Chcete zlevnit hypotéku?

Pořizujete dům nebo byt a nemáte dostatek peněz? Vzít si hypotéku a vydat se ze všech peněz možná není rozumné řešení. Existuje levnější: použít hypotéku a s pomocí dalších produktů si vydělat na její úročení.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 8. 2004 16:13, Rovere

I já dělám při svých investicích chyby. Avšak 1/chybami se člověk učí 2/zatím se mi daří dělat více dobrých rozhodnutí než těch špatných.
Chtěl jsem tím jen říct, že nemovitosti prostě pokládám za celkem rozumnou a relativně bezpečnou investici. a pokud jde o rozumný výnos, k tomu mi vážně stačí kalkulačka a relativně zdravý rozum, netřeba mi kvantových fyziků :-)

Zobrazit celé vlákno

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 8. 2004 13:23, Jana

Takovéto rady by člověk měl hledat určitě predevším u svého finančního poradce. Zajímalo by mě, kolik lidí si platí svého finančního poradce.

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 37 komentářů)

17. 8. 2004 17:18

navstevy se nekonalyyyyyyyyy!!!!!!!!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 8. 2004 13:23 | Jana

Takovéto rady by člověk měl hledat určitě predevším u svého finančního poradce. Zajímalo by mě, kolik lidí si platí svého finančního poradce.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2004 17:05 | Petr

S tou dlouhodobou fixací nesouhlasím. Při delší fixaci už je do úroku započítaný "pesimistický" vývoj i s rezervou a doplňkovým ziskem banky. Když se podíváte na konvergenční kritéria a dlouhodobou situaci v celý Evropě, nemyslím, že by se dlouhodobě jednoroční fixace dostala nad 5 %.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2004 18:05 | Fredy

Osobně moc neuznávám dělení na optimisty a pesimisty. Ostatně pesimista je prý poučený optimista. To bych se pak dal na funebráka a „klienty“ bych si mohl i vybírat. Mě se zamlouvá spíše pojmenování "realista".
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2004 16:13 | Rovere

I já dělám při svých investicích chyby. Avšak 1/chybami se člověk učí 2/zatím se mi daří dělat více dobrých rozhodnutí než těch špatných. Chtěl jsem tím jen říct, že nemovitosti prostě pokládám za celkem rozumnou a relativně bezpečnou investici. a pokud jde o rozumný výnos, k tomu mi vážně stačí kalkulačka a relativně zdravý rozum, netřeba mi kvantových fyziků :-)
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2004 15:18 | Bouček Antonín

U nás se zase říká: "optimistů jsou plné hřbitovy".
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2004 12:19 | Fredy

Podobné otázky jsem si pokladál před deseti lety. Tehdy jsem měl také trochu strach. Dnes na mnoho z nich znám odpověď a jiné další mě už proto tolik nevzrušují.
Ten, kdo se bude neustále ptát: co by kdyby, a ce se stane když, a co se stane potom, a co když se nestane to, ale stane se něco jiného, a co se vlastně má stát?
U nás na vsi se říká: "Kdo má strach, se-e v síni". Slabším náturám se omlouvám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2004 11:43 | Boucek Antonin

Samozrejme mate pravdu, pokud ovsem dokazete poznat onu "rozumnou cenu" a "rozumny vynos". Priznam se Vam - ja obcas ne a tak delam v investicich chyby. Vy, jak se zda, asi chyby nedelate a v tom se od sebe lisime.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2004 11:08 | Rovere

Pokud je pro vás koupě nemovitosti riziko, tak už vám zbývá jen Erikův slamník :-). Koupit bezhlavě jakoukoliv nemovitost na základě masáže v mediích je samozřejmě riziko, nicméně jsou i nemovitosti za rozumnou cenu s rozumným výnosem. Sám mám dům, který financuji úvěrem 5,5% a vynáší mi 10% ročně. Samozřejmě jsou tu možné problémy s výpadkem příjmů, pokud odejdou nájemníci apod. Svoje volné prostředky využívám ke svému běžnému podnikání, kde vydělávají mnohem víc. V případě problému je můžu použít na splacení úvěru. Jasně, že za 15 let může být situace úplně jiná, ale kdybych vše řešil optikou příštích desetiletí, tak sedim doma obklopenej slamníkama....... a nudim se...:-)
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2004 11:01

