Ceny bydlení rekordně rostou. Česko je první v Evropě

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 14. 1. 2022 | 26 komentářů
Ceny bytů a rodinných domů v Česku rychle rostly i ve třetím čtvrtletí roku 2021. Podle dnes zveřejněných dat Eurostatu meziročně zdražily v průměru o 22 %, což je vůbec nejrychlejší růst v Evropské unii. V předešlém čtvrtletí jsme byli s meziročním růstem o 14,5 % v Evropě čtvrtí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 1. 2022 17:24

toje ostuda nasi zemne nejhorsi zlodejsky stat predrazene potraviny energije voda teplo atd jsme ostuda celemu svetu

+49
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 1. 2022 13:46

ano souhlas vlastni bydleni muze mit dnes jenom zlodej

-14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

20. 1. 2022 12:09 | czhunter

"Co se stane, když se ve státě bude rodit ještě méně dětí, protože mladí nebudou mít podmínky pro zakládání rodin?"
Stane se to, že bude ubývat obyvatel, tj. zvyšovat se počet volných nemovitostí a klesat jejich cena.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2022 9:33 | nenech se vysmát

Třetizemci chtějí do Německa a Anglie, co by dělali v Čechách, už ani Urkajinci do Čech nechtějí a když, tak zde pracují omezenou dobu, bydlí na ubytovnách nebo po deseti v nájmu a všechny vydělané peníze posílají na Ukrajinu a pak zmizí také, neveř tomu, že se v Čr budou cizinci rozmnožovat, jelikož mají stejné, ale většinou horší podmínky pro žití než Češi.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2022 12:59 | Josef

nejlepší jak lidi tenkrát po revoluci řvali, že si maj koupit byt za 100 tis. a dneska bulej. dobře jim tak. každého volba.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 1. 2022 12:57 | Josef

přesně, já chodím ted do privátu jen jednou týdně. rodina na prvním místě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2022 12:56 | Josef

že my jsme vždycky první v takových ne úplně ideálních věcech :) jako je tempo zadlužování státu, nefunkčnost justice ........
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2022 19:49 | Tomáš

Citace - Milan / 18.01.2022 12:34

Nepíšete, kdy a jak ste si ho pořídil a jaké máte příjmy. Kdo přišel k bydlení díky privatizaci, je za vodou. Kdo si vzal hypotéku dejme tomu do roku 2010, měl celkem štěstí. Kdo do roku 2015 a má slušné příjmy, asi ji utáhne. V současné době je bydlení (minimálně ve velkých městech) dostupné jen pro nejbonitnější vrstvu obyvatel... Takže buďto jste měl štěstí, že jste se narodil ve správnou dobu, nebo máte výrazně nadprůměrné příjmy. Ovšem realita je taková, že už i pro průměrně nebo i lehce nadprůměrně vydělávájící je dostupnost bydlení velký problém. A pokud to tak zůstane, tak z toho vyplávají další sociální a sociálně-ekonomické problémy do budoucna.

Jsem ročník 89. K privatizaci jsem ani nepřičichnul pracovat jsem začal v roce 2009. Z nájmu kde jsem bydlel od roku 2010, jsem našetřil na základ bytu 2+1 v menším městě ve středočeském kraji. Kupoval jsem v roce 2015. Následně se nám narodila dcera (2019) tak jsme v roce 2019 začali řešit co dál, následně jsme koupili RD z developerského projektu (kolaudace několik měsíců zpět) - taktéž středočeský kraj kousek od cedule Praha. A ano mám nadprůměrný příjem cca 2 násobek průměrné mzdy, ale k tomu jsem se musel dopracovat. V roce 2015 když jsem dokládal peníze na první byt tak jsem vydělával méně než byl průměr.
Za základama do hypoték byla tvrdá práce a šetření. Narozdíl od svých vrstevníků mám například 4 roky starý mobil, auto z bazaru, do práce jezdím MHD (pokud tam opravdu musím) v práci nechodím na obědy do restaurace, ale nosím si jídlo z domova.... Ono to není jenom o utrácení, ale i o úsporách a o tom, že si spoustu věcí musím odpustit
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2022 12:34 | Milan

