Bezcitné lidské bestie?

Častým a vděčným tématem publicistických pořadů jsou "zlí vlastníci domů". Bídáci účelně znepříjemňující život svých nájemníků. Je to vždycky tak? Majitelka domu tvrdí opak. Její boj s nájemníky není žádný med.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 7. 2003 11:43, dvorakova

A kdo měl všechny výhody- postavil si nemovitost - na rudých základech. Po sametové revoluci jěště dostal, aby nebyl ukřivděný pozemek zdarma.

+45
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 7. 2003 8:47, BarboraJ

to Jiri

Regulovane najemne je napr. v Rakousku a v Nemecku plati zasada, ze pravo najemnika bydlet ma PREDNOST pred pravem majitele dostat zaplaceno!! Toto neplati dokonce ani u nas.
V USA nelze dokonce ani odpojit elektrinu lidem, kteri za ni neplati.


-28
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 199 komentářů)

2. 7. 2003 12:59 | Lukas

Ano regulace je spatna, stejne jako vrazdy. A to ze si sem tam ja rad neco zavrazdim s tim nema nic spolecneho. I jako nasilnik dokazu jiste veci brat s nadhledem. Tzn. sice vrazdim, ale vim, ze je to spatne, zakony bych kvuli tomu nemenil (navrch pak ta konkurence!). Chapete to uz? A to ze se snadno stane z dravce korist? Ano, vim, to riziko akceptuji, podstupuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:59 | KD

Rád Vám to vysvětlím, Jane. Je to prosté. Všichni tito nositelé profesí jsou občané ČR a tudíž i, pro vás jako pro apologeta trhu známá věc, jednou stranou vztahu poptávja-nabídka. Právě oni jsou Ti bydlící.....nebo snad někdo jiný? A místně obvyklé nájemné JE SAMOZŘEJMĚ REGULOVANÉ, ze samé podstaty věci.......Zkusím se však vžít do vašeho uvažování - měl jste snad tím regulovaným nájemným na mysli regulaci platnou v ČR???...na to říkám, není to to samé jako místně obvyklé nájemné.......řekl jsem to to snad někde?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:57 | Jirka

Jinymi slovy, najemnici, kteri meli platit pouze statem regulovane najemne, dobrovolne doplaceli penize navic? Asi jsem neco nepochopil. Dale obecne - myslite si, ze by stat mel regulovat cenu rohliku? A kdyz majitel domu nemuze vyhodit lidi, ktere nechce mit v baraku, proc se treba bezdomovci nedavaj nucene do bytu stastnejsich, bohatsich, bydlicich spoluobcanu? Neni to stejny pripad?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:56 | Jan

Nemotejte sem jiné zákony. Pane Nováku, napište jeden jediný argument, kterým obhájíte současný stav regulace v ČR. A přiznejte se, že bydlíte právě v bytě s regulovaným nájemným a máte bobky, aby to někdo nezměnil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:55

Pane KN, zkuste si představit, že si vlastníma rukama a veškeré své peníze postavíte dům. Potom vám ho stát sebere a za 40 let vrátí v dezolátním stavu a navíc s nájemníkem. Chtěl byste se přestěhovat opět do svého, ale nemůžete, protože byste musel nájemníkovi zajistit jiné bydlení. Dům navíc potřebuje opravit, ale peníze, které vám platí nájemník nestačí ani na běžnou údržbu, natož na rekonstrukci domu. Máte tedy dům, do kterého musíte vrážet peníze, který ale nemůžete užívat, protože tam bydlí někdo jiný. Stát vám zakáže zvýšit nájemné, dát nájemníkovi výpověď, ale přikáže platit za rekonstrukce domu. Takové chování státu se nedá nazvat jinak, než ochranou parazitování jedněch na majetku druhých. Zřejmě patříte k jedněm z těch parazitů, kterým tento stav tak vyhovuje. Styďte se!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:52 | Lukas

Souhlasim s panem Janem. A to ze maji ucitele, lekari male platy (i kdyz u tech lekaru to zas tak uz neplati), je podobna pokrivenost jako regulovane najemne, nemyslite? To tech 40 let komunismu, ale to se vam asi libilo, ne?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:52 | KN

V tom je jádro pudla. Regulace je podle vás špatná. Takže zákaz vražd je v podstatě jen pro tuto chvíli nutné zlo....kde to žijete vy?........jen abyste se pak nedivil, že se z dravce stane kořist, těch už bylo
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:48 | KN

Ano, snad Vás to překvapí, souhlasím s vámi do písmene. Jenže na těch důchodcí,a dokonce ani lidech s mírně nadprůměrnými příjmy to prostě nejde....a ta i nejcitlivější vláda to vyřeší tím, že bude postupně deregulovat na 1/4 průměrných příjmů....což je asi 4000 kč (nadsazený údaj za průměrný byt o výměře 60m2 - podpohodnocený údaj), Praha +50% ...a to z toho ještě pomíjím důchodce.....jiná (rozuměj dražší nájemné) varianta neexistuje.......bohužel
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:46 | Lukas

ano libilo, vite kazdy ma jak se rika, ty svoje "zaliby", ale nasili je obecne z mnoha rozlicnych duvodu, politickych, historickych, ekonomickych spatne (stejne jako regulace), a navrch kdo by si to pak to nasili legalne vychutnal, ze... ale to je o nicem jinem. A regulovane najemne ze je vsude na svete? Kde to zijete? Kde jste to vzal? Tomuhle se rika prava demagogie. Jeste k tomu ma regulace mnoho podob. A ne vzdy se regulaci mysli ta "nase" regulace, jak ji praktikujeme v CR.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:43 | Jan

Co proboha mícháte profese s výší nájemného? Vždyť to je jak vystřiženo z Lenina. Nájemné v místě obvyklé je regulované nájemné? Člověče, Vy jste přestřelil, že se tomu asi sám divíte.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:41 | Petr

Vážený pane Nováku, ted z jiného soudku. Máte své vlatsní auto? Platíte na něj leasing? Jestli ano, připlácí Vám snad někdo něco na něj? Dovolím si říct, že nikdo. Platíte si jej ze svého. Tak mi tedy vysvětlete proč někdo doplácí někomu plošně nájem. Jakým právem ho dostává někdo jiný a ne třeba já nebo spousta ostatních lidí, kteří za byt platí nájem a ještě splácí úvěry. Nějak v tom postrádám logiku. Bohudík žijeme v tržním hospodářství a každý by měl bydlet podle toho co si může dovolit a co ne. Jestli na to nemám, musím se přestěhovat do menšího nebo do nižší kategorie. Tady vůbec nejde o to, jestli ten barák vydělá 1 tis nebo 1 mio za rok. Tady jde o to, že 13 let po revoluci ještě existují regulované ceny bydlení. Spousta lidí toho zneužívá a proto se to musí co nejdříve změnit!!! Vám vadí, že má někdo mamon po penězích? Cenu nájmu určí pouze trh. Když mi někdo za ten byt zaplatí co chci, nikoho neokrádám a můžu vydělat třeba 10 mio za měsíc a potom Vám je ...... Pouze trh určí cenu nikoliv státní úředník!!!!!!!!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:39 | KN

Závist? Z vašeho pohledu asi ano, jestli si někdo myslí, že svět je kolbiště, kde bude na druhý lidi dělat ramena......to pak rovnou radši zrušme všechny zákony, a udělejme si tady z toho džungli, ať žije právo silnějšího:-))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:38 | Lukas

mozna..., ale uz jenom ta uvaha, no nic
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:34 | KN

ne, regulované nájemné je všude na světě.....víte, to bychom mohli zrušit zákaz násilí....to by se vám asi taky líbilo, co???:))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:30 | KN

Díky takovým jako jste vy, ale i ostatní tady, nám 50 let vládli komančové. Mluvíte hlouposti, když obec postaví byty, může si je pronajmout za kolik se jí zachce, stejně tak jako kdokoliv jiný, a to od 1.1.1993...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:29

Ale nemuzu ho pronajimat, vite? A jak rikate zakony nejsou vzdy v poradku, ze? Tak co to tady porad hajite? Spatne zakony? Je jasne z mnoha rozlicnych duvodu, politickych, historickych, ekonomickych ze regulace je jasne spatna.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:27 | KN

v tom to právě je, vycházíze z údajů, které nejsou správné
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:24 | KN

Místně obvyklý nájem je věc používaná jako namnoze......byť se nazává na různých místech různými jmény....že je nornální, aby se pohybovala ve městech kole 1/4 příjmů je také obvyklé......kolik, prosím by měli platit lidé (učitelé, lékaři a jiní ze tzv. středního stavu, ale i mladé rodiny, důchodci) v Praze za byt 50m2, řekněte...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:23 | Lukas

Drive se lide chodili koupat zahaleni od hlavy az k pate, stydeli se, drive bylo totiz spusta veci jinak... Zhodnoceni s tim nema opravdu nic spolecneho, mluvime tady o tom, jestli se to momentalne vyplaci, lidsteji, jestli to "nese". Cinzak prodavat nechceme. Postavit si cinzak je mnohem drazsi nezli koupit starsi. Byla to proste investice, sazka. Porad totiz doufame, ze se najmy uvolni a jednou se vse bohate vyplati. Clovek nekdy rad investuje do neznama (ma li vyssi sklon k riziku). Situace z roku 1995: Cinzaky jsou za "babku" v dezolatnich stavech. Najmy jsou regulovane. Jelikoz je to nespravedliva situace, a o tom nebudu diskutovat, budu doufat, ze to jednou nejaka vlada vlada citlive vyresi. Zkratka investice..., vsichni prece chceme byt bohati byť financne, ci duchem. Nevim co je na tom spatneho chtit zbohatnout? Tohle byl jen jeden ze zpusobu, dnes jiz vim, ze cesta to neni tak jednoducha jak jsme si pradstavovali...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 12:21 | Jan

Pane Nováku, Vám kouká závist z každého napsaného slova. To Vás ten komunismus tak silně poznamenal? Nebo je to forma omluvy vlastní neschopnosti? Ať už je to tak, nebo jsou v tom jiné pohnutky, každopádně je to i velká vina politiků. Však ono se Vám (nám) to jednou vrátí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dana Bérová

exministryně a podnikatelka

Alexandr Vondra

politik

Dana Bérová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Alexandr Vondra
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services