Chcete zlevnit hypotéku?

Pořizujete dům nebo byt a nemáte dostatek peněz? Vzít si hypotéku a vydat se ze všech peněz možná není rozumné řešení. Existuje levnější: použít hypotéku a s pomocí dalších produktů si vydělat na její úročení.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 8. 2004 16:13, Rovere

I já dělám při svých investicích chyby. Avšak 1/chybami se člověk učí 2/zatím se mi daří dělat více dobrých rozhodnutí než těch špatných.
Chtěl jsem tím jen říct, že nemovitosti prostě pokládám za celkem rozumnou a relativně bezpečnou investici. a pokud jde o rozumný výnos, k tomu mi vážně stačí kalkulačka a relativně zdravý rozum, netřeba mi kvantových fyziků :-)

Zobrazit celé vlákno

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 8. 2004 13:23, Jana

Takovéto rady by člověk měl hledat určitě predevším u svého finančního poradce. Zajímalo by mě, kolik lidí si platí svého finančního poradce.

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 37 komentářů)

11. 8. 2004 15:10 | Bouček Antonín

Paráda, tomuto triku se říká leverage. Jinými slovy půjčíte si peníze (a nemusíte na hypotéku, stačí na cokoliv jiného), protože věříte, že je dokážete zhodnotit lépe. Žijete z rozdílu (tedy marží) mezi výnosy a náklady. Vytvoříte si tak vlastní hedge fond nebo banku. Čím větší leverage máte, tím větších dosahujete v případě kladné marže zisků. Nějaký problém? V případě záporné marže funguje leverage obráceně (čím zadluženější jste, tím větších dosahujete ztrát). A samozřejmě časový nesoulad aktiv a pasiv - jsou-li pasiva splatná dříve než pasiva, jdete do kelu i v případě kladných marží. Anebo odlišná likvidita aktiv a pasiv - stanou-li se z nějakého důvodu pasiva splatná dříve, než se vám podaří uvolnit aktiva, jdete do kelu také. V bankách a hedgeových fondech se na řízení aktiv a pasiv podílejí oddělení nadupané počítačovou technikou a kvantovými fyziky. Vy to však zajisté zvládnete s papírem a kalkulačkou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2004 14:58 | Bouček Antonín

To, že něco udělá spousta lidí, ještě neznamená, že to udělali správně. Spousta lidí si koupila byt před vstupem do EU, protože na tuty věděla, že po vstupu do EU půjdou ceny bytů vzhůru. Teď valí oči jako puci. A tuším, že budou oči valit ještě více.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 14:41 | Fredy

Pokud nemáte na mysli regulované, ale tržní nájemné, tak jeho součástí je i podíl na údržbě a opravách a také podíl na amortizaci a přiměřený zisk. Soukromý pronajímatel s případnou generálkou, či výstavbou něčeho nového, počítá. Během té doby mu na to, svým podílem, pomůžete naspořit. Tím chci říci, že nějaká drobná nuance ve výši nájemného a výši splátek úvěru není až tak důležitá. Je to otázka výše akontace, lokality, výběru banky apod. Znám případy, kdy je nájemné dvakrát vyšší, než splátka úvěru, ale i naopak.
Rozhodující jsou spíše jiná kritéria. Jako je třeba životní styl, flexibilita, ale i ekonomické myšlení apod. Není žádný mustr, či obecný vzor na to, co je lepší. Zda být ten, co bydlení vlastní, či ten si jej půjčuje. Ovšem pokud se podaří spojit „výhody“ obojího, tak je to celkem slušný business.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 14:14 | TUV

Jak je mozne, ze tolik lidi si koupilo nebo by si rado koupilo byt....
Prece, aby ho mohlo za 20 let zrekontruovat. Proto, aby se mohli hodne zadluzit, proto, aby meli spatne sousedy....
Nebo, aby neco meli.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 14:13 | Alles Klar

Jiná moznost je , jezditi 3 roky vnoci v Mnichove taxi. Pak je milion korun usporený za 3 roky pri pracovní dobe 40 hodin týdne (18.000 euro za rok vydeláno = 12.000 euro za rok usporené pri 6.000 euro na nájemné z bytu a na stravu ) Tedy pri 60 hodinách týdne je 36.000 euro (= pres milion korun) uz usetreno asi za 1,5 roku. Taxikár , to je jediná práce , která se v Mnichove ihned sezene , stací se pro zkousku naucit 550 ulic v Mnichove , coz jde za 3 týdny. V Londýne nutno pro zkousku znáti 10.000 ulic a to jde za 3 roky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 13:23 | Jan Sladký řečený Kozačka

Krkolomnost nad penězoměnnost ? Jak jinak nazvati finanční fabulace zde psané? Jde zase jen o jedno - místo jednoho finančního produktu ( v tomto případě hypotéka ) prodati lidičkám těch produktíčků více, všude má přec ústav finance Vaše spravující poplateček za správu semhle, výpis z účtu támhle, odměna za prodej prodavači produktu komusi a tak dále a tak podobně .... Výsledek nakonec je při tolika letech tak nejistý, že se odborníci diví a laik žasne... Jediné řešení je prosté: když už musíš úvěr míti, koukej ho co nejrychleji a nejjednodušeji splatiti.... Pak si užívej svých tolárků a zlaťáčků a hlavně, zbytečně je nestrkej amatérům finančním, kteří si z nich hezky na vysoké nožce tyjou....
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2004 12:55 | Erchamion

Ano, a vase jsou taky vsechny starosti a dalsi naklady na provoz a opravy atd. s ni spojene. Nekomu to nevadi, nekomu ano. Ja osobne patrim do druhe skupiny... :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 12:34 | J.

No ale kolik ho takové splácení stojí a k tomu všechny platby další ? Navíc máte po dvaceti letech tak akorát byt před generálkou. A co když se vám přestane líbit okolí, sousedi, velikost apod. Pak prodáváte byt s hypo, což je dosti finančně nevýhodné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 12:25 | TUV

Ja souhlasim, ze najem a hypoteka nejsou zas tak rozdilne. Ale predstava, ze najem je mensi nez hypoteka neni podle me uplne spravna. Respektive najem je o neco mensi, ale nemovitost po splaceni vase.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 11:52

Zdravím Vás Petře a taky Fredyho. Podobnými propočty jsem se svého času hlouběji zaobíral neb jsem měl objednávku na článek na toto téma ( a vlastně ještě pořád mám, protože jsem ho ještě neodevzdal). Svým způsobem se tím zaobírám stále při projektech financování. Mám však trošku odlišný názor, resp. už dnes vím, že když efektivní úrok je v rozdílu 1-2%, tak ten rozdíl mezi hypotékou na 20let (a spořením "úspory") a hypotékou na 10 let (a 10ti lety spoření volných peněz, kdy nemusím HÚ platit) není velký, resp. HÚ na 10 let vychází lépe. Procenta jsou sice hezká věc, ale absloutní hodnoty na konci této "akce" hovoří o něčem jiném. Asi by stálo za to, udělat II. díl článku s nějakými konkrétními čísly.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 10:28 | Petr

V pripade najmu toho za dvacet let nasporite vic (at uz skutecnym sporenim nebo jinymi investicemi), protoze najem je porad nizsi nez splatka hypoteky plus dalsi naklady na vlastni nemovitost, a pravdepodobne si muzete koupit novy byt bez uveru (nebo s uverem, pokud si myslite, ze jinde dostanete z nasporenych penez vyssi vynos nez urok uveru). V pripade hypoteky jste po dvacet let pod tlakem splaceni a na konci mate dvacet let stary byt plus trochu nasporeno. Na tohle tema uz tu nejake clanky byly, ale neskodi moznost najmu pripomenout. Netvrdim, ze je vyhodnejsi jedno nebo druhe, ale je dobre zkusit si spocitat obe moznosti. Bohuzel je tam rada parametru, ktere lze jen odhadovat - ceny nemovitosti, pomer najem/cena, rozdil mezi vynosem ze sporeni/investic a urokem z hypoteky, ruzne statni podpory (ktere bych ja osobne nejradsi zrusil) ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 10:01 | Fredy

