte přímo na příslušný úřad práce, který dávku vyplácí nebo na sociální poradnu, která tento druh poradenství poskytuje : http://www.penize.cz/62550-socialni-poradna.

Zobrazit celou odpověď

Reklamované sluchátka - sdílení polohy

Dobrý den, u nejmenovaného velkého e-shopu jsem reklamoval Airpods Pro. Prodejce mi rozbité sluchátko vyměnil za sluchátko, které již někdo pravděpodobně používal, což nějak akceptuji. Nicméně jej nevyresetovali a na mobilu mi neustále vyskakovala notifikace o tom, že se mnou se pohybuje sluchátko, které může majitel sledovat a sdílení polohy nešlo vypnout, proto jsem je reklamoval znovu. Není toto zásah do soukromí a porušení GDPR?

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Předně musíme upozornit, že by v tomto případě s ohledem na hygienické aspekty nemělo docházet k řešení reklamace výměnou za již používané sluchátko. Nařízení ozna…

Zobrazit celou odpověď

Problémy s reklamací robotického vysavače: Můžu odstoupit od smlouvy nebo požadovat výměnu za nový kryt/přístroj?

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, koupil jsem si robotický vysavač jako dárek na Vánoce. Ten jsem reklamoval, protože se objevila závada s pravým kolem. Ze servisu přišlo neuznání, protože nedokázali závadu nasimulovat, a doporučili závadu natočit. S tím nemám problém, ale technik vysavač nevyčistil a při přepravě se poškrábal. Ze strany obchodníka mi bylo sděleno, že jako kompenzaci mi nabízejí 500 Kč. Vysavač stál 13 tisíc a nový kryt za 500 Kč určitě neseženu. Mohu odstoupi…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V daném případě dochází k tzv. konkurenci práva na náhradu škody na převzaté věci a práva z vad řešených v rámci klasické záruky dle občanského zákoníku. V případě…

Zobrazit celou odpověď

Reklamace termosky: Jak postupovat při poškozeném zboží a odmítnuté reklamaci?

Dobry den. Přišla mi poškozena termoska-zlomené víko. Vsimla jsem si toho až jsem do termosky nalila čaj. Zboží jsem reklamovala ještě stejný den jak bylo pplkem doručeno. Zlomené části v balíku nebyly proto jsem kontaktovala prodejnu ze mi bylo posláno vadné zboží. Prodejna to po týdnu zadala jako reklamaci na pplko ale já vím ze dopravce za to nemůže a přijde mi to nefer. Prodejna mi napsala po odeslání zboží ze je na něm vidět známka užívání a ze mi reklamaci neuznaji a po…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že se vada projevila v prvních 6 měsících od převzetí zboží, uplatní se tzv. domněnka vadnosti dle § 2161 občanského zákoníku. To znamená, že důka…

Zobrazit celou odpověď

Zamitnuta reklamace

Byla mi zamítnuta reklamace na necelé 4měsíce nošenou pracovní obuv, která se uvnitř za patami rozedřela. Jako důvod odmítnutí uvedl prodejce, že nebyla používána obouvací lžíce (POUŽÍVAL JSEM JI) a že za vadu nelze považovat změnu vlastností zboží během užívání. Přijde mi to nehorázné. Můžete mi, prosím, poradit, jak se ještě mohu bránit? Děkuji předem P. Buňata.

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že se vada projevila v prvních 6 měsících od převzetí zboží, uplatní se tzv. domněnka vadnosti dle § 2161 občanského zákoníku. K zamítnutí reklama…

Zobrazit celou odpověď

Neuznaná reklamace

Dobrý den, prosím o radu. Zakoupil jsem přes internetový obchod pilu Einhell. Po několika použití praskl kryt na straně řetězu, který drží lištu. Ihned jsem pilu zaslal k reklamaci. Ze strany zákaznického servisu Mall.cz, mi byla tato reklamace bez problému uznána a částka mi byla za zboží vrácena. Po nějaké době jsem se rozhodl si objednat novou stejnou pilu, jelikož jsem s touto byl jinak spokojen, ale od jiného internetového prodejce. Pilu jsem použil párkrát a opět praskl…

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Přesně jak uvádíte, v případě koupě zboží v obchodě se uplatní domněnka vadnosti zboží dle § 2161 občanského zákoníku. K zamítnutí reklamace je třeba odborného vyj…

Zobrazit celou odpověď

zpoplatněný úvěr

Dobrý den, banka mi zpoplatnila úvěr a prodala ho soukromé firmě ,ta po mě chce dvojnásobnou minimální splátku, kterou nejsem schopen zaplatit. Potřebuji proto půjčku na celkovou dlužnou částku s rozumnou splátkou. Budou se mnou banky ochotny jednat ,úvěr jsem do poslední chvíle splácel, přes dva roky, kromě třech měsíců kdy jsem byl bez práce. Můžete mi poradit nějaké řešení. Děkuji.

Zodpovídá: Tereza Hladišová

Dobrý den, toto je vždy velmi individuální. Doporučuji se obrátit na konkrétní banky a zeptat se na své možnosti tam. Každá má jiné podmínky. Děkuji. Hezký den.

Zobrazit celou odpověď

Hypotéka na ruby - změna zaměstnání

Dobrý den, mám takový komplexnější dotaz. Nechávám si nyní předschválit tzv. hypotéku na ruby a následně změnit zaměstnání. Bude mít změna zaměstnání vliv na tento typ sjednání hypotečního úvěru? Realita je taková, že budu ze současné pracovní pozice chtít odejít (na HPP půjdu dolů s platem) a nová práce bude kombinací dvou různých prací (HPP) + DPP/postupem času živnost a peníze by v celkovém součtu měli být lepší než nyní (vše oficiální cestou). Jaké jsou tedy mé možnosti …

Zodpovídá: Marcela Mazáková

Krásný dobrý den, úvodem je třeba říci, že většina úvěrových smluv ukládá povinnost klientovi informovat poskytovatele, pokud by se výše jeho příjmu změnila respektive změnila se jeho finanční situace z pohledu příjmů a výdajů. Dále u těch…

Zobrazit celou odpověď

Reklamace po termínu

Dobrý den, 28.11. jsem reklamovala telefon (sms od Ceske posty o doručení zásilky přišla 1.12.). 29.12 mi přišel email, že reklamace je uznána, ale zboží nebylo dodnes (4.1.) doručeno. Mohu odstoupit od smlouvy z důvodu nedodržení termínu reklamace? Stačí jen oznámení o uznání reklamace do 30 dní, nebo musí být zboží 30.den dáno do přepravy? Děkuji.

Zodpovídá:  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ano můžete odstoupit od smlouvy. Dle zákona o ochraně spotřebitele musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů o…

Zobrazit celou odpověď

Stránka 1/946

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Aktuální články

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více

Nová možnost pro český export mimo EU. Faktoring s pojištěním od státu

Nová možnost pro český export mimo EU. Faktoring s pojištěním od státu

Fintech Roger navázal spolupráci se státní pojišťovnou EGAP. Českým exportérům se tím...více

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services