Myslim, ze ve vasem pripade je podstatna ta poznamka o moznosti hypoteku splatit v pripade vyrazneho navyseni urokove miry - muzete s bankou dost ostre vyjednavat a mate felxibilitu kazdy rok mimoradne splatky. Ovsem nebyt toho, je rocni fixace dle meho nazoru velkym rizikem - vzhledem k urokovym miram je ted lepsi se zafixovat na co nejdelsi dobu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2004 10:16

Svým způsobem jste měl kliku, že jste se rozhodl pro stavbu domu až v nějaké poslední době, kdy je skutečně v učitých případech výhodnější SS. Než přišly bezakontační překlenovací úvěry u SS byly u těchto úvěrů vysoké úroky, dále tam byla nutnost určitého naspoření a úrok z řádného úvěru byl také vyšší. Dnes je to skutečně někde jinde. A jen drobná poznámka k životnímu pojištění. Ne všechny banky ho v dnešní době požadují. Nerad to píšu ale podobné články - srovnání hypotéky a stavebního spoření jsem letos na tomto serveru publikoval. No a co se týká volby stavebního spoření nebo hypotéky. Záleží vždy na konkrétním klientovi, na jeho záměru atd. Ne vždy se každému hodí všechno, musí se to spočítat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2004 8:44 | Bouček Antonín

Selský rozum mi říká, že koupit nemovitost je riziko. Koupit nemovitost na úvěr je větší riziko a koupit nemovitost na úvěr a volné peníze investovat je ještě větší riziko. Někdo na tom může vydělat, někdo ušetřit, někoho to může zničit. Specialisté na řízení rizika v bance anebo v hedge fondech aspoň vědí, co hledat (a i tak se občas mýlí), ale víte to i Vy? Jak se vypořádáte s tím, že úvěr platíte každý měsíc, kdežto výnosy z investic budou k dispozici až za dlouhou dobu? Jak zvládnete diverzifikaci? Určitě budou existovat lidé, kteří si vezmou hypotéční úvěr a ve stejné bankovní skupině uzavřou stavební spoření i připojištění. A když se ona skupina dostane do problémů (v tak dlouhých horizontech, o kterých mluvíme, nikoliv vyloučená varianta) - pak onen človíček přijde doslova o všechno (včetně střechy nad hlavou). Neuzavře-li úvěr u jedné skupiny, může mít problém s převedením zástavy, pokud bude chtít přejít z hypotéčního úvěru na úvěr ze stavebního spoření. Jak budou Vaše aktiva i pasiva reagovat na změny úrokových sazeb? Dokážu si představit, že při růstu úrokových sazeb úrokové splátky úvěru vzrostou, výnos ze stavebního spoření zůstane stejný a výnos penzijního fondu (zainvestovaného do dluhopisu) klesne. Jak na změny cen nemovitostí? Jak na změnu dalších cen - například akcií (může do nich investovat váš penzijní fond) anebo ropy? Zkrátka a dobře, s možností v článku vstupujete na tenký led, z kterého buď s větší či menší slávou vybruslíte anebo se utopíte.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 23:13 | Petr