Nepíšete, kdy a jak ste si ho pořídil a jaké máte příjmy. Kdo přišel k bydlení díky privatizaci, je za vodou. Kdo si vzal hypotéku dejme tomu do roku 2010, měl celkem štěstí. Kdo do roku 2015 a má slušné příjmy, asi ji utáhne. V současné době je bydlení (minimálně ve velkých městech) dostupné jen pro nejbonitnější vrstvu obyvatel... Takže buďto jste měl štěstí, že jste se narodil ve správnou dobu, nebo máte výrazně nadprůměrné příjmy. Ovšem realita je taková, že už i pro průměrně nebo i lehce nadprůměrně vydělávájící je dostupnost bydlení velký problém. A pokud to tak zůstane, tak z toho vyplávají další sociální a sociálně-ekonomické problémy do budoucna.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2022 12:20

A bude hůř. Hádejte, jaké to bude mít dlouhodobé důsledky? Mladí s průměrnými příjmy nedosáhnou na bydlení. Budou bez střechy nad hlavou nebo s šílenými hypotékami na hraně jejich finančních možností zakládat rodiny, plodit děti? Ti zodpovědní asi moc ne. Porodnost to ovlivní bezpochyby negativně. Už nyní se rodí málo dětí a populace stárne - jestliže je dnes poměr ekonomicky aktivních (pracujících) vs neaktivních (zejména důchůdců) 2:1, za třicet let to při současném tempu tobude 1:1. Co se stane, když se ve státě bude rodit ještě méně dětí, protože mladí nebudou mít podmínky pro zakládání rodin? Kdo bude vydělávat důchodcům na důchody? A jaké vyhlídky na stáří asi může mít současná mladá generace, která si nebude schopná pořídit vlastní bydlení a dá se jen očekávat, že státní důchody budou jednou žalostně malé, protože bude prostě nebude dost pracujích, kteří by na ně vydělávali? Skutečná a dobře vymyšlená důchodová reforma v nedohlednu...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2022 7:44 | deprese

Proč by se další generace nenarodily. Nový slepenec chce otevřít zemi občanům třetích zemí a ti budou pracovat za pár šupů a množit se za tebe. :D
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2022 11:23 | Pavla

Jooo mít minimální mzdu jako v Rakousku hebo v Německu kolem 40 tisíc, tak to asi tak řešit nebudem, protože s takovými penězmi, bychom snáze dosáhli bydlení. Jsem zvědavá jak tohle všechno dopadne, včera když se mělo hlasovat o sestavení komise pro šetření peněz z Kypru pro stranu STAN, tak pětikoalice to zamítla, takže vládu máme zkorumpovanou, těm bude jedno, že bydlení je pro nás nedosažitelný, oni svoje už dávno mají :)
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2022 20:48 | DRSG

Po 8 letech holportu ANO a ČSSD nelze čekat nic lepšího. Ale určitě za to může Fialova vláda, která je 4 týdny u moci, co? :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2022 19:28 | Tomáš

Citace - Jana / 14.01.2022 19:26

Zbohatlíci si stihli pořídili za ukradené peníze vlastní bydlení, a ne jedno, někdy vlastní i několik bytů a domů. My, slušní lidé na to, abychom měli vlastní bydlení, prostě nedosáhneme nikdy. Kam nás ta naše vláda prolhaných a neschopných amatérů dovedla a vede? Úplně všechno se zdražuje, nemáme absoulutně žádnou jistotu, jenom dřít za pár korun, odvádět pomalu půlku mizerného platu státu na odvodech, uskromňovat se úplně ve všem, aby nová vláda měla co rozkrást. Je mi z toho moc smutno a mám strach, jak to všechno finančně zvládnu, Jana

Jsem obycejny clovek co nic nezdedil, nic neukradl ale mam barak a byt. Taky si na to podle vas nakradl?
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2022 19:26 | Jana

Zbohatlíci si stihli pořídili za ukradené peníze vlastní bydlení, a ne jedno, někdy vlastní i několik bytů a domů. My, slušní lidé na to, abychom měli vlastní bydlení, prostě nedosáhneme nikdy. Kam nás ta naše vláda prolhaných a neschopných amatérů dovedla a vede? Úplně všechno se zdražuje, nemáme absoulutně žádnou jistotu, jenom dřít za pár korun, odvádět pomalu půlku mizerného platu státu na odvodech, uskromňovat se úplně ve všem, aby nová vláda měla co rozkrást. Je mi z toho moc smutno a mám strach, jak to všechno finančně zvládnu, Jana
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2022 18:37 | gr6

Citace - jana / 14.01.2022 18:04

stafte konecne byty statni levne obecne panelakoveho typu ve svete bezne
A nebo proboha radsi nestafte .... omg
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2022 18:04 | jana

stafte konecne byty statni levne obecne panelakoveho typu ve svete bezne
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2022 18:02

jsme ostuda celemu svetu amen
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2022 18:41 | CinickaSvině

