Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poslanci schválili konec poplatku pro majitele aut, kteří nemají povinné ručení. Česká kancelář pojistitelů ho totiž často vymáhala neoprávněně – i po lidech, kteří nemají auto ani řidičák. Zrušení takzvaných příspěvků nepojištěných motoristů do garančního fondu prý ale může způsobit další zdražování povinného ručení. Dopláceli by na nepoctivé řidiče ti, kteří povinnou pojistku platí?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 12. 2014 13:10, Honza

Do dnešní doby nerozumím tomu, proč se platí povinné ručení za auto. Copak se auto rozhodne někam jet a nebo nabourat?. Ne podle mne je to nesmyslně postavené pojištění něčeho co samo od sebe škodu nemůže udělat. Nerozumím tomu, proč nemůže být pojištěn řidič. Mám-li dvě auta stejně můžu jet pouze jedním. Nebude-li při kontrole mít řidič pojištění odpovědnosti, seberoum u policisté řidičák a je to. To samé když někomu půjčím vozidlo a udělá škodu, proč to mám platit ze své pojistky ? Podle mne je toto pojištění postavené na hlavu.

Reagovat

 

+40
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 12. 2014 19:59, Tomáš Kozel

Zajímal by mě důvod těchto neplatičů, proč si neplatí tohle povinné ručení? Jsou to řádově tisícovky ročně, které nikoho nepoloží finančně. Když už někdo má na to vlastnit auto a jezdit s ním, tak ať mi netvrdí, že nemá těch pár tisíc na pojistku. Na palivu projezdí mnohokrát více. Já mám auto o výkonu 92kW, řidičák vlastním 10let a pojistka mě vychází na necelé 3000,- ročně. Žádná křeč.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

11. 12. 2014 7:01 | Pavel

Chceš auto, tak plať servisní prohlídky, technické kontroly, pravidelně přezouvej pneumatiky. Plať povinné ručení, a když prodáš auto ještě kontroluj jestli si ho kupující na sebe převedl, jinak budeš mít problémy ty. Nakonec ještě přispívej za neplatiče. To naši zákonodárci moc pěkně vymysleli. Asi to udělám taky tak, prodám auto, koupím jiné, které nepřihlásím a nebudu platit stk., a až ho někde nabourám tak od toho uteču a nebudu mít problém :).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

11. 12. 2014 11:45 | Petr

Takže až do mě nabourá na silnici někdo, kdo není pojištěný, tak po něm budu škodu vymáhat? ČKP mi škodu neuhradí, i když já sám pojistku poctivě platím? Proč má být tento účastník dopravní nehody zvýhodněn přede mnou? Já budu platit pojistku a nakonec na tom budu nejhůře já, protože mi škodu nikdo neproplatí? Viník nakonec vyhlásí insolvenci a bude se mi smát.. Koukám, že bude lepší, když zruším pojistku a pořídím si jen havarijní pojištění, abych ochráníl své autíčko. Když někomu způsobím škodu, budu se smát, protože majetek jsem přesunul do trustu, který má za úkol spravovat majetek pro mé blaho..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

11. 12. 2014 12:13 | Jan Solver

Klasika. V ČR nefungují registry, nejsou schopné si předat informace a do toho ústavní soud řekne, že i zaregistrované vozidlo může být na soukromém pozemku a nemusí tedy platit POV.
Výsledek?
Povinné ručení je nepovinné.
Uložení do depozitu je zbytečná služba, ČKP jako organizace nejspíš také.
Na silnici vypukne džungle.
Klasický Kocourkov.

Přitom jeden by řekl, že nic jednoduššího už být nemůže. Chceš značky? Zaplať POV, a můžeš vyjet. Místo celé slavné ČKP a té obludné administrativy a zákona, který porušoval presumpci neviny, by postačil jednoduchý nástroj na převod vozidel - převodní RZ. Na první pohled odlišná s 30 denní platností. Případně přenosné RZ na majitele, jako to mají v CH. Jen ta vůle chybí...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