Já jsem řešil podobný problém, ale úplně opačně. Zvolil jsem hypotéku s roční fixací 4% p.a. (který mi zůstal i ve druhé roce po uplynutém prvním roce). Žádná životní pojistka nebyla vyžadována. Žádné placené návštěvy se odhadců ohledně prostavěnosti se nekonali - byl jeden odhad předpokládané budoucí hodnoty a dost. K čerpání stačil vždy vyplněný formulář a občas jsem mailem poslal do banky pár fotek. Náklady na vedení myslím 100,- Kč měsíčně.
Takže abych to shrnul: vyhnul jsem se zvýšenému úroku, nevolnictví na x let bez možnosti zkrácení, otřesnému přístupu stavební spořitelny (od které jsem si pro vybrání svých prostředů a úvěru ve výši svého průměrného měsíčního příjmu musel sehnat vysoce bonitního ručitele). Tahle konstrukce mi umožňuje každý rok snížit dlužnou částku. A stavební spoření samozřejmě používám paralelně dál, abych na všechny rodinné příslušníky vyčerpal státní podporu.
Existuje tady samozřejmě riziko skokového zvýšení úročení hypotéky. Zatím jsem za dva roky na +1,6 %. I kdyby se to otočilo, není pro mě problém to z jiných zdrojů okamžitě splatit. Ale že se dostane vysoko nad 4,8 % bych s úspěchem pochyboval.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 17:10 | Rovere

Zlatá slova - do kamene tesat :-)
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 16:56 | Fredy

Na druhou stranu to může znamenat zajímavý sociálně-penzijní program. Důvod k "udržování" prarodičů při životě :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 16:14 | Fredy

Celkem slušné srovnání jsem nedávno četl na www.fincentrum.cz v článku paní Jarošové "Hypotéka: zpočátku levnější než stavební spoření". Je u toho i zajímavá diskuze.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 15:57 | Fredy

Ještě bych se přimlouval za zdravý selský rozum. Pokud se ho nedostává, tak je veškerá technika, ač obsluhovaná kvantovými specialisty, celkem k ničemu :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 15:38 | J.P.

Článek je výrazem poctivé snahy autora, ale podle mne vychází z logiky platné několik let zpátky. Sám jsem o hypotéce vážně uvažoval, ale nakonec jsem se při financování stavby domu s rozpočtem 2,7 mil. czk rozhodl pro stavební spoření. Důvod: Lze dosáhnout vysokého úvěru (několik miliónů) s fixací úrokové sazby (4,8% na 19 let) které žádná hypotéka nemůže konkurovat. Není nutno mít, natož vinkulovat, životní pojistku (nedochází tak ke dvojitému jištění úvěru, jako tomu je u hypoték a s tím spojenému zatížení rozpočtu), poplatky za vedení účtu jsou nesrovnatelně nižší (téměř totéž co se u hypotéky platí měsíčně, se u stavebního spoření platí ročně), návštěvy bankovních odhadců ověřujících proinvestovanost prostředků je zdarma (oproti placeným návštěvám v případě hypoték) a k tomu po polovinu doby (max. celkové doby splácení je 19 let) splácení úvěru dostává klient státní podporu a splátky jsou úročeny kladným procentem ve prospěch klienta což dále snižuje výše zmíněné 4,8% úrokové zatížení klienta. (očekávám, že na toto téma na tomto serveru brzy uvidím nějaký zajímavý článek, doporučování hypotéky v současných podmínkách na trhu není příliš profesionální rada. Pozn. konkrétní příklady výhod, které jsem uvedl vychází ze srovnání produktů ČMHB a ČMSS)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2004 15:37 | Rovere

Dobrý den, myslím že máte i nemáte pravdu zároveň. Ve většině s vámi souhlasím, nicméně: 1/ V malých českých poměrech :-) to jde zvládnout i s kalkulačkou - i když já dávám přednost PC 2/myslim že hedge fondy a jiné instituce zaměstnávají kvantové fyziky jen proto, že jejich matematickým modelům čím dál divočejších investičních strategií už nikdo jiný nerozumí :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2004 15:10 | Janula

no, ja by som to s tymi prarodicmi neprehanala:-)) urcite za ten cas zomru a tie problemy pri dedicskom konani
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Havrlant

podnikatel a investor

Radovan Krejčíř

podnikatel a kriminálník

Jakub Havrlant
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Radovan Krejčíř
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services