Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Polemika | 9. 4. 2015 | 15 komentářů
Měnová intervence České národní banky má nezpochybnitelné přínosy. Ty ale nevyvažují dlouhodobé náklady na ni.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 8. 2016 19:46

Zapominas, že ale Slováci mají o sto procent vyšší nezaměstnanost. A pan Kovanda asi nikdy nepochopí, že nejdříve musí klesnout nezaměstnanost, a teprve to přinutí podnikatele zvyšovat mzdy.A bez oslabení koruny by jsme dovoz z Číny ne omezili.

Reagovat

 

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 08. 2016 19:41)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 4. 2015 10:59

Tak jeďte do nedolarové deatinace nebo podpořte našince.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xls 09. 04. 2015 10:42)

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

9. 4. 2015 7:36 | cml11

ČNB snižováním kupní síly obyvatelstva jeho spotřebu rozhodně nijak nepodporuje, spíše činí pravý opak. Skutečným klíčem je víc peněz v kapsách Čechů, tedy pravý opak. Účinným prostředkem k nastartování ekonomiky by mnohem spíše bylo snížení zdanění práce než skryté zdanění prostřednictvím znehodnocování měny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

9. 4. 2015 8:29 | Bouček Antonín

Nějak mi uniká ten závěr. Manipuje-li s jenem japonská centrální banka (a ta manipuluje), hrozí také Japonsku, že se stane montovnou se špatně placenou pracovní silou? Hrozí to i EMU, protože s EUR se také manipuluje? Hrozilo to USA a Švýcarsku, když donedávna manipulovali s dolarem, potažmo frankem? Vzhledem k tomu, že s měnami teď manipuluje skoro každý, hrozí celému světu, že se stane špatně placenou montovnou? Jak moc je technologický vývoj či pokrok korelovaný s vývojem měn? Můj tip je, že skoro vůbec ne. Má někdo lepší data?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

9. 4. 2015 10:42 | xls

Zajímavý článek, argumentace zní o hodně rozumněji než od ČNB. Ještě bych poznamenal, že inflace/deflace na úrovních pár desetin procenta mi přijde nejen pod rozlišovací schopností spotřebitelů při rozhodování o nákupu, ale i pod úrovní chyby měření těchto veličin. Kdyby to sdělovací prostředky pořád nepapouškovaly, tak si toho nikdo nevšimne. Mnohem větší je vliv "osobní inflace": když mi v důsledku evropského QE a manipulací ČNB stoupnout během pár měsíců náklady na dovolenou v dolarové oblasti o 40 %, tak to je teprve darda.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

9. 4. 2015 10:56

Nesouhlasím. Kumulováním hotovosti klesají tržby, takže i hospodářský růst.první kapitola makroekonomie.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (cml11 09. 04. 2015 07:36)

9. 4. 2015 10:59

Tak jeďte do nedolarové deatinace nebo podpořte našince.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xls 09. 04. 2015 10:42)

9. 4. 2015 14:01 | Jahoda František

Pokud budete utrácet svoje peníze v dolarové oblasti, tak nezvyšujete český HDP, ale HDP oné dolarové oblasti. Pokud se zděsíte své "osobní inflace" v důsledku poklesu koruny, nikam nepojedete a raději utratíte peníze doma, zvýšíte domácí HDP a dosáhnete přesně toho, co ČNB svou intervencí chtěla dosáhnout.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xls 09. 04. 2015 10:42)

9. 4. 2015 16:46 | Jenda

A jak se díváte na to že ČNB opět vyhrožuje dalším oslabením měny? Argumenty, které vypouštějí, jsou jako brainstorming.Jejich ekonomické modely úplně nefungují (teorie není praxe). Mimochodem to posílení dolaru, nám teprve může udělat vrásky na čele. Elektronika je většinou obchodována v dolarech. Jízdní kola zdražují o 10%. Nerad bych ve zprávách dočkal že nejlevnější benzín má ONO za 39.90 pokud se ropa vrátí do původních cen za barel.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

9. 4. 2015 17:24 | D

ČNB způsobila oslabením měny, že se nyní tady dostane jen samý šunt. Věci z ciziny se zdražily, tak by se tady ty dražší a kvalitnější při slabé kupní síle obyvatelstva neprodaly. Tudíž se sem rovnou nedovážejí. Naše textilky a výrobci obuvi jsou již dávno zlikvidováni, takže zapomeňte na kvalitní zboží. A rada sedět tady doma o dovolené je také nad zlato. To mám tady v létě omrzat na Lipně ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

9. 4. 2015 22:41 | Hugo

Neomrzej na Lipně, půjč si od Providentu a vyraž na Maledivy. Mně to Lipno, případně jiná část Šumavy, bohatě stačí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (D 09. 04. 2015 17:24)

10. 4. 2015 12:38 | chupacabra

Konečně někdo nahlas, zřetelně, jasně a SROZUMITELNĚ formuloval, co je každému, kdo nežije zcela odtržen od každodenní reality, zřejmé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

10. 4. 2015 12:42 | chupacabra

Ještě bych dodal jeden fakt, který se mi zaryl do paměti - a to načasování tohoto kroku. Devalvace měny v čase předvánočních nákupů dárků opravdu raketově nastartovala spotřebu domácností. Kdo odkládal nákup, rázem spěchal utrácet za vyšší cenu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

10. 4. 2015 14:24 | Slávka

Pro mne je dost děsivá představa, jak ruku v ruce s intervencemi NB se hovoří o termínu zavedení eura. Je to cílené k ožebračení nás všech. Nedovedu si představit, kam nás platy a penze v tomto kurzu posunou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 8. 2016 16:41 | ZocelenyDrapalik

Diskuze o tom, zda deflace bude mít devastující účinky na českou ekonomiku, se mohly vést někdy před 3mi roky. Dnes už každý může porovnat reálné výsledky dvou ekonomik - ČR, která prošla devalvací a SR, která prošla a prochází nadále deflací. V reálu vidíme, že slovenská ekonomika roste zhruba stejně jako česká, parita kupní síly na Slovensku je už vyšší než česká a v HDP je jen otázka krátkého času než nás předstihnou. Já tedy žádný zničující účinek devalvace nevidím. Vy ano? Tak o čem chtějí borci z ČNB debatovat? Jejich teorie prošla testem reality a ukázala se jako chybná. Tečka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 8. 2016 19:41

Vasek
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZocelenyDrapalik 16. 08. 2016 16:41)

16. 8. 2016 19:46

Zapominas, že ale Slováci mají o sto procent vyšší nezaměstnanost. A pan Kovanda asi nikdy nepochopí, že nejdříve musí klesnout nezaměstnanost, a teprve to přinutí podnikatele zvyšovat mzdy.A bez oslabení koruny by jsme dovoz z Číny ne omezili.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 08. 2016 19:41)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Fryc

podnikatel a investor, zakladatel Mall.cz

Jan Procházka

ekonom

Ondřej Fryc
ÚSPĚŠNOST
51,43 %

z 70 duelů
×
Jan Procházka
ÚSPĚŠNOST
65,79 %

z 76 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Přirozená míra nezaměstnanosti, Konjunktura, Spotřeba, diners club, mastercard elite, raiffeisenbank, bonusy, a karta, náklady na výživu, ekonomik, spotřebitelské půjčky, obce, Jaroslava Máliková, registr svěřenských fondů, pavel mikoška, propouštění, fakulty, právní nárok

4AY8691, 4AY8691, 3SK8075, 4AY8691, 3M83853

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK