Diskuze - Budování majetku aneb finanční plán pro fajnšmekry

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

28. 10. 2005 8:57 | David

Zajímavé. S tím se dá souhlasit. Můžete mi poradit přes koho to nakupujete? Pokud to tedy není tajné. Díky David
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2005 17:41 | Hurikan Wilma

Meine Schmerzen sind in Grenzen. Shanim 2600 euro , abych koupil dalsich 65 WV VZ akcii a mel jich celkem 300. Za tech nynejsich 235 akcii jsem zaplatil 6300 euro a to se mi zda malo. Jestli pak se bude ocekavat u Volkswagenu na 2007 nebo 2008 pokles zisku earnings gewinn ergebnis , teprve potom bych ty akcie prodal s vydelkem hnedle 100%.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2005 17:35 | Wilma

Boučku Antoníne , a jak rostla nebo klesala nezamestnanost v USA a C.R. 2003-2005 , kdyz akcie rostly , to by mne zajimalo a nevim , kde to hledat.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2005 8:57 | Bouček Antonín

Delate si legraci? V USA mezi 30/4/00 a 30/6/03 vzrostla nezamestnanost z 3,8% na 6,3%. Dow Jones přitom spadl z nějakých 11 000 na 7 500 (dno a vrchol nezaměstnanosti přitom index kopírovaly o kvartál později). V ČR od roku 1994 do roku 2001 (což byl český medvědí trh, kdy PX-50 spadl z 1002 na 391) vzrostla nezamestnanost z 4,3% na 8,1% .
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2005 21:16 | pepino

Bacha aby tvůj VW nedopadl podobně jako Ford či GM.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2005 18:12

Máte pravdu, že z "povinného ručení" dostanete časovou cenu, ale pokud máte havarijní pojištění, tak se plní v cenách nových (náhradní díly) maximálně do obvyklé ceny auta. Tady se právě ukazuje, proč je dobré i havarijní pojištění nejen na nové nebo několik let staré auto. Ale všechno si musí každý propočítat, co je pro něj dobré a co ne. Mnoho lidí má v pojištění zmatek a neznají ani k čemu všemu je vlastně dobré.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2005 16:36 | Michal Kára

No, ona to take nebyla zadna krize, ale spis splasknutio bubliny technologickych akcii, ktera s sebou castecne vzala i akcie z par dalsich oboru (ale nektere akcie - treba ropne - ji prakticky nezaznamenaly). Navic u nas se neprojevila vubec, protoze internetova bublina k nam diky nasemu zpozdeni za svetem prave zacala prichazet - takze pouze nenastala.
-28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2005 11:33 | Petulda

Máte pravdu. Pokud se v ekonomice děje něco špatného, může se více propouště - viz Velká hospodářská krize. Z makroekonomického hlediska se najde vztah mezi vývojem trhů a mezi nezaměstnaností. Jenže jako "občana" a jako "investora" se to moc netýká. Podívejdte se na roky 2000, 2001 a 2002. Akciové trhy klesaly a myslím, že se to nijak moc netýkalo pracovních úspěchů nebo neúspěchů Čechů. Nikdo z mých známých nepřišel o místo proto, že akcie klesaly. (Knihách se psaly případy zaměstnanců technologických firem, ale to není úplně typické pro normálního klienta.)
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2005 9:11 | Jirka B

Líbí se mi tento pohled na peníze. Poradci, kteří radí klientům jsou většnou příliš opatrní a bojí se jakéhokoli rizika. Klient sám se bojí rizika a poradci ho v tom jenom utvrzují. Proto hodně peněz vyletí komínem za pojišťování malicherností a hodně peněz se nevydělá, protože se to investuje opatrně. Souhlasím s autorem, že příliš jistoty není třeba. Stejně je v životě mnoho nejistot, s kterými běžně žijeme.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 10. 2005 10:55 | Jirka

Nemám bohužel dostatek informací, ale bylo by zajímavé zjistit, zda např. prasknutí velké bubliny NASDAQu v r. 2000 výrazněji postihlo i firmy. Myslím že hlavně příliš optimističtí investoři dostali výprask. Firmy mohly toho růstu jen využít k dalším emisím za velmi výhodný kurz a po krachu skoupit něco zpět opět velmi výhodně. Navíc jak pozoruji reakce na různé zprávy, propuštění části zaměstnanců má obvykle kladnou odezvu, protože znamená pro firmu úspory a tedy zlepšení výhledu. Pokud bych odešel od zaměstnavatele, který propouští kvůli dočasnému útlumu (typicky firmy se sezónním režimem), ale má dobré vyhlídky a dobře hospodaří (což bych jako zaměstnanec měl vědět), zrovna bych si jeho akcie koupil. Toto neradím např. zaměstnancům evropských textilek.
Problémy bych čekal v případě celosvětově vysoké inflace. Na akciích lze sice vydělávat vždy, ale aktivní obchodování není zdaleka pro každého. V takové době by opravdu byly lepší dluhopisy, případně vkladové produkty, které jsou v té době vysoce úročené - výnos přesahuje dlouhodobý výnos z akcií. Na uživení se to ale opravdu není. Ovšem nemyslím si, že investice do akcií v době jejich slávy stačí na uživení propuštěnému zaměstnanci, který má naspořeno pár desítek tisíc. Jde spíše o to nebát se zdravě riskovat, když se nám zrovna daří, aby bylo víc na horší časy. Přínos článku vidím hlavně v tom, že ukazuje, jak se často nesmyslně bojíme menších rizik, zatímco ty větší snadno přehlížíme.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2005 8:42 | Bouček Anotnín

Zajímalo by mně, odkud autor bere v článku udané pravděpodobnosti. Já si myslím, že když hodně klesají akcie, tak se v ekonomice děje něco špatného. Když se děje něco špatného, zaměstnavatelé šetří. Většinou se šetří tím, že se vyhazují lidé z práce. Korelace mezi mezi vývojem nezaměstnanosti a vývojem akcií je (počítáno na amerických akciích a nezaměstnanosti) záporná - tedy, je pravděpodobné, že půjdou-li akcie do háje, půjdete do háje i Vy. Lepším zajištěním proti vyhození z práce by asi byl nákup státních dluhopisů (tady je korelace mírně kladná), ale příjem z nich Vám plat samozřejmě nenahradí.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2005 16:07 | Kateřina

Mám dojem, že havarijní pojištění si většina pořizuje primárně pro případ krádeže auta, nikoli nehody.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2005 14:34 | Hurikán Wilma

Hurá nemecky index DAX padá dnes ve stredu v poledne -2%. Snad se mi podari koupit v listopadu akcie Volkswagen za 65.000 korun levneji , nez dnes.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2005 14:29 | Sámo

Samo , CEZ za 200 korun by se mohla koupit , jenomze kde vziti na to penize. Ja chci dosahnouti pristi rok 60.000 korun dividendy a roku 2014 chci mit uz 180.000 korun dividendy a CEZ dava prilis nizke dividendy = = aby mohla zaplatit vsem svejm chefum a clenum dozorci rady akcie za miliony korun a dati jim je pak temer zadarmo , napriklad za 80 korun. Proc platit za akcie CEZ 200 korun nebo dokonce 700 korun , kdyz ten , kdo nam ji proda , muze bejt zrovna nekdo z vedeni CEZ , kdo ji dostal jeste dnes za 80 korun a 620 korun ma od CEZ zaplaceno. Opce na vlastni akcie mohou clenove vedeni dostati JEN , kdyz jim to akcionari odhlasuji. JINAK NE. Akcionari by to nemeli odhlasovat , ale namisto toho odhlasovat 5% dividendu. Az bude pristi shromazdeni akcionaru CEZ nekde u UZGORODU , kam nikdo nepojede. Tedy kupuju radeji akcie 3 britskych a 3 americkych bank s 3,5% az 4,5% dividendou BCS , RBS , HBOS + C , BAC , WFC
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2005 12:38 | Michal Kára

No, do Volkswagenu bych zrovna moc penez nedaval. Ale kdyz myslite :-)
Ale CEZ za 200 bych koupil - to bude mit P/E kolem 10 a to uz se da, ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2005 12:34 | Michal Kára

Castecne mate pravdu. Ale ekonomika je globalni. Pokud pujde dolu americka ekonomika, pujde s ni dolu i Evropska i nase.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2005 11:53 | James Finlayson

To je krása , jak se ty ceské akcie hluboko propadaji !!!!!! Chudáci ti , co ceske akcie jeste maji a v zárí neprodali ! ! ! Je tady veliká otázka !!!!! Jestli koupit , nebo nekoupit = jakmile spadne akcie CEZ na 200 korun. Potíz je v tom , jakmile sezenu v listopadu 60.000 korun , chci koupit akcie Volkswagen a jakmile sezenu dalsich 60.000 korun v lednu , chci koupit akcie banky HBOS. Akcie americkych bank a britskych bank maji oproti ceskym akciim tu vyhodu , ze za minulych 12 mesicu nerostly , spise padaly a maji tedy ten rust kurzu jeste pred sebou v pristich 5 letech. A davaji krasnou dividendu 4% z kurzu. Ceske akcie maji tedy pred sebou pád na polovinu. Nutno kupovati to , co jeste nerostlo a co nikdo nechce a to ma ten rust kurzu jeste pred sebou. Kupovati dnes ceske akcie jen proto , ze minulych pár let nekolik stovek procent rostly , je to samé jako kupovati americké techno akcie roku 2000.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2005 11:50 | Jarmila

To je přesně ono. Zamyslet se nad tím, jestli má nebo nemá smysl cosi pojistit nebo nepojistit, co dostanu nebo nedostanu v případě ztráty a jak naložit s vlastními prostředky. Spousta lidí tak např. přišla na to, že nemá smysl mít havarijní pojištění auta, když je drahé a jeho návratnost mnohdy nulová, protože cena auta po několika letech silně padá. Pokud nejezdím jako prase, pak škodu, kterou mi způsobí někdo druhý, v mnoha případech pojišťovna stejně neuhradí, a to ani z jeho povinného ručení, protože bere do úvahy ne skutečný stav, ale jediným kritériem je zásadně stáří. Důsledek: havarijní pojištění mají hlavně nové vozy, vozy na leasing a pak ty, co ho mít musí (ojeté na leasing apod). Stejné je to i s ostatními druhy pojistek. My jsme takhle doma probrali i zdravotní pojišťovny a vybrali si podle toho, co nabízejí, přestože platba zdravotního pojištění je povinná. Rozdíl je znát. Teď dostáváme nějaké benefity a příspěvky na prevenci, to jsme dřív neměli. Občas je dobré se zamyslet a něco změnit, např. dodavatele služeb apod.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2005 10:52 | Jirka

No, já bych zase řekl, že kdo si to vyzkoušel na vlastní kůži, dívá se na výkony manažerů i (na první pohled) slabších akciových fondů s posvátnou úctou. Ono dá dost zabrat, než se trader naučí dosahovat alespoň nulových výsledků. I s těmi poplatky je to trochu jinak. Kdo má malý kapitál, je pro něj mnohem levnější zaplatit např. 1,75% z vložených peněz a smířit se s tím, že dalších 1,60% obhospodařovatelského poplatku ročně sníží výkonnost fondu, než platit za každý obchod s každým jednotlivým titulem nejméně $7,95 nebo €11,95. Správa celého portfolia je pak šíleně drahá. Existuje i možnost obchodování přes zahraniční brokery. Nejlevnější, o jakém vím, má poplatek $1 za obchod, měsíčně nejméně $30. Správa portfolia ale stále leží na traderovi. Stojí to spoustu času a nervů. Je to naprosto nesrovnatelné s pohodovou investicí do podílových fondů.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2005 10:30 | Jirka

K druhému odstavci: S tím lze souhlasit, pokud uvažujeme investice do domácích akcií. Naštěstí i toto riziko lze omezit diverzifikací, neboť je možné investovat do akcií z celého světa. Aktivní správou portfolia lze navíc docílit toho, že se naše peníze zhodnocují téměř pořád. Český akciový trh je velmi omezený, ale ve světě lze najít vždy oblasti (myšleno jak geograficky, tak oborově), kde se zrovna daří. Typickým případem je např. automobilový průmysl a ropné společnosti. Když jde nahoru jedno, druhé klesá a naopak. Pokud americké firmy dusí asijci, lze koupit akcie firmy, která má filiálku v HongKongu nebo je tam dokonce doma. V mém portfoliu je několik titulů, jejichž kurz se vyvíjí úplně jinak, než hlavní americké indexy. Když padají blue chips, jsou dobrou alternativou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Drábek

politik

Martin Wichterle

podnikatel, Wikow Industry

Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Martin Wichterle
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services