11. 12. 2014 13:10 | Honza

Do dnešní doby nerozumím tomu, proč se platí povinné ručení za auto. Copak se auto rozhodne někam jet a nebo nabourat?. Ne podle mne je to nesmyslně postavené pojištění něčeho co samo od sebe škodu nemůže udělat. Nerozumím tomu, proč nemůže být pojištěn řidič. Mám-li dvě auta stejně můžu jet pouze jedním. Nebude-li při kontrole mít řidič pojištění odpovědnosti, seberoum u policisté řidičák a je to. To samé když někomu půjčím vozidlo a udělá škodu, proč to mám platit ze své pojistky ? Podle mne je toto pojištění postavené na hlavu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+40
Líbí
Nelíbí

11. 12. 2014 17:48 | jezevec

co třeba řidič, který zrovna nemá auto - má platit stejně jako někdo, kdo má šest aut? žádný systém není úplně spravedlivý. pointa povinného mručení je v tom, aby nevinná oběť nehody dostala aspoň obvykle aspoň něco, a nemusel se soudit s viníkem a tahat z něj prachy.
já zase nechápu, proč z povinného ručení se neplatí moje, ale cizí škoda. někdo do mně řachne - pojištovna se zeptá, máš naše povinné mručení? máš. tak na. nemáš? tak smolík. kdekdo by si rozmyslel, jestli bude nebo nebude platit povinné ručení. v ideálním případě by pak pojištovny koupily pár obouchaných hummerů, a objížděly navštívit nepojištěné řidiče ....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 11. 12. 2014 13:10)

11. 12. 2014 18:28

To že někdo nemá auto a má řidičák neznamená, že nebude řídit. Mám-li řidičák a chci řídit mám platnou pojistku. Nechci řídit nemám pojistku. To že mám v garáží zaparkované 4 auta a jezdím jen s jedním. Těžko pojedu se 4 najednou. Je to pojištění odpovědnosti. Je pravda, že by policie měla dělat kontroly a ne když vidí auto, které neodpovídá, dělat že nevidí. Vím o případech, kde neodpovídá STK a docela bych, věřil že jezdí i bez ŘP, ale to je jiná věc
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 11. 12. 2014 17:48)

11. 12. 2014 20:16 | Mišan

Domnívám se že problém je někde jinde. Stále někdo vykřikuje něco o demokracii a stále jsou zde "povinné" pojištění vozidel,"povinné" zdravotní pojištění, zkrátka povinnosti v demokracii nedůstojné. Nemusíme se pojišťovat, stačí když uhradíme způsobenou škodu a na to už je možné uplatnit donucovací kroky. Tak třeba zabavení majetku, bez ohledu na to zda to slouží k zaměstnání nebo k životu. Uplatňovat třeba i nucené práce za účelem úhrady škody a podobně. Společnost škodu neudělala a tak ji nebude hradit, protože peníze této společnosti pochází z daní poctivých lidí a ti nejsou povinni hradit škody za jiné. Vždyť už konečně veďme občany k zodpovědnosti a přestaňme doplácet na různé nefachčenky, opilce, narkomany a jinou verbež. Je také s podivem že věznění nemusí hradit svůj pobyt v kriminále. Buďto si to zaplatí sami, nebo jejich rodina, nebo budou mít po propuštění dluh a obstavený plat na životní minimum.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

12. 12. 2014 9:03 | Jan Solver

Copak zdravotní pojištění, to by se eventuálně dalo zrušit, protože člověk odpovídá čistě sám za sebe a své zdraví. Ale ten POV nevím, no když na náledí sundáte něco "většího" (a nechci tady teď vytahovat hned ten kamion s olejem na mostě a výbuchem...), tak jste doživotně v bankrotu. To se celkem dá pochopit, že stát předpokládá, že na silnicích budou i nezodpovědní blbci, kteří škodu určitě neuhradí. Pro mě je POV něco jako registrační poplatek, dálniční známka - prostě další daň. S ní problém nemám, ale když není plošná, ztrácí to smysl
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mišan 11. 12. 2014 20:16)

12. 12. 2014 10:09

Nemusíte vytahovat nic většího. Stačí někomu utrhnout ruku a dneska už se nedoplatíte. Kam jsme to dopracovali.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Solver 12. 12. 2014 09:03)

16. 12. 2014 19:59 | Tomáš Kozel

Zajímal by mě důvod těchto neplatičů, proč si neplatí tohle povinné ručení? Jsou to řádově tisícovky ročně, které nikoho nepoloží finančně. Když už někdo má na to vlastnit auto a jezdit s ním, tak ať mi netvrdí, že nemá těch pár tisíc na pojistku. Na palivu projezdí mnohokrát více. Já mám auto o výkonu 92kW, řidičák vlastním 10let a pojistka mě vychází na necelé 3000,- ročně. Žádná křeč.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

18. 12. 2014 18:07 | petr

Ja bych mel zaplatit 12tis ckp za to ze jsem auto neodhlasil ale pouzil jsem ho ns nahradni dily nenechaji si to vysvetlit takze zaplatit musim podle me je zruseni poplatku dobre rozhodnuti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

29. 12. 2014 21:01 | Ilona

Můj důvod je třeba ten, že jsem auto zdědila, ale nikdy nedostala a nemám ho...nemám ani spz aby šlo dát do depozita nic. Představa, že bych měla platit celý život za auto, které nemám? Ani nemám řidičák a nikoho to nezajímá. Je to správné rozhodnutí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomáš Kozel 16. 12. 2014 19:59)

30. 12. 2014 23:04 | Milan

NENÍ ZÁSADNĚ PRAVDOU ŽE ZRUSEVÍM POPLATKŮ NEPOJIŠTĚNÝCH SE ZVEDNE POVINÉ RUČENÍ PROKAZATELNĚ O TOM HOVOŘÍ FAKE ŽE ZA DOBU 5 LET CO ČKP VE VĚTŠÍ MÍŘE VYBÍRÁ NEOPRÁVNĚNĚ PŘÍSPĚVKY NEPOJIŠTĚNÝCH SE MNOHOKRÁT JIŽ POVINÉ RUČENÍ ZDRAŽOVALO I PROTI TOMU ŽE ČKP VYBRALA DO ŮDAJNÉHO FONDU MNOHO MILIARD A KDE JSOU TY PENÍZE PODÍVÁME LI SE OPRÁVNĚNĚ ZPĚT PŘED ROK 2009NEŽ ČKP ZAČLA VYBÍRAT TYTO POPLATKY BYLI BEZPROBLÉMOVĚ HRAZENY VŠECHNY POJISTNÉ UDÁLOSTI BEZ PROBLÉMOVĚ A PLATILI ŘIDIČI O MOC MÉNĚ NEŽ NYNÍ A VŠECHNO BYLO V POŘÁDKU A BEZ PROBLÉMU A JEDINOU ZÁSADOU JE DANÁ VĚC ,TEN KDO ZAVINÍ ŠKODU NEPOJIŠTĚN A TO JAKOUKOLI JE POVINEN TUTU UHRADIT A PŘÍPADĚ NESCHOPNOSTI POTRESTÁN -ZTRÁTA ŘIDIČSKÉHO PRUKAZU ,AUTA A JINÝCH DNES DANÝCH SANKCÍ COŽ BY BYLO JEŠTĚ DŮRAZNĚJŠÍ ŘEŠENÍ A POTRESTÁNÍ COŽ BY DANÁ OSOBA BY ANI NEPOMYSLELA JEZDIT BEZ POJIŠTĚNÍ
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

6. 1. 2015 9:45 | janstarsi

Příspěvek č 4 : k č. I 2005 u České Pojištovny- znevýhodnují klienty?

Událost časově: Datum nezaviněné nehody…7. 2013 na místě přiznaná chyba viníka –vjel v zatáčce do protisměru a srazil protijedoucí vozidlo .
Od této doby do 8.4.2014 pobočka České pojištovny v Brně odmitala zdokumentovat své rozhodnutí o stanovení obvyklé ceny vozidla /COB/. Během této doby hodnota byla pracovníky ČP v návrhu změněna. Nicméně nedodala zdokumentování. Teprve na opakované urgence a požadavek u hlavního metodika ČP bylo přislíbeno na schůzce dne 8.4.2014 vypracování. Po další urgenci až 15.12.2014 byl posudek doručen. Nezájem ze strany ČP .Dosud nedořešeno.
Zajímavé je, že oprava jinde je stanovena na menší než COB, ale vyšší než stanovené odškodné. Tím lze též zpochybnit i smluvní techniky ČP provádějící "zápis o poškození motorového vozidla"- přinejmenším v odhadu rozsahu poškození o které se opírá ČP.