Také Vás zdravím. S penzijním připojištěním to beru zpět, máte pravdu. Mě to vyšlo asi 5,7%. Už jsem jak ti politici, kteří v médiích něco vypálí od boku a pak to tiše v kancelářích dopočítávají. Když to nevyjde, tak je klid po pěšině, maximálně to svedou na novináře, že je špatně interpretovali.
Autor zmínil penzijka třeba na prarodiče. To je ještě zajímavější, neboť u 5tiletého spoření je, v uvedeném případě, efektivní úrok dokonce přes 12%. Pět let je maximum, co může našinec ustát v případě „penzijního“ krachu za pomoci případné státní dluhové pasti. Nepřijde o tolik. Ten efektivní úrok za nějaké riziko jistě stojí.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 9:40 | TUV

Kdyz clovek plati 20 let najem, tak ma pak akorat holej zadek a dalsi jina sporeni. Takhle ma dalsi jina sporeni, bytecek a jeste neby pod tlakem splaceni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 9:35 | Petulda

Zdravím Vás, Fredy. Efektivní úrok pro penzijní připojištění pro 15 let při výnosu 3 % p.a mi vyšel 5,8 %. V článku je zaokrouhleno na 6 %. Je počítáno s daní 15 %. Ve všech Vašich poznámkách s Vámi souhlasím. (Vlastně jako s drtivou většinou Vašich názorů.) Článek chtěl být jednoduchý, proto obsahuje mnoho zjednodušení. Je otázkou, jestli to není na škodu. Chtělo se ukázat, že stojí minimálně za zvážení protáhnout dobu splatnosti hypotéky na 20 let místo na 15 a ušetřenou částku použít jinak. Samozřejmě bychom dokázali najít ještě výhodnější řešení, než jaké je v článku. Také nejsem velkým přítelem používání penzijního připojištění na velmi dlouhou dobu a raději bych použil balancované nebo akciové fondy. (Takže si zase rozumíme.) Petr Syrový
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 9:30 | autor článku

Předpoklad opomíjení 60 leté hranice je správný, leč souhlasím že přitažený za vlasy. Dá se třeba spořit tzv. "na (pra)rodiče".
Těch 6 % odpovídá spoření penzijka kolem 7 let. Na tom se už asi shodneme.
Jinak argument o fondech atd. plně uznávám. Penzijní spoření má tu výhodu, že zajistí další oblast, kterou ve svém životě potřebujeme a použijeme na něj relativně levnější peníze z HÚ.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 9:21 | Jirka

Je to dosti krkolomné. Proč tedy byt na hypo kupovat? Pak je jednoznačně výhodnější byt najmout ( nemusím se k jednomu místu a jedné bytové dispozici vázat na 20 let) a s volnými prostředky nakládat , jak autor navrhuje. Pořízení věci na úvěr , s vyjímkou investic do rozvoje podnikání, není nikdy ekonomické ( může mít však jiné výhody).
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2004 8:30 | Fredy

Efektivní úrok 6% u penzijního připojištění mi nesedí. Za dobu 15 let se státní příspěvek 150 Kč měsíčně v efektivitě ztrácí, odpočty od základu daně žádné, a ještě stále platí zdanění výnosů po skončení smlouvy a jednorázové penzi. Zajímalo ba mě, jak jste k těm 6%, při průměrném zhodnocení fondů 3%, došli?
Samozřejmě opomíjím takové věci, jako, že je třeba dodržet platnost smlouvy na penzijní připojištění do 60ti let apod. V tomto případě by „majitel“ hypotéky musel být starší 45 let. Pak stojí za uvážení (lépe za porovnání) investice do podílových fondů, místo do penzijního připojištění. A nebo také úvěr ze stavebního spoření místo hypotéky.
Pan Syrový je znalec, umí počítat, a tak už nikde netlačí „kombíka“ hypotéky s KŽP, což Vy jste také neudělal. To je zase to pozitivní.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Řežáb

podnikatel, Socialbakers

Zdeněk Pohlreich

restauratér a podnikatel

Jan Řežáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Zdeněk Pohlreich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services