Celoevropská bublina z natištěných pachů. Ale mi si tu bublinu umocňujeme ješte tak na druhou až na třetí. Neznáme nic jiného než nemovitosti. Máme zabetonovaný stavební proces, kde každý kdo má do zadku díru, vám může kecat do toho, co si postavíte na vlastním pozemku. Skoro nulové majetkové daně za nemovitosti a společně s tím si tu může každý spekulant bez omezení koupit xy-dalších nemovitostí, aniž by to aspoň trochu poznal na daních. A ne není to nic levicového. Naopak to rozhýbává nevyužitý kapitál. Já když si jako koncák kupoval auto, musel jsem taky bez keců platit hodně na DPH. Ani ten blbej odečet jsem nemohl udělat. Ty daně by se daly nastavit i progresivně. Jen podle toho koho chceme podpořit. Teď jsou v sakra velké výhodě velký fondy a proti nim prostě nemůže soupeřit, ten co barák opravdu potřebuje jen pro to bydlení. A ten trh prostě, už jen z ohledů omezené velikosti ČR, není neomezený. Nelze aplikovat klasický neomezený trh na omezenou plochu. Tady by platil spíše příměr ČTÚ a vysílání do éteru. Taky si menůže každý vysílat na frekvenci a výkonu, na kterém se mu zachce. To by se nikdo nikam nedovoloal. Realitní trh prostě (rozumnou) regulaci potřebuje. Dobře chceme-li jít formou podpory drobných investorů, tak řekněme do 3-4 nemovitostí je to na osobu je snad až až. To záleží jen politické diskuzi. Máš možnost zabezpečit sebe rodinu, a ještě mít chatu s nájemním bytem. A tady by už klidně mohlo nastoupit třeba od třetí nemovitosti-desetina tržní ceny. Od páté procento. Od desáté jednotky procent. S tím, že za každou nemovitostí, by měla stát jen fyzická osoba s trvalým pobytem aspoň v EU-spasiba tovariš. Chceš jich mít více, no problem ale zaplať si úměrně k majetku daň. Nevidím nic levicového na tomto přístupu. Máš nikým oficiálně neobsazený byt, není problém, ale poznáš na dani. Tady je teda dost chápu, levičáci chránili nájemníky, tak, až nájemní trh přestal fungovat. Vyhodit rychle problematického nájemníka je nadlidský úkon, tak raději nikoho. Náš realitní trh teď prostě moc správně nefunguje. Je zkostnatělý, neefektivní, deformovaný regulacemi a zamrzlý+nese znaky bubliny. Růst cen se absolutně urval od zvyšování mezd. Ale co, v naší socialistické pseudoekonomice stejně neprojde jakákoliv pravicová myšlenka, když sami politici si nemůžou vzponenout na to, kolik vlasně mají nemovitostí. Co radit těm méně šťastným-mladým? Vys-rte se na tuto banánovou republiku, naučte se jazyky a zmizte za hranice! Česko prostě není země pro mladý. Vždyť tu není ani dokončená stabilní důchodová reforma. Zde vás levičáci všech barev plánují odrbat hned dvakrát. Zasanujte předchozí generace a ještě si našetřete na sebe. To prosím v zemi s nejvyší inflací a nejdražšími nemovitostmi v poměru k mizerným platům. Země která dává tak špatnou startovní čáru mladým, si další mladé generace vůbec nezaslouží. A to je vlastně i spravedlivé. V důchodu se o tu starou generaci, co jim dáva teď takovou sodu, jistě jejich mamon postará. Mladší generace to ale na 100% nebudou, ty se vůbec totiž ani nenarodí. Kdo by taky v takové špatné zemi vůbec chtěl založit rodinu-jen blázen?!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2022 11:04 | Nemilan

ECB napumpovala obeziva za ktera zahraniční spekulanti pořizují investiční byty. Budou zdimat české nájemníky za asistence našich zdegenerovanych politiku. Zakazte investiční byty právnickým osobám vy parlamentní jelita!
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2022 13:46

ano souhlas vlastni bydleni muze mit dnes jenom zlodej
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2022 11:27 | Rozdonos

ehm jak to napsat, víte o tom, že před Babišem tu vládla ODS viďte že?... proč si taky myslíte, že tenkrát je lidi nechtěli u moci... nevím jestli jsou lidi tak vypatlaní a nepamatují si to nebo nechtějí uznat, že volí neustále ty samé voly...
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiřina Nepalová

podnikatelka, Renomia

Petr Fejk

manažer

Jiřina Nepalová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Fejk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services