Posudek lze zpochybnit: použita odlišná metodika stanovení, které znevýhodňuje pojištěného, naopak zvýhodňuje pojišťovnu. ČP provádí nekorektní stanovení THRP / Výpočet redukované technické hodnoty vozidla /. Vyhýbá se propočtům stavu technických skupin vozidla motor, spojka, převodovka, náprava př. zad…./, stanovením THNS%,ZA%, c%, THS%, PDS%, PTHS%...viz. I2005 a řady externích posudků. Nedává si práci se zjištěním skutečného stavu, ale shrne vše do "klamajícího" procentního údaje. Bez doložení, ale zásadně ovlivnující stanovení výše ČCV / časové ceny vozidla/ a tím COB. Nebere v úvahu opravy v autorizovaných servisech, výmenu celků –vše odhadne nedoloženými koeficienty atd, tak," zdá se jak jim vyhovuje". Jako soukromý subject je pochopitelně založený na zisku, není co se divit.
Posudek ČP ve vztahu k ustanovení Ústavního soudu již v roce 2008 s odkazem na dřívější rozhodnutí Okresního soudu Plzeň-jih považoval využití uvedeného Znaleckého standardu ve vztahu k amortizaci za irelevantní: „Není možné po poškozeném požadovat, aby doplácel na nehodu, pokud opravou vozu, který by jinak poškozený nemohl v důsledku zavinění jiného užívat, nedošlo ke zcela zjevnému přínosu pro poškozeného.“

Co se dá dělat? Týká se v podstatě všech pojištěnců u ČP již od 6 tého roku prodeje. Tedy je oprávněné tvrzení, že ČP se stává místo partnerem - nedůvěryhodným protivníkem. U ČP doporučuji proto za nezbytné požadovat zpracování "Posouzení stanovení ceny motorového vozidla" /PCMV s detailnějšími informacemi THRP…. . Především pro případ, kdy zjistíte, že jste poškozováni stanovenou výší "odškodného". Postoj ČP je nekorektní, ale legální , s vědomím ministerstva dopravy. Tam si mohou , ale nemusí toho problému všimnout. Jde o silné nadnárodní loby- pojištění, výrobců vozidel a bank? Otázkou je zda si mohou dovolit si toho všimnout proti silným nadnárodním korporacím.
V zájmu pojištěných prosím umožněte dohledat předchozí příspěvky. Prosím, pokud nemáte k obsahu co říci,raději přejděte na facebook.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 2. 2015 15:32 | Hrubec Václav

na upozornění že jsem poslal ofocen velký TP,který mi byl vydán při přepisu na DI. Jelikož to je prý kopie není to pro ně" důvěryhodný" doklad.Při telefoním dohadováním vám po cca.30.sec.zaklapnou a dělají z blbce,že prý jste ji"vypadl"a pak si vás přehazují z jednoho tupce na druhýho. Opravdu hnus kam až lidská arogance došla. Doufejte že se tyto zoufalci již nikdy k těmto prektikám nedostanou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

30. 4. 2015 7:55 | Josef

No jo, ale představte si jinou sitauci: máte v rodině jedno auto, ale každý má řidičák - vy, manželka i třeba dvě děti. Budete potom platit 4x - za každého řidiče, i když může jet jenom jeden?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 11. 12. 2014 13:10)

17. 11. 2015 16:24

Konečně zvítězil rozum...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (petr 18. 12. 2014 18:07)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimíra Glatzová

advokátka

Tomáš Matějček

podnikatel, Miton

Vladimíra Glatzová
ÚSPĚŠNOST
66,25 %

z 80 duelů
×
Tomáš Matějček
ÚSPĚŠNOST
53,33 %

z 60 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Peněžní iluze, Věcné břemeno, Dokumentární platby, sick days, jiří horecký, benefity, náhrada mzdy, lukáš kovanda, číslo karty, technologie, energetická náročnost staveb, fondy životního stylu, kradený, dynamický program, Ahold, kolektiv, JBC, nejlepší pobočky

5B14347, 2C68203, 7T48265, 4AS6334, 4A22044

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK