Smlouva o stavebním spoření nekončí automaticky

Část klientů stavebních spořitelen si stále myslí, že jejich smlouva je sjednána jen na dobu, která je nutná pro získání nároku na vyplacení státní podpory. Po uplynutí této doby pak svou smlouvu chtějí vypovídat. Tento mýtus je třeba stále vyvracet. Smlouvu lze vypovědět třeba i po roce, ale za velkých nákladů a ztrát.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 1. 2005 16:40, Tomáš Marný

Na "agenty" obzvláště ČMSS mám svůj názor, ale prezentovat ho nehodlám, abych zas nebyl obviněn z arogance a hrubosti :-). BTW mám dojem, že i na tomto serveru jsou v diskusích nářky lidí, kterým agenti právě této SS poradili zvýšit si cílovou částku, ale už jim "zapomněli" sdělit, že jim SS v podstatě zpětně přeúročí vklady na pouhá 2% a oni tak přijdou i o pěkných pár tisíc.
Předpokládám, že konkrétní ustanovení ve Vaší smlouvě nebo v obchodních podmínkách Vám onen agent neukázal...

Zobrazit celé vlákno

+37
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 1. 2005 17:12, Krleš

Mýlíte se, není to pitomost. Mrkněte se na zákon 253/2001 Sb. K §2 odst.1a) existuje zajímavý judikát který se týká smluvních ustanovení pro konzumované i nekonzumované eventuality v budoucnu.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 57 komentářů)

14. 1. 2005 13:24 | Petr Šafránek

Pokud práva vyplývající ze smlouvy o stavebním spoření přejdou při úmrtí účastníka na jedinou osobu, může tato pokračovat ve spoření a má nárok na státní podporu. Je to jediný případ, kdy lze mít na jedno RČ 2 státní podpory. Problematická situace může nastat, pokud zemřelý účastník nemá manžela a práva přejdou v dědickém řízení na více dědiců, kteří se mezi sebou nedohodnout, kdo z nich práva převezme.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 12:48 | Pavel

Nejsem agent, jsem klient. Vím, že jsem podepsal smlouvu a že se chovám v rozporu s tím, co jsem podepsal (nespořím pravidelně). Třebaže jsem byl slovně ujištěn od agenta příslušné spořitelny, že pravidelně spořit nemusím, součástí smlouvy toto není. Až se bude SS chtít zbavit nevýhodných smluv se 4 a více procentním úročením, nic jim v tom nebude bránit. A že to zatím nedělají, neznamená, že tomu tak bude trvale.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 12:30 | Pepa

Jak je to se statni podporou na smlouve klienta ktery zemrel, kdyz smlouva prejde v ramci dedictvi na manzelku, ktera jiz SS ma? Muze pokracovat ve sporeni na obe smlouvy (to podle clanku muze) a dostavat i statni prispevek na obe smlouvy nebo jen ma smysl dodrzet minimalni dobu sporeni aby nepropadla jiz vyplacena statni podpora?
Dekuji.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2005 12:19 | xyz

Pavle, jste evidentně agent stavební spořitelny, jinak si vaše příspěvky vůbec nemůžu vysvětlit. Teorii máte zmáknutou, v praxi to funguje jinak.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 12:07 | Chains

Pane Pavle, jste zbytecne pesimisticky, SS jsou rady za kazdeho klienta, i toho, kdo nespori mesicne 0,5 procenta cilove castky. Znate snad nekoho ze sveho okoli, kdo byl alespon v kladnych hodnotach (po odectu poplatku za vedeni SS), a byla mu zrusena smlouva?:o)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 11:44 | Kučera

Zemřela mi tchyně. Musí její stavební spoření nutně projít dědickým řízením a tudíž pozůstalý tchán zaplatí vysoký notářský poplatek a nebo se to nechá nějak obejít? Děkuji
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2005 11:35 | Petr Šafránek

Konkrétní VOP jedné stavební spořitelny nemůžete ovšem zde uvádět jako obecně platný princip, on totiž obecně - tedy ve všech 6ti stavebních spořitelnách neplatí!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 10:11 | Pavel

Omyl. Ve smlouvě mám uvedeno, že budu ukládat xxxx Kč měsíčně, o úrocích v tomto bodě není zmínka. Úroky jen zkrátí dobu potřebnou k naspoření cílové částky, ale měsíční úložky nesníží.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 10:09 | Pavel

Ano, stavební spořitelny na tom netrvají, jenže to není nikde smluvně podchyceno. Ve smlouvě minimální měsíční úložku uvedenou mám a podpisem smlouvy jsem se zavázal ji ukládat. Pokud to nedělám, můžu zítra o smlouvu přijít (když si to SS rozmyslí) a to je značná nejistota (zvláště, pokud ještě neuběhla vázací doba).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 9:33 | xyz

Spořitelna, o které se zmiňuji, nemá v obecných smluvních podmínkách vůbec žádnou možnost vypovězení smlouvy z důvodů přespoření, pouze automatické navýšení, tak jak popisuji. Jedná se o smlouvu z roku 1998. Jak myslíte, že by to mohly vypovědět? Pouze budou trvat na měsíční úložce a tu jim mileráda poskytnu!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 9:15 | Petr Šafránek

Vámi uvedené pravidlo rozhodně neplatí obecně - tedy pro všechny stavební spořitelny. Vzhledem k tomu, že starší smlouvy jsou úročeny zpravidla 3% a ještě k nim většinou náleží úrokový bonus při nečerpání úvěru, stavební spořitelny již netolerují přespoření, neboť toto úročení se jim nelíbí, tudíž tlačí klienty při jakémkoliv navýšení CČ k přechodu na nové podmínky - tedy na úročení 2% bez bonusu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 9:11 | Petr Šafránek

V teoretické rovině máte pravdu, v praxi však stavební spořitelny zatím na výši měsíční úložky netrvají a nevypovídají smlouvy těm klientům, kteří spoří méně nebo nepravidelně.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 8:48 | xyz.

Jenže měsíční úložku snižují úroky, které jsou vám připisovány.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 8:44 | Pavel

Zapomínáte na podmínku minimální úložky. I když zatím SS na splnění této podmínky netrvají, už zítra to může být jinak! A pak vám tuto výhodnou smlouvu prostě vypoví, protože nedodržujete smluvní podmínky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2005 8:40 | Pavel

Délka trvání stavebního spoření sice není teoreticky určena, ale jsou smluvně stanoveny dvě podmínky: 1. Cílová částka, která se nesmí překročit a 2. minimální měsíční úložka. Většivnou je minimální měsíční úložka stanovena jako 0,5% z cílové částky a pak vychází délka spoření na nejvýše necelých patnáct let. Zvýšit cílovou částku je sice možné, ale tím se mi zvýší i minimální měsíční úložka a tu už nemusím být schopen ušetřit. Takže neomezená délka stavebního spoření je skutečně pouze teoretická.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2005 8:04 | xyz

Ještě jeden nápad: podle novější smlouvy se přespořená částka vrací. Když 30.12. vložím na účet 18 000 Kč, banka toto přespoření zaregistruje až po Novém roce. Vrací se přespořených 18 000 Kč nebo 18 000 + 4 500 státní podpory? Zkoušel to někdo? To by bylo zajímavé zhodnocení!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2005 1:17 | xyz

Staré dobré smlouvy stanovovaly, že přespořit je sice nepřípustné, ale pokud se toho dopustíte, má se za to, že souhlasíte s navýšením cílové částky o 20 000 a spořitelna je oprávněna vyinkasovat 200 Kč za 1% navýšení, pokud to písemně neodmítnete. To připadá v úvahu tak 1x za 4 roky. S ohledem na to, že se jedná o smlouvy s 3 + 1,5 = 4,5% nezdaněným úrokem, jsou tyto smlouvy cenným kapitálem i bez státní podpory, pokud je na nich dostatečná částka tak od 100 000 výše, správní poplatek tento zisk jen trochu zmenšuje. Spořitelna spoří za Vás. Samozřejmě k tomu je třeba mít další smlouvu pro změnu se státní podporou 4 500 se 2%. Pak můžete na nějaké penzijní připojištění pohlížet jen na další přilepšení. Stavebko se o vás postará lépe a je ze zákona pojištěné. Snad tomu nikdo nezatne tipec.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 3/3

3

Následující

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Paclík

podnikatel, Viktoria Plzeň a Dočista

Boleslav Polívka

herec a podnikatel

Tomáš Paclík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Boleslav Polívka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services